En pystynyt lukemaan tota "puheenvuoroa" alkua pidemmälle. Juntti mikä juntti.

No, ei kyllä tullut yllätyksenä. Joiltain osin koulutusleikkauksetkin voisivat olla perusteltuja, mutta nuo summat kuulostavat sellaisilta, että pahaa tekee. Koulutukseen juuri pitäisi mielestäni panostaa!
Miksi???
Joo ei. Saankohan mä ikinä rahaa väikkärin lopppuunvienttiin, kun nykyinen rahoitus loppuu? Ja onkohan ajatus yliopistourasta täysin alasammuttu. Tällä sitä paljon kaivattua innovatiivisuutta saadaankin juuri nostettua.
Niin ja loogisesti, kun rahoitusta leikataan, otetaan myös kolmas lukukausi (kesäkausi) käyttöön. 
Koska järjestetään suurmielenosoitus näitä idioottimaisia leikkauksia vastaan?marenkienkeli kirjoitti:Niin ja noiden lisäksi tutkimusrahoitukseen tarkoitettuja rahoja leikataan.Joo ei. Saankohan mä ikinä rahaa väikkärin lopppuunvienttiin, kun nykyinen rahoitus loppuu? Ja onkohan ajatus yliopistourasta täysin alasammuttu. Tällä sitä paljon kaivattua innovatiivisuutta saadaankin juuri nostettua.
Niin ja loogisesti, kun rahoitusta leikataan, otetaan myös kolmas lukukausi (kesäkausi) käyttöön.

theia kirjoitti:Anteeksi että oon taas daiju, mutta ketkä siellä opiskelee sen kolmannen lukukauden? Eikö opiskelijatkaan saa lomailla laisinkaan enää? :O

Kibaya kirjoitti:Veikkaan, että tulevien säästöjen myötä sosiaali- ja terveysmenot nousevat jokusella miljadilla. Sote-muutoksilla tai ilman. Koska sinne se kaatuu, kun tältä porukalta leikkaa. Terveysmenot nousee, kun ihmiset sairastuu fyysisesti oltuuan tarpeeksi kauan esim. huonolla ruualla. Sosiaalipuolen menot nousee kun toimeentulotuella korvataan niin lapsilisien, eläkkeiden, kuin muidenkin pienituloisiin kohdistettujen leikkausten jälkeen. Mä en tajua miten noi päättäjät ei tajua tätä?! Eikö niillä ole mitään hajua siitä miten se tavallinen elämä pyörii tässä maassa?

L-S kirjoitti:Joo, eivät nämä kyllä hirveästi ilahduta. Mitenhän se kolmannen lukukauden opetus mahdetaan järjestää, jos yliopistoissa on nyt jo väkeä vähennetty ja lisärahaa uusien palkkaamisen tätä varten tuskin annetaan? Sitten kuitenkin pitäisi tehdä tutkimustakin, koska osa yliopistojen rahoituksesta tulee julkaisuista.

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa