Hommahan alkoi perjantaina, kun olin perehdyttämässä ja esimies tulee kolmelta sanomaan että hänellä on kahdenkeskeistä asiaa ja pitää mennä yhteen alakerran neukkariin kun täällä nyt on kaikki varattuna. Olin aikaste hätääntynyt, lähdin esimiehen perään, mentiin hissiin ja kun hissin ovet ykköskerroksessa aukeaa siellä onkin mun kaverit huutamassa ”YLLÄTYYYYYYS!”
No, olin yllättynyt
Hoin lähinnä ”emmä kestä, emmä kestä!” ja näytin järkyttyneeltä. Enkä myöskään ollut uskoa että työpäivä päättyi sitten siihen
Mukana siis oli tässä kohden minä + kaksi kaasoa + 7 kaveria. Lompakko takavarikoitiin heti, puhelin hieman myöhemmin.Hypättiin töistä sitten ratikkaan, jossa mulle annettiin sämpylä ja trip-mehu. Arvasin aika pian että keilaamaan ollaan menossa, ja sen ääneen sanoessani toinen kaasoistani alkoi hytkyä ja oli ihan että ”eeeeeeeei siis eeeei”
No, käytiin yksillä Pub99:ssä, jossa mua haastateltiin että miltä nyt tuntuu jne, jne. Siitä siirryttiin keilaamaan Ruusulan hallille, kahdessa eri tiimissä ja yksi kannustajakin löytyi. Keilailut meni kivasti (ei muuten hajuakaan kuka voitti tai hävisi), mä nautin olostani
taas ratikkaan ja suunnaksi keskusta ja S-market. Muut menivät kauppaan ja mä jäin tavaravahdiksi avokälyn kanssa. Sieltä sitten suunnattiin Vuosaareen menevään metroon ja olin ihan hukassa että minne ollaan menossa (tai no sinne Vuosaaren suuntaan mut kuitenskiii). Kaasot olivat miettineet alkuun että peittävät mun silmät, mutta todenneet että metrossa yleensä kuulutetaan että mikä pysäkki…

Suunta oli Rastilaan, ja siellä sitten oli vuokrattuna kahdeksan hengen mökki. Eka ohjelmanumero oli erään (
) foorumilaisen tekemä intialaistyyppinen päähieronta, jonka jälkeen syötiin yhden ei-paikalla olleen tekemät ruoat (salaatteja, lihapullia, lohipiirasta)
Sitten sain vielä jalkahoidon ennen saunaa. Saunassa hoidettiin yksi ohjelmanumero häitä varten
Pyllyn kuvat nimittäin lakanalle sormiväreillä
Siitä aiheutui aika paljon ihan tahatonta hauskaa.Saunan jälkeen syötiin vielä jälkkäri, pelattiin läpsyä, kaveri laittoi meidän kynsiä (pinkki-mustiksi meidän häiden teeman mukaisesti), juotiin, naurettiin. Hoin illalla moneen otteeseen että just tämmössiä polttareita oon toivonut ja on maailman parhaat ja enempää en olisi voinut toivoa. Kaikki vaan hekotteli siinä salaa mulle
Pari kavereista poistui mökiltä, ihmisiä alkoi mennä nukkumaan ja me mentiin siskon kanssa viimeisinä sitten klo 3.30 (oli sovittu ennakkoon).Aamulla heräiltiin ysin pintaan (tai siis mie heräsin), ja siinä katettiin eilisen jämiä pöytään ja skumpat kaivettiin jääkaapista. Siinä vaiheessa mulle paljastettiin että eihän sun polttarit noin tylsät voi olla, keilausta ja mökkeilyä, tänään ne vasta kunnolla alkaa
Olin hyvin hyvin yllättynyt, vaikka jälkikäteen ajateltuna olis mun pitänyt tajuta
Laittauduttiin, kaikilla oli edelleen musta-pinkkiä (ainakin jotain) päällä – mulle annettiin musta hame, pinkki toppi, pinkit sukkikset, pinkki hattu & laukku. Ja pinkki puuhka! Sain myös polttaripassin jota mun piti pitää selässä se päivä. Edessä oli musta kuva & teksti Bride to B (Buffyyn viittaus!
), takana sen päivän tehtävät. Sen lisäksi eräs Rakkaustohtori soitti ja antoi mulle tehtävän: pitää kysyä 5 tuntemattomalta mieheltä & 5 tuntemattomalta naiselta päteviä syitä mennä naimisiin. Inisin siihen tohtorille että eikö sen pitäis tietää jo jos kerran on rakkaustohtori
Olin myös niin jännittyneessä tilassa etten edes tajunnut sen olevan ystävä siellä toisessa päässä 
Luovutettiin sitten mökki, hypättiin metroon ja jäätiin Hakaniemessä pois ja alettiin kulkea sinne Säveltä kohti ja sen ohi. Tiesin että jotain tässä nyt on – hetken kuluttua sieltä selän takaa hyökkäsi kolme kaveria lisää, ja yllätyin taas
Käteen lyötiin 10 € ja 5 min aikaa etsiä Uffista teemaan sopivaa vaatetta. Kolmessa minuutissa löysin itselleni (itse asiassa tosi kivan
) pinkin kauluspaidan hintaan 9,5 €. Ruksi ansaittu: tyylitaju. Puin paidan päälle, hypättiin ratikkaan, mentiin viemään tavarat säilöön frendin työpaikalle.Sitten oli seuraava ”rasti” Memphiksessä, jossa taas kaapin takana mua odotti yksi ystävä lisää
eilisen illan pari poistunutta kaveria liittyi myös seuraan. Heti alkuun mulle paljastettiin että passin etusivu aukeaa, ja siellä oli iso kuva ”Päätä tylsät päiväsi laskuvarjohypyllä” (olin siis itse postannut ko. kuvan facebookkiin muutamia viikkoja aiemmin): lentokone, jolla olisin hypännyt, oli mennyt rikki Saksassa, ja en siis päässyt hyppäämään. Kuitenkin sain lahjakortin, jotta pääsen sen myöhemmin hyppäämään laskuvarjohypyn
Passin kohta Ylllätyyyyys oli siis ruksittu.Tehtävinä passista oli kaksi: Know thy friends, missä oli ystäväkirja (jonka tekstejä piti lukea ääneen mutta unohdin kun repeilytti) josta puuttui nimet ja vastausten perusteella piti tietää kuka se oli. Ihan suht hyvin onnistuin!
Ja sitten oli No seli seli, joka oli hääaiheisten Alias-sanojen selitystä ryhmässä. Kun nää oli hoidettu oli taas aika siirtyä eteenpäin.Mentiin seuraavaan kuppilaan Hemingways, jossa mut vietiin sivuun ja sanottiin että nyt mut ryöstetään
Perinteet pitää hyväksyä, kun en häissäni halua ryöstetyksi niin polttareissa sit. Me hipsittiin kaappaaja-kaasojen kanssa eteenpäin ja muut jäi tekemään tehtävää sinne (ja saivat sen ilmeisesti vasta hetken odottelun jälkeen baarimikolta?). Mä sain suoritettavaksi tehtävän Junaharrastus, jossa sain 10 € taas rahaa ja suunnaksi kirjakaupan: piti mennä ostamaan mieheen/meidän suhteeseen liittyvä kirja. Suuntasin tuulispäänä Akateemiseen, jossa eka menin Sci-fi/fantasia osastolle, mutta päädyin Zadie Smithin kirjaan Kauneudesta.
Mä kipitin ryöstäjä-kaasojen luo Iguanaan, ja kohtapuoliin ne kolme joukkuetta tulivat sinne myös. Olivat saaneet tehtäväksi tehdä runon muutamista annetuista sanoista (runojen aihe toki minä ja mies
) ja mie sitten päätin niistä voittajan. Ne oli ihan mahtavia ne runot!! Sitten mut oli saatu siis takaisin ja myös kohta Perinteiden hyväksyiminen saatiin ruksittua. Sitten siinä luettiin Tarot-kortteja mulle ja muutamalle kaverille, ja seuraava tehtävä tulikin sitten videon välityksellä! Tehtävän nimi oli CnH2n+1OHpelastaja, ja videolla armas mies veti Jägermeister-shotin ja käski mun tehdä saman. Ja tuohonkin toki liittyi tarina siitä miten miehen takia on pitänyt opetella vetämään jekkuja
ja tuo kaavahan on alkoholin kaava, vaikka en sitä tiennyt. Sain myös tosi makean shottilasin siinä samalla 
Sitten oli taas aika liikkua! Mentiin siis Prahaan, jossa rastina oli Ongelmanratkaisukyky: sain risat silmälasit (pois oli yksi sanka ja yksi linssi) ja teippiä. Korjasin kavereiden avustuksella lasit, ja sain taas yhden rastin. Tämäkin on selitettävissä miehellä - ei oo nimittäin kerta eikä kaks kun on lasit/sanka hukassa ja niitä etsitään koko porukka

Sitten oli vihdoin aika mennä syömään, Macuun, koko porukka. Sisko tilasi mulle hyvät ruoat, syötiin, naurettiin, oli mukavaa
ja ruokailun myötä myös toka vika rastia vailla ollut kohta sai ruksin: Tankkaus. (toim. huom. polttarisankari oli saanut syötävää kyllä aiemminkin, mutta ei ohjelmanumerona
)Sitten viimeinen etappi ennen kotia: Dublinerin kabinetti. Siellä oli viimeinen kohta, Munansaanti. Joo, ei oo ihan niin kinkyä mitä voisi luulla - kabsuun oli jemmattu pääsiäismunia, jotka piti sitten joukkuettain etsiä. Munia oli kolme/joukkue, ja ennen kuin seuraavaa munaa sai mennä etsimään oli suklaa pitänyt syödä ja lelu koota. Ei muuten oo hajuakaan mitä siinä kävi, me ei ainakaan taidettu voittaa? No, aika hillittömiä kuvia loppuillasta saatu: tulevaa morsiota vähän väsyttää, Guinness-hattu päässä silmät puolitangossa

Dubista sitten suunnattiin taksilla kaasolle, josta heräsin seuraavana aamuna väsyneenä mutta onnellisena. Yksi tuntikin oli vähintään päivästä kadonnut

Kerrottakoon että väki väheni tasaisesti, mutta milloin kukakin lähti niin ei ole hajuakaan kun aloin olla jo ihan kivoissa
Siis sitä juomaa vaan tuli tasaisena virtana mun eteen koko illan ajan
tai siis kahden illan ajan...Mutta oli ihan just niiiiin MUN näköiset polttarit ja jos joku meni pieleen en oo huomannut ja MULLA oli huippukivaa, toivottavasti mun polttarivieraillakin (vai miten se sanotaan? no niillä muilla tyypeillä!)
Hieman oikeasti hävettää kun tietää että on mennyt hirmusti ihmisillä rahaa, eikä oo mitään saanut maksaa, mutta onneks ne kaikki tulee häihin niin saa sit ees jotain takaisin 
Jos on jotain mitä unohdin niin Kib voi varmaan täydentää

ainakin näin käsitin.
)
), mutta X-filesin tunnari on ilmeisesti menossa läpi
Ruokailun jälkeen oli sitten reippaampaa musaa.

Muutamat biisit tuli siis kahteen kertaan. Bestmanin oli siis tarkoitus hoitaa kaikki musapuolen jutut, mutta kaaso sitten päättänyt että hän tietää paremmin… Mä olin ihan raivona jossain vaiheessa kun tajusin että kaikki ne biisit mitä tahdoin kuulla ei soisikaan. Mutta pikkujuttuja, pikkujuttuja
), ennen ei olisi kyllä itkettänyt.