Vaivaisten valitukset

Re: Vaivaisten valitukset

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 04 Marras 2015 23:00

Minä ja mun migreeni.
Heräsin tänään aamulla jossain kuuden jälkeen (se oli ainoa numero minkä tunnistin kellosta) siihen että mun pää kirjaimellisesti samaan aikaan sulaa happoon ja räjähtää paineen alle. Kellon katsominen oli helvetin esiasteesta se toinen. Ajattelin että mulla on oltava kotona kirves että saan hakattua sillä reiän päähän ja helpotettua sillä sitä särkyä. Särky oli sitä luokkaa että mikään järkevä ajattelu ei toiminut. Oksetti, jyskytti ja perjantaina käsitellyt akupunktiopisteet sykki. Kasvoihin ei voinut koskea, mutta päätä pystyi kevyesti hieromaan.
Tiesin että mun on pakko saada lääkkeitä. Ne oli keittiössä. Silmiä ei voinut avata, nouseminen tuntui päässä siltä että se paine posauttaa kallon just auki. Oksetti niin että oli vaikea hengittää. Vapisevin askelin lähdin hiipimään käsikopelolla kohti keittiötä pitäen silmiä samalla kiinni. Onneksi tiesin missä ne lääkepurkit on. Napit käteen, vesikupin haparointi seuraavaksi ja lääkkeet kurkusta alas. Pakkasessa haparoivin näpein kylmäpussi matkaan ja takas nukkumaan. Luulin että en selviä millään. Nukahdin jääpussi otsalla, heräsin tunnin päästä jääpussi niskan alla. Toisen tunnin jälkeen oli jo siedettävämpi olo.

Edelleen mulla juilii kitalaessa se aamuinen. Luulin tukehtuvani, kun en saanut kunnolla hengitettyä.
Makasin sängyssä ja "itkin". En voinut itkeä kunnolla, sillä se olisi lisännyt painetta päähän. Vedet valui silmisä ja itku tuli ulos hengityksen tahdissa, johon joutui keskittymään jatkuvasti.

Toivottavasti ei enää ikinä!
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja skray » Ti 10 Marras 2015 09:51

Voi oksennus ja ripuli. :huoh:
Yhdeltä heräsin siihen, että yskin todella kovaa, sitten alkoi nieleskely, ettei tule oksennus. Ei auttanut, juoksujalkaa vessaan. Ja siellä sitten loppuyö tunnin välein jommasta kummasta päästä tavaraa, ellei molemmista samaan aikaan. Hyi. :*: :bubbles: :*:
Ja nälkä olis, muttei uskalla syödä mitään, kun pelkään, että se menee vaan suoraan läpi tai tulee samaa reittiä takasi mitä menikin...
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja skray » Ke 11 Marras 2015 21:44

Taudista selvitty. :hiki:
Ei se onneksi kestänyt kuin sen yhden yön, tosin en tänäänkään vielä ole oikein uskaltanut syödä mitään. Eilen nousi vielä lämpökin vähän. Mikähän pikatauti toi sit oli...
Huomenna vois jo mennä töihin.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja theia » Ke 11 Marras 2015 23:52

Kunnon työntekijä sairastaa lomalla vai miten se meni... tän koko päivän oon aivastellut ja niistänyt. Aivastanut... ja niistänyt. Melkein koko paketti nenäliinoja mennyt, yhdessä päivässä! (Siis 100 kpl paketti, ei niitä taskupakkauksia :virne: )

Nenä vuotaa jatkuvasti, välillä limaisempaa, välillä vetisempää. En jaksais ja nenä huutaa hoosiannaa.

Perjantaille oli suunnitteilla peli-iltaa siskon + kämppiksen & sen poikkiksen kans mut just nyt on sellanen olo et ei kiitos. Toivotaan et huomenna jo olis parempi...
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 12 Marras 2015 00:38

Onko sulla sitä nenäkannua? Se helpottaa tukkoisuuteen kyllä.
:paijaus:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Emilia » To 12 Marras 2015 15:18

Huh, skay! Onneksi ei tuon pidempään kestänyt.

Paranemista theialle!

Mulla katkesi kynsi. Ei naurun asia. Se jäi lenkillä lastenvaunuihin kiinni ja repesi kunnolla pystysuuntaan. Pikkujuttu mutta kyllä mietin, otetaanko poika multa huostaan, jos nyt alan oksentaa ja pyörtyillä. :virne: Pienet, verta vuotavat haavat on ällöimpiä. :*:
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja damn » Pe 13 Marras 2015 22:44

Taas silmätulehdus. Edellinen oli heinäkuussa ja sitä ennen ei ikinä ole ollut sellaisia mihin olisi lääkkeetkin tarvinnut hommata.

Olipahan taas lääkärikäynti. Menin työterveyteen, jossa lääkärinä oli joku parikymppinen lääkäriopiskelija poika. Tällä kertaa mun silmät ei punoita, mutta oikeaan silmään koskee, se rähmii, vuotaa ja on valon arka. Poikaraukka oli ihan paineessa, kun ei tiennyt mikä mun silmää vaivaa, kun on siistin näköinen, mutta on näitä oireita. Hieman ylireagointina se lähetti mut Kuopion yliopistolliseen sairaalaan silmätautien poliklinikalle tutkimuksiin! Itsehän en uskonut tämän olevan mitään kovin vakavaa ja en olisi lääkäriin mennyt jos ei olisi viikonloppu tulossa ja hoitoon on vaikeampi päästä jos tämä pahenee. Olisi ihan kiva, että tämä viikonloppuna menisi ohi, kun ei oikein töissä voi olla jos on silmätulehdus.

Käytin sitten aamupäiväni tähän lääkäreillä juoksemiseen ympäri kaupunkia. Eihän siellä silmissä ollut kuin taas joku perus bakteeritulehdus niinkuin viimeksikin ja sain taas samat voiteet ja tipat ja sairaslomaa. Vähän ihmettelivät siellä silmäpolilla, miksi mut sinne lähetettiin, kun normaali lääkäri voi ihan ne antibiootit määrätä ja oireet olivat aika selvät. En tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa ja ottaa päähän maksaa itse tuo poliklinikkakäyntikin ihan turhasta ja olisi parempiakin tapoja kuluttaa rahani. Tämä viikko tuli vähän kailliksi kun hammaslääkäri vei 150€ enkä ollut siihen varautunut niinkuin en tähänkään. :(
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja Aranwe » La 14 Marras 2015 00:24

Vaihteeks tällä viikolla taas rinta-, kylki- ja selkälihakset kipuilleet ihan urakalla. Lisäksi molemmissa käsissa kipuja nivelissä, joten alan melkein uskoa jo lääkärin epäilyihin fibromyalgiasta, vaikka kaikki täsmää myös ihan tavallisiin stressioireisiin. Ehkä pitäisi kokeilla elää kuukausi terveellisesti ilman alkoholia aktiivisesti liikkuen, jos siitä olisi vaikka apua. Nukun huonosti ja etenkin rinta- ja niskalihakset on todella kireät ja kovia kuin kivet kaikesta venyttelystä huolimatta. Toistaiseksi tän kanssa on pystynyt kuitenkin elämään ihan hyvin.
Aranwe

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ti 17 Marras 2015 14:03

Flunssa. Ihan kiva, että töitä pystyy kotoa käsin tekemään. Ei ole sellainen flunssa, että sängyn pohjalle kaatuisin, mutta ei viitsi istua avotoimistossa muita tartuttamassa. Kurkkukipu tosin on aika inha. Onneksi pakkasessa on valmiita inkivääripaloja. Yksi inkivääripala, kuumaa vettä päälle ja hunajaa perään. Hetki hauduttelua ja täydellinen flunssajuoma on valmis.
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Suvi » Ke 18 Marras 2015 19:22

Mulla on kans joku räkätauti. :epäilevä: Ei tunnu "kipeältä" olo, vaikka nenä on ihan tukossa ja hengittäminen on vaikeaa ja välillä puhuminenkin eli oonhan mä kipeä. :P Ja mun äänestä kuulee, että nenä on täysin tukossa. Mikäköhän siinäkin on, että yleensä "kehtaa" pitää saikkupäivän vasta sitten kun on kuumetta, vaikka esim. yhden päivän lepäily kotona voisi tehdä ihan hyvää.

Jos olisi etätyömahdollisuus, pitäisin kyllä etätyöpäivän. :epäilevä:
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja theia » Ma 14 Joulu 2015 10:16

Hengenahdistusta :bubbles: En oo saanut nukutuksi, kun en pystynyt olemaan makuuasennossa (kylkiasennossa tuntuu että keuhkot rusentuu, mahallaan ei ole mahdollista enää olla, selkäasennossa ahdistaa, puoli-istuen ahdistaa), ainut asento mikä oli suht ok oli istuen etukenossa, joka sekin sitten ahdisti pidemmän päälle koska maha.

Oli pakko lähteä valohoitoon, koska sitä ei olisi ennättänyt perua (aika samaan aikaan kun paikka aukeaa), ja sitten työterveyteen kun yritin soittaa aikaa, oli eka vapaa aika 12.50 :epäilevä: Näin parhaaksi vaappua sitten valohoidon jälkeen duuniin, ja esimies yritti että lähde nyt kotiin ja neuvolalääkäriin, mutta eihän sinnekään enää samalle päivälle saanut aikaa :sori: Eikä hoitsulle kannata mennä, kun ei se saa määrättyä lääkkeitä :P

Mutta mä en halua olla saikulla koska huomenna on jouluruokaa töissä :pillitys: Muualla ei sais perunalaatikkoa!! :pillitys:

EDIT. toivoisin, että Kaapo-Stina heräisi, jotta ei tarvitsisi huolehtia onko mahassa kaikki kunnossa :huoh:
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 29 Joulu 2015 21:44

Kävin tänään työfysioterapeutilla. Aika oli heti aamusta :epäilevä:
Siellä kävi ilmi että se tekee mulle tietynlaisia testejä ja hän ihmetteli missä mun vaihtovaatteet on. Olin vähän että mitä heevettiä, mä tulin ergonomiaohjaukseen :epäilevä:
Nomut. Onneksi mulla oli semmoiset vaatteet missä testit voitiin tehdä.

Joo, mulla on tiettyjä puutteita oikeassa kädessä. Se ei oikein nouse, eikä siinä ole voimaa. Hienomotoriikka toimii, mutta muutoin on aika hiljaista.
Puristusvoimia testattiin niin että ensin puristettiin vasemmalla kädellä. Suora palaute "onpa se heikko". No, jaahas. Puristin oikealla kädellä. Ei se viisari kohonnut siihenkään asti mihin toisella kädellä. "Nyt sä kyllä feikkaat. Voitko puristaa kunnolla?" sanoo fysioterapeutti ja lyö sen saatanan laitteen takas siihen käteen. Laite putoaa lattialle, en ollut varautunut ottamaan siitä kiinni, enkä saanut puristettua sitä ajoissa. Yritin itku silmässä sopertaa että se lipes, koska käsi ei pidä, eikä siinä ole yhtään enempää voimaa. Kysyin että käykö sen luona usein ihmisiä teeskentelemässä olevansa heikommassa kunnossa? Tai heitteleekö ne tahalteen sen välineitä. Onneksi se ei mennyt rikki. Puristin uudestaan ja sama tulos. Puristin kolmannen kerran, huonompi tulos, neljännellä kerralla en saanut pidettyä laitetta enää kädessä. Kysyin että hakeeko sillä jotain, vai riittääkö kun sanon että se käsi ei pelitä. Että siinä on tosi huonot voimat, eikä ne lisäänny sillä tempomisella.

Eikä ne tulokset muutenkaan kovin hääppöset olleet. Ikäryhmän viitearvo on muualla ja mä oisin ollut tosi hyvä siellä 50+ ryhmässä.
Rangan liikkuvuus on kökköä ja jalkavoimat on kökköä ja portaita pitäis kävellä ja ja ja.
Rasvaprosentti mulla on hyvä! :keijo:
Mittareilla mitattuina mulla on sisäelinrasvaa prosentuaalisesti saman verran kuin normaalipainoisella. MIkä on iso juttu, sillä se vaikuttaa sisäelinten toimintaan ja muuhun. Mutta se tyyppi epäili että se laite on rikki ja sitäkin testiä hiottiin monta kertaa :keijoei:

Saan siltä jotain juttuja postissa kotiin ja seuraava tapaaminen on helmikuun puolessa välissä :keijo:
Kerroin etten jaksa työpäivien päätteeksi tehdä mitään jumppaa, mistä sain saarnan siitä miten tärkeää se on.
Yritin kertoa väliin että ei oikeesti riitä paukut siihen, mutta se oli aika hyödytöntä. Kuuntelin sitten sen saarnan ja nyökyttelin.

Mietin samalla miksi tuohon hommaan usein ajautuu just ton tyyppisiä persoonia. Ei kuunnella, ei oteta tosissaan ja vähätellään. Ei ole ensimmäinen tuon kaltainen fysioterapeutti. Tuskin myöskään viimeinen.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ti 29 Joulu 2015 21:47

Kibs :paijaus:

Hitto että tuli taas paska mieli sun puolesta. Ja hitto jos sun työfysio olis täällä. Tulisin kaveriksi ja sun luvalla tai ilman, saattaisin ehkä sanoa muutaman sanan. Eihän tossa oo mitään järkeä että vähätellään tollasta asiaa. :epäilevä:

:hymyhali:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 29 Joulu 2015 22:30

Onneksi oli iltapäivästä mun oma fysioterapeutin aika täällä kotimestoilla.
Se antoi kissojen herkkuja lahjaksi :hullu: Samalla kun venyteltiin koipia esittelin sille noiden pallonaamojen kuvia.
Kerroin sille tästä aamun käynnistä ja mietti että se kolleega oli varmaan käynyt jonkun vittuilu- ja kidutuserikoistumisen mikä häneltä oli jäänyt iteltään väliin.
"Näin kohtelet potilaita huonosti"-kurssi. Saa osallistua vasta vittuilun perusteiden suorittamisen jälkeen :aukku:

Onneksi oli se venytys. Jalat tykkäs venyttämisestä ja mieli nauramisesta.

Että sou not :hymyhali:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » Ke 30 Joulu 2015 13:56

Fysioterapeuteillakin voi joskus olla rajoittunut katsantokanta asioihin, kun siitä fysion, psyyken ja sosiaalisuuden kolmikosta niiden ammattinimikkeessä on vain se fysio.
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ke 30 Joulu 2015 19:27

Kolmas flunssa neljän kuukauden sisään. :epäilevä: Nyt on tosin harvinaisen outo flunssa. Kurkku ei ole yhtään kipeä. Nenä vain vuotaa solkenaan ja aivastuttaa. Väsyttää jonkin verran. Toisaalta kiva, että ei kovin pahalta tunnu, mutta on tämä jatkuva niistäminen harvinaisen rasittavaa silti. :kieli:
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 19 Tammi 2016 18:40

Yin-joogan venyttelyt on tehneet tehtävänsä. Liikkuvuus on lisääntynyt, tai jotain on tapahtunut.
Olen vasta viikon ajan tehnyt säännöllisen epäsäännöllisesti tätä ja vähän vaihdellen noiden tuntien sisältöä minkä perusteella olen tehnyt. Tänään oli kuitenkin lääkäri, missä tuli tästä puhetta ja teki ihan mielenkiinnosta sitten pari testiä missä mitataan mm. selän liikkelaajuutta. Se oli parantunut! Ja rintarangan taivutuksessa ei kiristänyt niin paljoa.
Että on siitä lyhyessäkin ajassa ollut hyötyä! Ihan mieletöntä! Toki mun hartiat on ihan hitokkeen jumissa tänään.
Puhuttiin tästä muutenkin ja kerroin että kun ei mua motivoi se että ohjataan liikkeet puolihuolimattomasti, eikä se semmoinen väkisin vääntäminen. Nytkin joudun käyttämään aikaa ja energiaa siihen että sovellan alkuperäisestä asennosta todella paljon siihen mihin asentoon lopulta päädyn, eikä missään kuntoutuksissa tai fysioterapioissa ole ollut sitä mahdollisuutta. Ja että noissa minkä mukaan teen, kerrotaan tosi tarkkaan että mitä pitää tehdä että se venytys tuntuu siellä missä pitää. Tuon tiedon valossa pystyn usein soveltamaan omaa asentoa että saan tuntemuksen sinne minne halutaan. Tohtori oli otettu siitä että pystyn tämmöiseen ajatteluun.

Flunssajoogaa en ole löytänyt, ois vähän tarpeen :keijo:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Suvi » Ti 19 Tammi 2016 20:30

Kibaya kirjoitti:
Flunssajoogaa en ole löytänyt, ois vähän tarpeen :keijo:

Esim. tässä :tilt:
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 20 Tammi 2016 20:14

Tein eilen toisenlaista joogaa, kun ton asennot tuntui liian haasteellisilta. Tein sovellettua Yiniä, joka kyllä helpotti jumittaviin lihaksiin ja teki kyllä jotain flunssallekin. Yöllä nukuin vähän miten sattuu ja välillä oli kuuma, välillä kylmä. Aamulla olin vaan ihan totaalisen poikki, mutten sinällänsä kokenut olevani kipeä. Mihinkään ei särkenyt, ei edes naamaan. Aamulla yskitti kyllä aika kovasti, muttei enää.
Kaiken kaikkiaan vähän hämäävä flunssa, kun ei ole niitä perinteisiä oireita. Olen vain väsynyt ja voimaton, eikä hajuaisti pelaa :keijo:

Olen kattellut sarjoja netistä, nukkunut, kattonut sarjoja, nukkunut ja nyt aattelin taas kattella sarjoja :keijo:

En usko että jaksan huomenna vielä mennä töihin, mutta perjantaina kyllä.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ma 08 Helmi 2016 20:16

Olen neljättä kertaa 5 kuukauden sisään flunssassa. :epäilevä: Lisäksi syksyllä mulla oli yksi oksennustauti.

:huoh: Miks mä oon aina kipee? Pitäisi ehkä alkaa säännöllisemmin syödä d-vitamiinia, jos se vaikka auttaisi. Nykyään kun ei maitotuotteitakaan käytä, voi siitä olla puutetta...
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 16 Helmi 2016 08:52

Mun jalat särkee taas.
Sillai että polvista alaspäin on vaan särkyä. Nilkat ja pohjeet ehkä pahimmat. Kävely on aika tuskaisaa.
Aika tyhmä fiilis.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja L-S » Pe 19 Helmi 2016 21:12

Au au, taas sattuu niskaan. :P Mulla on kyllä yläselkä ja niskat vähän kroonisestikin jumissa, mutta nyt on muutaman päivän ollut kunnolla kipujakin. En tiedä parantaako niskajooga asiaa vai jumittaako lisää.... Hartioissakin on kipeitä kohtia. Tekisi mieli mennä hierojalle, jos vaan saisi aikaiseksi. Tosin en ole kovin hyvä käymään hierojilla, se tuntuu vähän oudolta kun harvoin käy.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ma 29 Helmi 2016 23:16

Miten pitkään tällänen rasittava 38 asteen kuume voi kestää? :gaah:
Reilu viikko takana eikä loppua näy. Okei, en ehkä itse auttanut asiaa kun riehuin ja heiluin Cheekin keikalla viime perjantaina, mutta mitäpä sitä ei tekisi lääkepöllyissä. :P
Nyt kuitenkin rupeaa jo korpeamaan. Kun mieli huutaa lenkille mutta kroppa vaatii lepoa. :kops:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja Haahuilija » Ke 09 Maalis 2016 15:57

No niin! Katkaisin ensimmäistä kertaa eläissäni luun!
Lasten kanssa oltiin laskemassa pulkkamäkeä ja itsehän laskin semmoisella "skeittilaudalla" pienestä nyppylästä mojovan hypyn,
josta laskeuduin suoraan käden päälle, josta kuului sitten vieno naksahdus.
Ajattelin, että eihän tässä mitään, mutta parissa tunnissa kämmenselkä ja sormet turposi ihan palloksi.
Tultiin parin päivän päästä kotiin, ja töissä kaikki kehoitti menemään lääkäriin.
Röntgenissä selvisi värttinäluun murtuneen ihan siitä "pallon" vierestä poikki.
Nyt on sitten kipsi ranteessa/käsivarressa 4 viikkoa, jonka jälkeen päästään selvittelemään mahdollisia nivelvaurioita.
Onneksi ei ole mitään särkyjä / kipuja.
Haahuilija

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ke 09 Maalis 2016 16:35

Ny ei oo tarkotus olla ilkeä tai muuta, mutta miten ihmeessä sun mieleen ei tullu mennä lääkäriin kuin vasta päivien päästä painostuksen alaisena? :o: Ainahan tuollainen pitää käydä näyttämässä lääkärissä, mielellään vielä saman päivän aikana.

Mutta. Ei muuta ku tsemppiä ja toivotaan ettei tullu vakavampia vaurioita! :paijaus: :halitus:
Wildchild
Räppimummo

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa