Urheilevat fordelaiset

Re: Urheilevat fordelaiset

ViestiKirjoittaja damn » Su 25 Tammi 2015 11:40

Kävin hiihtämässä ensimmäistä kertaa kahteentoista vuoteen. Olen ylpeä, että ylipäänsä sain aikaiseksi aloittaa aamuni tuolla tavalla. Ensimmäiset muutama sata metriä oli koomista räpistelyä, kun ei heti ihan oikeaa tahtia löytänyt. Minulla on siis luisteluhiihtosukset. Onneksi siellä ei ollut ketään näkemässä, yksi ainoa hiihtäjä tuli loppu puolella vastaan. Hiihdin viisi kilometriä. Kunnon puolesta olisi mennyt toiset viisikin, mutta nilkat ei tykännyt. Viimeinen kilsa oli lähes kokonaan ylämäkeä ja tuntui etten pääse eteenpäin. Jos vaikka sais aikaiseksi käydä uudestaankin, kai tuohon nilkat tottuu? Olisi se muuten ollut ihan kivaa. Pientä totuttelua se kylläkin vaatii, sillä alamäessä pelotti kun meni niin kovaa.

Ensi viikolla ajattelin käydä luistimet teroittamassa niin pääsisi välillä luistelemaankin.
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » To 29 Tammi 2015 22:20

Tammikuu oli tehokas: viisi viikkoa, kuusi treeniä. Jatkan mielelläni.

Vastenmielisyys treenaamista kohtaan on vähentynyt, kun on päässyt vauhtiin.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja damn » Su 01 Helmi 2015 20:05

Jee, ensi viikolla mennään pelaa sulkapalloa. Yritin miettiä lajeja, joista tykkään ja muistin pitäväni sulkapallosta. Olen urheillut aika paljon yksin, kun suurimman osan kavereiden mielestä yhdessä tekeminen tarkoittaa dokaamista ja mitään ei koskaan tehdä ilman, että siihen liittyisi alkoholi. Mutta onneksi minulla on ainakin yksi kaveri, jonka kanssa tehdään muutakin kuin ollaan baarissa ja se näköjään tykkää sulkapallosta. Harmi etten koskaan aiemmin ole tajunnut kysyä lähdettäisiinkö pelaamaan.

Luistimia en ole vieläkään saanut teroitettua. Ehkä ensi viikolla... Ja jos uskaltatuisi uudestaan hiihtämään. Pakko koittaa keksiä tekemistä ja urheilla, muuten vaan nukun kotona ahdistuneena. Painoakin pitäsi pudottaa pari kiloa, kun ei ne mihinkään ole kadonnut kun olen ollut niin voimaton, väsynyt ja innoton tekemään mitään. Nyt on ollut virkeämpi olo, joten pitää yrittää ottaa ilo irti ennenkuin uudestaan väsähdän.
damn

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 02 Helmi 2015 00:00

Aloitin aamuni liikunnalla.
Tein lumitöitä. Meillä ei kukaan ollut edellisen lumisateen aikaan tehnyt mitään ja pihassa oli semmoinen parin sentin kerros jo valmiiksi. Siihen tämä yöllinen kunnon sankka sade ja meidän pihasta ei kukaan liikkunut mihinkään. Naapuri oli ehtinyt tehdä osan oven edustasta mennessäni ulos. Oli siinä kuitenkin vielä tekemistä. Yhteensä olin ulkona tunnin ja sain aikaan "vain" 1/4:n verran pihasta ja sisääntuloväylän. En saa lumikolalla mitään aikaan, vaan teen lumentyöntimellä töitä ja se on meidän pihassa ainakin sitä, että saman kohdan saa työntää kahteen kertaan, kun ei se kaikki tule millään kerralla mukaan. Ei varsinkaan jos on yhtään enempää lunta.

Mun jalat ei vaan tykkää tosta yhtään :keijo:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Ti 03 Helmi 2015 22:55

Tämän ketjun perusteella en tunne muita lajeja kuin vesijuoksun. :virne:

Tänään uskaltauduin työpäivän päätteeksi juoksemaan mummosoppaan. Joku mummo ei tuntenut käsitettä liian lähellä, vaan polskutteli kosketusetäisyydellä. Sen jälkeen tajusin vaihtaa hiljaisemmille vesille. Minusta on ihan hauskaa seurata ihmisten sosiaaliseeraamista altaassa niin pitkään, kunnes joudun väistelemään niitä keskenään höpöttäviä ihmisrivistöjä/-ryppäitä. Ihan sama, jos altaan reunalla lukee 'kaksi henkilöä rinnakkain', aina sieltä jostain se kolmas ilmaantuu ja ohittamisesta tulee mahdotonta. :P

Joskus tosin tuntuu siltä, että minä olen se tientukko. Pyrin juoksemaan puolet ajasta käsivastusten (tahi mitä ne nyt onkaan) kanssa, että yläkroppakin joutuis kunnolla töihin, ja silloin ikääntyvä kansanosa kiitää minusta ohi kepoisesti. Varsinkin ne, jotka ui eikä juokse.

Tässä muutaman päivän sisään olen käynyt hallilla kahdesti. Tästä jos saisi viikottaisen tavan, niin olisin oikein tyytyväinen.
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja damn » Ke 04 Helmi 2015 17:14

Vesijuoksua olisi kiva kokeilla. Olen omistanut uimapuvun viimeksi yli kymmenen vuotta sitten, joten pitäisi sellainen käydä ostamassa. Mutta koska en ole samaan yli kymmeneen vuoteen käynyt lähelläkään uimahallia, niin kynnys lähteä sinne on korkea. Enkä ole koskaan vesijuossut niin osaanko sitäkään? Hmm.. Pitänee tämän vuoden aikana kokeilla. Jos vaikka sitten, kun on käynyt silmät leikkauttamassa ettei tarvitse uimahallissa tuhrata silmälasien tai piilolinssien kanssa.
damn

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 05 Helmi 2015 00:35

Ainakin mun mielestä vesijuoksu on helppoa. Vesijuoksuvyö tarpeeksi kireälle ja altaaseen. Asento on melko pysty ja sitten vain poljetaan vettä. Eikä missään nimessä yritetäkään mennä lujaa eteenpäin. Kyllä sä nopeasti opit. :kyllä:

Pitäisi kyllä mennä joku päivä uimaan/vesijuoksemaan. :raps:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja puolikarkea » To 05 Helmi 2015 00:49

Damn hommaat itsellesi uikkarit, niin mennään vaikka yhdessä juoksemaan. :lanppu:
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja damn » To 05 Helmi 2015 17:24

puolikarkea kirjoitti:Damn hommaat itsellesi uikkarit, niin mennään vaikka yhdessä juoksemaan. :lanppu:

Vois kyllä. Etenkin jos raahaat mut töistä suoraan sinne niin en voi kieltäytyä :D . Kannattaa kysyä jonkun ajan päästä olenko edistynyt uimapuvun ostossa, kummasti unohtunut ja lykkäätynyt, kun olen meinannut sellaisen hommata jo pitkään.

Ai niin ja uskalsin ihme ja kumma mennä uudestaan hiihtämään eilen. Aavistuksen verran paremmin sujui, mutta käy kyllä edelleen jalkoihin niin hemmetisti... Mutta aion vieläkin mennä kiduttamaan itseäni ja katsomaan kehittyykö siinä ollenkaan. Kiduttamiselta se nimittäin tuntui.
damn

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 05 Helmi 2015 17:34

Meillä pyörii taas fysioterapian allasryhmä.
Tänään olin niin kipeä etten meinannut päästä sängystä ylös, mutta kuitenkaan en ollut nukkunut sitäkään vähää mitä normaalisti. :keijo:
Helvetin urheilu!

Mullahan on kaksiosainen uikkarijuttu. Semmoinen tankinin alaosa ja bikiniyläosa. Tankiniosan löysin alennuksesta parilla eurolla ja yläosia saa alkaen 35 euroa :töktök: Odotan kevättä, jolloin niitä saa ehkä vähän halvemmalla. :epäilevä:

Vesijuoksu on kivaa, jos vain löytää sen oikean asennon. Liian pystyssä asennossa siitä ei ole mitään iloa. Tämän huomasin kuntoutuksessa, kun pidin enemmän pystyasentoa ja se oli enemmän semmoista vesipyöräilyä. Pienellä etukenolla siihen tuli heti vaikeusasteita ja jo pienen matkan juokseminen oli oikeasti aika haastavaa. Varsinkin huonolla kunnolla ja vajailla lihasvoimilla.

Yhteishyvällä on aika hyvät kuvalliset ohjeet oikeasta ja väärästä asennosta. Mun väärä asento on tikkusuora selkä ja istuva asento jaloista. Ihan kuin istuisi fillarin selässä ja polkisi menemään. Jalka ei ojennu tarpeeksi ja se on muutenkin vähän kevyempää :keijo:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Aranwe » Su 15 Helmi 2015 23:14

No niin, sain ostettua salikengät viimeinkin. Nyt tarttee vaan sitten raahata persaus tuohon lähistöllä olevalle salille ja hankkia jonkinlainen kortti sinne. Uskomattoman vaikeaa tämä aikaansaaminen!
Aranwe

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Su 01 Maalis 2015 21:46

Maaliskuun alkamisen kunniaksi päätin haastaa itseni. Käyn tämän kuukauden ajan joka päivä kävelylenkillä. En laske tähän mukaan työpaikkakävelyä, vaan lenkille pitää lähteä ihan asioikseen. Lenkin kestolla ei ole niinkään väliä, vaan sillä, että saan lähdettyä sinne ulos haukkaamaan raitista ilmaa. :tilt:
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja Emilia » Su 01 Maalis 2015 23:07

Mä käyn joka päivä vaunulenkillä ja suunnilleen samaa reittiä. Pikkuhiljaa voisin varmaan alkaa kiristää tahtia ja katsoa, kuinka nopeasti pääsen reitin kulkemaan. Nyt siihen menee peruslöntystelyllä noin 45 minuuttia. En siis sanoisi tätä urheiluksi. :virne:

Osallistuin myös kyykkyhaasteeseen. Ekan päivän kyykyt meni vielä suht iisisti, vaikka kyllä huomaa, ettei ole jalatkaan enää entisensä...

Uimaan tekis mieli. Ens viikko on niin täynnä tohinaa, että aloitan varmaan vasta seuraavalla mutta sitten voisikin koittaa pari kertaa viikossa päästä pulikoimaan.

Tunnustelin myös suorat vatsalihakset, jotka olivat jo palanneet paikoilleen. :D Pitääkin laittaa pilatesohjaajalle viestiä, olisko sillä joku ryhmä menossa, johon voisin tunkea mukaan. Kauhee syyhy päästä tekemään jotain. :täpinä:
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja L-S » Ma 02 Maalis 2015 20:24

Tuollaiset haasteet olisivat hauskoja, mutta käytännössä unohdan ne täysin aina alun jälkeen. :keijo: Niin kävi ainakin lankkuhaasteelle ja punnerrushaasteelle. Nytkin kokeilin tehdä nuo 50 kyykkyä, mitkä menivät vielä melko kevyesti, mutta varmaankaan en muista koko asiaa enää huomenna. En edes tiedä mihin laittaisin muistutuksen, että muistaisin (puhelinkin on jo täynnä muita muistutuksia, ja niistäkin menee herkästi vähemmän kriittiset kuten kirjastolainojen uusimiset ohi...). Täytyy toivoa, että asiasta jäisi paremmin joku muistijälki, kun kirjoitan asiasta. :keijo:

FB:ssä näin myös ensi viikolla alkavan vatsalihashaasteen.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Emilia » Ma 02 Maalis 2015 23:11

En ehkä uskalla vielä ihan täysillä vatsaa treenat mutta taidan laittaa tonkin haasteen seurantaan. Jos edes jotain tulisi tehtyä. :D

Edit.. Ilmottauduin Forever kuntoklubin Fustra-tunnille! Tarjous 35€ kun normihinta 89€. Törkeen kallista mut kiinnostaa nähdä, millasta taikuutta se oikein on. Tarjous täältä, jos ketä kiinnostaa: http://www.tikis.fi/forever
Emilia

ViestiKirjoittaja L-S » Ti 10 Maalis 2015 22:21

Huh, olipas vatsalihashaaste rankka. :keijo: Katsoin ensin, että 10 kertaa vaan kaikkia, mutta niitähän pitikin tehdä kolme sarjaa... no, jaksoin kun pidin taukoa välissä. Mutta ihan kiva fiilis tosta kyllä tuli, tollainen pikatreeni. Olisin ehkä ylpeä itsestäni, jos jaksaisin tehdä haasteen loppuun.

Luultavasti suurin haaste mulla on tosiaankin muistaminen, kyykkyhaasteenkin muistin viime viikolla, mutta sitten sitten viikonloppuna ja maanantaina asia unohtui ja/tai en jaksanut enää illalla viimeiseksi sitä muistaessani. Tein sitten tänään rangaistukseksi 100 kyykkyä. :keijo:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Emilia » Ke 11 Maalis 2015 12:39

Mulla kans jäänyt kyykkyhaaste vähän muun elämän jalkoihin. Aloitan taas tänään siitä mihin jäin eli viime perjantain kyykkyihin. Ihan ei saa tehtyä maaliskuun aikana, jos tämmöinen laiskottelu jatkuu mutta en ota paineita. :)
Emilia

ViestiKirjoittaja Suvi » Ke 11 Maalis 2015 18:45

L-S kirjoitti:Huh, olipas vatsalihashaaste rankka. :keijo: Katsoin ensin, että 10 kertaa vaan kaikkia, mutta niitähän pitikin tehdä kolme sarjaa... no, jaksoin kun pidin taukoa välissä. Mutta ihan kiva fiilis tosta kyllä tuli, tollainen pikatreeni. Olisin ehkä ylpeä itsestäni, jos jaksaisin tehdä haasteen loppuun.

Luultavasti suurin haaste mulla on tosiaankin muistaminen,

Mulla on vähän sama. :keijo: Tein tosin tuosta vatsalihashaasteen ensimmäisestä treenistä huomattavasti kevennetyn version. En mä pysy edes tuossa Tikis-Jopen punnerrusasennossa pelkän yhden käden varassa. :keijoei: Mäkin meinaan unohtaa aina nämä. Tammikuussakin oli facebookissa joku reippailuhaaste, mutta unohdin sen täysin, kun siitä ei tullut mitään ilmoituksia ikinä, vaikka mulla oli ilmoitukset päällä. :P

Aloitin viime viikolla taas oikein kunnolla liikkumisen ja eilen zumbassa jopa pystyin vähän irrottelemaankin. :P

Haluaisin ensi viikolla aloittaa taas juoksemisen/hölkkäämisen.
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ma 16 Maalis 2015 20:26

Ostin tuollaisen aikuisten Steam-hulavanteen. :D Kerran olen vasta testannut. Pyörittäminen on painavuuden (0,75 kg) takia todella helppoa. Toisaalta kiva, mutta tavallisen hulavanteen kanssa joutuvat vatsalihakset paljon enemmän töihin, jotta vanteen saa pidettyä ilmassa. Reilu 70 kierrosta pyöritin ja kyljissä kyllä tuntuu. Paljon enempää ei pystyisi vielä pyörittämään, sillä pyörittäminen alkaa sattua.

Lähinnä ajattelin, että tuo on mulle hyvää selkäjumppaa, mutta toki on plussaa jos siitä muutakin hyötyä on. :tilt: No, katsellaan. Toivottavasti tämä innostaa tekemään enemmänkin selkä-niska-hartiajumppaa.
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Emilia » Ma 16 Maalis 2015 22:03

Kävin tänään siellä Fustra-tunnilla ja voi jösses... Kyllä huomaa, ettei ole mitään tehnyt piitkääään aikaan ja viimeiset kolme kuukautta vain kantanut vauvaa hartiat korvissa.

:nolo:

Aluksi oli lyhyt haastattelu, jolla kartoitettiin lähtötilanne ja vasta sitten alettiin tekee juttuja. Ensin mentiin crosstrainerille, jossa mun piti ottaa "tikkusuora" asento ja polkea koko ajan. Siinä vaiheessa, kun kuvittelin olevani suorassa, ohjaaja väänteli mut oikeaan asentoon, jonka pitäminen oli todella hankalaa! Siinä sitten jonkun aikaa koitettiin saada ranka pysymään asennossa ja poljin sitä pirun traineria jollain mun mielestä isolla vastuksella. Syke oli parhaimmillaan 167, mutta koitan olla nyt ajattelematta sitä, koska muuten alkaisin itkeä.

Seuraavaksi mentiin tekemään liikkuvuusharjoitteita. Itketti jo valmiiksi, koska viime aikoina on ollut hankalaa vetää paitaakaan pään yli, kun on hartiat niin jumissa. Eikä tosiaan tullut kiitosta.. :huoh: Käsiä väänneltiin edestakas selän taakse ja pää yläpuolelle. Sitten tehtiin vähän myös keskivartaloharjotteita, jotka tein varmaan enemmän pers- kuin vatsalihaksilla. Ohjaaja antoi armoa tässä kohtaa, koska sektio mutta muuten kyllä tuli runtua liikkumattomuudesta.

Lopuksi käytiin vielä crosstrainerilla, jonka jälkeen oli loppuhaastattelu ja jatkosuunnitelmat. Ohjaaja ehdotti mulle vuoden sitoutumista ja käymään kaksi kertaa viikossa tunneilla. No, ihan kiva, mutta se olisi maksanut 75 eur/kerta joten nou kän duu tässä kohtaa (tai missään) elämää. Sai se mut kuitenkin ylipuhuttua ostamaan kymmenen tuntia, joten katsotaan, onko viiden viikon päästä kroppa jo kuin uusi. Tästä lähtötasosta siihen ei tosin paljon vaadita... :D

Suosittelen testaamaan lajia, jos vain pätäkkää löytyy. :) Nyt on myös noita tarjoushommeleita näkynyt monissa paikoissa mutta varokaa sitä lopun myyntipuhetta. :virne:
Emilia

ViestiKirjoittaja Suvi » Ma 16 Maalis 2015 23:13

Luin tuota sun tekstiä ja googlettelin tuota Fustraa. Kuulostaa kyllä ihan juuri mun lajilta. Harmi vaan, ettei ole ns. ylimääräistä pätäkkää, ellei tuonne sitten liikuntasetelit käy. Nekin kyllä ajattelin käyttää jumppatunteihin, joissa kävin monta vuotta. Ihan hirrveä ikävä sitä liikuntaseuraa. :hullu:
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja Emilia » Ti 17 Maalis 2015 08:27

Riippuu varmaan paikasta, käykö setelit. Käy kokeilemassa kerran ja ota opit sillä haltuun. Noita liikkuvuusliikkeitä pystyy hyvin tekee kotonakin, ei vaan ole sit kukaan kyttäämässä teetkö just oikein. :)

Esim selkä seinää vasten niin, ettei jää rakoa alaselän ja seinän väliin. Siinä nosta kädet sivuille, kämmenet ylöspäin ja lähde viemään käsiä pään yläpuolelle. Kädet suorana koko ajan ja selän ja seinän väliin ei saa tulla rakoa. Mulle tämäkin liike oli jo suoritus... :hullu:
Emilia

ViestiKirjoittaja Suvi » Ke 18 Maalis 2015 00:04

Kiitos vinkeistä! Täytyy kokeilla tuota liikettä joskus kunnolla. :D Mulla meinaa koko ajan tulla alaselän ja seinän väliin rako. (Joskus oon tainnut senkin saada oikein, mutten enää muista miten. :P )
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja Emilia » Ke 18 Maalis 2015 10:22

Lattiaa vasten voi tehdä saman liikkeen. On vähän helpompi niin. :)
Emilia

ViestiKirjoittaja Suvi » Ke 18 Maalis 2015 12:14

Kiitos! Heti onnistui paremmin! :D
Suvi
Keijodemoni

EdellinenSeuraava

Paluu Urheilu