Puhutaan säästä!

Re: Puhutaan säästä!

ViestiKirjoittaja Suvi » Ti 29 Heinä 2014 23:54

Mä oon nauttinut näistä helteistä, mutta kerrankin voin sanoa, että oli ihanaa mennä töihin viime viikolla. :keijo: Siellä ilmastointi toimii ja on ollut sisällä juuri sopiva.

Jos eivät helteet jatku, niin saisi olla lämmin vielä monta viikkoa. Haluaisin päästä mökille makaamaan laiturille ja uimaan järveen oikein pitkän kaavan mukaan. :hullu:
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja Emeritus » To 31 Heinä 2014 23:07

Jep, lämmintä saisi minunki puolesta olla, mutta pitää sanoa että vaikka olenkin sanonut etten valita helteistä kun kuitenkin kohta taas on talvi ja ihmisiä vituttaa, niin on tämä vähitellen alkanut rasittaa. Nukkuessa tulee hiki, päivällä tulee hiki jos näytät nokkaasi yhtään ulos tai sisällä teet oikeastaan mitään, ja suihkussa on saanut käydä melkeinpä sen kaksi kertaa päivässä. Eikä samoja vaatteita ei ilkeä pitää kuin sen max kaksi päivää, vaikka yhdessäkin menevät aika kuntoon.

Että vähän alkaa olla semmoisia Sam Jackson -tunnelmia.
"Enough is ENOUGH! I have had it with this motherfuckin' heat in this motherfuckin' country!" :virne:

Ei mene tasan ne nallekarkit säänkään kanssa. Ensin on hellettä toukokuun lopulla, sitten kylmä kesäkuu ja kylmimpiä juhannuksia pitkiin aikoihin, jonka perään hiton kuuma heinäkuu. Mitähän tulee elokuussa? Varmaan lunta. Ja syyskuussa sitten armoton intiaanikesä päälle. :virnu:
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Emeritus

ViestiKirjoittaja Emilia » Pe 01 Elo 2014 07:31

Jos olisi hellettä kesäkuun alusta elokuun loppuun, siihen tottuisi jossain kohtaa, mutta nyt se helle kestää viikon tai kaksi ja tukalaltahan semmoinen tuntuu. Jokakesäinen ärtymys mulla tulee kököstä toimiston ilmanvaihdosta, joka on siis olematon. Tuulettimet pyörivät taas täysillä, mutta niistä saa vain niskan kipeäksi. Sama kotona.

Tällä viikolla on ollut hieman viilempää öisin, joten nukkuminen on onnistunut paremmin. Ensi viikolla voisi taas olla vähän lämpimämpää, kun ollaan silloin lomilla. :D
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 01 Elo 2014 10:01

Mä en valita helteestä, mutta parina päivänä on ollut kai joku lämpöhärö kehissä. Niin kamalan huono olo, että silmissä pyöri ja piti keskittyä vain hengittämiseen. Vedenpuute se ei ollut, mutta maha meni ihan sekaisin :jaaha:
Öisinkään ei saanut helpotusta, vaikka nukuin ulkona. Viimeyö oli ensimmäinen kunnolla viileämpi yö ulkona. Hetken helpotus. Ensi viikolla sekin vissiin menee pois, koska superhelteet.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Emeritus » Pe 01 Elo 2014 17:12

Heh, että osaakin tuntua mukavalta kun tänään on ollut vain ihan normaalia hellettä, 25 astetta, ja vähän tuultakin! Ristiveto! :D
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Emeritus

ViestiKirjoittaja Suvi » Pe 01 Elo 2014 21:46

Emeritus kirjoitti: Mitähän tulee elokuussa? Varmaan lunta. Ja syyskuussa sitten armoton intiaanikesä päälle. :virnu:

Toivottavasti ei, koska mulla alkaa neljän (arki)päivän päästä loma, joka kestää elokuun loppuun. :/

Toisaalta lämmin syyskuu olisi ihana. :sydän: Alkusyksy. :hymyhali:
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » La 02 Elo 2014 12:29

Kyllä tuo perjantai tuntui ihmeelliseltä, kun keittiön mittarissakin oli naurettava 26. Se on auringon puolella aamut ja yleensä siinä on ollut joku tavanomainen 32, kun on ekan kerran katsonut.

Muutama päivä sitten oli vielä sellainen superkostea keli ja siinä ei tiennyt, pitäisikö nauraa vai itkeä. Kotona ei paljon paitaa tarvitse pitää, mutta en pane pahakseni, jos jäähtyisi vaikka välille 20-25.

Mietittiin tuossa juuri, että varmaan helteistä muistetaan tämä kesä, vaikkei niitä koko kesä huomioiden valtavan paljon edes ollut.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Suvi » Su 03 Elo 2014 10:35

Ja eräs toinen aamu tällä viikolla (en enää muista mikä viikonpäivä oli kyseessä) oli tosi outo, kun mittari näytti "ainoastaan" 21 astetta. :P
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja L-S » Su 03 Elo 2014 12:45

Nyt tuntuisi olevan ihan sopiva sää, kun ei ole sisällä tuskaisen kuuma. Kyllä mulle lämpö kelpaa, mutta toki sitäkin voi olla vähän liikaa joskus. Tuolla Keski-Euroopassa oli tuskaisen kuumia öitä, jolloin ilmastoimattomassa hotellissa ei meinannut saada nukuttua. Omassa kämpässä ei onneksi ihan sellaista oloa ole tullut, ehkä yöt ovat kuitenkin olleet epätrooppisia. Mutta en halua valittaa helteestä. Lämpö on kuitenkin huomattavasti mukavampaa kuin luihin ja ytimiin menevä kylmyys ja harmaus, joka kääntää mielialankin heti laskusuuntaan.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja skray » Ti 12 Elo 2014 21:26

Ihanaa, kun ei enää ole hellettä. :sydän:
Mulle tää on just hyvä lomasää, jopa vähän viileämpikin olis jees.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja damn » Ma 20 Loka 2014 21:35

Syksy :hymyhali:. Ullkona on niin ihana olla, kun on viileää, muttei vielä kuitenkaan kylmää. Iltaisin on niin tunnelmallista kävellä ulkona, kun lehdet rapisee jalkojen alla, ilma on kirpeää ja tuoksuu syksyltä. Harmittaa, että kohta on taas talvi.
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ma 20 Loka 2014 22:17

Oi, se lehtien rapina! :hullu: Meidän kodin lähellä kasvaa paljon vaahteroita. Töihin mennessä (ja palatessa) kuivan vaahteralehtimaton yli kävellessä ei voi kuin ihastella sitä kahinaa. Ah, syksy. Ja tuollaiset kirpsakat n. 3-5 asteen lämpötilat ovat aivan parhaita.
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ke 22 Loka 2014 21:02

Mun mielestä siellä on ihan saakelin kylmä. :P

Joutui ottamaan pitkät kalsarit käyttöön ja talvitakin ja pipon.

Tuuli lisää "pakkasen" purevuutta.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja L-S » Ke 22 Loka 2014 21:35

Joo, nyt on se vaihe vuodesta, kun kylmyys tuntuu purevimmalta, koska siihen ei ole vielä tottunut ja haava on vielä tuore, se väistämätön jysäys tajuntaan, että vastahan oli kesä ja nyt on jo talvi. :keijo:

Sormet palelevat varsinkin sormikkaissa, mutta en viitsisi vielä siirtyä talvirukkasiinkaan, koska mitä sitä sitten vaihtaa kun tuleekin -10? Olen yrittänyt etsiä lapasiani ja löytänytkin niistä toisen.
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja theia » To 23 Loka 2014 17:40

Mä oon vähän epävarmana että mitä laittaa päälle :virne: Kuitenkin esim. tänään oli Accuweatherin mukaan vaan -2 kun himasta lähin, eli ei vielä kovin kylmä, mutta sitten kuitenkin tuo kevät/syystakki tuntuu kovin vilpoiselta. En haluaisi siirtyä vielä talvitakkiinkaan, kun sitten tulee oikeesti vilu kun kunnon pakkaset rysähtää.

No, talvitennarit kaivoin kuitenkin, koska ne on kivan väriset, ja oon oottanut että pääsen niitä käyttämään :keijo:
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Wildchild » Pe 24 Loka 2014 09:10

theia kirjoitti:Mä oon vähän epävarmana että mitä laittaa päälle :virne: Kuitenkin esim. tänään oli Accuweatherin mukaan vaan -2 kun himasta lähin, eli ei vielä kovin kylmä, mutta sitten kuitenkin tuo kevät/syystakki tuntuu kovin vilpoiselta. En haluaisi siirtyä vielä talvitakkiinkaan, kun sitten tulee oikeesti vilu kun kunnon pakkaset rysähtää.

Sä tarviit kevyttoppatakin. :lanppu: Ei oo niin paksu kuin tavallinen talvitakki, mutta lämpimämpi kuin kevätsyystakki. Toimii. :keijo:

Mä olen aivan onnessani kun kylmeni ja eilen maassa oli valkoistakin! :pilvi: Syksy on ihan mälsä, ja siksi hyppäisin mielelläni suoraan talveen. Eihän se talvi vielä alkanut kun uhkailevat lämpenevällä säällä, mutta hyvä alku. :keijotäpinä:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja theia » Pe 24 Loka 2014 11:18

Wildchild kirjoitti:Sä tarviit kevyttoppatakin. :lanppu: Ei oo niin paksu kuin tavallinen talvitakki, mutta lämpimämpi kuin kevätsyystakki. Toimii. :keijo:
Onhan mulla tollanen villakangastakki joka on kevyempi, ja sit "kunnon" toppatakki, mut musta toi villakangastakkikin tuntuu liian lämpimältä vielä :keijo:
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Ma 08 Joulu 2014 18:33

Masentava pimeys ja vesikeli. Viikonloppuna kävin vanhempien luona ja siellä satoi viitisen senttiä lunta. Oli nättiä ja ulkona (maaseudulla) näki kulkea illallakin ilman lamppua. Eilen illalla kotiin palatessa ärsytti, kun tajusin täällä satavan loskapaskaa. :huoh:
Muutama sentti lunta ja pikkupakkaset kiitos.
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 08 Joulu 2014 21:44

10 vuotta siihen meni, mutta olen ilmeisesti tottunut Etelä-Suomen talvien harmauteen ja mustuuteen. Vaikka pidän lumesta yli kaiken, niin osaan silti nauttia tästäkin. Joulukuu on (jouluhössötystä lukuun ottamatta) ihanaa aikaa. <3
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja L-S » To 11 Joulu 2014 17:34

Inhottava sadesää ollut pari päivää. Aamulla ja päivälläkin on satanut lähes lakkaamatta.
Ei ole mikään talvisää tämä. Samaa mieltä puoliksen kanssa, pitäisi olla useampi sentti lunta (jonka alla ei ole jäätä), noin -5 astetta pakkasta, kaunista ja edes etäisesti valoisaa. :D

Aiemmassa viestissäni tähän ketjuun olen näemmä pohtinut rukkasia, mutta lokakuussa sormia palelsi niin paljon, että siirryin rukkasiin jo silloin, enkä ole vaihtanut takaisin, vaikka useina päivinä ne ovat tuntuneet vähän liian lämpimiltä. Talvipukeutuminen on hankalaa, ei jaksaisi erikseen miettiä mikä nyt milloinkin riittää eikä varsinkaan etsiä niitä aamulla hattuhyllyltä, jonne ei pätkänä ylety. :keijo:
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 15 Elo 2015 12:24

Nyt mä valitan. Olen koko kesän ollut todella tyytyväinen säihin. Mua ei ole haitannut vesisade, eikä koleus. Valoakin ollut riittävästi mun makuun. Tiedän ja tajuan että satoja varten tarvitaan vähän lämpökin, mutta vähempikin riittäisi.
Asiaa ei auta se, etten saa iltaisin/öisin mun asuntoa viilennettyä. Ei tää vaan viilene. Nytkin sisälämpötila huitelee jossain kolmessakympissa. Taas. Ei auta että menen ulos, kuuma mun on sielläkin. Kuuma, kuuma, kuuma. Tai ei kuuma vaan pakahduttava.

Kylmyys on pukeutumiskysymys, mutta kuumalla et saa mitään otettua pois. Viilennyskeinoja ei oikein ole, kun ilma sisällä ei kierrä. Pieneksi hetkeksi saa apuja kyllä, mutta silti se jää vailinnaiseksi. :epäilevä:

Valoa voi olla joo, ja aurinkoakin, mutta lämpötiloja ei tarttis päivisin olla niin paljoa! (toki nythan tajusin etten tiedä yhtään minkälainen lämpötila on ulkona, kun sisällä on niin kuuma :keijo: )

:huoh:

Heevetti. Ensi viikolla on kuntoutus-viikko ja siellä ei ilma kierrä alakerroksissa yhtään. Yritä siinä sitten jumpata kun taju lähtee vähemmästäkin :epäilevä: Kuumuus on mulle myös lamauttava, eikä kropassa toimi oikein mikään. Hilirimpsistä vaan. :friikkipeukku:

Elokuu saa olla lämmin, mutta jos koko kesä on ollut viileää, niin sitten ei prkle aleta pitämään hellettä nytkään :kiro: :gaah: :raivo: :keijo:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja skray » Pe 21 Elo 2015 21:33

Kiba. :femmat:
Mäkään en tykkää tästä kuumuudesta. Inhottavaa, ku koko ajan on hiki ja mitään ei voi tehdä.
Onneks täällä on tuullu aika kovaa eilen ja tänään, niin ei asteista huolimatta oo ihan niin kuuma. Niin ja kämpillähän meillä onneks on viileetä, joten oon ihan reippaasti istunu sisällä kattomassa telkkaria ja kaihtimet kiinni. :virne:

Kohta tulee syksyn sumut, niitä on jo vähän aamuisin nytkin. Sumu. :sydän:

Niin ja mua rasittaa ihmiset, jotka sanoo "älä nyt viitti, täällä on niin harvoin tämmönen keli, että ei saa valittaa", jos sanon jotain liian kuumasta kelistä. :gaah:
Mitä jos sanoisin samat sanat talvipakkasilla, kun muut valittaa kylmästä..
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja Lyyra » Su 23 Elo 2015 19:00

skray kirjoitti:Mitä jos sanoisin samat sanat talvipakkasilla, kun muut valittaa kylmästä..

:femmat:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja theia » Ti 24 Marras 2015 12:15

Hyvin hyvin pikkupakkanen ja valkea maa :sydän: Sais pakkasetkin kiristyä vähän lisää :hullu:
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 24 Marras 2015 12:28

"valkea maa" as in kaikki pihat ja tiet jäässä :epäilevä:

:norsu:
Kibaya
Hörhökeijotar

EdellinenSeuraava