Viikon puheenaiheet

Re: Viikon puheenaiheet

ViestiKirjoittaja Herkku » Su 29 Kesä 2008 10:26

Maidon hinta on kyllä lyhyessä ajassa noussut reippaasti. Voi riippua siis myös siitä, milloin viimeksi sen hinnan on tsekannut.

Missä hintaluokassa menee muuten nuo soijamaidot ja vastaavat tällä hetkellä? Kun olin ymmärtävinäni, että joku mielisi vaihtaa niihin jos maito vielä kallistuu.
It's not denial. I'm just very selective about the reality I accept. - Calvin
Herkku

ViestiKirjoittaja Shay » Su 29 Kesä 2008 10:34

Herkku kirjoitti:Maidon hinta on kyllä lyhyessä ajassa noussut reippaasti. Voi riippua siis myös siitä, milloin viimeksi sen hinnan on tsekannut.

Mää katoin eilen. :pepsodent:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Santalaceae » Su 29 Kesä 2008 13:50

Herkku kirjoitti:Missä hintaluokassa menee muuten nuo soijamaidot ja vastaavat tällä hetkellä? Kun olin ymmärtävinäni, että joku mielisi vaihtaa niihin jos maito vielä kallistuu.

Viimeksi kun tarkistin, litra Alpron soijamaitoa maksoi 1,95 /litra. En ole tosin tarkistanut hintaa hetkeen, joten en tiedä ovatko nämä hinnannousut vaikuttaneet niihinkin. Käytän aika vähän soijamaitoa, koska en todellakaan juo sitä sellaisenaan, mutta kaura- ja soijakermat ovat niin peruskauraa ( :pepsodent: ), että ostaisin niitä jokatapauksessa. Ja kun kuitenkin ovat kalliimpia kuin lehmätuotteet, tuntuu paremmalta olla miettimättä hintoja ollenkaan.

L-S kirjoitti:Olisi kai tässä muitakin hyviä syitä vähentää maidon ja maitotuotteiden käyttöä kuin hinta, joten jos tuo alkaa huidella parissa eurossa, asia olisi entistä helpompi perustella itselleen. En usko että musta ihan heti vegaania saa, siinä pitäisi luopua niin monesta, maitosuklaasta alkaen. :friikki: Juuston syönnistä tunnen joka tapauksessa syyllisyyttä jo, ja leivän päällä siitä ehkä voisikin luopua, mutta monessa ruoassa se tuntuu sentään antavan kaivattua (rasvaista) makua. :friikki: Soija-/kaurakermat tms. käy kyllä hyvin ruoanlaittoon mutta hetkisen saisin varmasti totutella, että soijamaito menisi ihan sellaisenaan juotuna miellyttävästi alas (olen kokeillut). Enkä sitten tiedä missä hinnoissa soijatuotteet tulevat olemaan, mutta ehkä se ei olisi suurin ongelma.

Minen juo soijamaitoa sellaisenaan vieläkään, vaikka olen ollut vegaani pari vuotta ja sitäkin ennen kasvissyöjä. Kylmäkaapista löytyvää Alpron tuoresoijajuomaa voisi kyllä juoda ja käyttää varsinkin murojen kanssa, mutta muut soija- ja kauramaidot jätän suosiolla ruuanlaittoon ja leivontaan. En silti jaksa kantaa kaupasta mitään painavia mehu- tai soijamaitopurkkeja (tai kierrättää niitä), joten juon yleensä vettä. Maitosuklaata ei tietty voi syödä, mutta esimerkiksi Marianne-rakeita ja Wiener Nougata voi. Rasvaisuutta ruokiin saa soijajuustoilla, niillä kasviskermoilla tai vaikka erilaisilla pähkinöillä. Juustoista luopuminen oli minulle vaikeinta, mutta kyllä senkin kestää kun vaan pidän mielessä että kukaan pakota minua tähän ja voin lopettaa jos siltä tuntuu. Vegaanius ei tunnu luopumiselta, koska vegaanisia herkkuja on kuitenkin saatavilla kunhan vaan osaa etsiä. Itseasiassa muistan hieman liiankin helposti, että mitä kaikkea hyvää voin syödä, joten en ole päässyt ainakaan laihtumaan. On ehkä vaikea uskoa, mutta vietän vieläkin ihan mukavaa ja huoletonta elämää, enkä koe olevani yhtään kireämpi syömisen suhteen kuin olin sekasyöjänä tai kasvissyöjänä. Ruuanlaitto kuitenkin menee useimmilla ihmisillä rutiinilla, joten kyse on vain siitä kuinka tottuu asiat tekemään. Ehkä hieman myös siitä, kuinka paljon jaksaa perustella syömisiään ja tekemisiään muille ihmisille.
Santalaceae

ViestiKirjoittaja moralhazard » Su 29 Kesä 2008 13:54

Shay kirjoitti:Mää hokasin tässä, että kannattais varmaan vaihtaa luomumaitoon, tosin sen litrahinta on
jo puolitoista eurua. :pepsodent: Ja viimeksi, kun minä katoin maidon litrahinta oli 82 senttiä
eikä todellakaan vielä 95 snt niinkuin moralhazardilla. :friikki: Onko näissä noin isoja paikka-
kohtaisia eroja vai ostaako moralhazi maitonsa Ärrältä? :riips:

Kyllä se tuossa viereisessä Sokoksessa on todellakin 95 senttiä. Ei varmaan mitään halvinta, mutta ei
ärrähinnoissa kuitenkaan :D
are you there?
moralhazard

ViestiKirjoittaja L-S » Su 29 Kesä 2008 14:12

Santalaceae kirjoitti:On ehkä vaikea uskoa, mutta vietän vieläkin ihan mukavaa ja huoletonta elämää, enkä koe olevani yhtään kireämpi syömisen suhteen kuin olin sekasyöjänä tai kasvissyöjänä. Ruuanlaitto kuitenkin menee useimmilla ihmisillä rutiinilla, joten kyse on vain siitä kuinka tottuu asiat tekemään. Ehkä hieman myös siitä, kuinka paljon jaksaa perustella syömisiään ja tekemisiään muille ihmisille.

Kyllä mä periaatteessa uskonkin. Ja sen verran olen perehtynyt, että kyllähän niitä herkkujakin olisi syötäväksi vegaanillekin. Silti tuntuu, että tottumuksiaan saa muuttaa aika paljon, ja monet jutut tuntuvat sitten olevan kalliimpiakin tai vaikeampia löytää, ja ehkä joutuisi laittamaan ruokaa vielä enemmän itse. Soijajuustoa pitäisi kai kokeilla, suhtaudun siihen hieman epäilevästi jostain syystä. Kai jään odottelemaan, tuleeko joskus se päivä, että tottumusten muuttaminen kerta kaikkiaan tuntuu tarpeelliselta.

Mitä soijamaitojen hintoihin tulee, viimeksi kun katsoin omasta vakikaupastani, sai purkin jollain 1,70 :lla, ja jonkun kaurakerman hinta taas oli jopa suurin piirtein sama kuin vastaavan maitotuotteen. Samassa kaupassa maito taisi olla 92 snt. Ei siinä varmaankaan mitään säästä jos niihin siirtyy, mutta jos maitokin on joka tapauksessa kallista, voisi hyvin valita ns. järkevämmän vaihtoehdon. Elleivät ne sitten ala jatkossa maksaa jotain 2,50, mikä voi hyvinkin olla todennäköistä, mutta sitten ei voi mitään. Jotain kai on syötävä. Tosin kuten sanottu, en varmaan ihan heti tottuisi soijamaitoa juomaan, ja joka tapauksessa niitä tulisi varmasti ostettua harvemmin kuin nyt maitoa, joten sikäli maidon jättäminen voisi olla perusteltua. Niissä soijamaidoissa vaan olisi kai yleensä lisättynä jotain kalsiumeja ja muita asioita, joita pitäisi kai jostain myös saada. Mutta saahan niitäkin kai muualta, jos jaksaa perehtyä mistä.
Viimeksi muokannut L-S päivämäärä Su 29 Kesä 2008 14:37, muokattu yhteensä 1 kerran
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja ceuro » Su 29 Kesä 2008 14:18

Meijän lähikaupassa (Valintalato) maito maksaa 0,97e... :(
Jos nousee sinne kahteen euroon, niin varmaan pitää vähentää kulutusta (tai alkaa käydä useammin Lidlissä).
...tai sitten keitän muina naisina kahvia ja unohdan
ceuro

ViestiKirjoittaja Santalaceae » Su 29 Kesä 2008 15:30

L-S kirjoitti:
Santalaceae kirjoitti:On ehkä vaikea uskoa, mutta vietän vieläkin ihan mukavaa ja huoletonta elämää, enkä koe olevani yhtään kireämpi syömisen suhteen kuin olin sekasyöjänä tai kasvissyöjänä.

Kyllä mä periaatteessa uskonkin. Ja sen verran olen perehtynyt, että kyllähän niitä herkkujakin olisi syötäväksi vegaanillekin. Silti tuntuu, että tottumuksiaan saa muuttaa aika paljon, ja monet jutut tuntuvat sitten olevan kalliimpiakin tai vaikeampia löytää, ja ehkä joutuisi laittamaan ruokaa vielä enemmän itse. Soijajuustoa pitäisi kai kokeilla, suhtaudun siihen hieman epäilevästi jostain syystä. Kai jään odottelemaan, tuleeko joskus se päivä, että tottumusten muuttaminen kerta kaikkiaan tuntuu tarpeelliselta.

Juu, tuo oli oikeastaan suunnattu jollekin kuvitteelliselle keskivertolihansyöjälle. :raps: Olen mielestäni aika suurpiirteinen ja rennosti elämään asennoituva ihminen, mutta sitten kuitenkin välillä tuntuu että ihmiset olettavat ruokavalioni perusteella minun olevan hirmuisen kurinalainen. En ole, vaan kyse on juurikin siitä, että olen tottunut tekemään asiat tällä tavalla. Itseasiassa nykyään on helppo pysyä kasvissyöjänä, koska liha- ja maitotuotteidenkin käyttäminen vaatisi kauheasti opettelua. :seko Soijajuustoista vielä: osa niistä tosiaan on hyviä, osa ei, joten on syytäkin olla varuillaan. Eihän ne välttämättä muistuta tavan ihmisen mielestä juustoa lainkaan, mutta saa niillä silti ruokaan täyteläistä makua.
Santalaceae

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Su 29 Kesä 2008 22:06

Maitosuklaata ei tietty voi syödä, mutta esimerkiksi Marianne-rakeita ja Wiener Nougata voi.

Ai miten niin? Niissäkö ei sitten ole ollenkaan maitoa? :riips:
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Lumikki75

ViestiKirjoittaja Lyyra » Su 29 Kesä 2008 23:54

Santalaceae kirjoitti:Maitosuklaata ei tietty voi syödä, mutta esimerkiksi Marianne-rakeita ja Wiener Nougata voi.

Kuka hullu nyt maitosuklaata haluaakaan syödä? Tumma suklaa on paljon parempaa ja terveellisempää ja vähempikin riittää.

Maidon hinnasta mulla ei oo muuta sanottavaa kuin että huh huh. Täällä maito on hullun halpaa, varsinkin jos ostaa 2 litran ja isommissa pöniköissä. Lisäksi olen huomannut, että jostain syystä täällä on maidolla myös pidempi elinikä (parasta ennen -päiväys kauempana tulevaisuudessa), enkä tiedä mistä se johtuu. Myös luomuplaatu kestää pidempään.

Ei mulla kyllä tuu maitoa niin paljoa syötyä muutenkaan, kun on tuo kuuluisa laktoosivamma. Joskus sitä vaan sortuu. Myslin ja murojen kanssa tulee nautittua, mutta ei kovin usein. Paljaaltaan ei pysty juomaan, eikä kahvin seassa.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Ma 30 Kesä 2008 13:47

Maitotuotteet on muutenkin aika pitkälti jo jääneet, juustoa ja satunnaisia jugurtteja ja kahvimaitoa lukuun ottamatta. Se sama laktoosivamma. Söin perjantaina yhden jäätelötuutin (jumaliste kun teki niin kovaa mieli oikeata jätskiä), niin yöllä ähkin sängyssä hirvittävissä vatsanväänteissä. Jostain syystä vamma pahenee sitä mukaan, mitä vähemmän maitotuotteita käyttää :huoh:

Juusto ei kuitenkaan aiheuta mitään (ainakaan vielä) oireita. Sitä siis puputtelen, kun muuten jää kalsiumit saamati. Ja tykkään juustosta. Olisi järkyttävää, jos joutuisin siitäkin luopumaan. Juustoa ostan hinnasta välittämättä. Eikä tuo maidon hintakaan paljoa hetkauta, kun meillä sitä kuluu vain teehen ja kahviin lorautettuna.

Sitä paitti joku viisas tiesi viime viikolla radiossa kertoa, ettei se maidon hinta nyt kuitenkaan silmänräpäyksessä tuplaannu. Kallistua voi, mutta ei kuitenkaan ihan noissa määrin.

Tämän luotettavan lähdelainauksen jälkeen haluan vielä sanoa, että jos maidon hinta nouseekin, niin tokko kaura- ja soijatuotteiden hinta kuitenkaan laskee, tai edes samoissa pysyy. Vilja kallistuu hurjaa vauhtia ja kun soijaa käytetään biopolttoaineen raaka-aineena, niin em. tuotteiden hinnat saattavat nousta jopa maitoa nopeammin.
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja LazyBastard » Ma 30 Kesä 2008 13:54

Aurora B. kirjoitti:Maitotuotteet on muutenkin aika pitkälti jo jääneet, juustoa ja satunnaisia jugurtteja ja kahvimaitoa lukuun ottamatta. Se sama laktoosivamma. Söin perjantaina yhden jäätelötuutin (jumaliste kun teki niin kovaa mieli oikeata jätskiä), niin yöllä ähkin sängyssä hirvittävissä vatsanväänteissä. Jostain syystä vamma pahenee sitä mukaan, mitä vähemmän maitotuotteita käyttää :huoh:

Juusto ei kuitenkaan aiheuta mitään (ainakaan vielä) oireita. Sitä siis puputtelen, kun muuten jää kalsiumit saamati. Ja tykkään juustosta. Olisi järkyttävää, jos joutuisin siitäkin luopumaan. Juustoa ostan hinnasta välittämättä. Eikä tuo maidon hintakaan paljoa hetkauta, kun meillä sitä kuluu vain teehen ja kahviin lorautettuna.

Näin kesäisin käytän itse noita laktaasientsyymejä, jotta voisin muutakin kuin niitä varmaan kahta hylajätskiä syödä. Juustosta ei mullekaan tule oireita, tiedä sitten mistä se johtuu.
Et in Arcadia ego.
LazyBastard

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Ma 30 Kesä 2008 14:04

LazyBastard kirjoitti:Näin kesäisin käytän itse noita laktaasientsyymejä, jotta voisin muutakin kuin niitä varmaan kahta hylajätskiä syödä. Juustosta ei mullekaan tule oireita, tiedä sitten mistä se johtuu.

On niitä hylajätskejä nykyään paljon enemmän kuin ne kaksi - mutta eihän ne yhtä hyvänmakuisia ole kuin "oikea" jätski.

Mä olen jostakin lukenut (loistava lähde jälleen kerran), että juusto ei aiheuta monille laktoosivammaisille oireita, koska se hapattaminen tekee jotain niille laktoosientsyymeille. Mullekaan ei aiheuta juusto tai jogurtti yhtään mitään ongelmia, mutta maito aiheuttaa. Samaten olen huomannut, että kylmänä maitotuotteet aiheuttavat paljon pahemman reaktion kuin kuumana (siis esim. kermajäätelö paljon pahemman kuin kermainen ruokakastike). Veikkaisin, että tämä johtuu kuitenkin enempi mahan toiminnasta kuin sen maitotuotteen ominaisuuksista.
- Douglas Adams -
Lumikki75

ViestiKirjoittaja Galileo » Ma 30 Kesä 2008 14:25

Aurora B. kirjoitti:Ja tykkään juustosta. Olisi järkyttävää, jos joutuisin siitäkin luopumaan. Juustoa ostan hinnasta välittämättä. Eikä tuo maidon hintakaan paljoa hetkauta, kun meillä sitä kuluu vain teehen ja kahviin lorautettuna.

Juusto on herkkuva. En kyllä näe, miten ihmiset pitää juustoa jonain porhotuotteena tai kalliina. Perusmötikällä on hinnat alle kympin kilo eikä sitä nyt leivän päällä ainakaan saa ihan hirveitä määriä kulumaan. Maitoa en käytä, mutta maitorahkan hinnannousu harmittaisi.

Jostain luin/kuulin/telepatioin infoa, että ulkomaalla laktoosivammaiset voi paremmin nautiskella maitoa, johtuen siitä, että siellä ei ole rasvaa putsattu niin minimiin kuin Suomessa. Eli maidon rasva hillitsisi maitosokerin vaikutusta?
Rock out, rock out, with your cock out.
Impress your lady friends,
Rock out, rock out, rock out,
'Til your life is at an end.
Galileo

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 30 Kesä 2008 15:19

Mä olen kuullut ja huomannut saman kuin Gali.
Ei tarvitse mennä kuin lahden toiselle puolelle, niin maidosta ei tule mitään oiretta. Tuli kokeiltua vuosia sitten, kun olin Vironmaalla kolme viikkoa putkeen ja paikallliset kertoivat tästä asiasta. Ja itseasiassa, se maito oli siellä jopa ihan hyvää. En sitten tiedä mistään rasvojen ja sokerien vaikutuksista keskenään. Tämä oli vain henkilökohtainen kokemus. :sori:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Ma 30 Kesä 2008 15:27

Galaktoosi :ahihi: Linnunrata, Milky Way :ahihi:

Kröhöm. Enivei. Jäätelö on jostain syystä kaikkein pahin. Saan samat oireet laktoosittomastakin jäätelöstä kuin täyskermajäätelöstä. Musta se on hämmentävää, mutta meidän työpaikkaruokalan kokki väitti sen johtuvan meidän maidonkäsittelyprosessista, jonka tuotoksia mun ruuansulatusjärjestelmä hylkii. Mene ja tiedä, onko oikeassa, mutta jäätelön kohdalla se ainakin pitää paikkaansa. Ja saattaa pitää kermankin, ainakin nykyään. Sain nimittäin vastaavat oireet kummipojan synttärikakusta, joka mun tekemänä oli varmasti täysin laktoositon. *ttu. Tämä kuitenkin tukisi Galin telepatioimaa infoa. Ja näköjään Kiban kokemuksia myös.

Pitääks mun mennä pöndelle hakemaan lypsylämmintä, että masu kestää? :o: Vai saisikohan verkkokaupasta tilattua prosessoimattomampaa mölöä...? :raps:
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja Pvi » Ti 01 Heinä 2008 00:28

Lumikki75 kirjoitti:
LazyBastard kirjoitti:Näin kesäisin käytän itse noita laktaasientsyymejä, jotta voisin muutakin kuin niitä varmaan kahta hylajätskiä syödä. Juustosta ei mullekaan tule oireita, tiedä sitten mistä se johtuu.

On niitä hylajätskejä nykyään paljon enemmän kuin ne kaksi - mutta eihän ne yhtä hyvänmakuisia ole kuin "oikea" jätski.

Mä olen jostakin lukenut (loistava lähde jälleen kerran), että juusto ei aiheuta monille laktoosivammaisille oireita, koska se hapattaminen tekee jotain niille laktoosientsyymeille.

Hapattaminen lisää laktaasientsyymin määrää. Pikkupöpöset sillä hajottavat maitosokerin ja syövät parempiin suihin. Siksi laktoosivaivaiset vatsat kestävät kypsytettyjä juustoja. Niissä ei ole enää laktoosia.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja Walker » Ti 01 Heinä 2008 01:08

Gali kirjoitti:Jostain luin/kuulin/telepatioin infoa, että ulkomaalla laktoosivammaiset voi paremmin nautiskella maitoa, johtuen siitä, että siellä ei ole rasvaa putsattu niin minimiin kuin Suomessa.

Aurora B. kirjoitti:meidän työpaikkaruokalan kokki väitti sen johtuvan meidän maidonkäsittelyprosessista, jonka tuotoksia mun ruuansulatusjärjestelmä hylkii.
.....Tämä kuitenkin tukisi Galin telepatioimaa infoa. Ja näköjään Kiban kokemuksia myös.

Muutama tuttava on tuota toitottanut -> kun lomailevat välimerenmaissa -> no problemo.
Kotimaassa taas great problemo suomalaisten tuotteiden kanssa. Kaiken pahan alku ja juuri on siis
Valio ja suomalainen maitotuotanto :viha:
"Without music, life would be a mistake" - Nietzsche
Walker

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 01 Heinä 2008 04:05

No kyllä mulla vaan täällä menee maha sekaisin liiasta maidosta (vaikka se on yleensä jopa sitä kulutusmallia), eikä Suomesta ja Valiosta juuri tämän kauemmaksi pääse. Ehkä muutan Välimereen Jorgen kainaloon.
Mutta tosiaan mun vamma on varsin lievää laatua: voin nautiskella maitoa myslin ja murojen kaverina hyvinkin, kunhan en litratolkulla ala vetelemään.
Sellaisenaan lasillinen maitoa pistää mahan kipeäksi, ja latte on ihan murhaa. Siinäpähän sitten haistelette pakokaasuja kun meitsi päättää latteksi pistää :virnu:
Onneksi lattessa on niin vähän kahvia, ettei niitä kannata liian usein ostella :lanppu:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja LazyBastard » Ti 01 Heinä 2008 07:59

Lyyra kirjoitti:Onneksi lattessa on niin vähän kahvia, ettei niitä kannata liian usein ostella :lanppu:

Suomessa latte muuten tehdään yleensä kulutushylamaitoon. Johtuen ainakin osaltaan varmaankin siitä, että hylamaito on vähän makeaa ja sopii näin kahvin seuraksi hyvin.

Latte. :sydän:
Et in Arcadia ego.
LazyBastard

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 01 Heinä 2008 08:11

LazyBastard kirjoitti:Suomessa latte muuten tehdään yleensä kulutushylamaitoon. Johtuen ainakin osaltaan varmaankin siitä, että hylamaito on vähän makeaa ja sopii näin kahvin seuraksi hyvin.

No mitä minä ite oon niitä ostellut, niin ihan tavan kulutusmaitoa niihin on kaadeltu. Tuskin hylaa makeuden takia käytetään vaan nimenomaan laktoosivamman yleisyyden takia.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja LazyBastard » Ti 01 Heinä 2008 08:13

Lyyra kirjoitti:No mitä minä ite oon niitä ostellut, niin ihan tavan kulutusmaitoa niihin on kaadeltu. Tuskin hylaa makeuden takia käytetään vaan nimenomaan laktoosivamman yleisyyden takia.

Ehkä täällä pohjoisessa on erityisen paljon laktoosivammaisia, koska täällä latte tehdään melekeen poikkeuksetta hylamaitoon. :tilt:
Et in Arcadia ego.
LazyBastard

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 01 Heinä 2008 08:40

LazyBastard kirjoitti:Ehkä täällä pohjoisessa on erityisen paljon laktoosivammaisia, koska täällä latte tehdään melekeen poikkeuksetta hylamaitoon. :tilt:

Niinhän ne väittää, että intoleranssi olis Suomessa jotenkin yleisempää kuin muualla. Hylan käyttö lienee kuitenkin paikkakohtaista. Iteltä ei oo Suomessa kysytty kertaakaan pistetäänkö Hylaa (tai edes rasvatonta), vaan suoraan tavan kulutusmaitoa vaan. Ei sillä että haittais. Läskimaito :sydän:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Ti 01 Heinä 2008 10:43

Jotkut saattavat tehdä lattensa hylamaitoon siksikin, että väittävät hylamaidon vaahtoutuvan kahvikoneella paremmin kuin tavan maidon. Itse en kokeillessani ole huomannut vaahtoutumisessa mitään eroa.
- Douglas Adams -
Lumikki75

ViestiKirjoittaja Emilia » Ke 02 Heinä 2008 00:08

Liittyy aiheeseen enää hyvin vähissä määrin,
mutta järkytyin suunnattomasti, kun yks päivä
kahvilassa mun edellä ollut nainen tilasi latten
rasvattomalla maidolla. Ei voi olla hyvää... :umpfh:
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja moralhazard » Ke 02 Heinä 2008 05:30

Emilia kirjoitti:Liittyy aiheeseen enää hyvin vähissä määrin,
mutta järkytyin suunnattomasti, kun yks päivä
kahvilassa mun edellä ollut nainen tilasi latten
rasvattomalla maidolla. Ei voi olla hyvää... :umpfh:

Se on tottumiskysymys. Kaloreistaan tarkka laten suurkuluttaja saa mojovasti kaloreita karsittua näin. Vrt. normi-latte 150kcal ja rasvaton 100kcal.
are you there?
moralhazard

EdellinenSeuraava

Paluu Uutiset ja Sä