Minun tuskani:
Meidän pyykinpesukone vetelee viimeisiään. Se pysähtelee vähän väliä ja tekee muutenkin kaikkea kummaa pesun aikana.
Pitäisi siis ostaa uusi kone ennen kuin tuo kosahtaa lopullisesti. Oon viime aikoina koittanu netistä etsiä vaihtoehtoja uudeksi koneeksi ja ARGH!
Juuri missään verkkokaupoissa ei kerrota kuinka pitkiä pesuohjelmat koneissa ovat. En edes viitsi mennä kodinkoneliikkeeseen kyselemään, koska ne myyjät ei kuitenkaan tiedä. Olen myös täysin vakuuttunut siitä, että tietoja ei muutenkaan kerrota missään mallikoneen kyljessä, koska kuluttaja ei ostaisi ainuttakaan tarjolla olevista koneista, jos tietäisi, kuinka helvetin kauan kaikki pesuohjelmat kestävät.
Löysin jostain koneesta pituustietoja verkkokaupasta (kiitos NetAnttila, risut Gigantille) ja perus 40 asteen pesu täydellä koneella kestäisi 240 minuuttia parhaimmillaan vertailemissani koneissa. Eli 4 tuntia! Mitä VI***A? Ei mulla ole aikaa odottaa 4 tuntia, että pesukone pesee vaatteeni. Tiedän, että nykykoneissa on usemmiten ajastin, jotta sen saa esim. pesemään niin, että kone on valmis kun tulen töistä, mutta en haluaisi jättää konettä päälle koko päiväksi sillä aikaa, kun me molemmat ollaan töissä.
Nykyisen koneen perus 40 asteen ohjelma kestää noin 1,5h, vähän vähemmän. Nykyisessä koneessa ei ole jäljellä olevan ajan näyttöä, joten en muista tarkkaa aikaa. Valmis se kuitenkin on aina jo, jos menen puolentoista tunnin päästä katsomaan. Siis oli valmis silloin kun se vielä toimi kunnolla, nythän se saattaa pestä 40 asteen ohjelmaa 5 tuntia.

Toivoin, että voisin ostaa pesukoneen, jossa perusohjelmat 30 tai 40 astetta kestäis max. tunnin ja 60 astettakin max 2h. Saako sellasia koneita mistään?
Mä etsin päältä täytettävää konetta, koska tila on rajallinen ja useimmat niistä ovat vain 40cm leveitä, joka olis huippua. Ja nytkin käytössä on päältä täytettävä kone ja olen siihen tottunut, koska meillä on aina ollut päältä täytettävä kone, porukoillakin. Puhuttiinkin yhden kaverin kanssa siitä, että tämä on kai kotoa opittua, että kumman mallinen kone "pitää" olla.
Millaset pyykinpesukoneet fordailijoilla on ja oletteko tyytyväisiä? Minkä pituiset ovat pesuohjelmat koneissanne?

Joo'o, on se hienoo. Noooooh, tähän mennessä lyhin mitä olen saanut oli 1.37min
Pisin oli täydelle koneelle 2.5h. Mun vanhassa pesukoneessa oli ohjelma kuin ohjelma 1.5h ja valmis!
Tuplalinkouksella on saanut ihan ok:sti kuivuvaa pyykkiä.
Onk suosituksii? Saaks kuivausrummun lykätä kaikkien (edestätäytettävien) pesukoneiden päälle? Siis kestääkö ne painoa?