Naisten oma ketju! (miesvaroitus!)

Re: Naisten oma ketju! (miesvaroitus!)

ViestiKirjoittaja skray » Ke 17 Joulu 2014 19:57

Mä lopetin kans pillerit kesällä ja ihme kyllä mikään menkkakipu ei ole tullut takaisin. Ei mulla pahat kivut oo koskaan ollutkaan, mutta aina kuitenkin jotain mahakipua tms. Nyt ei mitään. Lisäksi silloin joskus mulla oli todella epäsäännölliset menkat, vielä 22-23-vuotiaanakin saattoi olla 3 kk menkkojen välissä jne. Mutta nyt nää on pysyneet säännöllisinä kesästä asti, mikä on ihan kiva. Tosin nyt tässä joulukuun alussa oli semmonen hetki, että jo kerkesin säikähtää, mutta siitä nyt selvis vielä...
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja Lyyra » Su 21 Joulu 2014 00:19

Mun kivut on ennallaan. Yksi lääkäri on ehdottanut hormonikierukkaa. Ilmeisesti olen päässyt jonkun ikärajapyykin ohi, kun sellainen nostettiin esille. En aio suostua sellaisen asennukseen. Syön mieluummin lääkkeitä.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 24 Tammi 2015 22:59

Naiseus :epäilevä:
[varoitus] Seuraa avautumista. [/varoitus]

Olin pari päivää mutsilla ja ekana yönä mun menkat alkoi. Mikään ei ole niin ärsyttävää kuin menkkojen alkaminen jossain muualla kuin kotona :epäilevä:
En yhtään ajatellut lähtiessäni ja unohdin kuukupin himaan. Ei muuta kuin kauppaan :epäilevä:
Rättihyllyllä olin ihan pihalla. Olen ehkä kaksi kertaa kuukupin hankinnan jälkeen joutunut sinne siteiden keskelle ihmettelemään, muutoin olen saanut pysyä ihan omissa oloissani. No, lopulta annoin hinnan ratkaista ja otin siitä lähimarketista halvimpia saatavia. :epäilevä:
Lopputulos: istun vessassa ja mietin miten helvetissä mä olen selvinnyt siitä rumbasta aiemmin? Ja miksi ihmiset eivät käytä enemmän kuukuppia?! :gaah: Ihan älyttömän sotkuista, hidasta, puljailevaa, vittumaista ja ällöttävää puuhaa se kokonaisuudessaan on niiden rättien kanssa tempominen. Kuukupin kanssa se on hyvin yksinkertaista ja loppujen lopuksi siistiäkin. Olen selvinnyt jopa mökkiolosuhteissa ilman juoksevaa vettä kupin kanssa siististi ja sotkuitta. Nyt tuntui että pelkän muovituotelipareen kanssa on sotkemassa puolet enemmän. Menkkojen toimintaperiaate ei kuitenkaan ole muuttunut :keijo:

Plus että mua epäilyttää ihan koko ajan se, että ihan kohta sotken housut/sohvan/tuolin/kaiken ja sekin on aika ärsyttävää.

:epäilevä:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 28 Tammi 2015 18:59

Minä väitän kyllä kuukuppiakin sotkuiseksi, hitaaksi, vittumaiseksi ja ällöttäväksi, enkä todellakaan ole päässyt kupin kanssa eroon siteistä.. Mutta ilmeisesti mun vuodot muistuttaa enemmän Niagaraa kuin kevätpuroa..
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 28 Tammi 2015 19:43

Mulla on niagara, mutta oikeankokoinen kuppi on auttanut.
Toiset on joutuneet kokeilemaan useita eri merkkejä ennen sopivan löytymistä.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Aranwe » Su 01 Helmi 2015 04:02

Toisen käden tietoutena mainittakoon erään nimeltämainitsemattoman naishenkilön kokemus kyseistä kupista, eli jatkuva epävarmuus, että pitääkö se varmasti vai sotkeentuuko paikat ja loppujen lopuksi tampoonit oli helpompia ja vaivattomampia.
Aranwe

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Su 01 Helmi 2015 13:48

Falskausongelmiin saattaa auttaa se, että tarkistaa, että kaikki paineentasausilma-aukot ovat auki. Ainakin mulla niihin saattaa pesun yhteydessä jäädä vettä, eikä kunnollinen paikalleenasettaminen onnistu. (Tarkoitan siis tilannetta, jossa osa aukoista on "tukossa". Muutenhan tuon laittaminen sattuisi.) Käyn aina jokaisen aukon läpi ja tarvittaessa käytän paperia veden poistamiseen.

Ainakin siis mulla käytännössä ainoat falskauskerrat ovat olleet ne, kun kuppi ei ole kunnolla asettunut paikalleen ilma-aukkojen tukkeutumisesta johtuen. (Mulla ei tosin enää ole Niagara-tyyppisiä kuukautisia. Ylistettyjä olkoot e-pillerit.)
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Lyyra » Su 01 Helmi 2015 13:55

Ei mulla mielestäni ole mitään sen ihmeempää falskausongelmaa muuten kuin silloin, kun kuppi täyttyy hetkessä. Ja on ilma-aukotkin auki.
Vähemmän kupin kanssa töhrää kuin pelkillä siteillä (vierastan tamponeja), joten näillä mennään.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ti 10 Helmi 2015 16:53

PMS. :epäilevä: Kokoajan on ahdistunut ja itkuinen olo, vaikka asiat menevätkin hyvin sekä töissä että vapaa-ajalla. :pillitys: Eniten vituttaa kaikki. :pillitys:
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja theia » Ke 25 Helmi 2015 18:51

PMS :epäilevä:

Voi, miten tykkäsinkään pillereistä - ei ollut kipuja, eikä juurikaan menkkoja. Nyt sattuu. SAT-TUU. Särkkäreitä kaks naamassa, enempää ei oo mukana ja duunia vielä pari tuntia. :( Onneks tän jo tietää että huomenna ei enää satu.

Eilen itkin vuolaasti kun katoin Oscareita, tajusin, että taitaa menkat olla tulossa. En mä normaalisti siis itkeskele, varsinkaan telkkaria katsoessa yksin himassa :virne: Ja eilen/tänään on karkki maistunut.

PMS :epäilevä: Pääsisinpä eroon sinusta pian, hetkeksi! (Sitten olis varmaan kaikkia muita vaivoja, mutta voin sitten kaiholla muistella näitä kipuja sillon. Taijjjotain.)
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja kmaria » Ke 25 Helmi 2015 20:03

:lanppu: Tosiaan. PMS voisi olla syynä siihen, että itkin eilen vuolaasti katsoessani Marley ja minä -elokuvaa.
Onhan se toki surullinen ja tulee oman koiran kuolema mieleen, mutta silti. Aloin jo huolestua omasta puolestani. Mutta ei siis hätää, hormoneistahan se johtui. :virne:
Viimeksi muokannut kmaria päivämäärä Ke 25 Helmi 2015 22:16, muokattu yhteensä 1 kerran
kmaria

ViestiKirjoittaja Suvi » Ke 25 Helmi 2015 21:59

PMS ja menkat on ihan perseestä. :paijaus:

Mä itkin kun katsoin kaksi tuntia Gleetä, itkin kun katsoin sunnuntaina Bafta-galaa boksilta ja itkin myös, kun katsoin Oscareita. Menkat alkamassa? :P Gleelle kyllä saatan pillittää normaalistikin, mutta jollekin gaaloille? :o: (Tai onhan PMS ja menkatkin normaalia, mutta silti.)

Oon huomannut myös, että mulla on "vanhemmiten" alkanut tulla ihan JÄRKYTTÄVÄ väsymys jokunen päivä ennen menkkoja. Sitä on nytkin ilmassa, vaikka siihen tosin sekoittuu vielä flunssa.
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja Emilia » Ke 25 Helmi 2015 23:02

Juu, ei ole ikävä menkkoja. Lääkäri antoi minipillerireseptin, en tiedä vielä, alanko syömään niitä. Onko kokemuksia? Yksi kaveri kertoi, että on hyviä kun ei välttämättä tuu ollenkaan menkkoja niitä syödessä. Hänellä taisi olla kahdet menkat vuodessa. Sopis mulle.

Oon kuitenkin kuullut monta vähän huonompaakin tarinaa, joten epäilyttää. Mutta kannattanee kokeilla, kuinka ne itellä toimii. Toinen vaihtoehto olisi kierukka (kupari- tai hormoni) mutta ajatus jostain esineestä mun sisällä on vielä hormonipillereitäkin ällöttävämpi.

Ainahan voi palata myös kortsuihin...
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja Suvi » Ke 25 Helmi 2015 23:15

Juu, ei ole ikävä menkkoja. Lääkäri antoi minipillerireseptin, en tiedä vielä, alanko syömään niitä. Onko kokemuksia? Yksi kaveri kertoi, että on hyviä kun ei välttämättä tuu ollenkaan menkkoja niitä syödessä. Hänellä taisi olla kahdet menkat vuodessa. Sopis mulle.

Mä tiedän yhden henkilön, joka niitä syö, tai ainakin on syönyt. Hän pääsi ainakin erittäin pahoista ja elämää häiritsevistä menkkakivuista "eroon" (menkat tulee juuri kai pari kertaa vuodessa) niitä syömällä. Muuten ne eivät kai pahemmin sekoittaneet elämää.
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ke 15 Huhti 2015 11:43

Pahimmat kuukautisvaivat aikoihin. Kipu ei ole hirmuisen kova, mutta sellainen jäytävä, joka ei mene pois hetkeksikään edes särkylääkkeillä. Oksettaa jatkuvasti ja lämmönsäätely on päin persettä. Lisäksi vitustuskertoimet ovat korkealla. Yritä tässä sitten olla hyvä kandiohjaaja ja antaa palautetta ym., kun oma keskittyminen on nolla ja pinna meinaa palaa jo siitä, että Mieheke ei ensimmäisellä yrittämällä tajua epäselvää selostustani. :töktök:
:gaah:
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja skray » La 25 Huhti 2015 16:55

theia kirjoitti:
Voi, miten tykkäsinkään pillereistä - ei ollut kipuja, eikä juurikaan menkkoja. Nyt sattuu.

:femmat:

Pillereitä syödessä menkat alkoi melkein kuin kellon lyömällä joka kerta tasan samaan aikaan. Lisäksi KAIKKI menkkoihin liittyvät kivut olivat poissa.
Ihanat, ihanat pillerit. Nyt kun niitä ei enää syö, niin menkat alkaa koska sattuu ja lisäksi mahaankin sattuu. Onneksi mulla kuitenkin vaan sen verran, että ilan särkylääkkeitä oon tähän mennessä pärjännyt.

Ennen pillereitä mulla oli todella epäsäännölliset menkat. Heti pillerit lopetettuani (viime kesänä), menkat pysyi muutaman kuukauden kurissa ja tulivat suurin piirtein samaan aikaan joka kuukausi, mutta marraskuusta saakka ne on tullut joka kerta harvemmin ja harvemmin.. joulukuun alussa oli menkat, sitten helmikuun alussa ja nyt huhtikuun puolen välin jälkeen. Ei oo kiva odotella, kun ei tiedä alkaako ne ollankaan vai alkaako heti. :keijo:

Saas nähdä koska tulevat seuraavan kerran. :gaah:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja theia » Ma 11 Touko 2015 11:55

Täällä on etutukka-pois-silmiltä -kuvia ja linkit tutoriaaleihin :tilt:
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja damn » To 14 Touko 2015 18:44

En oikein tiedä minnekkä tästä valittaisin, mutta jotenkin se liittyy hormonitoimintaan niin puran asiani tänne. Ottaa päähän ihan suunnattomasti, sillä olen nyt parin kuukauden aikana alkanut saamaan finnejä. Ihoni oli murros- ja teini-ikäisenäkin virheetön, joku yksi finni kerran pari vuodessa. Nyt naama kukkii ja on pahan näköinen. Arvatkaa kuin kiva on olla finninaamaisen teinin näköinen tälleen 27-vuotiaana? Tekisi mieli laittaa pussi päähän, ettei kukaan nää miten laikukas iho on. Ei se ehkä näytä muiden silmiin niin pahalta, mutta ihoni on tosiaan aina ollut hyvä ja finnitön, niin tämä tuntuu siksi niin näkyvältä. Muutenkin mielialat heittää kuperkeikkaa. Hiphei.
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja Wildchild » Pe 29 Touko 2015 11:37

Jokaisella naisellahan on ainakin jossain vaiheessa elämää tilanne kun tuntuu ettei osaa meikata. Ja kas, mulla on teille ratkaisu: meikkiturorial-video. "Your eyebrow should be drawn as big as your life." No kyllä! :keijopeukku:

What a beauty! :pusu:

:jaaha:

Ei sillä, ainakin tuolla naisella on itseluottamus kohdallaan. :D
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ke 17 Kesä 2015 14:27

Perinteinen naisten ongelma: mulla ei ole mitään päällepantavaa. :sekopää: Elokuussa olisi ystävän häät, joissa olen kaasona. Haluaisin ostaa juhliin uuden mekon (hätätilanteessa toki sellaisen itse ompelen, mutta en millään jaksaisi vaivautua). Unelmissa olisi musta kellohelmainen mekko, jonka helma ulottuu juuri ja juuri polvien yläpuolelle. Mutta mistä sellainen (tai joku muu tyylikäs mekko) löytyisi? Nettikauppoja olen lähinnä kolunnut, koska en jaksaisi kauppoja lähteä kiertelemään. Miss Windy Shop, Zalando, Sokos, Ellos, Seppälä, Veromoda ja Nelly eivät tuottaneet tulosta. Osaako joku suositella jotain muuta nettikauppaa juhlamekon metsästykseen?
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja theia » Ke 17 Kesä 2015 14:59

Olisko Cybershopin Pinup-mekoissa mitään valittavaa? EMP:n H&R Londonin valikoimissa on nättejä mekkoja myös? Ja googeloimalla löysin tuollaisen Ostoxin rockabillly-mekko"kaupan"?
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ke 17 Kesä 2015 15:59

Kieltämättä noissa on kyllä kivan näköisiä mekkoja, mutta jotenkin mikään ei kunnolla tuntunut omalta. Täytynee ehkä oikeasti lähteä kiertelemään kauppoja. Eurokankaassakin olisi kankaita -50 % alennuksella. :raps:
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 18 Kesä 2015 16:23

Tilasin nyt sitten itselleni Miss Windy Shopista yhden mekon. Pitäisi olla mun kropalle juuri sopiva malli. Toki vähän epäilyttää noiden ruusujen väri. Olen tyytyväinen, jos väri on sama kuin kuvassa, mutta kun nimessä on pinkin sijaan violet, pistää miettimään, mitäköhän sitä tuli tilattua. :keijo: Niin ja toki kukat voivat livenä olla rumia. :keijo: No, ainahan voi palauttaa. Lisäksi tilaukseen lähti heti valikoimiin tulostaan asti kuolaamani kellohelmainen, olkaimellinen hame ja musta bolero. Onneksi kohta tulee lomarahat! :keijo:
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja kmaria » To 18 Kesä 2015 22:15

Kiva mekko! Toivottavasti on livenäkin mieleen. Olen käynyt itsekin moneen kertaan ihailemassa mekkoja tuolla Miss Windy Shopissa, ja nyt sitten
tilasin minäkin yhden. Mulla ei ole mitään juhlia tiedossa tänä kesänä, joten tyydyin tuollaiseen
arkisempaan malliin. :tilt:
kmaria

ViestiKirjoittaja L-S » Ti 14 Heinä 2015 14:15

Ehkä tässä ketjussa voi valittaa siitä miten vaikea on löytää sopivaa deodoranttia. :epäilevä:
Jossain vaiheessa löysin täydellisen, Lumenen hajusteeton Berry Refresh. Mutta nyt sitä ei enää löydy mistään, on ilmeisesti lakkautettu. Tarjolla on vaan hajustettuja Lumeneja ja joku hajusteeton Arctic Aqua -juttu, josta oli Sokoksella jäljellä vain testeri ja muualla en ole sitä nähnyt lainkaan. Jouduin ostamaan jonkun Cranberry-hajusteisen. Se tuoksuu vähän, ei onneksi pahasti. En vastusta tuoksuja muuten, mutta deodoranteissa ne ovat usein pahoja ja tarttuvat vaatteisiin niin, ettei niitä saa enää pois. Olen kokeillut muiden halpamerkkien hajusteettomia deodorantteja, mutta en ollut tyytyväinen niihinkään, en tosin muista enää miksi. En ymmärrä miksi kunnon vaihtoehtoja on niin vähän, onhan huonosti toimiva deodorantti iso ongelma. :P
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa