marenkienkeli kirjoitti:marenkienkeli kirjoitti:Emilia kirjoitti:Itse en edes tiennyt tuosta viimeisestä. Hävytöntä puljaamista.Eikö kuitenkin yksi työ/yksi vähennys olisi loogisinta.
Mäkin mietin, että onkohan tuo ihan laillista. En oikein usko...
Lueskelin vähän asiasta.
Huikeeta.
Itse en jaksanut sen enempää tähän perehtyä, vaikka mietin kyllä, onkohan tossa vähennyshommassa käynyt joku sekaannus joko toimittajalla tai asiantuntijalla.Jätemaksujuttu nyt ei sinänsä ole niin iso juttu henkilön kannalta. Ei mun elämässä se ainakaan näy konkreettisesti mitenkään muuten kuin ehkä vuosittaisessa vuokran nousussa. Lähinnä ärsyttää, että jätekatos on jatkuvasti sikolättikunnossa ja siellä on kamaa, joka ei sinne kuulu ja tietää jo etukäteen, että vuokrat ei ainakaan jää nousematta ensi vuonnakaan.

Äly hoi...outsider kirjoitti:Täälläkin halutaan purkaa 300 opiskelija-asuntoa ja rakentaa tilalle uudet samankokoiset talot, paitsi että niihin mahtuisikin enää 200 opiskelijaa. Koska solujen tilalle tulee yksiöitä.
Tuntuu kyllä olevan muutenkin vallalla asenne, että kimppa-asuminen on jotenkin vain nuorten, köyhien tai hippien hommaa ja siksikin yksiöiden kysyntä on niin suurta nykyisin.
Itse olen nauttinut kovasti kämppisten kanssa asumisesta ja saanut siten myös enemmän väljyyttä asumiseeni. Mieluummin asun isossa asunnossa yhden tai kahden kämppiksen kanssa kuin pienessä yksiössä yksinäni. Mutta se on toki jokaisen oma valinta ja ymmärrän myös niitä, jotka yksin tahtovat asua. Siitä ei kuitenkaan pitäisi rankaista niitä, joilla halvan asumisen tarve on kova, kuten opiskelijoita. Ehkä meni nyt vähän offtopikiksi kuitenkin...

Eikö kuitenkin yksi työ/yksi vähennys olisi loogisinta.

Niin se varmaan metaforisesti tekeekin.