Viikonloppuaamujen keskusteluohjelma!

Re: Viikonloppuaamujen keskusteluohjelma!

ViestiKirjoittaja damn » Su 19 Loka 2014 09:03

Huuh mikä olo. Kiskasin eilen kunnon humalat, siis sellaset että lähdin jo kesken illan kotiin kun ei enää kyennyt juomaan enää. En muista milloin oisin ollut viimeksi baari-illan jälkeen nukkumassa jo ennen kahta. Heräsin seitsemältä, kun kissa yritti tappaa leluhiirtä sängyn alla just mun pään kohdalla. Ulkona on masentavan pimeää ja sateista. Meillä on kavereitten kanssa ollut välillä tapana käydä sunnuntaisin syömässä yhdessä ravintolassa/baarissa, saas nähdä saisiko tänään seuraa sinne. Sen suurempia suunnitelmia ei ole tälle päivälle, kunhan lojun kämpillä ja tuijotan Modernia perhettä Netflixistä.
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja Suvi » Su 19 Loka 2014 12:04

Suvi kirjoitti:Mullakin olisi tänään suuret suunnitelmat: käydä kävelyllä, esim. Itikseen, ostaa uusi vessaharja, siivota kylppäriä, imuroida, tehdä ruokaa, soittaa äidille, pestä lakanoita...

Tähän mennessä olen saanut syötyä aamupalan ja katsottua eilisen Vain elämään. :keijo:

Hahaa, kerrankin sain tehtyä jotain suunnitelmieni mukaista! Kävin kävelyllä, ostin vessaharjan, siivosin kylppäriä, tein ruokaa ja soitin äidille. Mummallakin olisi ollut eilen nimpparit, mutta unohdin soittaa hänelle. :läps:

Tänään olen saanut tiskattua ja pestyä lakanat. Imurointia en ole vieläkään saanut aikaiseksi. :virne: Tunnin päästä olen lähdössä äidille syömään pizzaa. :kuola:
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja L-S » Su 19 Loka 2014 12:19

Hyvä Suvi!

Mäkin toteutin oikeastaan kaiken suunnitelmistani eilen:

L-S kirjoitti:Tälle päivälle suunnitelmana olisi käydä kaupassa, tehdä vähän perussiivousta, tehdä taas yhtä työjuttua... ja tekisi mieli myös leipoa jotain, esimerkiksi jotain sellaista mitä voisi ottaa evääksi maanantaina, mutta en tiedä mitä se olisi ja se vaatisi suunnittelua. Mutta illalla aion silti katsoa telkkaria. :keijo:

Siivosin jopa sen kahvi- ja teekaapin, joka viime viikonloppuna jäi avaamatta. Tein myös pizzataikinan, jonka reseptin mukaan kuuluu olla jääkaapissa 12-20 tuntia, eli kohta pääsen tekemään sen valmiiksi eväsruoaksi. Aion tehdä sellaista pizzaa, johon ei tule tomaattikastiketta. Saa nähdä millaista tulee, kuvitelmissani se on ainakin tosi hyvää. :keijo:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja skray » La 25 Loka 2014 10:58

Hyvää huomentapäivää forde!

Tänään on kiva lauantai, vaikka keli ei ole mitä mainioin.
Lähden tästä parin tunnin sisällä kaverille keittämään omenamehua, mahdollisesti tämä tapahtuu ulkona kesäkeittiössä kelistä riippumatta.
Lisäksi aiomme virkata ja puhua kaikesta maan ja taivaan väliltä.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja damn » La 25 Loka 2014 12:32

Huomenta.
Heräsin ensimmäisen kerran kahdeksalta, mutta menin uudestaan nukkumaan yhdeksän aikaan kun oli rapulainen olo ja heräsin nyt. Olin eilen viihteellä, vaikka taistelin ensin itseni kanssa jäänkö kotiin vai en. No koska en jäänyt, jouduin siirtämään tälle päivälle suunniteltua seinäkiipeilyä, mutta kerkiihän tuota. Olen ystävystynyt kaverin veljen kanssa, joka on juuri muuttanut paikkakunnalle, niin kävin sen kanssa vähän kuppia ottamassa. Mukava ilta, mutta olin taas niin väsynyt, että lähdin jo kahden aikaan kotiin.

Tälle päivälle ei ole suunnitelmia, kauppaan jos selviäisi ja ruokaa laittaisi. Jääkaapissa ei ole mittään ruokaa ja kahvimaitoakin kaipaisin kovasti. Saa nähdä jaksaako sitä kotona pysyä vai viekö jalat illasta kaupunkiin kavereita moikkaa. Tuntuu jo nyt niin tylsältä olla kotona. Alunperin oli tarkoitus mennä leffaan, mutta kaveri siirsi sitä ensi viikolle. Ai niin ja mullahan alkoi loma, joten löhöän kotona ensi viikonkin.
damn

ViestiKirjoittaja Suvi » La 25 Loka 2014 13:07

Mä alan vasta heräilemään. Mulla on jotenkin krapulainen olo, vaikka en oo juonut mitään muuta kuin Pepsiä eilen. Kävin eilen Kirjamessuilla, tulin kotiin saunaan, katsoin Vain elämään ja notkuin irssissä johonkin kahteen asti. Heräsin kuitenkin jo vähän ennen ysiä ja oon katsonut kaksi jaksoa Elokuvan tarinaa ja juonut aamuteetä. Tekee ihan hirveästi mieli jotain pizzaa tai kinkkimättöä. Kaveri soitti eilen, että lähtisinkö tänään lenkille. Veikkaan, että se on unohtanut kysyneensä sitä eilen. :virne:

Oon niin tiltissä, etten jaksaisi edes soittaa sille, mutta pitäisi tehdä jotain päätöksiä, että lähdenkö ulos vai en. :keijo: Apteekkiin pitäisi mennä: multa on perusrasva loppunut ja iho ei tykkää mistään muista rasvoista yhtään. :epäilevä:

Että näin jännää mulla. :keijo: Which is nice. :tilt:
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja theia » Su 26 Loka 2014 15:02

Kelloja taas käännetty. Se vaan tuntuu niin turhalta. Tosin tää käännös on parempi, kun saa nukkua pidempään, mut mieluummin jätettäis koko kääntelyt :P

Tähän aamuun/päivään on kuulunut lukuhetki, telkkarihetki ja ruokahetki. Syötiin pastaa, sellaista jota saatiin häälahjaksi. Tänään ollaan oltu puoli vuotta naimisissa :sydän: aika vaan kuluu niin kamalan nopeesti!
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja puolikarkea » La 01 Marras 2014 13:26

Hyvää huomenta keijot!

Pyhäinpäivä ja ainoat suunnitelmat tälle päivälle on laittaa hyvää ruokaa ja käydä illalla ihailemassa kynttilämerta hautausmaalla. Olen jäänyt ihan totaaliseen Masterchef Australia -koukkuun ja sen innoittamana kokeilen tehdä possunkylkeä rapealla kamaralla. Siinä sivussa kokkaan ekaa kertaa myös lampaasta, kylkipalaa sekin. Saavat pöhistä hiljakseen uunissa matalassa lämmössä.

Eilen kävin pitkästä aikaa hierottavana ja rentouttihan se, vaikka kipeitä kohtia riitti ja hierojan otteet tuntuivat välillä murjomiselta. Heti hieronnan jälkeen tuntui siltä, että pää on irronnut kropasta ja tänään hartiaseutu aristaa. Taitaisi olla syytä käydä säännöllisesti hierojalla, ettei menisi paikat näin hiton jumiin.
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja skray » La 01 Marras 2014 13:32

Australian Masterchef on maailman paras ohjelma. Mä haluaisin tehdä sen vaaleanpunaisen karkkikerroskakun joskus, jos vaan sais käsiinsä kaikki niitä tarvittavia karkkeja tai tietäisi, mitä suurin piirtein vastaavat täällä myytävät karkit olisi. :)

Nyt ei oo enää aamu, mutta Happy Halloween kaikille silti!
Mä oon tehny Halloweenkakun tän päivän iloksi. Semmosen sitruunakakun, jossa on lakritsakuorrutus ja pääkallokarkkeja koristeena. Oli aika hyvää, kun sitä tuossa äsken maisteltiiin.

Aamulla jo siivottiin kämppä ja nyt sais sitten tehdä ruokaa ja hengailla loppupäivän. Ihanaa!
skray

ViestiKirjoittaja puolikarkea » La 01 Marras 2014 14:33

skray kirjoitti:Australian Masterchef on maailman paras ohjelma. Mä haluaisin tehdä sen vaaleanpunaisen karkkikerroskakun joskus, jos vaan sais käsiinsä kaikki niitä tarvittavia karkkeja tai tietäisi, mitä suurin piirtein vastaavat täällä myytävät karkit olisi. :)

Tätä kakkua varmaan tarkoitit? Siinähän olis hetken tekemistä, kun 'suomentaisi' tuon reseptin raaka-aineineen kaikkineen. Tai sitten pitäisi kääntyä jonkun verkkokaupan puoleen, mistä noita saa.

Australian versiossa on hyvä henki. Vaikka kisaajat kilpailevat toisiaan vastaan, toisia kannustetaan eikä pyritä puukottamaan selkään. Amerikan versiota yritin katsoa, mutta siinä vaan kieroiltiin ja juonittiin. En tykänny, pelkkää oman edun tavoittelua muista piittaamatta. Ja tuomarit tuntuu kanssa tylymmiltä. Gary, George ja Matt ne olla pittää! :hymyhali:
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja skray » La 01 Marras 2014 18:12

puolikarkea kirjoitti:Tätä kakkua varmaan tarkoitit? Siinähän olis hetken tekemistä, kun 'suomentaisi' tuon reseptin raaka-aineineen kaikkineen. Tai sitten pitäisi kääntyä jonkun verkkokaupan puoleen, mistä noita saa.

Joo, yhden työkaverin kanssa jo tuo resepti käytiin läpi ja koitettiin heti sillon jakson jälkeen jo katsoakin noita aineksia ja googleteltiin ja kaikkea, mutta ei sit koskaan sen enempään alettu. Mietittiin kyllä jo tosissamme, mitä laitettais joidenkin ainesten tilalle ja mitä vois jättää pois ihan suosiolla. :virne:
skray

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Su 02 Marras 2014 12:48

Yön aikana maa on muuttunut valkeaksi. Pitäis varmaan mennä ulos lumeen kierimään, josko sillä olo puhdistuisi. Minua kuulkaas vähän hävettää, kalsarikännien inspiroimana naputtelin kavereille sekavia viestejä whatsappiin. Kyllä tuli niillekin selväksi, että minulla oli treffit kapteeni Morganin (rommi) kanssa, kuten asian yhdessä viestissäni kirosanojen kera ilmaisin. Saatoin muun muassa lähettää itsestäni käsittämättömän ruman selfien ja saatoin myös kutsua/haukkua yhtä kaveria helpoksi silakaksi, mitä se sitten ikinä tarkoittaakaan. :nolo: :läps: :keijo:

Jospa tässä ryhdistäytyisi ja alkaisi aamupalan laittoon.
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja damn » La 15 Marras 2014 11:00

Kylläpä nukutti. Olin eilen ihan vaan kotosalla illan ja silti nukuin puoli kymmeneen. Herään siis arkisin töihin puol kuusi ja vaikka en viikonloppuisin automaattisesti ihan noin aikaisin herää, niin seitsemän-kahdeksan maissa olen yleensä jo hereillä. Koitan tässä aamuisella siivoilla. Kissat eivät enää asu täällä ja niiden poissaolon huomaa kämpän sotkuisuudessa. Kun kissat olivat täällä, en voinut jättää tavaroita lojumaan, kaappien ovia auki yms, etteivät ne repostele tavaroitani. Nyt kun tuollaisesta ei tarvitse taas välittää, niin kaiki tavarat näyttävät päätyvän lattialle, kaappien ovet repsottavat auki ja täällä on kaaos :läps: . Pikkuisen ikävä tuli taas kissoja kun aamulla kukaan ei nukkunut vieressä. Mutta sitten taas muistan, että jos ne olisivat täällä, niin ne olisivat(tai toinen ainakin) herättänyt minut viideltä. Keittiössä heinää puputtaa taas kani, ihan vanha kunnon kanipaholainen, ei uusi kanivauva.

Tänään käyn päivällä kahvittelemassa ystäväni kanssa, hoitelen kaupungilla parit asiat ja yritän illaksi löytää seuraa baareilemaan. Yleensä seurasta on ylitarjontaa ja joudun puolille kavereille sanomaan, ettei nyt kerkee nähdä, mutta tänä viikonloppuna mun kaverit on selvinpäin ja kuka missäkin, melkein tunsin eilen oloni yksinäiseksi kun puhelin ei huutanut koko ajan baarikutsuja. Olisi myös tarkoitus nähdä mun treffityyppiä tänään, ollaan nähty nyt säännöllisesti ja damn on vähän ihastunut :ahihi: . Tästä voi tulla ihan kiva viikonloppu, vaikka viikko oli etenkin töiden kannalta stressaava ja olin tosi väsynyt koko ajan.
damn

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 15 Marras 2014 12:51

Mulla on Tuusi yökylässä :sydän:
Tosin hän heräsi neljältä yöllä ja olin hereillä jonkun puoli tuntia, vähintään. Onneksi Muussio nukkui yhdeksään, sillä en olisi jaksanut yhtään aiemmin havahtua tähän maailmaan. Menin tosi helpolla. Avasin telkkarista lastenohjelmat, annoin peiton sohvalle ja painelin ite takaisin pehkuihin. Olin mä hereillä, mutten kuitenkaan ihan täysin hereillä. Kymmeneen sain torkkua. Nyt ollaan syöty mannapuuroa, höpötelty ja nyt Tuusi leikkii poneilla. Mua väsyttää edelleen, mutta ehkä mä selviän. Juon kahvia ja dataan.

Tänään varmaan ei tapahdu mitään ihmeellistä :keijo:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Suvi » La 15 Marras 2014 14:03

Mä nukuin vähän huonosti. Innostuin illalla vähän tekemään popkornia ja söin tietty ne. Yöllä oli tosi huono olo. :töktök: Nyt on ihan krapulainen olo siitä suolan määrästä ja liian vähästä nukkumisesta. :töktök:

Oon jo juonut aamuteetä ja lukenut Agatha Christietä. Olen lukemishaasteessa ajan tasalla. :woohoo: (Siis pitää marraskuun aikan lukea 30 sivua kaunokirjallisuutta päivässä. Nyt pitäisi lukea 30 sivua, niin tämän päivän lukemisetkin olisi suoritettu. :tilt:

Ajattelin, etten poistuisi tänään kotoani ollenkaan, mutta tekee mieli kokista ja suklaata, niin on "pakko" ehkä mennä kauppaan. Suklaan sijasta voisi leipoa, mutta kokista tekee melkein mieli enemmän kuin suklaata. Tänään olisi myös ilmaista jumppaa tarjolla, mutta se on vähän hankalan matkan päässä, joten ei huvittaisi yhtään lähteä sinne seikkailemaan.

Kohta juon päiväteetä ja yritän jotenkin saada itseni kauppaan. :P Inhottavaa muuten kun on sen verran pimeää, että tähän aikaan tarvitsee valot sisällä.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » La 29 Marras 2014 15:29

Menin eilen vähän yli kaksi nukkumaan ja heräsin klo 13.40. :keijoei: Mulle klo 11 on myöhäinen heräämisaika. Olen viimeksi herännyt näin myöhään joskus, kun olen ollut kipeä. Terveenä en koskaan nuku näin myöhälle, joten kerta se on ensimmäinenkin.

Tänään ohjelmassa esseenkirjoittamista ja ruoanlaittoa. "Rentouttava" viikonloppu siis tiedossa.
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja L-S » La 29 Marras 2014 15:47

Ei ole kyllä enää aamu, mutta jaarittelen silti jotain. :tilt:
Tänään piti olla kaverin luona pikkujoulut, mutta ne jouduttiin perumaan. Harmi, koska päivämäärä oli sovittu jo ajat sitten, joten olin ehtinyt pitkään odottaakin niitä.
Edessä siis kohtuutylsä viikonloppu. Herättyäni olen hengaillut rauhassa, innostunut laatimaan lisää räppijoululauluja ( :keijo: ), käynyt kaupassa ja pitäisi jaksaa siivota. Huomiseksi ruoaksi ajattelin kokeilla nyhtöporsasta. :keijo: En ole koskaan tehnyt sitä, ja kaslerhan oli halpaa. Mutta tämänpäiväiseksi ruoaksi jouduin sitten ostamaan pakasteita, kun ei se tälle päivälle enää ehdi.
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja damn » Su 30 Marras 2014 12:09

Ihana oli herätä aamulla mun uudesta hienosta sängystä! Olo ei kylläkään ole kaikkein raikkain, eilen vedettiin kunnon viinakännit kaverin kaa ja tanssittiin hulluna koko ilta. Toivottavasti en kipeeks tule, palelti yöllä ihan ihan kauheesti kun jonotettiin melkein tunti ruokaa. Hyvin huomaa pikkujoulujen olevan käynnissä, joka paikkaan oli paljon pidemmät jonot kuin yleensä.

Tänään pitäisi krapulasta toipumisen lisäksi laittaa vähän kämppää. Eilen Ikean sängyn kasaaminen kesti kolme tuntia ja sen jälkeen en kerennyt siivota kämpillä ja täällä on pakkauslaatikoita hujan hajan ja tavarat etsivät vielä oikeita paikkojaan. Hankin melkein täysleveen parisängyn(sinkkuna aika tosi fiksua, voi yksin nukkua vaikka x-asennossa keskellä sänkyä)ja tuntuu, että se vie tilaa mielettömän paljon ja pitäisi ehkä muutaman huonekalun paikkaa muuttaa. Telkkariakaan mulla ei enää ole, eilen kippasin kaatopaikalle.
Viimeksi muokannut damn päivämäärä Su 30 Marras 2014 12:13, muokattu yhteensä 1 kerran
damn

ViestiKirjoittaja Suvi » Su 30 Marras 2014 12:11

Huh, perjantaina oli duunin pikkujoulut. Vaikka olin puoli kolmen aikoihin kotona, onnistuin menemään nukkumaan vasta neljän aikoihin. Heräsin sitten puoli yhdeksän aikoihin. :epäilevä: Eihän nukkumisesta sen jälkeen tullut mitään, vaan siirryin sohvalle katsomaan Emmerdaleja. Koko loppupäivä menikin sitten sohvalla löhötessä. Kävin jossain vaiheessa kaupassa ja hakemassa ruokaa. Siinä oli mun päivän ulkoilut. :P

Nyt sentään sain nukuttua vähän paremmin. Tekisi mieli lähteä jonnekin, mutta ei taas tee mieli tehdä yhtään mitään. Boxilla olisi katsomatta vaikka mitä ja lukeakin "pitäisi". Toisaalta haluaisin ensimmäisen adventin kunniaksi ostaa kynttilöitä tai tuikkuja. Mulla on sellainen tuikkujalusta, jossa on neljä paikkaa tuikuille. Sitä olen joskus käyttänyt "adventtikynttilänjalkana" ja ehkä juuri ja juuri yksi tuikku mulla olisi kotona sinne laitettavaksi.

Näin jännää tänään. :tilt:
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja theia » Su 07 Joulu 2014 12:54

Tänään on taas herätty ysiltä ja tuijoteltu hetki telkkaria ja samalla juotu aamukahvit. Nyt olisi vuorossa siivoaminen, ja en yhtään jaksaisi. Tarvitsisin jonkun ison laatikon mun meikeille ja koruille, koska niitä lojuu ihan kaikissa asuntomme huoneissa. Ja olkkarissa ja makkarissa useammassa paikassa. Joka kerta niitä pitää selvitellä ja kadonneita korvakorun pareja metsästää. HUOH! Raskasta :virne: #firstworldproblems Vaatteetkaan ei mahdu päälle.. eiku kaappiin! Freudilainen lipsahdus :virne:

Eilenkin oli rauhallinen aamu kun perjantain oli lapsenvahtina. Koko viikonloppu nätisti, oho! :D
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja damn » Su 14 Joulu 2014 11:46

Tekee mieli kahvia niin paljon ettei mitään järkee. Jääkaappi on huutanut monta päivää tyhjyyttään, kun en eilenkään kerennyt käydä kaupassa, joten ei toivoakaan että kahvimaitoa löytyisi. Nyt arvon tässä jaksaisinko odottaa kahteentoista että kauppa aukeaa, vai tekisinkö reissun keskustaan Siwaan. Vaikeita valintoja damnin elämässä :virne: .

Eilen oli kavereitten pikkujoulut. Oli mukavaa, mutta olin edellisenä yönä nukkunut ehkä kolme tuntia, niin luulen että väsymys vaikutti enemmän kuin humala. Päätin muutaman tunnin baareilun jälkeen, että ehkä tämä oli nyt tässä ja lähdin kaverin kanssa syömään ja nukkumaan. Nukahdin sohvalle ihanasti piilolinssit silmissä. Heräsin aamuviideltä kaivamaan piilarit pois. Nyt on sekava olo, krapulaa, flunssaa ja mitä lie. Tylsistyttää jo nyt tämä päivä, ei ole oikein mitään tekemistä. Joulupukki kantoi eilen kämpilleni telkkarin(olen elänyt telkkaritonta elämää ties miten kauan), mietin viitsisinkö purkaa sen laatikosta ja viritellä kuntoon. Elämä ilman telkkaria on ollut oikein hyvä, en minä tuota olisi tarvinnut vieläkään, mutta sisko haluasi antaa mulle niitten telkkarin, kun ostivat kai isomman. Hauskaahan tässä on se, että olen itse saanut tuon telkkarin myyntipalkintona puhelinmyynnissä ollessani seitsemän vuotta sitten, mutta myin sen siskolle kun tarvitsin rahaa enemmän kuin telkkaria. Nyt se on palannut takaisin luokseni.
damn

ViestiKirjoittaja Emilia » Su 14 Joulu 2014 12:31

:kauhistunut: Heräsin tänään vasta puoli yhdeltätoista! Eilenkin nukuin yli kymmeneen. Todella outoa, kun yleensä herään siinä kasin tai viimeistään ysin aikoihin. Ei ole mitään suunnitelmia täksi päiväksi. Pyykkiä täytyy kuyllä pestä mutta taidan nyt ensin käydä syömässä aamupalaa pitkän kaavan mukaan. Makoilen siisvielä sängyssä! :virne:

Laskettu aika on tänään.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja theia » Su 14 Joulu 2014 18:06

Emilia kirjoitti:
Laskettu aika on tänään.

Mua jänskää! :D Sua ei varmaan yhtään :virne:
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Emilia » Su 14 Joulu 2014 19:22

Kyllä mua vähän jo jänskättääkin. :D

Mutta se on jotenkin niin järjetöttömän iso asia, mitä tässä on tapahtumassa, etten osaa etukäteen suhtautua oikein mitenkään päin.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja L-S » Su 14 Joulu 2014 19:41

Aika jännää tosiaan. :D
Toivottavasti tapahtuma käynnistyy järkevien aikojen puitteissa ja sujuu hyvin. Tsemppiä! (mikäli se nyt on tähän sopiva toivotus...)
L-S
Tohtoripissis

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa