Vaivaisten valitukset

Re: Vaivaisten valitukset

ViestiKirjoittaja L-S » Ti 26 Marras 2013 15:09

Voi että :paijaus:
Mutta positiivista kuitenkin, että vain heinäkuun loppuun, siihen saakka on aikaa parannella itseään kuntoon ja eihän sitä tiedä mitä sitten.

Ja lääkkeet on hyvä, toivottavasti niistä on apua.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja theia » Ma 09 Joulu 2013 16:11

Nenä vuotaa ihan koko ajan ja kurkkuun on muuttanut kaktus asumaan. Siskolla oli kans, ja sillä oli mennyt parissa päivässä ohi olot. Toivottavasti mullakin. :(
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja SirPet » Ma 09 Joulu 2013 17:11

Mulla oli toi kaktus hoidettavana viikonloppuna. Olen mukamas ahkera työntekijä siis... :aukku:
SirPet

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 30 Joulu 2013 21:43

Mä varasin tänään itelleni lääkäriajan.
Mun toinen korva on suhissut varmaan puolitoista vuotta sillä lailla hiljakseen ja välistä ollut vähän outo. Eräs lääkäri sanoi sen olevan tinnitusta, joten en kiinnittänyt mitään huomiota.
Nyt viikonloppuna se on suhissut niin kovaa, että päätin varata lääkärin. Ei siinä mitään että se suhisee, mutta kun se suhisee pulssin tahtiin ja sen saa loppumaan painamalla kaulalta sitä kohtaa mistä pulssin voi tunnustella. Nyt viikonloppuna suhina ei kuitenkaan pitänyt taukoa edes silloin ja mun kaulalla alkaa olemaan jo kosketusarka paikka sen kanssa. Suhinaa ei poista mikään niskan venyttely, eikä käden pyörittely. Sen sijaan pään kääntäminen vastakkaiseen suuntaan pahentaa sitä voimakkuutta ja tuntuu hölmöltä.

Sen lisäksi se on myös paukkunut viikonloppuna :keijo:

Vähän hölmön tuntuista :tilt:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja L-S » Ti 31 Joulu 2013 13:12

Kuulostaa vähän pelottavalta. :o:

Tosin usein korvien suhina kyllä johtuu jostain niskajumeista, varmaan tuollainenkin saattaa johtua siitä, mutta mistä sitä tietää. Mullakin suhisee vähän korva, ei kylläkään pulssin tahtiin, mutta niskajumeista käsitän sen kohdallani johtuvan.
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Aranwe » La 04 Tammi 2014 00:12

Mulla on myös korvaongelmia. Toisessa korvakäytävässä on diagnoosin mukaan "hankinnainen ahtauma", joka muodostaa siis patin käytävään ja aiheuttaa helposti tulehduksia ja tuo on nyt aina ajoittain vaivannut reilun kuukauden verran. Päivän pari humisee, sitten katoaa taas useaksi päiväksi. Ja tietysti kun kyse on korvassa olevasta ylimääräisestä paiseesta, niin sitä helposti kuvittelee kaiken maailman aivosyövät riesakseen. Voisi tietysti lääkärillekin näyttää, mutta kun pelottaa mitä sieltä löytyy :keijo:
Aranwe

ViestiKirjoittaja damn » Ti 07 Tammi 2014 12:14

Kipeenä :( . Hienosti meni pitkä vikoonloppu nukkumalla flunssaa pois. Tänään aamulla jopa harkitsin töihin menoa ja olin melkein jo lähdössä, kunnes iski sellainen omituinen puistatus ja oli kylmä ja kuuma yhtä aikaa. Kaivautuminen peiton alle takaisin yskimään. Nyt neljä tuntia unta myöhemmin kiitän sitä järjen hippusta, joka käski jäädä kotiin. Täytyy ainakin tämä päivä vielä käyttää lepäilyyn, vaikka alkaa vähitellen seinät kaatua päälle, kun kolme päivää ollut vaan sisällä.
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja Aranwe » Ti 07 Tammi 2014 20:07

Aranwe kirjoitti:Voisi tietysti lääkärillekin näyttää, mutta kun pelottaa mitä sieltä löytyy :keijo:

Kävi sitten se klassinen, eli "ei täältä mitään löydy".
Aranwe

ViestiKirjoittaja outsider » Pe 10 Tammi 2014 00:31

Mä tein Excel-taulukon kroonisista sairauksistani ja usein toistuvista vaivoista. Niitä tuli kahdeksan. :keijo: Taulukosta löytyy mm. tauteihin liittyvä lääkitys ja IDC-luokitus. :pepsodent:
I wish this would be your colour
outsider

ViestiKirjoittaja @gen.fi » Ma 13 Tammi 2014 12:18

Jaa tuntuu olevan sellaisia flunssan oireita itsellänikin, mutta toivottavasti menee ohi ilman pidempää :keijo: oloa
Elämä on tie jonka määränpäätä en voi valita, vain suunnan sille.
@gen.fi

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ma 13 Tammi 2014 15:33

Mulla on ollut nyt muutaman viikon sellainen ollako vai eikö olla-flunssa. Vähän kurkku yrittää olla kipeä ja nenä tukossa, mutta sitten se isompi flunssa jää tulematta. Sais ny kyllä tulla kunnolla päälle jos on kerran tullakseen. Tämä on harvinaisen ärsyttävää kun ei pääse esim. salille. :epäilevä:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja damn » Ma 13 Tammi 2014 16:54

Jes. Flunssa vaihtui mahakivuksi. Ei mitään muita oireita, kuin lähes jatkuva kipu, jonka takia ei voi öisinkään nukkua, kun tuntuu, että joku puukottaa mahaan. Kävin lääkärissä ja labrassa testeissä, mutta syytä tähän ei tiedetä. Saattaa johtua flunssasta. Tai sitten ei. Taas pari päivää saikkua ja hajoilua kotona tylsyyteen ja kipuun.
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja Aranwe » Ma 13 Tammi 2014 19:41

Edelleen korva humisee hieman ja tuntuu kuin olisi krapulassa. Pientä huimausta ja epävarmaa oloa jatkuvasti. Leuan liikuttajalihakset on selkeesti kipeät, eli voi olla hyvinkin mahdollista että puren leukoja yhteen nukkuessani. Alaleukaa eteen työntäessä kuuluu naksahdus oikealta puolelta, eli ei siellä ihan kaikki kohdallaan ole, mikä helposti oireilee juuri korvan seutuvilla ja vaikuttaa tasapainoaistiin. Kokeilin myös avata suuta ihan ammolleen ja se tuntuu siltä kuin lähtisi ilma ja veri kiertämään päässä, eli turvotusta löytyy.

Toisen ääripään vaihtoehto on sitten aivosyöpä :jaaha:

No, torstaina uusi lääkäriaika.
Aranwe

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 13 Tammi 2014 20:13

Kuljin viikonloppuna bussilla.
Selkä on edelleen ihan soossinen. Särkee ja juilii ja tuntuu inhottava paine alaselässä.
Sain eilen toiseen lonkkaan pienen krampinkin, mutta se johtui ehkä huonosta asennosta :virne:
Selkä on myös jumissa, mutta en saa venytettyä oikein mitään raajaa, enkä lihasta itse :epäilevä:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja outsider » Ma 13 Tammi 2014 23:19

outsider kirjoitti:Mä tein Excel-taulukon kroonisista sairauksistani ja usein toistuvista vaivoista. Niitä tuli kahdeksan. :keijo: Taulukosta löytyy mm. tauteihin liittyvä lääkitys ja IDC-luokitus. :pepsodent:

Ammattisairastajan urani saavutti uuden rajapyykin: lääkkeisiin meni yhdellä apteekkikäynnillä yli 100 euroa. :woohoo: :epäilevä:
I wish this would be your colour
outsider

ViestiKirjoittaja L-S » Ti 14 Tammi 2014 00:19

Aranwe kirjoitti:Edelleen korva humisee hieman ja tuntuu kuin olisi krapulassa. Pientä huimausta ja epävarmaa oloa jatkuvasti. Leuan liikuttajalihakset on selkeesti kipeät, eli voi olla hyvinkin mahdollista että puren leukoja yhteen nukkuessani. Alaleukaa eteen työntäessä kuuluu naksahdus oikealta puolelta, eli ei siellä ihan kaikki kohdallaan ole, mikä helposti oireilee juuri korvan seutuvilla ja vaikuttaa tasapainoaistiin. Kokeilin myös avata suuta ihan ammolleen ja se tuntuu siltä kuin lähtisi ilma ja veri kiertämään päässä, eli turvotusta löytyy.

Toisen ääripään vaihtoehto on sitten aivosyöpä :jaaha:

No, torstaina uusi lääkäriaika.

Mulla on myös korvan huminaa joskus ja tuota leukalihasten kipeyttä ja naksahduksia myös. (Pitäiskö huolestua?! :keijo: ). Ei vaan, olen melko varma että mulla on lähinnä leuka- ym. jumi. Suosittelen kokeilemaan Googlesta ja Youtubesta hakusanalla TMJ exercises ja toteuttamalla näitä ehdotettuja harjoituksia, ne helpottivat jossain vaiheessa ainakin omaa jumiani. Ihan tietystä kohdasta leukaa painamallakin saattaa saada helpotusta, mutta sitä on vaikea neuvoa, joten suosittelen jotain noita TMJ-videoita. En vaan muista mitä videota itse aikanaan katsoin.

Huimaus voi johtua myös niska-hartiaseudun ongelmista ja leukaongelmat ovat myös usein yhteydessä näihin.

Terveisin valelääkäri, älkää haastako oikeuteen. :pönde:
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Aranwe » Ti 14 Tammi 2014 00:50

Kiitos vinkistä! Kokeillaan noita.
Aranwe

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 15 Tammi 2014 16:27

Terveisiä Töölön jälkikontrollista.
Kaikki ok. Vaivaavat ongelmat on lihasperäisiä. Ehkä. LIsää junppaa ja erilaisia liikkeitä.
Liikkuu, liikkuu, junppaa, junppaa.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ke 15 Tammi 2014 18:41

Wildchild kirjoitti:Mulla on ollut nyt muutaman viikon sellainen ollako vai eikö olla-flunssa. Vähän kurkku yrittää olla kipeä ja nenä tukossa, mutta sitten se isompi flunssa jää tulematta. Sais ny kyllä tulla kunnolla päälle jos on kerran tullakseen. Tämä on harvinaisen ärsyttävää kun ei pääse esim. salille. :epäilevä:

Se sit tuli päälle. Kurkku on edelleen kipeä, mutta nyt on myös kuumetta. Ehkä mä nyt sitten alkaisin tän jälkeen jopa paranemaan? :keijoei:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Pe 17 Tammi 2014 14:15

On näistä pakkasista näköjään jotain haittaakin. Sisäilma on aivan liian kuivaa. Silmät kuivuvat ja nenän limakalvot ovat verillä. :bubbles:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Annis » La 25 Tammi 2014 12:23

Ensimmäinen kuumeeton päivä tällä viikolla :woohoo:

Mulla on ollut joki ihmeen mysteeritauti. Kuume nousi sunnuntain ja maanantain välisenä yönä ja sitä oli vielä eilen illallakin ihan vähäsen.
Tosin eilen sitä oli suht vähän verrattuna siihen, että edellisinä päivinä sitä on ollut poikkeuksetta melkein 39 astetta.
Mutta mitään muuta oireita mulla ei ole ollut. Mä kävin torstaina terveyskeskuksellakin ihmettelemässä, että mikä mua vois vaivata, että kuume ei vaan laske,
mutta ei nekään siellä tienneet, mikä mua vaivas. Tulehdusarvot oli vähän kohollaan ja kurkku punoitti vähäsen.
Onneks tää on nyt menossa ohi, että ehkä sillä ei ole väliä, mitä tää nyt sitten oli :hullu:

Ihanaa, kun on jo melkein normaali olo :sydän:
Annis

ViestiKirjoittaja theia » Ma 03 Helmi 2014 10:06

Kaaduin lauantaina (korkkarit + hiprakka + liukkaus on tosi huono yhdistelmä :( ) ja joudin käymään päivystyksessä kun oikea kulma aukes ja vuosi verta ihan vietävästi. Tikkejä en onneks saanut, mutta nyt tossa on tollanen ruma haavateippi ja siinä on kuhmu ja siihen särkee. Tänään varmaan uskaltaa jo ottaa ton teipin pois, pelottaa että mitä sieltä alta löytyy :P Hävettää kyllä olla töissä toi teippi silmässä :(
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 03 Helmi 2014 11:56

:paijaus:
Älkää käyttäkö korkkareita näillä keleillä!

Mua sattuu :virne:
Paljon :virnei:
Lauantainen keikka liian kovilla bassoilla+bussissa yli puoli tuntia=Kiban selkä sanoo "au".
Bassojytke oli niin kova, että kiborgilaite värähteli, jolloin tuntui että myös mun selkäranka värähtelee. Tuntuu muuten ihan järjettömän tyhmältä ja jonkun ajan jälkeen muistuttaa kipua se tunne. Laite oli pakko ottaa pois päältä, koska se iski ylimääräisiä pieniä iskuja basson tahtiin :virne: Jonkun aikaa meni ihan ok, jonka jälkeen jalan hermosärky alkoi ilmoittelemaan itestään ja totesin että kestän ne ekstraiskutkin mielummin kuin sen säryn :P
Selkä ei kuitenkaan tykännyt ja sunnuntaina oli erijännää. Sai valita makaako oikealla kyljellä vai vasemmalla kyljellä. Muita vaihtoehtoja ei oikein ollut. Illasta pystyi jo vähän istumaan.

Eihän tästä tietysti voi syyttää kuin itseään, mutta enhän mä tajunnut että mimmoista se on! :virne:
Wildiksen känni oli aika hauska :virne: Jos ei pysy pystyssä seistessään paikallaan, ei kannata yrittää syyttää kenkiä :virnei: :hymyhali:

Keskiviikkona on fytsiterroria, ehkä se auttaa tähän.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja theia » La 08 Helmi 2014 21:45

Joo jes. Nyt sitten sattuu. Ensiks oli se silmäklinikka ja siel sitten silmäluomeen tulleiden rakkuloiden kanssa odoteltiin kuus tuntia. Sit sen jälkeen tuli toi kulma-insidentti. Ja nyt sit torstaina poistettiin toi yks takahammas, ja kipu ei laske laisinkaan... Eilen se oli jo ihan jees enimmäkseen (toki otin särkkäriä, mutta sen kanssa jaksoin useamman tunnin!), mutta yöllä se herätti mut :( ja tänään on särky vaan jatkunut. Se tuntuu olevan enempi kosketusherkkä... En mä tiedä mikä sillä on vikana, mutta jos särkee näin paljon edelleen huomennakin niin pakko on mennä päivystykseen. :huoh: Hammaskipu tekee hulluksi :huoh:
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja theia » Su 09 Helmi 2014 13:08

Jep. Päivystykseen on nyt varattu aika. Kolmas kerta kuukauden sisään päivystyksessä! Ja kaikkina kolmena kertana ollut eri päivystys :epäilevä: Nyt ketuttaa niin sanotusti.
theia
Pahvi

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa