Häät

Re: Häät

ViestiKirjoittaja theia » Ti 01 Huhti 2014 19:45

Rapsaa pyydetty, rapsa tässä. Kesti siksi, että sunnuntaina oli raajojen liikuttaminen todella mahdotonta, ja eilisen olin koko päivän perehdyttämässä. Nyt on pakko saada kerrottua mun huippumahtavasta viikonlopusta, eli mun polttarit! :sydän:

Hommahan alkoi perjantaina, kun olin perehdyttämässä ja esimies tulee kolmelta sanomaan että hänellä on kahdenkeskeistä asiaa ja pitää mennä yhteen alakerran neukkariin kun täällä nyt on kaikki varattuna. Olin aikaste hätääntynyt, lähdin esimiehen perään, mentiin hissiin ja kun hissin ovet ykköskerroksessa aukeaa siellä onkin mun kaverit huutamassa ”YLLÄTYYYYYYS!” :virne: No, olin yllättynyt :virne: Hoin lähinnä ”emmä kestä, emmä kestä!” ja näytin järkyttyneeltä. Enkä myöskään ollut uskoa että työpäivä päättyi sitten siihen :virne: Mukana siis oli tässä kohden minä + kaksi kaasoa + 7 kaveria. Lompakko takavarikoitiin heti, puhelin hieman myöhemmin.

Hypättiin töistä sitten ratikkaan, jossa mulle annettiin sämpylä ja trip-mehu. Arvasin aika pian että keilaamaan ollaan menossa, ja sen ääneen sanoessani toinen kaasoistani alkoi hytkyä ja oli ihan että ”eeeeeeeei siis eeeei” :virne: No, käytiin yksillä Pub99:ssä, jossa mua haastateltiin että miltä nyt tuntuu jne, jne. Siitä siirryttiin keilaamaan Ruusulan hallille, kahdessa eri tiimissä ja yksi kannustajakin löytyi. Keilailut meni kivasti (ei muuten hajuakaan kuka voitti tai hävisi), mä nautin olostani :sydän: taas ratikkaan ja suunnaksi keskusta ja S-market. Muut menivät kauppaan ja mä jäin tavaravahdiksi avokälyn kanssa. Sieltä sitten suunnattiin Vuosaareen menevään metroon ja olin ihan hukassa että minne ollaan menossa (tai no sinne Vuosaaren suuntaan mut kuitenskiii). Kaasot olivat miettineet alkuun että peittävät mun silmät, mutta todenneet että metrossa yleensä kuulutetaan että mikä pysäkki… :virne: :keijo:

Suunta oli Rastilaan, ja siellä sitten oli vuokrattuna kahdeksan hengen mökki. Eka ohjelmanumero oli erään ( :keijo: ) foorumilaisen tekemä intialaistyyppinen päähieronta, jonka jälkeen syötiin yhden ei-paikalla olleen tekemät ruoat (salaatteja, lihapullia, lohipiirasta) :kuola: Sitten sain vielä jalkahoidon ennen saunaa. Saunassa hoidettiin yksi ohjelmanumero häitä varten :keijo: Pyllyn kuvat nimittäin lakanalle sormiväreillä :keijo: Siitä aiheutui aika paljon ihan tahatonta hauskaa.

Saunan jälkeen syötiin vielä jälkkäri, pelattiin läpsyä, kaveri laittoi meidän kynsiä (pinkki-mustiksi meidän häiden teeman mukaisesti), juotiin, naurettiin. Hoin illalla moneen otteeseen että just tämmössiä polttareita oon toivonut ja on maailman parhaat ja enempää en olisi voinut toivoa. Kaikki vaan hekotteli siinä salaa mulle :virnei: Pari kavereista poistui mökiltä, ihmisiä alkoi mennä nukkumaan ja me mentiin siskon kanssa viimeisinä sitten klo 3.30 (oli sovittu ennakkoon).

Aamulla heräiltiin ysin pintaan (tai siis mie heräsin), ja siinä katettiin eilisen jämiä pöytään ja skumpat kaivettiin jääkaapista. Siinä vaiheessa mulle paljastettiin että eihän sun polttarit noin tylsät voi olla, keilausta ja mökkeilyä, tänään ne vasta kunnolla alkaa :keijo: Olin hyvin hyvin yllättynyt, vaikka jälkikäteen ajateltuna olis mun pitänyt tajuta :virne: Laittauduttiin, kaikilla oli edelleen musta-pinkkiä (ainakin jotain) päällä – mulle annettiin musta hame, pinkki toppi, pinkit sukkikset, pinkki hattu & laukku. Ja pinkki puuhka! Sain myös polttaripassin jota mun piti pitää selässä se päivä. Edessä oli musta kuva & teksti Bride to B (Buffyyn viittaus! :sydän: ), takana sen päivän tehtävät. Sen lisäksi eräs Rakkaustohtori soitti ja antoi mulle tehtävän: pitää kysyä 5 tuntemattomalta mieheltä & 5 tuntemattomalta naiselta päteviä syitä mennä naimisiin. Inisin siihen tohtorille että eikö sen pitäis tietää jo jos kerran on rakkaustohtori :töktök: Olin myös niin jännittyneessä tilassa etten edes tajunnut sen olevan ystävä siellä toisessa päässä :keijo:

Luovutettiin sitten mökki, hypättiin metroon ja jäätiin Hakaniemessä pois ja alettiin kulkea sinne Säveltä kohti ja sen ohi. Tiesin että jotain tässä nyt on – hetken kuluttua sieltä selän takaa hyökkäsi kolme kaveria lisää, ja yllätyin taas :keijo: Käteen lyötiin 10 € ja 5 min aikaa etsiä Uffista teemaan sopivaa vaatetta. Kolmessa minuutissa löysin itselleni (itse asiassa tosi kivan :virne: ) pinkin kauluspaidan hintaan 9,5 €. Ruksi ansaittu: tyylitaju. Puin paidan päälle, hypättiin ratikkaan, mentiin viemään tavarat säilöön frendin työpaikalle.

Sitten oli seuraava ”rasti” Memphiksessä, jossa taas kaapin takana mua odotti yksi ystävä lisää :sydän: eilisen illan pari poistunutta kaveria liittyi myös seuraan. Heti alkuun mulle paljastettiin että passin etusivu aukeaa, ja siellä oli iso kuva ”Päätä tylsät päiväsi laskuvarjohypyllä” (olin siis itse postannut ko. kuvan facebookkiin muutamia viikkoja aiemmin): lentokone, jolla olisin hypännyt, oli mennyt rikki Saksassa, ja en siis päässyt hyppäämään. Kuitenkin sain lahjakortin, jotta pääsen sen myöhemmin hyppäämään laskuvarjohypyn :tipahdus: Passin kohta Ylllätyyyyys oli siis ruksittu.

Tehtävinä passista oli kaksi: Know thy friends, missä oli ystäväkirja (jonka tekstejä piti lukea ääneen mutta unohdin kun repeilytti) josta puuttui nimet ja vastausten perusteella piti tietää kuka se oli. Ihan suht hyvin onnistuin! :keijo: Ja sitten oli No seli seli, joka oli hääaiheisten Alias-sanojen selitystä ryhmässä. Kun nää oli hoidettu oli taas aika siirtyä eteenpäin.

Mentiin seuraavaan kuppilaan Hemingways, jossa mut vietiin sivuun ja sanottiin että nyt mut ryöstetään :keijo: Perinteet pitää hyväksyä, kun en häissäni halua ryöstetyksi niin polttareissa sit. Me hipsittiin kaappaaja-kaasojen kanssa eteenpäin ja muut jäi tekemään tehtävää sinne (ja saivat sen ilmeisesti vasta hetken odottelun jälkeen baarimikolta?). Mä sain suoritettavaksi tehtävän Junaharrastus, jossa sain 10 € taas rahaa ja suunnaksi kirjakaupan: piti mennä ostamaan mieheen/meidän suhteeseen liittyvä kirja. Suuntasin tuulispäänä Akateemiseen, jossa eka menin Sci-fi/fantasia osastolle, mutta päädyin Zadie Smithin kirjaan Kauneudesta. :hullu: Mä kipitin ryöstäjä-kaasojen luo Iguanaan, ja kohtapuoliin ne kolme joukkuetta tulivat sinne myös. Olivat saaneet tehtäväksi tehdä runon muutamista annetuista sanoista (runojen aihe toki minä ja mies :D ) ja mie sitten päätin niistä voittajan. Ne oli ihan mahtavia ne runot!! Sitten mut oli saatu siis takaisin ja myös kohta Perinteiden hyväksyiminen saatiin ruksittua.

Sitten siinä luettiin Tarot-kortteja mulle ja muutamalle kaverille, ja seuraava tehtävä tulikin sitten videon välityksellä! Tehtävän nimi oli CnH2n+1OHpelastaja, ja videolla armas mies veti Jägermeister-shotin ja käski mun tehdä saman. Ja tuohonkin toki liittyi tarina siitä miten miehen takia on pitänyt opetella vetämään jekkuja :virne: ja tuo kaavahan on alkoholin kaava, vaikka en sitä tiennyt. Sain myös tosi makean shottilasin siinä samalla :keijo:

Sitten oli taas aika liikkua! Mentiin siis Prahaan, jossa rastina oli Ongelmanratkaisukyky: sain risat silmälasit (pois oli yksi sanka ja yksi linssi) ja teippiä. Korjasin kavereiden avustuksella lasit, ja sain taas yhden rastin. Tämäkin on selitettävissä miehellä - ei oo nimittäin kerta eikä kaks kun on lasit/sanka hukassa ja niitä etsitään koko porukka :virne:

Sitten oli vihdoin aika mennä syömään, Macuun, koko porukka. Sisko tilasi mulle hyvät ruoat, syötiin, naurettiin, oli mukavaa :sydän: ja ruokailun myötä myös toka vika rastia vailla ollut kohta sai ruksin: Tankkaus. (toim. huom. polttarisankari oli saanut syötävää kyllä aiemminkin, mutta ei ohjelmanumerona :virne: )

Sitten viimeinen etappi ennen kotia: Dublinerin kabinetti. Siellä oli viimeinen kohta, Munansaanti. Joo, ei oo ihan niin kinkyä mitä voisi luulla - kabsuun oli jemmattu pääsiäismunia, jotka piti sitten joukkuettain etsiä. Munia oli kolme/joukkue, ja ennen kuin seuraavaa munaa sai mennä etsimään oli suklaa pitänyt syödä ja lelu koota. Ei muuten oo hajuakaan mitä siinä kävi, me ei ainakaan taidettu voittaa? No, aika hillittömiä kuvia loppuillasta saatu: tulevaa morsiota vähän väsyttää, Guinness-hattu päässä silmät puolitangossa :virne: :keijoei:

Dubista sitten suunnattiin taksilla kaasolle, josta heräsin seuraavana aamuna väsyneenä mutta onnellisena. Yksi tuntikin oli vähintään päivästä kadonnut ;)

Kerrottakoon että väki väheni tasaisesti, mutta milloin kukakin lähti niin ei ole hajuakaan kun aloin olla jo ihan kivoissa :virne: Siis sitä juomaa vaan tuli tasaisena virtana mun eteen koko illan ajan :eijo: tai siis kahden illan ajan...

Mutta oli ihan just niiiiin MUN näköiset polttarit ja jos joku meni pieleen en oo huomannut ja MULLA oli huippukivaa, toivottavasti mun polttarivieraillakin (vai miten se sanotaan? no niillä muilla tyypeillä!) :hullu: Hieman oikeasti hävettää kun tietää että on mennyt hirmusti ihmisillä rahaa, eikä oo mitään saanut maksaa, mutta onneks ne kaikki tulee häihin niin saa sit ees jotain takaisin :virne:

Jos on jotain mitä unohdin niin Kib voi varmaan täydentää :virne: :sydän:
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja L-S » Ti 01 Huhti 2014 20:55

Kuulostaapa hauskalta :virne:
Pääasiahan näissä on, että on morsiamen näköiset, eikä joudu tekemään mitään noloa vasten tahtoaan, jos sellainen taas itselle sopii, niin mikäs siinä. :D
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 01 Huhti 2014 21:57

Jotakuinkin noin se meni :hymyhali: :sydän:

Sen verran voin theia sua rauhoittaa, ettei noi polttarit mitenkään mahdottomasti maksanut per lärvi. Kustannukset oli todella kohtuulliset sen suhteen miten paljon kaikkea kivaa siihen oli saatu aikaan :hullu:
Mä niiiiiin haluan nähdä sen hypyn!

Näin vieraspuolella havainnoitua oli se, miten kaasot ja porukka jännitti theian hakua töistä. Muutama taisi tirauttaa onnenkyyneleitä siinä kun sää juoksit sammuttamaan konetta. Kaikki paikalla olleet halusivat sun olevan onnellinen ja olivat valmiita tekemään kaikkensa se eteen. Moni osallistui vaikka ei edes päässyt paikalle :) ainakin näin käsitin.

Mä poistuin ruokailun jälkeen theian avokälyn kanssa me oltiin molemmat aika onnellisia onnisuneista yllätyksistä ja kaikesta. Mä olen aikalailla edelleen :hullu:
Yritän olla hihkumatta niistä koko ajan, mutta aina välillä lipsahtaa, mutta se oli vain niin hienoa!
Eli jus täydellistä mun mielestä :hymyhali: :sydän:

( ne runot :rolf: )
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ke 02 Huhti 2014 18:10

Kuulostaa kyllä oikein kivoilta polttareilta. :hullu: Pöllin ehkä tuosta pari ideaa ystäväni porttareihin, jotka olisi tarkoitus kesällä 2015 pitää. :keijo:

(Hieman hämäsi ensin tuo alkoholin kaava, mutta alkoholien yleinen kaava tosiaan oli kyseessä ja näin flunssaisena alaindeksien puuttuminen pikkuisen hämäsi, kun ajatus ei meinaa pysyä kasassa muutenkaan.)
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja theia » Pe 04 Huhti 2014 09:50

Teenpä tännekin vielä listauksen mitä pitää vielä tehdä:

- testata printteri että se toimii niinkun pitää yhdistettynä kameraan
- tilata kuvapapereita printteriin
- spreijata kehykset vielä kerran että on mustat + spreijata isompi kuvakehys
- leikata satiini kaitaliinoiksi ja kiinnittää ne reunat
- tilata valokuvat
- tehdä pöytänumerot valmiiksi = leikkailla paperia + liimailla numerot
- askarrella menukyltit loppuun
- askarrella hääparin kuoharilasit

- maistraatin treffaus ens viikolla
- kampaaja/meikkaajan treffaus ens viikolla
- puvun sovitus vielä, että meneehän päälle :virne:
- kengillä tassuttelua ympäri kämppää
- aikataulutuksen tekeminen lopullisesti
- yhden ohjelmanumeron keksiminen :virne:
- hiusten väri+leikkaus

(- hypätä laskuvarjohyppy, mielellään jo ennen häitä :virne: )

Mitäköhän oon unohtanut?!
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Walker » Pe 04 Huhti 2014 11:50

theia kirjoitti:Mitäköhän oon unohtanut?!

- Enya - Orinoco Flow :keijo:
"Without music, life would be a mistake" - Nietzsche
Walker

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 04 Huhti 2014 12:20

Nimenomaan!
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja theia » Pe 04 Huhti 2014 12:21

Ja sit häissä voidaan ovella vaik jakaa näitä
Kuva
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja L-S » La 05 Huhti 2014 17:50

Hääbingo :virne:
Orinoco Flow ei sanonut mulle mitään, kunnes kuuntelin sen, mutta sittenkin vain etäisesti tuttu. Olenko jäänyt paitsi jostain oleellisesta hääkliseestä niissä häissä joihin olen osallistunut?!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja theia » La 05 Huhti 2014 18:56

Se taitaa olla lähinnä (tv-ohjelma) Satuhäiden juttu. Jäänee pois meidän häistä :keijo:

Ei päästä vihkimusiikeista yhteisymmärrykseen. Mä tahdoin Star Warsia, tuo toinen ei, "koska sä et tykkää siitä tarpeeks ja se olis sulle vaan läppä". Pitää olla instrumentaalimusiikkia. Buffyn tunnari ei käynyt ( :ei: ), mutta X-filesin tunnari on ilmeisesti menossa läpi :keijo: Tosin hyviä ehdotuksia otetaan vastaan edelleen :keijo:
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja L-S » La 05 Huhti 2014 19:27

Ai tuleeko musiikit siis juhliin soitettavaksi vai jotenkin seremonian aikana?
Spotifysta löytyy Royal Philharmonic Orchestran soittamana monia tunnettuja hittikappaleita instrumentaaliversioina, niistä vaan valitsemaan. :keijo:

Mun juhlissa (niissä joissa menin naimisiin työni kanssa) oli ruokailun ajaksi pääosiltaan instrumentaalinen soittolista, jossa oli just Royal Philharmonic Orchestraa, Philip Glassia, Kerkko Koskisen ja Lenni-Kalle Taipaleen instrumentaalituotantoa, Poppy Ackroydia ja The Future Sound of Londonia. :tilt: Ruokailun jälkeen oli sitten reippaampaa musaa. :keijo:
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 05 Huhti 2014 19:35

X-filesin tunnari :woohoo: :sydän: Ohjeistatte sitten että kaikkien pitää viheltää sen mukana!

Twilightista Bellan teemabiisi? Tai LOTR:n soundtrackeilta instrumentaalista mussiikkia? Siellä on mun mielestä todella kauniita kappaleita. Enya - May it be on ainakin yli-ihana :hullu: Teidän yhteinen lempileffa ja siitä joku teema? :hullu:

Jos ei muuta, sävellätte tietty ite!
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja theia » La 05 Huhti 2014 21:50

Siis "alttarille" kävelyä varten ja sieltä pois. Muuten rokki soi :virne: En mä tosissaan voi tolle miehelle Twilightia ehdottaa :virne: jos Buffykään ei käynyt (ei ees Buffyn&Angelin theme) :P

Täytynee tutustua Youtuben maailmaan ja miettiä niitä yhteisiä mieltymyksiä ja sieltä napata joku sopiva. Mä en tahdo mitään turhan vakavaa kun se naimisiinmeno itsessään on sitä :virne:
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 05 Huhti 2014 22:52

Mulla tuli kyllä mieleen, että pulmusten teemakin jos ei tartte olla turhan vakavaa :virne:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja theia » Su 06 Huhti 2014 09:09

Kiba :hymyhali: siitä on jo puhuttu, siihen lähtemiseen :virne:
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Ma 07 Huhti 2014 13:41

Repesin viimeksi Satuhäitä katsoessani ihan täysin, kun joku pari oli valinnut häämarssikseen My Heart Will Go On:in. Tykkään biisistä, ei siinä mitään, ja sehän sopii häihin, kun on rakkauslaulu, mutta se kuulosti aivan järjettömän kornilta uruilla soitettuna.

Theialla ei taida tätä korniusvaaraa olla, kun ei vissiin ole vihkiminen kirkossa. :)
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Lumikki75

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ma 07 Huhti 2014 20:54

Kommentoidaan nyt noita polttareita vielä sen verran, että kuulostaa ainakin paremmalta kuin Pasila-malli, jos kohdehenkilö juotetaan känniin, hakataan ja heitetään yksin Turun-junaan. :jaaha:
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja theia » Pe 02 Touko 2014 17:26

Hääromaani! :virne:

voi miten ihana lauantai oli. :sydän: Heräsin lauantaina aamulla n klo 6 yli seitsemän tunnin sikeiden unien jälkeen (pelissä tosin oli melatoniini ja unilääkkeet ja kaamee väsymys), oltiin hotellilla kaasojen kanssa. Siinä heräiltiin kaikki pikkuhiljaa ja alettiin selailemaan biisejä vihkimisen sisääntuloa varten löydettiin sopiva biisi, laitoin sen miehelle ja vihdoin oli biisi valittuna :virne: Mitään ei siis viime tippaan jätetä, ei.

Käytiin hotelliaamiaisella, säädettiin vastaanotossa siivousta ja lähdettiin meikkiin läheiseen kampaamoon. Mullehan ei tehty koekampausta/-meikkiä, vaan tuurilla vaan mentiin. :D Kampauksesta oli vaan puhetta että rento nuttura ja muutamia haituvia sinne roikkumaan vapaaksi ja tukkaan tuli musta hiuskoru ja pinkkejä pinnejä. Kampaus onnistu tosi hyvin ja olin heti ykkösellä tosi tyytyväinen sen jälkeen oli mun meikki (toiselle kaasolle tehtiin samaan aikaan kampausta ja sisko odotteli siinä vieressä), sekin onnistu ihan todella loistavasti -- paremmin kun osasin arvatakaan! Silmät tuntuivat ihan jotenkin ekstrasinisiltä (niin että muutamat kysyi onko mulla piilarit päässä :D ).

Kuvaaja liittyi seuraan meikissä, otti kivoja valmistautumiskuvia. Mä olin ekana valmis ja jäin odottelemaan kaasojen valmistumista. Kampaajalta siirryttiin takaisin hotellille pukeutumaan. (Kaason poikkis toi leipiä meille syötäväksi, jottei ihan tyhjin vatsoin viiteen asti tarvitsisi olla) Kuvaaja otti kuvat puvusta ja kengistä, ja myös puvun nyörityksestä. Kuvaaja siirtyi juhlapaikalle jo etukäteen ottamaan kattauksesta jne kuvia. Kaasot pukeutui, me valittiin korut mun pukuun ja lähdettiin juhlapaikalle.

Autossa jo vähän alkoi jänskäämään – mähän en ollut nähnyt miestä puvussaan aiemmin. Juhlapaikan edessä sitten soitin miehelle että tulee kuvaajan Samin kanssa siihen etupihalle niin saadaan ns first look kuvat (en kyllä tiedä mimmossia niistä tuli kun en yhtään tajunnut missä kuvaaja on ). Jännitti se hetki ihan tosi paljon mutta kyllähän se mies vaan niiiiiin komea oli :sydän: Saketti sillä oli, valkoinen liivi ja pinkki plastron ja silinteri :sydän:

Juhlapaikalla ei ollut oikeastaan meille tekemistä, selailin hetken polttarikansiota, kunnes oli aika aloittaa potrettikuvat. Juhlapaikalla otettiin muutamat kuvat ja sitten siirryttiin Järvenpäähän Lemmenlaaksoon ottamaan kuvia. Arska paistoi, oli aika tukahduttavaa olla siinä mustassa puvussa :P Kuvattiin parissa eri kohtaa siellä paikassa, oli hauskaa, kuvaaja oli tosi rento ja mukava ja kovasti tuntui että kyllä ne kuvat varmasti onnistuu Siinä kun oltiin siirtymässä paikasta 1 paikkaan 2 siellä Lemmenlaaksossa vastaan tuli keski-ikäinen mies about 7 vee muksunsa kanssa joka sanoi meidät ohittaesssaan ”puolet avioliitoista päättyy eroon” (!!!!!) mä tuhahdin takasin että me ollaankin se toinen puolisko vaikka näin jälkikäteen ajatellessa olis pitänyt olla vaan hiljaa. Kyllähän toi vähän repeilytti kuitenkin osaapa olla katkeria ihmisiä… :keijoei:

Lemmenlaakso-kuvausten jälkeen mentiin vielä juhlapaikkaa lähelle oleville kallioille ottamaan muutamat kuvat, jonka jälkeen siirryttiin takasin juhlapaikalle. Pahin jänskätys alkoi olla ohi kun oli pari tuntia ehtinyt halia ja pussailla miestä kuvauksissa :D Juhlapaikalla mun lähisuku saapui paikalle aika heti kun me oltiin tultu, käytiin läpi pappan kanssa talutus että miten se menee ja sitten mä siirryin pikkukabinettiin odottamaan että kello olis neljä ja että olis vihkiminen. Jännitys vaan kasvoi kasvamistaan. Siskokaaso tuli kysymään että antaako se mulle vaan miehen sormuksen vai sen koko rasian, jolloin huomasin että sillä oli mun sormus eikä miehen…Nooo, sormus vaihtoon, odotus jatkui. Pappa tuli mun kanssa odottelemaan, mä kattelin kelloa ja kun se oli tasan 16, siirryttiin ulos kabsusta, ilmeilin kaason miehelle ja se laittoi sisääntulomusan (Corpse Briden soundtrackilta biisi Victoria’s wedding). Käveltiin pappan kanssa rauhallisesti kohti lavaa, portaat alas ja mies tuli portaiden alapäähän vastaan josta käveltiin vihkijän luo yhdessä. Vihkijä luki puheen (Ei tarvitse), vihkikaavan, sanottiin tahdon ja sitten vaihdettiin sormuksia. Mies antoi mulle sormuksen kyllä oikein, vasempaan käteen mutta mä sekoilin mies tarjosi siis vasenta kättään, mä tyrkkäsin sen syrjään ja yritin pujoittaa sormuksen oikeaan käteen, kunnes mies kuiskasi hiljaa ”miksi sä yrität laittaa sen oikeaan käteen” jolloin tajusin että hups, vaihettiin kättä, ja sormukset oli sormissa. :virne:

Käytiin kirjoittamaan maistraatin kirjaan nimet (me + vihkijä + todistajat siskokaaso ja velibm), ekaa kertaa pääsin siis kirjoittamaan uuden nimen :sydän: en ees ollut harjoitellut sitä etukäteen :virne: Sen jälkeen lähdettiin kävelemään Star Warsin tunnarin tahtiin pois kabinettiin. Star Wars tunnari aiheutti kyllä repeilyä yleisössä, ja kun se tuli niin mahtipontisesti ja kovaa ja multa petti pokka ja sanoin aika kovaan ääneen ennen lavalta poistumista ”emmä kestä ” :keijo:

Kabinetissa saatiin lasilliset shampanjaa kun ooteltiin että hieman jännitys tasaantuu ja toisaalla kaasot ja bestmanit saa kerrottua juoksevia asioita :)

Hetken hengähdettyämme mentiin onniteltaviksi, miehen vieressä hänen vanhemmat ja mun vieressä sitten äiti. Mun sukulaiset eivät tosin ymmärtäneet sitä onnittelujonon pointtia, vaan aloittivat musta (hyppäsivät mutsin yli siis) ja jatkoivat siitä väärään suuntaan. Luulin et nää on ihan normijuttuja, mut ilmeisesti olis tarvinnut vähän enemmän opastusta… Hohhhoijjaa. No ei siinä, tarjoilijat siirtyivät toiselle puolelle ja kättelyt/halailut meni väärässä järkässä. Tuntemattomat (olihan niitä yks siellä ) halas mua! Yritin tarjota kättä, toinen halaa. En erityisemmin välitä tuntemattomien halailusta :keijo: Mut joo, pikkujuttuja :virne: Onnitteluiden jälkeen miehen isä kohotti maljan, ja sitten… no, kello oli 16.15 ja ruokailu oli vasta klo 17 siinä oli sit vapaata seurustelua ja kuvaaja otti ryhmäkuvan.

Siirrytiin pöytiin – meillä oli oma pöytä kaasojen, bestmanien ja avecciensa kanssa – onneksi! Ei jännittänyt niin paljon kun oltiin siinä kaikki yhdessä koossa :) Velibestman kertoi että saa ottaa ruokaa ja kertoi sen snadisti epäselvästi ja hiljaa no, kuitenkin järjestys oli ihmisille selvää, me mentiin eka ja sitten muut alkuruoka oli hyvää (pääruoka vähän nihkeetä mut sitä en ees paljoa syönyt). Ihmisille tuntui ruoka maittavan, ja varsinkin kun kerrottiin että voitte hakea juomaa vaikkei oliskaan ruokaa vielä, tilanne rentoutui silminnähden. Taustalla soi miehen valkkaamat instrumentaalimusat leffoista jne, mutta sinne oltiin sekaan laitettu Mario Bros –biisi, jolle varsinkin frendit repesi ihan huolella :virne:

Ruokailun jälkeen oli pieni tauko ja ihmiset kävivät Photobooth-kuvattavana vieraskirjaa varten. Printterin toiminta oli tosin överihidasta, joten kaasot lähinnä ottivat kuvat ja pyysivät että terkut kirjoitetaan sitten myöhemmin. Äiti oli jossain tässä vaiheessa todella raskas – pyysi ottamaan ryhmäkuvia. Yritin äidille nätisti sanoa että tässä olis kyllä muutakin puuhaa, mutta jatkoi vaan kuvaan painostusta. Kävin sanomassa siskokaasolle kuvien oton jälkeen että vois käydä sanomassa ystävällisesti äidille että ei päsmäröisi niin paljoa. Tokihan on kivaa että otetaan kuvia, mutta pitäisi vähän olla pelisilmää että missä vaiheessa pyydetään niitä kuvia ja kenelle niistä puhutaan eka (ei esim. niin että hääpari kuulee viimeisenä).

Sitten oli kakun aika: ihmiset toki kerääntyivät ympärille katsomaan polkaisua, mutta oltiin jo päätetty ettei sitä tulisi. Emmä jaksa sellaisia :P Sen sijaan kun ihmiset odotti että polkastaisiin, käteltiinkin. Otettiin palat kakkua, kahvia, avecit ja syötiin. Hyydyke-puolukkakinuskikakku sai kehuja :D Kakun jälkeen oli puheet – pappa piti puheen (lähinnä mun ja siskon [!] elämän kulku tähän asti ja muutama sana musta ja miehestä), äiti piti puheen (jossa kertoi meidän yhdessäolovuodet väärin), appiukko piti puheen (paljon taas lapsuutta jne, ihan samanlainen puhe kuin 3 vuotta aiemmin miehen veljen häissä), ja anoppi luki meille kirjoittamansa runon. Sen jälkeen mä nostin vielä isälle maljan, ja sitten olikin häätanssin aika. Aikataulusta oltiin jäljessä n. 15 min, ihan hyvä että oltiin laitettu vähän ilmaa aikatauluille että myöhästyminen ei haitannut kun lähinnä mun täsmällistä mieltä :P

Bändi Autoradio veti meidän hääbiisin (Goo Goo Dollsin Iris) ihan päin helvettiä tai se ainakin läheltä kuulosti siltä, sanat meni osaksi väärin jne… No, ei se menoa haitannut. Me tanssittiin hitaita ja ekan säkeistön + kertsin jälkeen bm:t ja kaaso liittyi avecceineen tanssimaan, ja hetken päästä myös miehen sukua tuli myös tanssimaan. Bändi soitti ekan settinsä ja me muut haahuiltiin, kovin moni ei tanssinut.

Ekan setin jälkeen oli eka kimpun heitto (mun kaaso sai sen – ”en mä ees yrittänyt saada sitä” kaason poikkis: ”jaa et? muuten vaan laitoit kaks mimmii matalaksi kun hyökkäsit sen perään” ), sitten sukkanauha – miehen frendi nappasi sen (sukelsi aika mahtavasti sen perään) ja sanoi että nyt varmaan sit pitäis kosia…

Sitten oli kaasojen järkkäämä ohjelma missä meidän piti valita omat 7 hengen joukkueet. Valitsin vähän sieltä-täältä, sekä omia että miehen kavereita ja sukulaisia. Kaasoilla oli siis sellainen tavaroiden metsästys –ohjelma, jossa ne luki värssyn ja viimeinen sana (jota ei siis sanottu) piti hakea. Esim. solmioneula, silmälasien sanka, jne. Vimppana oli että mun ja miehen piti löytää rakkain asia :sydän: Yllättäen tultiin toistemme luo ja pussailtiin :sydän: Mut muutoin mun joukkue voitti!

Sitten bändi soitti toisen setin, pyörin ympäri juhlapaikkaa juttelemassa vieraille, vähän kai tanssittiinkin? Kuvaaja lähti kai näillä main kun oli saanut sen 2000 kuvaa tallennettua :D

Tokalla bändin tauolla laitettiin iltapala tarjolle (unohdin syödä), oli ohjelmanumerona frendin uudelleensanoittama Stam1nan Kaksi reittiä, yksi suunta, jonka siis ystävä (ette varmaan arvaa kuka?) lausui kaikkien edessä se oli aika liikkis :sydän: sitten polttareista tuttu rakkaustohtori (mun ihana ystävä) oli koonnut yksiin kansiin ohjeita/sitaatteja/vinkkejä jne avioliittoon, ja se sieltä muutamia luki ääneen.

Bändien tauoilla oli tarkoitus kuunnella mun lempparirakkauslauluja, mutta siskokaaso oli käynyt sekoilemassa ja väärä lista soi :( Muutamat biisit tuli siis kahteen kertaan. Bestmanin oli siis tarkoitus hoitaa kaikki musapuolen jutut, mutta kaaso sitten päättänyt että hän tietää paremmin… Mä olin ihan raivona jossain vaiheessa kun tajusin että kaikki ne biisit mitä tahdoin kuulla ei soisikaan. Mutta pikkujuttuja, pikkujuttuja :virne:

Sitten oli bändin vika setti, jengi tanssikin jo hieman enemmän, ja bändin setin jälkeen oli aika poistua hotellille. Kuskina oli kaason poikkis, ihanaa oli saada kyyti hotellille ilman taksivirityksiä jne! Huoneessa oli kaasot koristelleet sängyn pinkein terälehdin ja sängyllä oli vaseliinipurkki, suklaakastiketta ja vaahtokarkkeja :’D

Hotellilla oltiin joskus ennen kahtatoista mutta nukkumaan mentiin vasta neljän aikaan Kuunneltiin niitä rakkauslauluja mitä ei juhlassa ehditty kuulla.

Ihana päivä oli, just meidän näköinen – aika chillisti otettiin koko juhla. Jos nyt antaisin ohjeita itselleni sanoisin että briiffaa kaasot & bm:t vielä paremmin, käy tarkasti läpi kaikki mitä pitää sanoa ja sen jälkeen anna olla. Mua harmittaa että alkuun olin tosi kärkäs kun huomasin ettei asiat menneet ihan niin kuin olis pitänyt. Mutta ainakin suurin osa kai viihtyi, me ainakin :sydän: ihana, ihana juhla oli :sydän: :sydän:

Ja jänniä tapahtumia: Jälkikäteen sain kuulla että yksi juhlavieras oli hamstrannut laukkuunsa 7 olutta!! Joo ei siinä, kannustettiinhan me matkajuomien ottamiseen, mut siis 7 bisseä! Jo oli mimmillä otsaa. Ja siis samainen ihminen oli klo 19.15 jo niin naamat kun tuli mulle kakkujonossa sopertamaan jotain onnittelujaan... :ei: Sisko tosin kävi poistamassa laukusta viisi bisseä niistä seitsemästä :keijo:
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Ma 05 Touko 2014 21:15

Onnea rouvalle! Saisiko vienosti pyytää kuviakin? :)
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Lumikki75

ViestiKirjoittaja L-S » Ma 05 Touko 2014 21:18

Hieno hääromaani tosiaan. :virne: En muistanut tuon lopuksi enää kommentoida, vaikka luinkin sen aiemmin, ja onnitellut olen kai jo. :keijo: Mutta onnea silti! Hyvä että kaikki meni suurin piirtein hienosti.
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja theia » Ke 07 Touko 2014 15:53

Kiitos onneista :hymyhali:

Kuvia voin toki laittaa kun saadaan ne valokuvaajalta! :D

Se sanoi että muutamia kuvia reilun viikon jälkeen (eikö nyt ole jo reilu viikko mennyt?!?! :virne: ) ja loput kuvat sitten n. 5-6 viikon päästä. Mua vaan vähän huolettaa kun esim. varauslaskun kanssa se oli tosi myöhässä... Huomenna kyllä aattelin laittaa sille viestin et huhuu, about viikko meni jo, jos kuvia ei siihen mennessä kuulu :D

Tänään tulin takaisin töihin ja saatiinn työystäviltä lahjan ja esimieheltä lahjan kanssa. Työystävät antoivat pienen pullon skumppaa ja kaksi ranneketta Lintsille - olivat huomanneet mun ilmeisen pettymyksen kun ei häämatkalla päästy Gröna Lundiin :D :sydän:
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 25 Loka 2014 22:33

Menin tänään ristiäisiin.
Päädyin häihin :hullu:
Velli paukkasi naimajaisiin, eikä kukaan tiennyt.
Oli aika... no, liikuttavaa.
Että jos normihäissä itkettää, niin entäpä sitten kun oot olevinas ristiäisissä ja yhtäkkiä se pappi seisoo alttarin takana ja kanttori soittaa Prinsessa Ruususen häämarssi :hullu: :pillitys: :sydän:
Aika pitkälti kaikki itki ja mun teki mieli huutaa "wooohoooo!" :hullu:

Että tämmönen päivä.
Tein sitten tietämättäni niille hääkakun.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja theia » Ke 29 Loka 2014 12:13

Oi kun ihanaa :hullu:

Mä oon huomannut että nykyään kyynelehdin erinäisille häihin liittyville jutuille (esim. se Kaikkien aikojen kosinta -ohjelma :nolo: ), ennen ei olisi kyllä itkettänyt.

Menispä joku pian naimisiin, että pääsisin fiilistelemään :sydän: Kihloissa on ainakin kolme kaveripariskuntaa, mutta ei oo häitä vielä horisontissa. HÖH.
theia
Pahvi

Edellinen

Paluu Suhdesäätämö