Jos kapselikahvikonetta ei ole vielä valittu vuoden turhakkeeksi, nyt olisi hyvä hetki sille.

Voiko sellasella saada edes juotavaa kahvia oikeasti aikaiseksi, epäilen vahvasti.
*
Viime viikon loput tuotteet torstai-sunnuntai väliltä:
Kuva9. Henkselit. Käytetty kerran tai kaksi lähinnä naamiaistarkoituksissa. Nämä löysivät onneksi samantien uuden kodin työkaverin luota.
10. Solmioasuste. Tämän ostin joskus, kun ajattelin, että solmio ja kauluspaita on jotenkin mun tyyliä. Sitten se jäi henkselien seuraksi lähinnä naamiaskäyttöön. Kun ei ole käyttöä, niin ei ole. Eteenpäin siis. Tämä löysi samantien kodin samasta paikkaa kuin henkselit!
11. Kulahtanut kassi. Kuva ei edes kerro kunnolla, kuinka kulunut tuo on. On varmasti maailmassa huonompiakin mutta itse en enää kehtaa käyttää tota. Sitä paitsi pussimainen olemus on mun mielestä epämukava. Koitan vielä miettiä, jos tota voisi käyttää jonkinlaisen tavaran säilömiseen mutta jos en tälle mitään keksi, menee se varmaan roskiin. Kierrätykseen? On jäänyt vähän epäselväksi, voiko tekonahkaa kierrättää. Jossain netissä luki, että on energiajätettä ja jossain oli että sekajätettä. Pitäneet tutkia asiaa tarkemmin HSY:n sivuilta. Tai ehkä tosta voisi tuunata jotain uutta? Oon kyllä melko huono tuunaamaan...
12. Lelukoira. Saatu ties minkä kylkiäisenä R-Kioskilta 4-5 vuotta sitten. Laput yms vielä kiinni. Nenä saattaa sisältää ftalaattia. Ftalaattiepäilystä huolimatta työkaverin vaimo halusi tämän koiriensa unikaveriksi. Sinne meni. Lelulle odotettavissa varmaan lyhyt mutta sitäkin riemukkaampi elämä uudessa kodissa.

Jäi siis loppuviikosta vain 1 tavara ns. omaksi huoleksi!

Todella superidea toi FB-albumi.

Ja koska tiedän jo tällekin viikolle tavarat, laitan ne samantien tähän samaan:
13. Pinkki bikinin yläosa, jonka alaosa kadonnut ja nämäkin on liian pienet (

) +
Siniset bikinit, jossa on kolme osaa ja jokaikinen osa niin haurastunut, että varmaan hajoaisivat, jos pukisi päälle. Nämä suoraan lumppukeräykseen.
14. Musta kynähame, koko 36, johon mahduin viimeksi kolme vuotta sitten.

Hametta oon pitänyt vain muutamia kertoja. Ihana mutta ei mahdu. Voisin ehkä myydä tämän kirpparilla tai torissa. Tai sitten annan sen SPR:n Konttiin. En oikein osannut päättää vielä tämän kohtaloa.
Ehkä kerään näitä myyntikuntoisia yhteen ja vuokraan sitten myyntipaikan jostain kirpparilta. Pitäisi aloittaa kellarin siivoaminen niin saattaisi alkaa tavaraa löytymään ihan myyntiinkin. Täällä kämpässä sisällä ei kovin paljon ylimääräistä ole tai sitten on, mutta en raaski luopua (esim harrastuskamat ja designer-vaatteet).
15. Halinalle-t-paita, koko S. Jäänyt pieneksi. (Muutama kilo eikä mikään vanha enää mahdu.

) Paita on supersöpö, ajattelin tehdä siitä taulun tai ekaksi ehkä kesätopin, se olisi ainakin helppo toteuttaa.
En tiedä, lasketaanko tuunaamista ja vanhasta uutta -askartelua poistamiseksi (koska varsinaisestihan tavara ei tällä vähene), mutta koska sitä ei erikseen kielletäkään voin soveltaa sen osalta. Jos en jaksakaan tuunata, laitan paidan SPR:lle tai Fidalle.
16.Henkari x 2. En vain löydä kaapista näille paikkaa tai vaatteita näihin ripustettavaksi. Ikeasta ovat alunperin. En edes tiedä, mitä näille tekisi. Aivan hyväkuntoiset ja toimivat sinänsä, mutta jotenkin itse pidän näitä hieman epäkäytännöllisinä esim housujen ripustamiseen. Hyväntekeväisyyteen annan ellei kukaan kaveri tarvitse. (Jos joinain päivinä on kaksi esinettä, kompensoisiko se tuunattavat tavarat?

)
17. Puhelin. Sain sen Kierrätä kännykkä -pussin kotiin ja nyt pitäisi vain kerätä vanhat kännyt ja laittaa postiin. En edes kuvittele saavani rahaa
tästä. (Projektin edetessä opin ehkä kuvaamaan niin, ettei oma varjo osu joka tavaraan.

)
No, viikonlopun tuotteet jää vielä mutta palataan niihin tuonnempana. Itselläni on nyt Ikea-kassissa muovipussi lumpuille ja vähän heikommassa kunnossa oleville vaatteille, toinen muovikassi hyväkuntoisille vaatteille ja asusteille ja itse Ikea-kassiin kerään sekalaista tavaraa, joka ei ole vaate.
Ai niin, se farkkukangasta kierrätävä firma oli nimeltään Pure Waste. (
http://www.purewastetextiles.com/)