Kyllä tommosesta mun mielestä saakin vähän kimpaantua. Oisin varmaan itekin kilahtnut lähipäivinä tommosesta
Sanot seuraavalla kerralla ettet aio maksaa erillisestä käynnistä mitään, kun oli sovittu että reiät paikataan edellisellä kerralla
Minäkin olin tänään hammaslääkärissä
Olin menossa hammaslääkärin tuoliin sillä tarkoituksella, että se tsekkaa montako reikää tuolla kalustossa oikein on. Noooh, hän kyseli että mikäs reikä paikataan ekana

Kerroin yhdestä reiästä, joka on ollut pitkään ja aina vaan sanottu ettei se ole reikä, mutta mä tiedän että on. Hän siinä sitten katsoi ja totesi että on siinä joku pieni juttu

Poratessa kävi ilmi että olikin vähän isompi "juttu" ja hampaaseen aloitettiin juurihoito. Parin vuoden aikana kuullut sitä että paha maku suussa johtuu ientulehduksesta ja syljestä, kun mun mielestä se on johtunut tuosta reiästä. Reikää ei myöskään koskaan suostuttu näkemään, vaan vedottiin ahtaaseen hammasväliin. Nyt kun ahdasta hammasväliä ei enää ollut, koska karies oli syönyt hammasvälistä osan pois (nam!) niin ihmekös tuo jos reikä on edennyt juureen asti
Mutta pointsit mulle siitä, ettei edes pelottanut tänään. Ei se, että piti tehdä se juurihoito, eikä mikään. Olin aika rauhallinen ja tyyni kokoajan, vaikka välissä teki tiukkaa pitää suuta auki. Saatiin kuitenkin sovittua että voin lepuuttaa leukaa pistämällä sitä välillä vähän lähemmäs, mutten ihan kiinni. Loppupuolella leukanivel paukahti aika makeasti ja hammaslääkärikin säikähti. Tämän jälkeen jännitys leuassa väheni ja olisin voinut istua toisenkin tunnin suu auki.
Juurihoito oli ihan ok. Hammaslääkäri osasi todella selkeästi selittää miten homma toimii ja vakuutteli että jos puudutusaineen vaikutus lakkaa niin pistetään lisää

En uskonut että moinen olisi ollut mahdollista sillä määrällä mikä sinne oli jo pumpattu.
Ensimmäinen täysin positiivinen kokemus.
Seuraava aika huhtikuulle