Vain Elämää!

Re: Vain Elämää!

ViestiKirjoittaja L-S » La 16 Marras 2013 19:28

Nyt alkaa olla tämäkin kausi paketissa. Duettojakso vielä.
Wildiksen maininnan jälkeen olen huomannut kiinnittäväni käsikirjoituksen makuun enemmän huomiota. :keijo: Totta, että tässä on ollut aika paljon vaan sitä, että joku puhuu kameralle sen sijaan että hengattaisiin vapaasti.

Eihän tämä läheskään yhtä innostavaa ole ollut kuin viime kaudella, mutta periaatteessa olen kyllä tykännyt. Mielenkiintoisia tulkintoja. Paitsi eilisessä jaksossa mua harmitti, että Maarit oli päästetty esittämään Tästä asti aikaa. Siitä olisi toiminut paljon paremmin jonkun Jukka Pojan tai Annan reipas versio. Maarit ei kuitenkaan valitettavasti kuulostanut kovin hyvältä, sori vaan Maarit. Tästä huolimatta Maaritista ei voi olla pitämättä, olihan hän omassa jaksossaan ihanan lämminhenkinen ja hauska. Jonain aamuna radiosta tuli joku Maaritin uudempi kappale, ja pysähdyin sitä ihan kuuntelemaan, varmaan vain ihan Vain elämää -vaikutuksen vuoksi. Kaunis se oli, eikä ääni kuulostanut siinä yhtä oudolta kuin muuten.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 04 Helmi 2014 12:19

Vain Elämäästä tulee kolmas kausi :töktök:
En mä ehkä jaksa.
Riippuu kyllä artisteista. Mun viime kauden seuraaminenkin jäi jossain kohtaa. En jostain syystä jaksanut katsoa niitä viimeisiä jaksoja, vaikka alkupää olikin ihan ok.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ke 05 Helmi 2014 17:37

Mä jaksan, jos tulee paremmat artistit kuin kakkoskaudella. Kun ei niitä ihan viimeisiä jaksoja vain jaksanut eikä kyllä kiinnostanutkaan katsoa.

Odotetaan.
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja L-S » Ke 05 Helmi 2014 17:51

Mä kyllä jaksoin katsoa koko kauden, vaikka kyllähän tämä kauas jäi ensimmäisestä kaudesta.
Parempia artistivalintoja toivon kuitenkin itsekin ensi kerralle.
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ma 10 Helmi 2014 22:17

Mun mielestä oli kakkoskausikin ihan hyvä, että tehtiin. Löysin pari Jukka Pojan biisiä, vaikka en artistista kauheasti ole välittänytkään. Mutta ihan kaikkia jaksoja en ole vielä kerinnyt katsoa, joten kai sekin jostakin kertoo.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Wildchild » To 20 Helmi 2014 14:28

Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja L-S » To 20 Helmi 2014 23:57

Kallonen kyllä kovasti väitti jossain iltapäivälehdessä, että se on vain sattumaa, mutta :täpinä: Elastinen olisi kyllä hyvä valinta.
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ma 09 Kesä 2014 11:06

Nyt on sitten seuraavat tiedossa:

Samuli Edelmann, Vesa-Matti Loiri, Toni Wirtanen, Paula Koivuniemi, Paula Vesala, Jenni Vartiainen ja Elastinen.

Vielä vuonna 2000 oli suuri yllätys, kun Paula K. vetäisi Piiskaan. Nyt se ei olisi kauhea yllätys. Omasta musiikkimausta on nyt kaksi A-luokan artistia mukana eli Paula V. ja Jenni V. Silti tuntuu jotenkin hölmöltä tämä asetelma. En tiedä, voinko välttää kliseitä, mutta tietty laskelmointi tulee mieleen.

Osittain juuri se, että tuossa on artisteja, jotka ovat jo kohdanneet ja ihmisiä, joita on nähty muissakin Nelosen musiikkiviihdeohjelmissa ihan tämän tästä. Vesku Loiri on jo levyttänyt nuorempien artistien tuotantoa ja on vähän kuin päivätöissä edelleen. Tavallaan Putous on jo tehnyt Kaula Poimuniemellään malliksi muun muassa Paula K:n osuuden. Alkuperäinen voi jäädä huonommaksi. Mutta ehkä tästkin jotakin syntyy.
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 09 Kesä 2014 11:14

Mun mielestä nyt on sen luokan kattaus, että voi ekan kauden ennätykset ropista. Varmaan aika laskelmointiakin, mutta toinen kausi taisi olla flopimpi kuin ensimmäinen. Mulla tuli jopa mieleen että koskas ton kauden konserttiliput tulee myyntiin, koska noiden keikalle menisin katsomaan vaikka kurkkulaulantaa tai playbackiä. Paula ja Jenni ja toinen Paula ja Samuli ja Vesku ja Toni. Kai siinä sivussa se elastinenkin menee, kun ei se kuitenkaan ole mistään huonoimmasta päästä räppiskeneä. Elastisen positiivinen asennekin on jo niin iso plussa että kyllä se tonne sopii.

Ekalla kaudellahan porukka tunsi toisiaan myös etukäteen, ei siellä ollut kuin yksi muille uppo-outo, mutta haittasko se? ei.

Onhan noilla aika hyvät kytkökset keskenään jo entuudestaan, mutta toisen kauden perusteella koen sen positiiviseksi asiaksi.

Kyllä, mä täpisen. :keijotäpinä:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja theia » Ma 09 Kesä 2014 11:38

Joo mä olin kans :tipahdus:

Koska Jenni V ja Paula V :sydän:

Ja ei oo ketään ällötyspällötystä. Ja Elastinen on tosi herttainen VoFin perusteella :sydän:
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ma 09 Kesä 2014 14:32

Mulla ehkä tökkää tossa Loiri pahiten ja hirveässä puutoksessa en ole myöskään Tonin, Paulan tai Elastisen suhteen. Kun ovat noissa ohjelmissakin tuomaroineet.

Sitten ehkä jännittää noiden omien oikeiden suosikkien puolesta, vaikka mitä tässä nyt voisi hävitä?
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja L-S » Ma 09 Kesä 2014 18:35

Kieltämättä aika paljon on televisio-ohjelmien vakiokasvoja mukana ja varmaan laskelmointia jossain määrin, mutta kyllä mä ainakin innostuin tästä kokoonpanosta. Varmasti tulee mielenkiintoisempi kausi kuin viime syksynä.

Loirista en hirveästi välitä, mutta varmasti tuo mukaan mielenkiintoisia tulkintoja ja kokemuksia. Elastisen mukanaolo on mahtava juttu, ei vähiten siksi että tämä ohjelma nimenomaan kaipaa joukkoon jotain muutakin kuin peruspoppia/-iskelmää. Kaikki muutkin kelpaavat, sanoisin, että vähiten kiinnostaa Toni Wirtanen eikä Tonikaan silti ole mielenkiinnoton, joten aika nappivalikoima. :täpinä:
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ma 09 Kesä 2014 21:06

Nyt on pakko sanoa että olen tästä tulevasta kaudesta paljon enemmän innoissani kuin menneestä kakkoskaudesta!
Okei, ykkönen oli ja tulee aina olemaan paras koska silloin se oli niin uutta ja artistivalinnatkin nappivalinta. Mutta kolmoskaudella mennään kyllä hyvin lähelle ykköskautta! :D

Alkais jo! :täpinä:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » Ti 10 Kesä 2014 08:47

Kiinnostavia artisteja! Tykkäsin viime kaudesta, ja silloin ei edes ollut yhtään varsinaista suosikkiartistia.

Toki tulee mieleen aika ennalta-arvattavia biisivalintoja toisten tuotannosta, esim. Veskulle tämä Vartiaisen uusi Mustien leskien tunnari. Toivottavasti tulee kuitenkin yllätyksiä. Olisihan se hauskaa, kun joku miesartisteista, etenkin Toni Wirtanen, vetäisi: "jos lyöt vielä kerran / niin minä tapan sut."
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 10 Kesä 2014 13:37

Musta ois niin siistiä nähdä Vesku revittelemässä just jotain PMMP:n Matoja tai muita rajumpia biisejä :hullu:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Jorssi » Ti 10 Kesä 2014 17:29

Kibaya kirjoitti:Musta ois niin siistiä nähdä Vesku revittelemässä just jotain PMMP:n Matoja tai muita rajumpia biisejä :hullu:
Ja Apulannan Matoa. :keijo:
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Jorssi

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ti 10 Kesä 2014 18:54

Mä muuten huomaan että toivon kuulevani paljon enemmän Wirtasen muille tekemiä biisejä kuin Apista. Apulanta ei vain iske. :O:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja skray » Pe 13 Kesä 2014 11:42

Ekaa kertaa musta tuntuu, että pitää katsoa Vain elämää. Tähän mennessä en ole vielä katsonut ainuttakaan jaksoa, mutta tulevalla kaudella onkin mukana sellaiset artistit, että pakkohan tuo on nähdä.
Loirista en niin välitä, onhan sillä pari kuunneltavaa kappaletta ja oon nähnyt Provinssissa livenäkin osan keikkaa ja sen perusteella täytyy todeta, että onhan hän sellainen persoona, taiteilija ja tärkeä osa suomalaista viihdettä ennen ja nyt, että on kiva tutustua häneen ja hänen musiikkiinsa paremmin. Ja onhan sillä kyllä aika upea ääni. :hullu:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja outsider » Pe 13 Kesä 2014 12:58

Mulla on Loirin suhteen vähän sellainen, luultavasti perusteeton, ennakkoluulo, että se on jo valmiiksi "cover-artisti". Että ei sillä ole ns. "omia" biisejä muiden laulettavaksi. :o: Mulle tulee siitä vain mieleen Eino Leino -levytykset, Kolari-trilogian pop-coverit ja 4+4=20:n huilusoolot. Ei siis mitään sellaista mitä pitäisi varsinaisesti Loirin biiseinä (vaikka hän joskus varmaan niihin Leino-teksteihin onkin vahvasti henkilöitynyt). Paitsi Jean-Pierre Kuselan Naurava kulkuri. :töktök:

No okei, jos oikein pinnistelen niin osaan nimetä myös Brontosauruksen yön ja Niin hyvää puuta biiseinä joita kukaan ei levyttänyt ennen Loiria.

Onhan toi kokoonpano hyvin laskelmoitu, kun Edelmann ja Loiri voivat duetoida Tuomittuna kulkemaan ja Koivuniemi ja Wirtanen Piiskaan. :virne:

Wildchild kirjoitti:Mä muuten huomaan että toivon kuulevani paljon enemmän Wirtasen muille tekemiä biisejä kuin Apista. Apulanta ei vain iske. :O:

Tää varmaan menis ohi sarjan konseptin, joka perustuu aika pitkälti laulaja-lauluntekijyyteen. Eli siis siihen että lauletaan biisejä jotka toiset läsnäolijat ovat laulaneet ja kirjoittaneet omasta elämästään. Minkä vuoksi toi Loiri siis mua ihmetyttää.

Edit. Jaa, on Naurava kulkurikin cover-biisi. :läps: :virne:
I wish this would be your colour
outsider

ViestiKirjoittaja L-S » Pe 13 Kesä 2014 22:43

Totta, Loiri on kyllä valmiiksi jo aika lailla cover-artisti ja ymmärtääkseni myös suosittu nimenomaan niiden tulkintojen takia. Mutta kaiketi kuitenkin tehnyt tiettyjä kappaleita tunnetuiksi omantyylisillä tulkinnoillaan, joten uskoisin, että siitä jotain kiinnostavaa saisi irti.

Mitä laulaja-lauluntekijyyteen tulee, kyllähän jo ekalla kaudella Erin esitti Jonne Aaronin päivänä Jonnen Suvi Teräsniskalle tekemän Jos menet pois -kappaleen, joten ei varmaan ole poissuljettua, että joku valitsisi jotain Wirtasen ei-Apulanta-tuotannosta. Miksikäs ei sekin voisi olla kiinnostavaa (tosin äkkiseltään ei tule mieleen kenelle muille Toni on tehnyt biisejä kuin Irinalle). Ja toisaalta ohjelmassa on ollut mukana myös paljon laulajia, jotka eivät tee itse omia kappaleitaan (ja se miten paljon he ovat itse vaikuttaneet niihin vaihtelee), joten kyllä sitä henkilökohtaista saa varmaan kaivettua irti ilman tätäkin aspektia.
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Jorssi » Su 15 Kesä 2014 22:33

L-S kirjoitti:äkkiseltään ei tule mieleen kenelle muille Toni on tehnyt biisejä kuin Irinalle
Koolle ja B:lle ainakin.
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Jorssi

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ma 16 Kesä 2014 16:48

Outsider puki Loirin kohdalta sanoiksi sitä, mikä muakin siinä häiritsee. Että jos tärkeimmät kappaleet ovat Nocturne, Varpunen jouluaamuna ja Sydämeeni joulun teen, niin ööö... :hämillään:
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 19 Syys 2014 23:46

Ei tullut Nocturnea, Varpusta tai muitakaan joululauluja.
Sen sijaan Naurava Kulkuri, Elegia, Lapin Kesä, Väliaikainen, Brontosauruksen yö ja Kohtalokas Samba.
Mä tykkäsin.

Ens viikolla Paula Vesala.
Vesalalla on niin paljon biisejä joiden henkilökohtaisuus on ehkä liikaa. En tiedä, sen näkee ens viikolla.

Kattoiko tätä kukaan muu kuin L-S, Wildis ja minä :virne:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja L-S » La 20 Syys 2014 00:17

Katsoi tätä varmaan me ja muutama satatuhatta muuta suomalaista, jos ei nyt muita fordelaisia. :keijo:

Hieno jakso. Elastinen oli ihanan piristävä aloitus, Paula Koivuniemi eläytyi kauniisti sinänsä yllätyksettömässä Lapin kesässä, Wirtasen Brontosauruksen yö oli hauska samoin kuin Jennin Kohtalokas samba. Paula Vesalan Elegiakin oli hieno, vaikka meni osittain vähän ohi - en ole koskaan hirveästi rakastanut sitä kappaletta samoin kuin Eino Leino on mulle ristiriitainen - tai pikemminkin se, että einoleino on ihmisten käsitys runoudesta, kun runoudella voi tehdä niin paljon muutakin. :P Mutta se nyt on tähän nähden sivuseikka. Ja Samuli Edelmannin Väliaikainen oli kamalan kaunis, siitä kappaleesta mulla on muistissa päällimmäisenä joku rasittavan rempseä versio, mutta tuo oli kaunis.

Mutta mainiota perjantai-iltojen viihdettä tämä, en malttaisi odottaa ensi viikkoa. :hullu: Mielenkiintoista nähdä, mitä saadaan irti henkilökohtaisemmista kappaleista. Loirin valikoima on kuitenkin omalla tavallaan omalaatuinen ja sekalainen.
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja skray » La 20 Syys 2014 12:56

Mä katsoin. :)
Oli ihan mielenkiintoinen jakso ja odotan ensi viikkoa.
Loirin elämässä on kyllä tapahtunut niin paljon ja kaikenlaista taiteilijan uran aikana.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

EdellinenSeuraava

Paluu Leffa.tv