Vaivaisten valitukset

Re: Vaivaisten valitukset

ViestiKirjoittaja damn » Pe 31 Loka 2014 09:37

Ääh, inhottava olla kun selkä on ihan sökönä. Se, että alaselkä silloin jokunen viikko sitten naksahti pois paikaltaan ja vieläkin juilii on vain osa selkäongelmista. Minulla on niska-hartiaseutu taas niin jumissa, että minunhan pitäisi käydä kerran viikossa hierojalla. En pysty tällä hetkellä kunnolla edes päätä kääntämään ja kipua säteilee molempiin käsiinkin. Olen alkanut harkita rintojenpienennysleikkausta, koska kroppani ei kestä rintavarustuksen painoa, kun olen muuten suht pienikokoinen. Ryhti tuntuu huononevan koko ajan sen takia, vaikka koitan tehdä lihaskuntoa ja venytellä etten ihan rapistu. Jos pari-kolme kuppikokoa saisi pois, niin olisin niin ilonen johonkin c-d kupin rintoihin, joitten kanssa ois niin paljon helpompi elää. Ärsyttää, kun tämä on näitä asioita, joita ihmiset ei edes ota todesta tässä maailmassa, jossa ihmiset lähinnä käyvät suurennuttamassa rintojaan. "Olisit vaan iloinen" on usein kuultu kommentti. Mietin vaan, että mistä pitää olla iloinen, siitä että sattuu joka helvetin päivä ja ikävä olla? On kyllä sairas maailma ja kauneusihanteet, kun niitten takia pitäisi kärsiä. Anteeksi avautuminen, aamukiukku kun ei saanut yöllä kipujen takia unta.
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » La 01 Marras 2014 01:50

:paijaus: damn, tuota minäkin olen kauan ihmetellyt. Selkävaivaisena ihmisenä olen kauhulla kuvitellut, millaista olisi, jos olisi isot rinnat. Mähän olisin varmaan ihan puolikuollut. Olisihan se varmaan monen mielestä kivemman näköistä, mutta itse olen erittäin tyytyväinen a-kupin rintoihini...erityisesti terveydellisistä syistä. Pienennysleikkaus on (ainakin mun mielestä) ainoa järkevä rintaleikkaus. :halitus:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja theia » Ma 03 Marras 2014 20:11

Hengenahdistusta ollut nyt päivän. Yskä se sieltä hiipii... :epäilevä: olisin varmaan hakenut saikkua, mutta koska huomenna on teatteri, niin en tahtonut. Hartiat aivan jumissa ja välillä oikein vihloo. :epäilevä: Olis nyt ohjelmaa joka viikonlopulle niin nyt ei olis aikaa olla kipee!
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 12 Marras 2014 12:03

Nonni, nyt se laitoskuntoutushässäkkä sitten alkaa.
Paikkaan oli tullut peruutus ja soittivat sieltä haluanko mennä. Eipä tässä mitään, minähän menen :keijotäpinä:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Emilia » Pe 14 Marras 2014 13:39

Kaksi viikkoa kestänyt nenän tukkoisuus muuttui tänä aamuna lieväksi kurkkukivuksi ja voimattomuudeksi. Nivelsärky ja limakalvojen arkuus viittaisi vuoden tokaan flunssaan. Voi räkä. :(
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja L-S » Ma 08 Joulu 2014 12:59

Jaahas se olis sit kurkkukipu. Olin kyllä viikonloppuna lievästi flunssaisten ihmisten seurassa, joten kai se on odotettavissa. :epäilevä:

Tosin olen vetänyt jo maksimimäärät vitamiineja, joka-aamuisten D:n ja kalsiumin lisäksi pahanmakuisen C-D-echinacea-tabletin ja vesipullolliseen liotetun B-activen, jossa on myös C-vitamiinia. Jos ei näillä lähde, niin ei sitten. :keijo:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Emilia » Ti 09 Joulu 2014 11:06

L-S, tsemppiä! Toivottavasti menee pian ohi.

Sormien nivelet on todella kipeät. Olleet jo viikon ja ovat varmaan jatkossakin, kunnes tää lapsi suvaitsee tulla ulos musta. Kädet ei ole turvoksissa mutta käsiä on vaikea saada nyrkkiin ja puristusvoima on lähellä nollaa.

Ei ihme, että raskaana olevista tulee mämmikouria, jos muillakin on käsien kanssa tämmöistä. :( Itse en ainakaan saa enää mitään purkkeja auki tai uskalla nostella mitään rahanarvoista mahdollisesti särkyvää...
Emilia

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Ti 09 Joulu 2014 18:40

Oli tarkoitus mennä vesijuoksemaan suoraan töistä, mutta kroppa päätti toisin. Päivän mittaan olo on muuttunut hieman flunssaiseksi ja totesin parhaaksi yrittää levätä, ettei tää tästä pahene. Aika vähän (ollenkaan?) oon onneksi tänä vuonna sairastanut, en muista, että oisin esim. jäänyt töistä pois. : puun koputus :
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Pe 19 Joulu 2014 16:06

Vitsi mun loma alkoi hyvin. Onnistuin kolauttamaan yläetuhammastani haarukalta ja siitä murentui pari pientä palaa. :O: Nyt siinä on sellainen kiva pikkupiikki, joka on inhottavan terävä. Sitä tulee jatkuvasti kokeiltua kielellä. Onneksi sain maanantaiaamuksi hammaslääkäriajan. Saa sitten tarkistaa asian ja todennäköisesti vain hioa tuon piikin pois. Marenki - koheltamisen mestari. :keijoei:
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 19 Joulu 2014 19:01

Köh,köh.

Eilen yskiskelin vähän. Nappasin astmalääkettä ja join paljon teetä. Ei sattunut vielä mihinkään, eikä ollut mitään sen suurepia oireita.
Yöllä heräilin välistä yskimään istualtani ja kirjaimellisesti räkimään. Nielusta nousi limaa.
Kissahan ihan riemastui kun aamullakin heräilin yskään. Koko keuhkoputki oli ihan tulessa. Äänikin vain pihisi. Nieleminen oli ihan kauheeta ja ajattelin että täähän on kiva.
Kylmän veden juominen sai kyyneleet silmiin, mutta join silti aika reilusti.
Koko kroppaa juili ikävästi ja päätin että pirulaut, mä menen takaisin nukkumaan ja paranen!
Nukuin tunnin ja heräsin vain pienen yskän kanssa :keijo: Päivän olen ollut ihan hiljaa ja nyt illasta on ääni ihan normaali, puhuessa ei edes yskitä. Mitä nyt pientä päänsärkyä.

:keijo:

Veto on poissa, mutta muutoin on vähän hämmentävää.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Pe 19 Joulu 2014 21:06

Marenki määrää lääkkeksi paljon kuumaa juotavaa, hunajan syöntiä (ei siis kuumaan juomaan sekoitettuna) ja jos vain mahdollista, höyryhengittelyä. Parane pian! :paijaus: :halitus:
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 19 Joulu 2014 21:44

Lähdin kauppaan hakemaan mustaherukkamehua. Unohdin :virne:

Hunajaa pitäisi syödä :isosilmä:
Höyryhengittelyä en uskalla, kun ei se oikein sovi mun astmalle.
Sen sijaan kylmän veden juonti tuntuu hyvältä. Teekin on ihan ok, mutta se selkeästi lisää yskimistä.

Mihinkään ei silti satu :keijo: Eikä ole mitään nuhaa :tilt:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Pe 19 Joulu 2014 23:08

Kibaya kirjoitti:Hunajaa pitäisi syödä :isosilmä:

:kyllä: Otat vaikka teelusikallisen. Kuuma saa aikaan sen, että hunajasta ei saa lähellekkään kaikkia terveyshyötyjä, joita ilman lämmitystä (ts. kuumaan juomaan laittamista) saa.
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 20 Joulu 2014 00:28

Voi kääk. Kun mä en tykkää hunajasta :virne:
No, olo on kuitenkin nyt ihan kohtuullinen.
Laitoin lämpölinimenttiä äsken kaulalle ja se lämmitti kivasti.
Mutta selkeästi kylmän juominen on ollut tänään parempi kuin lämpimien juomien.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja L-S » La 20 Joulu 2014 00:53

Kun mulla oli viime viikolla flunssa, se alkoi kurkkukivulla ja siihen otin lääkkeeksi jäätelöä ja kylmää vettä. :keijo: Harvemmin on tullut kokeiltua kylmää flunssassa, mutta jostain syystä se toimi alkuun, yllättävää sinänsä.

Sitten vasta lievästi kuumeisen yön jälkeen alkoi tehdä mieli teetä, kun oli niin tukkoinen olo, ettei kahvikaan maistunut. Nyt jäljellä on enää ärsyttävä limainen yskä, josta pitäisi päästä eroon jotenkin.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja damn » Su 21 Joulu 2014 16:11

Leikkasin perjantaina töissä katkoteräveitsellä sormeen. Vasemmasasa pikkurillissä on koko sormen levyinen suht syvä haava, mutta näytti kuitenkin sen verran siistiltä, ettei lähetty tikkaamaan. Säikäytti, kun sitä verta tuli alkuun tosi paljon, eikä meinannut nähdä miten pahasta haavasta on kyse. Siihen loppui se työpäivä. Sormi on nyt ollut paketissa ja sattuu, mutta hyvin se on lähtenyt parantumaan, vaikka pelkäsin sen tulehtuvan. Miksi piti tämäkin onnistua tekemään, kun muutenkin ärsyttää nyt kaikki.
damn

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 22 Joulu 2014 23:12

Yskä on sillai helpottanut, mutta kurkku on edelleen kipeänä. Ja pää. Mutta se on kai osittain niskasta.
Joulu kuitenkin kipeenä :keijo: :tilt:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Su 28 Joulu 2014 00:15

Tämä tyttö sai joululahjaksi flunssan. :epäilevä: Olimme aatonaattona kaverin luona. Hän ei ollut maininnut etukäteen olevansa flunssassa, joka on sitkeää sorttia. Lapsiperheen äidillä oli flunssa jo kolmatta kertaa. Eikä silti maininnut kutsuessaan asiaa. :epäilevä:

Eilen illalla aloin oireilla. Yöllä sain huonosti nukuttua, sillä kurkku oli kipeä ja limaneritys melkoista. Luulin saaneeni allergisen reaktion, mutta viimeistään 39 asteeseen noussut kuume varmisti sen, että kyse on flunssasta. Aamupäivällä otin särkylääkkeen, mutta kun sen vaikutus loppui, kuume lähti nousemaan ja olo heikkeni huomattavasti. Äsken nukuinkin tunnin unet. Nyt taas särkylääkettä nassuun. Josko sitä vaikka saisi yöllä nukuttua. Toivottavasti Miehekkeellä on vastustuskyky kunnossa, sillä tätä tautia en kyllä toivoisi edes vihamiehelleni.
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ti 30 Joulu 2014 21:20

Höhöö. Mun tauti etenee hyvää vauhtia. :epäilevä: Kuume on poissa, mutta mukaan kuvioihin on tullut hengitysvaikeudet. Kävin tänään lääkärissä ja nyt onkin ylähengitystieinfektion hoitoon antibioottikuuri ja hengitysvaikeuksiin avaavaa astmalääkettä. Onneksi ei sentään ollut vielä keuhkoihin asti infektio edennyt. Ja onneksi kyseessä ei ole influenssa.

Olo on jo huomattavasti parempi = jaksaa olla melkein koko päivän hereillä, eikä esim. niin kuin lauantaina, kun olin hereillä yhteensä ehkä 4-5 tuntia vuorokauden aikana. Ehkä tästä lomastakin saa nautittua taas jossain vaiheessa.
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Emilia » Ti 30 Joulu 2014 21:52

Pikaista paranemista Marenki!

Sektiohaavasta poistettiin tänään tikit! :pomppuhymy: Heti helpottui liikkuminen huomattavasti. Särkylääkkeittäkään ei ole enää tarvinnut juuri yhtään. Käsittämätöntä, miten noin iso leikkaus voidaan tehdä paikallispuudutuksella ja lääkitä sen jälkeen pelkillä käsikauppalääkkeillä. :o: Sairaalassakin otin vuoronperään buranaa ja panadolia. Sama jatkuu nyt kotona, tosin buranan määrä vähempi (600mg -> 400 mg oman tuntemuksen mukaan).
Emilia

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ke 07 Tammi 2015 00:30

Ylähengitystieinfektio on pikkuhiljaa helpottanut. Vielä on muutama päivä antibioottikuuria jäljellä. Nuhaa on edelleen, mutta muut oireet ovat poissa.

Epäilen, että mulla on jokin muukin allergia kuin maitoallergia. Silmien ympärillä oleva ihottuma paheni huomattavasti, kun olin kotikotona. Vehnäleipää ainakin tuli syötyä paljon, mitä en normaalisti kotona tee ollenkaan. Täytynee hankkiutua allergiatesteihin eikä vain luottaa omiin testauksiin. Kirvelevä ihottuma silmien ympärillä on aika kauheaa. :(
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 07 Tammi 2015 16:27

Ootteko ikinä olleet niin jumissa että jalat ei liiku?
Mä oon. Fysioterapeutti aktivoi ja avas mun pakaralihaksia :pahis: Kylä nyt nousee kinttu! Ja seisominen on ihan erilaista.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja damn » Ke 07 Tammi 2015 18:03

Melkoisen tukala olo. Olinkin kunnon flunssalta säästynyt, mutta nyt sen sain itselleni(kaikella rakkaudella tapailemaani tyyppiä kohtaan, mutta sain tämän siltä :kiro: ). Hengitystiet tuntuu olevan tulessa, ulkona kävellessä on erityisen ikävää kun keuhkoja polttaa. Jossain vaiheessa päivää päätä särki niin paljon, että taju meinas lähteä. Lisäksi en pariin yöhön ole saanut unta, joten sehän se vasta moninkertaistaa kurjan olon. Särkylääke ja kuuma juotava vei pahimman olon pois äsken, mutta pelottaa mitä tästä vielä tulee. Olin viime vuonna täsmälleen samaan aikaan tosi kipeä, muistan sen, koska se ajoittuu just huomiselle syntymäpäivälleni. Onnee vaan.
damn

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 12 Tammi 2015 12:51

Kuntoutus meni sitten tosi jees. Tai siis fyysisesti niin jees ku mahdollista. Henkisestä puolesta en sano mitään.
Homma siis päättyi lauantaina. Lauantai-iltana vähän ennen yhdeksää mutsilla meni hermo mun yskimiseen ja hengitysvaikeuksiin. Se raahas mut väkisin päivystykseen. Siellä sain hengata oman aikani, hengittää välillä lääkkettä ja odottaa lisää. Yhdeltä pääsin lähtemään pois.

Edelleen on se yskä mikä parhaimmillaan saa ykän lentämään kaaressa. Hengitys toimii kun ei yritä puhua ja ottaa rauhallisti.

Pitäis ehkä ilmottaa sinne kuntoutukseenkin. Tää kaikki kun alkoi vasta kun meidän huoneen seinään revittiin reikä.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ma 12 Tammi 2015 17:01

Ilmoita ihmeessä sinne koulutukseen. Ja tarpeeksi korkeassa asemassa oleville ihmisille, ettei vain jää puhelinvaihdetyöntekijän hartioiden nosteluksi. Paranemisia ja jaksamista. :paijaus:
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa