Putous 2014

Putous 2014

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ti 21 Tammi 2014 00:42

Tää nyt on vähän nopea avaus, mutta ottakaa omaksenne.

Omat suosikit tällä hetkellä Antsku vakavana hahmona ja Ymmi Hinaajalle nauran eniten.

Ihan heikkoa hahmoa ei kisassa ole, mutta Sika Tainola ja Heikkis-Jamo varmaan eniten vaaravyöhykkeessä tässä alussa. Jugilla on kerrankin hyvä hahmo. :peukku:
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

Re: Putous 2014

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 21 Tammi 2014 12:04

Mä tykkään Idiot-osuudesta. Se on sopivaa vaihtelua ja uutta väriä jo tutuksi käyneeseen kaavaan.
Sen lisäksi ne hahmot on todella hienosti tehtyjä!

Sketsihahmoista muhun uppoaa Antsku ja Ymmi, Jäbäkin ehkä vähän. Jugin hahmo on saanut mut nauramaan ihan huolella, pysyisi nyt vaan rauhallisena eikä vetäisi hahmoa yli. Se on siinä ja siinä meneekö pelkkien hokemien hokeminen ja jokseenkin Jugilla on niitä liikaakin. Sika Tainola on aivan mainio, mutta sillä on tosi vähän kehitysmahdollisuuksia ja koen sen olevan tämän kisan olennaisin osa. Paikoilleen jämähtänyt sketsihahmo on vain tylsä.
Mä tykkään Heikkis-Jamostakin. Se on jokseenkin liikkis, mutta vissiin Riku tähtää kisan "voittoon" ja poistumiseen ekana :keijo:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ti 21 Tammi 2014 19:22

Idiots-osuus tosiaan. Jossain määrin Vain elämää on vähän turhan helppo maali ja tämä on jo kolmas parodia, mitä minä olen siitä nähnyt (aiemmat Ismo Alangon musiikkivideo Vuoden turhin laulu ja sitten YLELeaksin versio). Kutri Hölinä on kyllä hyvinkin mahdollisesti paras Katri Helena -parodia, mitä on tehty. Jo siksikin, että roolissa on nainen.

Keekki on näin asiantuntijafoorumilta katsoen vähän kevyt :) Armi osaa Paula Koivuniemensä, mutta sekin on jo aika monta kertaa käytetty. Mutta joo, on se ihan hupaisa osuus juuri tuossa laajuudessa.
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Dnd » Ke 22 Tammi 2014 02:24

Hinaaja on niin surkea, että tekee mieli vaihtaa kanavaa aina kun se avaa suunsa. Ei naurata, ennemmin itkettää. Toivottavasti tippuu ekana. Toinen inhokki, vaikkakaan ei IHAN niin ärsyttävä, on Sika. Muut ei aiheuta oksennusrefleksiä, joten täytyy kattoa mihin toi kehittyy, kunhan nuo kaks lähtee pois. (Tai ainakin toi yks.)
Patologin hahmossa on kyllä jatkuvasti liikaa saman toistoa ja jos se ei tuosta kehity, niin huonosti käy sille.

Kutri Hölinä on parasta koko sarjassa.
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Dnd
Outo marsilainen kivi

ViestiKirjoittaja Jorssi » Ke 22 Tammi 2014 16:37

Sika on omaan makuun tän hetken paras hahmo. Ymmi alkoi viime jaksossa ärsyttää. Antsku on ihan hyvä hahmo. Jäbä polkee kirjaimellisesti paikallaan. Jugilla on paras hahmo vuosiin, mutta siinäkin on samaan jämähtämisen pelko. Jamo ja Slaikka ovat ainakin vielä aika paskoja.
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Jorssi

ViestiKirjoittaja skray » Ke 22 Tammi 2014 19:19

Kerrankin mullakin on jotain sanottavaa Putousketjuun. Aiemmin en kattonu koko ohjelmaa. :keijo:

Mä tykkään siitä Ymmi Hinaajasta, jotenkin se vaan on niin hassu. Antskukin on ihan jees, voittaja-ainesta jopa.
Slaikka on tylsä, toivottavasti tippuis heti. Jäbä, vai mikä se hipsteri olikaan, on ihan hauska, mutta jos se on tommonen koko ajan eikä paremmaksi muutu, niin sit siihen kyllästyy jossain vaiheessa. Muiden hahmoja en edes muista, joten kaippa ne sit on huonoja. :keijo:

Viime jaksossa tais olla se pikahahmokisa ja siinä Jugilla oli mun mielestä tosi hyvä hahmo, se sellanen Juha Miedon ja Jouni Hynysen poika, vai miksikä se itseään nimitti. :virne: Olis kelvannu hyvin vaikka ihan tohon kauden hahmoksi Jugille.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ke 22 Tammi 2014 21:17

Minäkin tykkään Ymmistä! Ja Siasta, mutta vain koska Rita Tainola on suoraan sieltä (ennenkuin joku märisee niin joo, olen valitettavasti tavannut hänet kasvokkain). :norsu:

Mutta mä en ymmärrä mitä hauskaa jengi näkee Hirviniemen hahmoissa? Samoja kaksmielisiä juttuja vuodesta toiseen. :pahatyttö: Ja jengi nauraa niille into pinkeenä. :täh:
Ja sitten ne hahmot pärjää valitettavan pitkälle niiden juttujen takia. :ei:

Mutta Idiots! Ja Kutri Hölinä. (Ja ehkä vähän Keekkikin. :tilt: ) Kiva piristys, kunhan ei mennä liikaa Voi elämää-linjalle. :D
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ke 22 Tammi 2014 21:25

Joo, mielenkiintoista oheimateriaalia Putouksesta:

Antsku on innoittanut Imatralla niin paljon, että on jo nimikkodrinkit:
http://www.iltalehti.fi/viihde/2014011817945167_vi.shtml

Putous wikipediassa http://fi.wikipedia.org/wiki/Putous puolestaan antaa hyvinkin tarkkoja tilastoja. Jukka Rasila on ollut sketsihahmokisassa parhaimmillaan viides ja Aku taas joka kerta kolmen parhaan joukossa.
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ke 22 Tammi 2014 21:31

Pascal Lemoix kirjoitti: Aku taas joka kerta kolmen parhaan joukossa.

Just tätä mä tarkoitin! Mitä jengi näkee siinä? :täh:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » To 23 Tammi 2014 00:40

Wildchild kirjoitti:Mutta mä en ymmärrä mitä hauskaa jengi näkee Hirviniemen hahmoissa? Samoja kaksmielisiä juttuja vuodesta toiseen. :pahatyttö:

Mä en ymmärrä, mitä hauskaa jengi näkee koko Putouksessa. Olen yrittänyt kaksi kertaa katsoa (kerran ihan koko jaksonkin), mutta kun ei kolahda niin ei kolahda.

Aku Hirviniemi on tosin mun mielestä seksikäs silloin kun se ei esitä jotain älytöntä sketsihahmoa.
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Lumikki75

ViestiKirjoittaja Emilia » To 23 Tammi 2014 08:32

Improjutut ja sketsit on toisinaan ihan hauskoja. Sketsihahmokilpailu on ihan turha, ei naurata ne hahmot ollenkaan.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja Shay » To 23 Tammi 2014 20:02

Munkin pitää taas ihan yleissivistyksessä mukana pysyäkseni seurata Putousta.

Ymmi Hinaaja on hieno hahmo. Vähän liikaa Hefner-Herppeenluoman ärsyttävyyttä ja itsekeskeisyyttä kuitenkin mukana eli lievää toiston makua.

Antskusta en ekan jakson perusteella aatellu menestyjää, mutta nähtävästi siitä voi kehittyä ihan mielenkiintoinen hahmo.

Jäbä on myös yksi parhaista, vaikkei suosikkini olekaan.

Jugin hahmo ei tee mitään muuta kuin toistelee itseään. Ei oikein mene mihinkään... Jamo ja Slaikka on aika mitäänsanomattomia. Sika Vainola on keskinkertaista keskikastia. Ei kuitenkaan ole iskenyt oikein vielä.
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja outsider » La 25 Tammi 2014 02:10

Lumikki75 kirjoitti:
Wildchild kirjoitti:Mutta mä en ymmärrä mitä hauskaa jengi näkee Hirviniemen hahmoissa? Samoja kaksmielisiä juttuja vuodesta toiseen. :pahatyttö:

Mä en ymmärrä, mitä hauskaa jengi näkee koko Putouksessa. Olen yrittänyt kaksi kertaa katsoa (kerran ihan koko jaksonkin), mutta kun ei kolahda niin ei kolahda.

Sama täällä, mutta en ilmeisesti ymmärräkään suomalaisten huumorintajua, koska valtaosa maassamme tehdystä komediasta ei ole naurattanut. En edes yleensä tajua minkä siinä olisi tarkoitus olla hauskaa! Vertaispaineen alla katsoin Putouksen tämän kauden ekan jakson, eikä siinäkään mitään hauskaa ollut. Mutta vaikka siitä on jo pari viikkoa, useat jaksossa esiintyneet hokemat pyörivät edelleen päässäni. Vaikka niissä ei ole mielestäni mitään hauskaa. Tämä on vähän kuin joku todella ärsyttävä biisi soisi itsepintaisesti päässä. :riips: Kai ne hahmot siis jossain ovat onnistuneet. :friikki:
I wish this would be your colour
outsider

ViestiKirjoittaja Dnd » Su 26 Tammi 2014 03:56

Katoin tämän jo kolmatta kertaa. :O:

Toinen tippu :virne: Mutta jotkut umpiot meni sitten äänestämään Hinaajan jatkoon? :kiro:

Antsku ja Jäbä on varmaan loppukahinoissa, kun noi muut on vielä niitäkin köpösempiä hahamoja.
Aku tekee keskiverron hahmon ja pärjää sillä sitten jotenkin. (Pariin muuhun verrattunahan se on jopa ihan ok.)
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Dnd
Outo marsilainen kivi

ViestiKirjoittaja Emilia » Su 26 Tammi 2014 13:36

Katoin eilisen jakson vahvistaakseni mielipidettäni siitä, ettei Putous ole hauska.
Rikkinäinen puhelin -tehtävä nauratti vähän mutta ei se muuten kovin kummoinen ollut. Niistä hahmoista en sano enää mitään. :P Ensi lauantaina teen jotain järkevämpää.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Su 26 Tammi 2014 14:24

En tajunnut ajoissa, että ne Tartu Minniin -esilaulajat ovat julkkiksia. :D Täytyy katsoa toisen kerran.

Hahmoista mielestäni Antsku on ainoa, jota odottaa. Kaikki muut ovat ainakin toistaiseksi matkalla alaspäin, kohti nähtyä. Ekassa jaksossa oli huimin tunnelma. Sian hahmo jouti menemään, yhden kerran vitsi.

Myöskään Voi elämää -hahmot eivät saaneet isoja parannuksia aikaan. Rikkinäinen tarina taisi olla hauskin osuus.
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 26 Tammi 2014 17:38

Mun mielestä tämä menee ihan totutun kaavan mukaan. Ensimmäinen jakso on hyvä ja kiinnostava, toinen ehkä vähän vähemmän ja kolmas sitten tylsä.
Omalla tavallaa hauska, mutta ei sitten kuitenkaan :keijo:
Yleensä neljä viimeistä ovat jo hauskimpia ja niissä löytyy jostain syystä ne toimivat jutut. Tosin väitän edelleen kovasti sitä, että Putous toimisi paremmin livenä paikan päältä :P Kamerat tappavat karismaa aika hyvin.

Aion katsoa jaksot tulevinakin viikkoina :keijo:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Su 02 Helmi 2014 19:39

Kiban ennuste näyttäisi pitävän kutinsa, koska nyt oli mun mielestä ainakin taas tosi hauska jakso. :D

Oli oiva idea, että näyttelijät esittivät toistensa hahmoja. Akun Jäbä Leisson! :virne:

Hahmokisassa mitä luultavimmin ensi viikolla Martin Niemi putoaa pois, koska monella tapaa kova nelikko on ollut Ymmi, Jäbä, Slaikka ja Antsku. Hahmokakkosessa tuntui, että kaikki hahmot olivat edukseen.
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 02 Helmi 2014 21:14

Mä taas toivon Slaikan putoamista, koska Martin on hauskempi hahmo. Tosin, aku veti nyt aika kovan kortin esiin tuomalla hahmoon uuden ulottuvuuden.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Su 09 Helmi 2014 14:21

Vähän vaihtelee Putos-huuma. Nyt oli mielestäni taas aika tylsä jakso. Tanssii Hahmojen Kanssa on jo kerran tehty ja oli vähän yllätyksetön. En mihinkään flow'hun päässyt, vaikka Stubbin Jäbä sinänsä ihan hauska olikin.

Kiva, että Jugi saa mennä pitkälle ja nyt sitten Akun menestyskulkuunkin tuli pieni mutka. Ymmi Hinaaja oli aika ärsyttävä.

Kevään megatrendi on silti paidan ja housujen suhde. :hämillään:
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja L-S » Su 09 Helmi 2014 19:49

Mä tykkäsin eilisestä jaksosta. On vain hämärä muistikuva aiemmasta Tanssii hahmojen kanssa -kilpailusta, ja tässä erityisesti tuomarit olivat mainioita, Keekki tietysti :keijo: mutta myös kaikki muut. Helena sai kyllä vähän rankempaa huumoria osakseen, vähän käy sääliksi. Mutta Jorma ja Jukka olivat hillittömiä. :virne:

Slaikka Gustafssonin oli kyllä jo aika pudota.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 09 Helmi 2014 20:03

Onneksi Slaikka putosi. Ihmettelin että kantoi näinkin pitkälle. Kunnon hokema puuttui ja hahmo vain junnasi paikoillaan särmättömästi. Edes hahmon kaksoispersoonallisuus ei ollut pelastavaa.

Itse tykkäsin kyllä tanssiosuudesta jo siksikin, että tansseja oli kiva katsoa. Rasila veti kyllä aika huikeasti, samoin Armi. Ymmi ja Antsku on mun suosikkeja.

Silti toivoisin että Putousta ei enää jatkettaisi samalla konseptilla. Homma on vähän tylsää ja yllätyksetöntä. Stubb oli hyvä vierailija, mutta en innostunut hänen imitaatiostaan. Heittäytymiskyvystä kyllä propsit. Ei heti tule mieleen poliitikkoja joilta löytyy se pokka laittaa itsensä noin likoon. Kai se sitten oli sitä politikointia näin tulevien eurovaalien alla. Tai sitten kyse on samasta mitä eräs kohuttu tamperelaispoliitikko hoki muutama vuosi sitten siellä järjestetyssä teatteriharrastajien tapahtumassa: "poliitikoilla ja näyttelijöillä on paljon yhteistä, näyttelijät ja poliitikot tekevät paljon samankaltaisia asioita." :keijo:

Uudistaisivat, keksisivät uusia juttuja. Hahmokilpailu pois tai jotain uusia sketsitapoja tai panostusta vaikka uutiskatsaukseen, johon voi upottaa sketsejä. Pikahahmokisa koko kaudelle, jossa äänestettäisiin kauden aikana parhain pikahahmon tekijä, ei yksittäistä hahmoa :keijo: tai jotain!
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja L-S » Su 09 Helmi 2014 20:11

Jos nyt yleisesti ottaen mietitään, niin ei mun mielestä Putouksen konsepti ole koskaan ollut ihanteellinen. Sketsihahmot ovat välillä melko tylsiä tai typeriä, mutta hetkensä niillä on, kuten Ymmillä ja Antskulla nyt. Moni muu ei innosta niin hirveästi. Ne alussa olevat rikkinäiset tarinat sun muut ovat joskus hyviä ja toisinaan typeriä. Mutta kaipa se impro-meiningillä menemisessä on riskinä. Kyllä tässä se kiehtova puoli juuri on, että saa seurata miten kukin näyttelijä (tai poliitikko...) handlaa yllättävät tilanteet. Mutta improvisaationa katsoisin mielelläni vaikka sellaista Nyhjää tyhjästä -henkistä ohjelmaa, harmi ettei sitä enää tehdä. :P Tai sitten enemmän panostusta kunnon sketseihin.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » Su 09 Helmi 2014 21:22

Noiden hahmojen ainoa vitsi tuntuu olevan, että ne puhuvat tai pukeutuvat hassusti. Eikä niistä synny kovinkaan syviä hahmoja, joten vähän pinnalliseksi jää silloin huumorikin.
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ma 10 Helmi 2014 18:57

Vaikka tykkäänkin Putouksesta, mun mielestä tää sais kyllä jäädä viimeiseksi kaudeksi. Eiköhän tää ole nyt sit kuitenkin jo niin nähty.
Wildchild
Räppimummo

Seuraava

Paluu Leffa.tv