Vain Elämää!

Re: Vain Elämää!

ViestiKirjoittaja Jorssi » Ti 28 Touko 2013 16:05

Mitä te Anna Abreuta dissaatte? Annahan on ihana! Hanhiniemi ja pienellä varauksella Närhi ovat myös ihan hyviä valintoja, mutta loput saisvat mennä suohon.
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Jorssi

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ti 28 Touko 2013 22:24

Mun mielestä tässä on just ideanakin se, että tuolla kokoontuu juuri se artistien mahdottomin yhtälö. Kuka olisi ennen tuota olettanut, että Cheek, Jari Sillanpää ja Nipa sulloutuvat sulassa sovussa makuupusseihin? :virne:

Ehkä se on helpotus, ettei tuolla ole ketään omaan A-kategoriaan kuuluvaa artistia mukana. Laura Närhi lähimpänä.

Mutta siis: odotan innolla :täpinä: (sen viisi kuukautta :huoh: )
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja L-S » Ti 28 Touko 2013 23:01

Siteeraan itseäni ilmarista: Eihän se artistien valitseminen varmasti helppoa ole, jos vaikka Paula Koivuniemi ei ole suostunut, ja toista Jari Sillanpäätä ei Suomessa ole. :keijo:

En suuresti fanita ketään näistä artisteista, mutta ei kai se haittaa. Kuitenkin Vain elämään tosiaan kuuluu se, että kokoonpano on outo ja niin edelleen.

Jukka Poika ja Laura Närhi kuuluvat omassa mielessäni kategoriaan ihan ok, ja Anna Abreullakin on pari ihan hauskaa kappaletta, onhan se tanssipopkin ihan kiva saada tähän mukaan. Kyllä Ilkka Alangon tuotannostakin on varmaan mielenkiintoista kuulla versiointeja. Juha Tapio on noista lähinnä sellaista, etten oikein voi sietää, mutta nähtäväksi jää miten se sitten toimii.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Wildchild » Pe 27 Syys 2013 22:34

HOX!

Ensi keskiviikkona 2.10. klo 17:30 on Tennispalatsissa Vain Elämän kakkoskauden ensimmäisen jakson ennakkonäytös, jonne mulla ja kolmella kaverilla on sisäänpääsy. Vielä olisi yksi paikka vapaana! Joten jos haluat liittyä tuolloin minun, Kibsin ja Suvin seuraan, laita vaikka privalla viestiä. Tennarissa on ohjelmassa ensimmäisen jakson näytös ja paikalla ovat kaikki tulevan kauden artistit. :keijo:

Muoks: huomisiltaan mennessä pitäisi ilmoittautua tai ei pääse mukaan :keijo:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 02 Loka 2013 22:40

Ennakko nähty :pahis:

Tilaisuus alkoi ensin pressitilaisuudella, tai siis tilaisuudella jossa kuvattiin jotain tv-juttua. Juontajalla mikrofoni, joka ei kuitenkaan antanut ääntä siihen tilaan missä oltiin.
Tennispalatsi aika täynnä, mikä oli tietysti hyvä asia.

Itse jakso oli mielenkiintoinen :hullu:
En spoilaa kenen jakso oli kyseessä, tai mitä biisejä laulettiin, mutta jos jotain voi sanoa, niin Jukka Poika!! :tulipää: :hullu:
Jos ei JP räjäytä tämän kauden pottia, ihmettelen. Rentous, positiivisuus ja uskomaton läsnäolo saavat varmasti monta ihmistä vuodattamaan kyyneleitään. TUolla ei voinut, koska tilaisuuden tarjottuja nenäliinoja ei voinut käyttää. Vain Elämää-nenäliinat :keijo: :virne:

Miinuksena pidän aika isosti tämän kauden älytöntä hypetystä ja ylitarjontaa mediassa. Ei riitä vain ohjelma, vaan on radiossa oma slotti, äänestys ja ennakkotunnelmia, sen lisäksi vielä lisäklippejä netissä ja sitä ja tätä ja huhhuh! Ei riitä pelkkä ohjelma ja sen nettisivut, vaan tosiaan siihen on ympätty vielä radion erikoisuudet. Mulla meni vähän maku :norsu: Suvin kanssa puhuttiin että levykin on varmaan jo äänitetty ja hartwall areena bookattu :norsu:
Ei näin!

Sen lisäksi formaatin formaattius ärsytti, vähän. Joissain kohdissa tuli mieleen tehdäänkö joitain asioita vain koska kässäriin on kirjoitettu "Laura Närhi puhuu kameralle".

Silti odotan mielenkiinnolla.
Jukka Poikaaaa!!! :keijotäpinä: :hullu:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Wildchild » To 03 Loka 2013 09:57

SPOILERIVAARA!

Joo, ennakko on nyt nähty. Kiva jakso joo, ei siinä mitään.
Mutta tosiaan huomasi että tällä kertaa sitä on käsikirjoitettu enemmän kuin ensimmäistä kautta. Mikä harmitti.
Siinä missä ensimmäinen kausi alkoi sillä että suurin osa ajoi omalla autolla sinne Satulinnaan, nyt vain yksi tuli autolla. Yksi liftasi tämän autoilijan kyytiin, yksi tuli polkupyörällä ( :jaaha: ), yksi prätkällä, yksi rullalaudalla (ette varmasti arvaa kuka :virnei: )... Oikeasti, ihan kuin polkupyöräilijä ja rullalautailija vetäis koko matkan kotootaan Hirvensalmelle.

Kiban mainitsema levy on taatusti jo levytetty, mutta sehän nyt on odotettavissakin. Olihan ensimmäisen kauden eka levykin jo valmis ennen kuin koko sarja pärähti telkkarista ulos. Kunhan eivät tee uudelleen sitä mokaa että valitsevat vain muutamat biisit mukaan ja katsojien lempparit jää pois, ja sit levytetään ne loput biisit kiireellä ja törkätään se toinen levy pakosta ulos.

Ja itse jaksosta vielä sen verran että olin positiivisesti yllättynyt miten toi artistikattaus toimi sittenkin. Ainoa, mitä jäin ihmettelemään, oli että miten Maarit on voinu pärjätä tolla äänellä kaikki nää vuodet. :O: Taatusti mukava ihminen, mutta se lauluääni. :O:
Ja Jukka Poika. Se letkeys, se rentous. Sellanen kaikkien kaveri, mutta silti vähän rassukka ja herkkä, ujokin. Taisi saada meikäläisestä uuden diggarin. :keijo:

Huomenna se sit virallisesti alkaa. :keijotäpinä:

Muoks; justiinsa luin että levy on tosiaan jo äänitetty ja pientä viilamista vaille valmis. Ja mukana on kaikki biisit! :D
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » To 03 Loka 2013 22:49

Oma tunnelma on, että miten voi muka Jukka Poika tulla olemaan se luultua herkempi kusipää. :P

Anna Abreu kommentoi Katso-lehdessä sitä asiaa, että kun artistit nukkuvat hyvin vähän, niin siitä melkein jo ne kyyneleet valuvat.

Odottelen kyllä, mutta kesällä odotin enemmän.
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja L-S » Pe 04 Loka 2013 18:19

Tuskin tällä kaudella tosiaan mitään ihan selkeää Cheekkiä (luultua herkempää kusipäätä) on.

Toivotaan, että positiivisia yllättäjiä tästäkin joukosta kuitenkin löytyy. Tämänhetkinen tunnelma on, että kukaan artisteista ei kuulu erityisesti omiin suosikkeihin, mutta en pistäisi pahakseni jos mielipide vähän muuttuisi matkan varrella. :keijo:

Tietenkin on totta, että sitä tiettyä yllätysmomenttia ei tällä kaudella enää ole. Formaatti on tuttu, tiedetään mitä odottaa, "ironian aika on ohi, vilpittömyys tulee" -kolumnit on jo kirjoitettu. Siltäkin pohjalta en ihmettele, että tämä vaikuttaa erilaiselta, ja että markkinointi on erilaista. Vaikka hirveä hypetys onkin tylsää, ihmettelisin jos sitä ei tehtäisi. Sitä samaa kokemusta kun ei taida saada takaisin mitenkään. :(

No, katsotaan. Odotan silti mielenkiinnolla millainen jakso on tulossa. :täpinä:
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Wildchild » Su 06 Loka 2013 12:47

Eikö kellään ole mitään mielipidettä? :keijoei:

Mä muuten huomasin jo ennakossa odottavani muikun perkauksen aikana että koska Cheek tulee kertomaan "ettei tää oo oikein mun juttu, ei oo mun pala kakkua". Se sen nihkeily vaan kuului omalla tavallaan ykköskauteen. :virne:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Su 06 Loka 2013 13:53

Mun mielestä eka jakso oli ihan kiva ja leppoisa. Laulut olivat jänniä versioita, mutta Neljän ruusun biisit eivät itselleni ole erityisen henkilökohtaisia, joten joten. Laura Närhi oli mielestäni onnistunut, mutta hänestähän pidän jo muutenkin.

Ilkka on kyllä hyvin samannäköinen ja -ääninen kuin Ismo, mikä on joskus hämmentävää.

--

Ehkä tätä kautta ei kannata liikaa verrata siihen ensimmäiseen. Eihän sitä mikään pakko ole ylittää eikä yltää edes samaan. Tämä ei tietenkään vähennä yhtään sitä, että ekaan kauteenhan sitä nimenomaan tullaan vertaamaan. :P Varmaan muutaman jakson jälken ip-lehdet kirkuvat floppia ja tulee "Missä katsojat?" -otsikoita. Sitten kerrotaan, kuinka katsojamäärät ovat vähentyneet ja vihjaillaan kanavapäällikölle eroa.

Jos mauttomuutta riittää, niin Vain elämään alennustilaan verrataan Elopia, yt-neuvotteluita ja Syyrian tilannetta. :keijoei:
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja L-S » Su 06 Loka 2013 15:50

Toivottavasti Pascalin ennustus otsikoista ei toteudu. :läps: Vaikka en tosiaan ihmettelisi.

Mulla on mielipide, mutta en viitsinyt kirjoittaa heti oman viestini perään. :keijo:

Ihan symppis ja leppoisa jakso kyllä. Eikä huonoja versiointeja, erityisesti toki Jukka Pojan Juppihippipunkkari. :jami:
Edes Anna Abreu ei ollut huono. :keijo: Sen sijaan Maarit kuulosti oudolta. Ja Ilkka Alangon historian muisteluakin oli hauska seurata, en ole erityisesti Neljän ruusun uraa seurannut, mutta siksikin se oli valaisevaa.

Mutta tosiaan: onneksi tällä kaudella on sentään Jukka Poika, jolta saadaan riittävän erityyppisiä versiointeja.
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja theia » Ti 08 Loka 2013 12:02

Mäkin katsoin ekan jakson. Yllätyin oikein itsekin kuinka vähän ärsyynnyin ohjelmasta - ajattelin, että suurin osa vain ärsyttäisi. Nyt ei oikein ärsyttänyt muu kun Annan hönkäilevä tapa esittää biisi, ja se, että Maarit ei osannut kyllä oikein yhtään laulaa.

Eniten tykkäsin yllätyksekseni Jukka Pojan versioinnista :D
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja L-S » La 12 Loka 2013 01:03

Olipa ihana jakso :sydän:
Pakko hehkuttaa ketjussa, kun en päässyt ilmarissakaan kommentoimaan tätä (epäilemättä asiasta kiinnostumattomien suureksi helpotukseksi). :keijo:

Anna Abreu esimerkiksi yllätti kauniilla tulkinnalla. Näytti eläytyvän vahvasti. Tiedä vaikka Annasta tulisi vielä hyvinkin monipuolinen artisti joskus, jos laajentaisi repertuaaria tanssipopista.
Toki näissä tulkinnoissa osana on aina myös ruudun läpi välittyvä tunnelma, esiintyjän ja katsojien ilmeet ja eleet, mikä varmasti vaikuttaa vaikutelmaani Annasta. En tiedä miten hyvin se toimisi pelkästään kuunneltuna. Herttainen ja leppoisa päiväkin tuntui artisteilla olevan, mikä saattaisi ärsyttää ellei se olisi niin herttaista.

Jukka Poika oli hauska jälleen kerran. Alangon Tämä on tottakin kuulosti sopivan vahvalta eikä niin herttaiselta kuin Laura Närhen itsensä esittämänä.

Ja oi, ensi viikolla Jukka Pojan päivä! :täpinä:
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Suvi » La 12 Loka 2013 10:13

Joo, oli aivan ihana jakso. :D Tuollainen lastenkutsu-/nostalgiapäivä olisi kyllä mukava viettää :hullu:

Mä aloin siltsuilemaan Maaritin Siskoni-versioinnin aikana ja samoin Annan tulkinnan aikana. Jukka Poika oli aivan ihana, jälleen kerran. :sydän: Mä niiin odotan innolla ensi viikkoa. :hullu:
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 12 Loka 2013 10:34

Mä myös keksin miksi Maaritin ääni on niin väärän kuuloinen :keijo:
Mikä helpotti mua suunnattomasti ja tykkäsin to-del-la paljon Siskoni-biisistä :hullu: :sydän:

Kukka-Poika :hullu: :sydän: Ensi viikolla JP:n päivä, enkä millään malttaisi odottaa. Kun se on itse niin liikkis, niin mitä muut saavat aikaan?

Mä tykkäsin kyllä tässä jaksosta kaikista tulkinnoista, mikä on vähän hämmentävää. Ei tullut myötähäpeöitä, eikä inhotuksia. Hanhiniemi ja Alanko :tipahdus: Annan herkkyys ja edellä mainitut toimivat kyllä todella hyvin.
Vaikkakin mua häiritsi se käsikirjoituksellisuuden näkyminen edelleen.

Voih, saispa joskus viettää viikonloppuleirin :keijoi:n kanssa :hullu:
Me ollaan kuitenkin jo yhteisö ja nostalgialeiri olisi hieno yhteisöllinen kokemus. Ehkä tämä on vain hölmö haave, en tiedä. Uskoisin sen olevan hienoa. Istua leirinuotiolla :keijoi:n kanssa ja vaan olla. Päivällä tehdä erilaisia toimintoja ja muuta. Mä tietäisin tälle jopa erinomaisen paikan :hullu: Äää... ei, en ala suunnittelemaan mitään tämmöistä nyt :sekopää: Tämä on VE-ketju! Nyt, aiheeseen! Joo, Jukka-Poika! Nii! Ihana!
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja L-S » La 12 Loka 2013 20:24

:keijoi: -leiri :o: :tipahdus: Joo! Ensi kesäksi järkätään tommoinen. :keijo:

Tosiaan, mäkin tykkäsin oikeastaan kaikista lauluista eilisessä jaksossa. Ehkä se on se konteksti, tunnelma oli niin miellyttävä että ne toimivat. Ja Annan esitys sai mutkin siltsuilemaan. :hullu:
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ma 14 Loka 2013 22:59

Huhhuh, mikä jakso! Taisi olla eka artisti, jota voisi sanoa fanittavansa ja että ne biisit ovat itsellekin aika tärkeitä. Itkin puoli jaksoa :pillitys:

Juha Tapio nyt ei mun mielestäni saanut mitään merkittävää aikaan, mutta varsinkin Pauli, Ilkka ja Anna olivat huippukovia. Siskoni-kappaleessa ehkä jotenkin konteksti oli kauhean liikuttava. Kukka-Poika sai sitten vähän loppukevennystä aikaan. :keijo:

Mutta ennen kaikkea: Laura :hymyhali: :sydän: x 15

--

Jukka Pojalle plussa siitä, että näytti aidon hämmentyneeltä toisen aktiviteetin tehtävänannon yhteydessä, kun se vaikutti siltä, että jotain lehmänpaskaa ollaan menossa lapioimaan. :peukku:
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ti 15 Loka 2013 08:24

Pascal Lemoix kirjoitti:Huhhuh, mikä jakso! Taisi olla eka artisti, jota voisi sanoa fanittavansa ja että ne biisit ovat itsellekin aika tärkeitä. Itkin puoli jaksoa :pillitys:

:femmat:

Paitsi että minuun se Maaritin Siskoni-versio ei iskenyt ollenkaan ja tuntui kuin pilaisi koko hienon biisin. :norsu:
Sama myöskin Ilkan kohdalla. Ei lähteny, ei irronnut.

Mutta Juha Tapion Child is my name. :tipahdus: Biisi on mulle tosi tärkeä erinäisistä syistä johtuen ja Juhan vedon aikana meni vain kylmät väreet. Miten hieno versio! Mutta olisi saanut tulla koko biisin pituudelta, nyt loppui ikään kuin kesken. :hullu:

Anna Abreukin oli jälleen kerran positiivinen yllätys. Hyvä Anna! :D
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ti 15 Loka 2013 11:02

Kibs ja Suvi oli oikeassa. Hartwall Areena on tosiaankin jo buukattu ja VE2-konsertti on 28.12.2013. Liputkin on jo ennakkomyynnissä. :friikkipeukku:

Joo, en ole menossa. Nyt ei ole sellaista hype-oloa kuin vuosi sitten.
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 15 Loka 2013 11:31

:friikkipeukku:
Joo, tänks mutta ei tänks.

Ellei ole joku kisa mistä joku voi voittaa liput :aukku:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Suvi » Ti 15 Loka 2013 20:37

Eihän sitä levyä ole vielä ilmestynyt? Näin jotain unta, että se oli Spotifyssa jollain tosi ihmeellisellä nimellä. Olikohan se jonkinlainen enneuni? :P
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ke 16 Loka 2013 10:35

Ei ole ilmestynyt. Spotifyssa on yksi biisi molemmista jaksoista, Lauran Tie ajatuksiin ja Maaritin Siskoni.
Pakko sanoa että tälleen levyversiona tuo Maaritin Siskoni on huomattavasti parempi kuin livevetona. Mutta levyllehän sitä ääntä voi muokata vaikka kuinka paljon. :jaaha:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja L-S » La 19 Loka 2013 18:11

Olipa kiva jakso tuo eilinen. :D
Kyllä tämäkin kausi alkaa vakuuttaa tunnelmallaan, vaikka artistivalinnoista olisi mitä mieltä vaan. Eilistä kukkien istutustakin oli hauska seurata, juuri sellainen leppoisa tunnelma mitä Vain elämäältä sopii odottaa.

Ja ihastuttavia tulkintoja, erityisesti Annan Kylmästä lämpimään ja Juha Tapion Älä tyri nyt. Viimeksi mainittu oli hieno erityisesti rauhallisuudessaan, sitä pysähtyi oikein kuuntelemaan. Olen mä kuunnellut alkuperäistäkin, mutta se on jotenkin keveämpi ja letkeämpi, asia ei saa samanlaista painoa. Ja Anna Abreu on yllättävän vakuuttava ollut tulkinnoissaan tähän saakka, ainakin itse olen yllättynyt positiivisesti, monipuolista. Nyt jos Anna vielä tekisi vähän monipuolisempaa musiikkia kuin geneeristä englanninkielistä tanssipoppia, ehkä se olisi juuri Anna, joka saisi tältä kaudelta uralleen nostetta. Seuraava levy suomeksi?
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Wildchild » Pe 01 Marras 2013 11:18

Nyt mä tajusin mikä mulla oikeasti ärsyttää tässä kakkos-kaudessa. Joo, tää on käsikirjoitetumpi kuin eka kausi. Ei siitä pääse mihkään. Mut ei sekään vielä ärsytä niin paljoa kuin se, että viime kaudella näytettiin paljon muutakin kuin päivän aktiviteetteja ja lauluja. Näytettiin kuinka tyypit söi aamupalaa ja niiden aamupalakeskusteluja, näytettiin miten ne vaan hengaili, näytettiin enemmän sitä "tavallista" elämää (jos ny näin voi sanoa tän asian kohdalla :jaaha: ). Nyt kaikki tämä on pois. Tullut liian suorituksen alainen ohjelma. Kaikki se lämpö ja maanläheisyys on kadonnut, mikä oli ensimmäisen kauden kantava voima.

Mähän en päässyt viikko sitten tv:n ääreen kun Annan päivä tuli ulos. Yritin katsoa sitä myöhemmin Ruudusta, mutta se pätkäs Juha Tapion biisin kohdalla joten ohjelman katsominen jäi kesken. Enkä ole vieläkään katsonu sitä loppuun, eikä edes ole mitään hinkua katsoakaan! Että näin paljon tää kiinnostus on sitten laskenut tätä kautta kohtaan. Harmi.
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja L-S » Pe 01 Marras 2013 12:35

Mä en ole jotenkin kiinnittänyt käsikirjoituksen makuun edes huomiota. :o: Ja kyllä mun mielestä tässäkin on näytetty, kun tyypit istuskelevat jossain sohvilla ja puhuvat. :keijo:
Jossain jaksossa Ilkka ja Pauli (ehkä, tai sitten jotkut muut) istuivat pihalla juomassa kaljaa ja juttelivat. Sikäli ei siis valittamista. Tokikaan tämä ei ihan yhtä paljoa innosta kuin ensimmäinen kausi, mutta laitan sen vaan esiintyjien ja uutuudenviehätyksen katoamisen piikkiin.
L-S
Tohtoripissis

EdellinenSeuraava

Paluu Leffa.tv