Muuttohöpinää

Re: Muuttohöpinää

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 03 Elo 2015 20:24

Noniin! :woohoo: :sydän:
Nyt on kaikki tässä uudessa paikassa. Kodissa :sydän: Tää on kyllä koti. Jäin tänne päivällä hetkeksi yksin ja hirveän kaaoksen keskellä tämä tuntui jo kodilta.
Nyt hengaan keittiössä. Tässä on nojatuolit, jakkara ja pistoke vapaana :keijo: Vähänhän on vielä keskeneräistä ( :rolf: ) mutta kaipa se tästä.

Sängyssä on telkkari. Mitenköhän mä saan sen sieltä pois :virne: En ehkä mitenkään.
No, me kissojen kanssa mahdutaan kyllä patjallekin.

Myyyy on käynyt mun sylissäkin jo. Shinya makoilee vieressä ja tulee perässä jos menen johonkin.

Aini. Tervetuloa kylään. Naapurissa on kiinalainen ravintola! En ole huomannut sitä aiemmin ja nyt menin ohi ja meinasin pudota persiilleni! MUN KOTINURKILLA ON KIINALAINEN RAVINTOLA! :sydän: :kuola:
Ihan törrrrkeen hyvää ruokaa! Nam!

:hullu: :sydän:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 18 Elo 2015 07:13

Nyt on paikallistettu suurinpiirtein "kaikki" tavarat. Toki purkaminen on vielä vaiheessa, koska mun olkkarin ikkuna pitää vaihtaa :virne:
Ennen sitä ei voi kääntää sohvaa, eikä asetella tavaroita ikkunan eteen. :keijo:

Mutta.

Muutossahan kaikki meni näin:

Aamulla porukka saapui. Ruvettiin pakkaamaan pakettiautoa. Kolme ihmistä, kaksi miestä ja yksi nainen, pelasivat laatikkotetristä ja yrittivät saada kamoja mahtumaan jotenkin "fiksusti". Kun autossa oli tarpeeksi randomilla haalittua tavaraa eri huoneista lähdettiin uudelle asunnolle. Yksi jäi jälkeen ja minä menin hänen tilallaan autossa. Purettiin autoa. Tai ne miehet purki. Epämääräisen randomilla sieltä tuotiin tavaroita ylös. Itse olin uuden asunnon luona tekemässä sen minkä voin. Lähinnä tilailemassa täysinäistä hissiä ylös. Tämän jälkeen siirryttiin takaisin vanhalle asunnolle hakemaan loppuja tavaroita. Tällä välin se yksi oli siellä raahannut tavaroita ulos valmiiksi. Paikalle oli myös saapunut meidän äiti :keijo:

Ennen lähtöä olin ohjeistanut että mun matto pitää pakata mukaan. Asunto oli tyhjä ja kaikki kamat siinä pihalla. Näin siinä yhden roskiin menevän kaiuttimen ja sanoin että se pitää viedä pois. Pyörähdin sisällä vielä tarkistamassa paikat ja pakkasin kissat äitin autoon. Muutimme loput tavarat ja eläinmet.

Purkaminen oli aikamoista sähellystä. Tavarat tulivat ylös, mutta jäivät aina ns. keskelle. Ohjeistin porukkaa tarkemmin ja sain lopulta kamat siistiin järjestykseen ja niin että siellä mahtui vähän liikkumaankin. Muuttoporukasta poistui yksi ja purkuporukkaan saapui kaksi lisää. Kaksi kasasi kirjalhyllyä ja kaksi tuijotti vieressä. Olin vähän hölmistynyt ja ajattelin että ei heevetti. Kuitenkin näistä tuijottelijoistakin tulisi lasku!
Ohjeistin heitä tyhjentämään keittiössä olevat keittiön tavarat kaappeihin.
- Mitä laatikoita? Kysyi toinen tuijottelija
- Mielellään astioita ja muita keittiön kamoja. Älkää vaatesäkkejä purkako sinne.
- Mihin kaappeihin sä haluat nää?
- Sinne keittiöön. Kuten näkyy, ei ole vielä mitään järjestystä. Kuhan ne on keittiön kaapeissa, eikä vaatehuoneessa.
(Niinkövittuoikeestinyt! :läps: )

Tällä välin kirjahylly saatiin kasattua, vaikka yksi kasaaja yrittikin mitä ihmeellisempiä "nurkasta vetoja". Lundian kasaamisen helppous kun on että se pitää kasata suorana. Naps, naps ja pam - valmis. Mutta kovaa se tyyppi yritti että jos ottaa nurkasta kiinni ja nostaa niin se menee paremmin. Ja aina se jäi jumiin ja kieroon. :keijoei:

Tyyppien lähdettyä rupesin sitten katselemaan että mitäs missäkin on. Keittiössä oli kaikki roskat jätetty lattialle :keijo: Osa roskista oli sentään jätetty laatikoihin, mutta loput siinä lattialla :epäilevä:
Ja olkkarissa oli se roskiin menossa ollut kajari. Ja roskapussi. Ihan siis selkeä roskapussi. Vaalea pussi missä oli paperiroskaa, sipsipussi ja pölyä!! Kyllähän Myyyyyy sitä pölyä syö, mutta ei niitä ois tarttenut sieltä vanhasta kämpästä tuoda mukanaan.

Nii. Mattoa ei ole missään :keijo: :virnei: :epäilevä:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja theia » Ti 17 Marras 2015 12:57

Muuttoprosessi on alkamassa. Käyty pankeissa juttelemassa lainasta, eilen kävi asunnonvälittäjä kattomassa kämppää ja antamassa arvion. Alkaa vähän jänskäämään. Kohta varmaan sitten laitetaan asunto siis myyntiin ja toivotaan että meidän tyydyttävässä kunnossa oleva kaksio menis nopeesti että saatais uus kiva kämppä. Kämppä, missä on oma huone Kaapo-Stinalle :D

Nyt alkaa se pesänrakennusvietti huutelemaan kun oikein ootan että saa laittaa kämppää ja muuta. Tähän kämppään ei olla ees saatu verhoja ikkunoihin vaikka tuolla oon asunut 5,5 v :virne:

Tokihan vähän ahdistaa kun ei tiedä sit että miten tuo kämppä menee ja meneekö, ja sitten kun menee niin miten uus löytyy jne. Isoja juttuja.

Sisko odottelee, me vedettiin 2006(-2007) uutena vuotena veto, vuoden vaihtuessa kun kuunneltiin PMMP:n Tässä elämä on:ia ja että kumpi täyttää kriteerit, tarjoaa koko illan toiselle (tosin me ei kyllä ihan aateltu loppuun asti koska sitten kun on sen aika niin eihän mulla oo varaa) :keijo: Biisin sanathan siis menee Siskosta tuli jo äiti asuntolainoineen - ja siinä hetkessä väiteltiin että sinä eka - eiku sinä eka - eiku sinä! ja... no, multahan se alkais näyttää :keijo:
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Aranwe » To 19 Marras 2015 03:19

Vajaa vuosi sitten muutin ulkomaille ja nyt arvon tässä sopimuksen lähestyessä loppuaan, että mitä teen. Mulla on tilaisuus muuttaa jälleen uuteen maahan asumaan, joten ei puhettakaan paikoilleen asettumisesta. Tällä kertaa ei olisi omaisuutta siirrettävänä paljoakaan, koska hankkiuduin valtaosasta eroon viime muutossa, mutta koska ulkomaille muutossa on sen verran iso rumba asioiden järjestämisessä, niin ei ihan kamalasti houkuttele joka vuosi käymään samaa ruljanssia läpi. Erityisesti kun en kyseisen kohdemaan kieltä juurikaan puhu. Asunnon hankinta, pankkitilin avaaminen ja muu paikallisen byrokratian kanssa painiminen vie aikaa ja vaivaa helposti viikkotolkulla.
Aranwe

ViestiKirjoittaja theia » Ma 28 Joulu 2015 09:36

Kämppä ostettu ja kämppä myyty :keijo: Tai tarjoukset hyväksytty. Kaupathan on vielä tekemättä :P Meni aika... nopeaan tää prosessi.

Viikko siitä, kun kuvat oli netissä & kämppä ns kunnolla myynnissä, tuli kysely että joku haluaa tulla kattomaan kämppää yksityiseen näyttöön (julkista näyttöähän meillä ei ollut ehtinyt olla), ja seuraavana päivänä sitten näyttö. Ne teki tarjouksen, joka oli voimassa kaksi päivää (jouluaattoon asti)... No, tarjouskin vielä oli niissä rajoissa, mitä oltiin ajateltu realistisesti kämpästä saavamme. Meillä tietty se pieni "ongelma" oli se, että oltiin luvattu, että kämppä on vapaana 2kk kaupanteosta, ja mehän ei oltu käyty katsomassa yhtäkään kämppää :keijo: Lähistöllä oli tosin myynnissä yksi potentiaalinen, jota olin tiiraillut että sitten kun on ajankohtaista, niin sinne haluan mennä katsomaan - ja sitten laitettiin välittäjälle viestiä että pääseekö katsomaan. Päästiin katsomaan seuraavana päivänä, ihana 6 krs asunto, 70m2 3h+ruokailutila (josta saa tarvittaessa helpostikin neljännen pikkuhuoneen)+keittiö+parveke+kylppäri, avara ja valoisa kulmahuoneisto... Mä olin kävellyt sen läpi kerran ja tahdoin huutaa että ostetaaan täääää :keijo: Ja sitten tehtiin tarjous, ehdolla että se hyväksytään siihen mennessä mitä meillä oli aikaa siinä toisessa tarjouksessa - ja 10 min myöhemmin soi puhelin, että tarjous ok.

Nyt sitten lähipäivinä sovitaan että milloin päästään tekemään kaupat ja sitten varmistuu muuttokin :pilvi:

WOOHOO me ehitään ennen Kaapo-Stinan syntymää :woohoo:
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja skray » Ke 30 Joulu 2015 23:48

Niin, mitäs sitä aikailemaan. Onnea kaupoista! :virne:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja theia » Ma 04 Tammi 2016 17:12

Nyt ollaan virallisesti asunnon omistajia :superhymy: Ja siis mieshän nyt toki oli jo aiemmin, mutta nyt se on meidän yhteinen :sydän:

Kuun lopussa sitten on jo muuttokin, pitäis kai sit alkaa pakkailemaan ja kattomaan kamoja? :virne:

Minne voi viedä ehjiä laukkuja, joista ei tykkää, mutta ei jaksa viedä myyntiin?

Ja minne voi viedä rikkinäisiä tekstiilejä, esim. vaatteita joissa on pieniä reikiä?
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 04 Tammi 2016 19:15

Jotkut eläinsuojelun paikat ottavat tekstiilejä (myös vaatteita) suojiksi ja rättimateriaaleiksi. Kaikki eivät ota, mutta osa.
Jos laukut on ihan ok-kuntoisia niin Fidat ottaa vastaan.

Mut jee känpälle!
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ma 04 Tammi 2016 19:20

theia kirjoitti:Nyt ollaan virallisesti asunnon omistajia :superhymy:
--
Minne voi viedä ehjiä laukkuja, joista ei tykkää, mutta ei jaksa viedä myyntiin?

Ja minne voi viedä rikkinäisiä tekstiilejä, esim. vaatteita joissa on pieniä reikiä?

Onnea asunnonomistajille! :hymyhali:

Onko teillä lähellä jotain vaatekeräyspistettä? Ainakin osaan niistä saa varmasti viedä laukkujakin. Ja/tai kysy kylään tulevilta kavereilta, josko joku haluaisi laukkuja.

Rikkinäisiä vaatteita on ainakin jossain vaiheessa saanut viedä H&M:iin. Laittavat johonkin sopivaan kierrätykseen. Facebookissa on Materiaalitori kierrättäjille Uusimaa -ryhmä. Siellä joku voisi ottaa mielellään paitoja ym. vastaan kuteita varten (varsinkin, kun sulla lienee aika hyvin toisiinsa sointuvia värejä vaatteissa ;) ).

MUOKS. :lanppu: Ainakin Hyvinkään Prismassa (parkkihallin puolella) on tekstiilikierrätyspiste. En tosin tiedä, mihin ne siitä menevät. Lisäksi Texvex-poistotekstiilipankilla on toimipisteitä Forssassa, Loimaalla ja Hämeenlinnassa, jos noihin paikkoihin on asiaa. "Forssan ja Loimaan alueella toimiva poistotekstiilipankki Texvex on kokeillut lumpun keräystä nuorten työpajojen yhteydessä. Pankkeihin tulevasta lumpusta vain alle 10 prosenttia on päätynyt jätteeseen."
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ti 05 Tammi 2016 12:26

theia kirjoitti:Minne voi viedä ehjiä laukkuja, joista ei tykkää, mutta ei jaksa viedä myyntiin?

Millasia laukkuja sulla on? :tp:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja theia » Ti 05 Tammi 2016 12:46

Wildchild kirjoitti:
theia kirjoitti:Minne voi viedä ehjiä laukkuja, joista ei tykkää, mutta ei jaksa viedä myyntiin?

Voin laittaa kuvia vaikka Messengeriin kun katon noita läpi :virne:
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 05 Tammi 2016 17:23

theia kirjoitti:
Wildchild kirjoitti:

Voin laittaa kuvia vaikka Messengeriin kun katon noita läpi :virne:

Laita useammalle vastaanottajalle :vihellys:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Emilia » To 07 Tammi 2016 01:33

Seppälä kerää puuvillavaatteita. https://www.seppala.fi/fi/vastuullisuus/vaatekerays
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja theia » Ma 25 Tammi 2016 13:50

Saatiin eilen avaimet :täpinä: Käytiin ihmettelemässä kaappeja ja miettimässä että mikä menee minnekin. Ostettiin muutamia puuttuvia kamoja ja ihmeteltiin valaisinasioita.

Miksi aina kaikki vaatekaapit on niin että 1 rivi on hyllyjä ja sitten 2 tankoa :gaah: Mä tarviin päinvastoin :norsu: Noh, toivottavasti vaatteiden karsinnan myötä toi mulle varattu kaappitila riittäisi... :P

Lauantaina varsinainen muutto ja eka yö uudessa kodissa. JÄNSKÄÄÄÄÄ! :superhymy:
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 25 Tammi 2016 15:01

Hommatkaa semmoisia roikkuvia lokerikkoja niin saatte kaappiin lisää "hyllyjä". Saa ihan tokmanneilta alle kympillä edes väliaikaisia ratkaisuja varten. Mä pistin omiini lopulta paitoja henkareihin. Tuntui vähän turhalta.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja theia » Ma 25 Tammi 2016 15:19

Joo niitä piti ostaa, mutta sitten löydettiin muka-parempi vaihtoehto sellaisesta taikakuutiosta (metallinen), mutta aika väliaikaisia vaihtoehtojahan noi on. Tota kuutiota pitänee parannella nippusiteillä/jesarilla :keijo: Pidemmän päälle voi alkaa veeituttaa... Mut katotaan nyt :sori:
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ma 25 Tammi 2016 15:24

Ehkä ne on suunniteltu sellaisille ihmisille kuin Mieheke. Kauluspaitoja, puvuntakkeja, puvun housuja ym. on ihan käsittämättömät määrät. 5/8 meidän komeron tankotilasta menee Miehekkeen vaatteille, 2/8 mun mekoille, juhlavaatteille ym. ja 1/8 on korvattu tuollaisella ruikkuvalla lokerikolla. Hamsterin puolisona on ihanaa. :keijo:
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 25 Tammi 2016 19:37

Ne taikakuutiot on kyllä yllättävän kestäviä, jos on semmoinen mitä mulla oli monta vuotta käytössä roikkokaapissa. Se tuntui alkuun epäilyttävältä, mutta pysyi käytännössä tosi hyvin kasassa kun vaan uskalsi painaa sen kiinnitysosan niin että se naksahti. Pelkäsin monta kertaa kasaamisvaiheessa että se menee rikki, mutteipäs mennytkään :keijo: Sen purkaminen oli ihan hirveetä.

Voiko sitä tuunata jollain kivemmaksi? Ellette nyt sitten tee jotain kaappiremonttia :keijo:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja theia » Ti 26 Tammi 2016 15:56

Appiukko :hymyhali: Tulee tekemään siihen ihan vaan lastulevystä hyllyt, ja niiden päälle sitten ostetaan säilytyslaatikoita. Pidempiaikainen ratkaisu kun taikakuutiot tai sellainen riippuva lokerikko. Jes :superhymy:
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ti 26 Tammi 2016 16:49

Mulla on ollut sellainen roikkuva laatikosto jo 8 vuotta. :keijo: Toisaalta emme ole vielä sellaista kotia ostaneet, jossa ajattelisimme asuvamme pidempään kuin muutamia vuosia, joten ehkä sitten joskus, kun muutamme suht lopulliseen asuntoon, tuolle laatikostolle ei ole enää tarvetta. :tilt:
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja theia » Ti 26 Tammi 2016 16:56

No sitä mä sanoin miehelle, että jos me ostetaan tommonen, niin se ei jää väliaikaiseksi :virne: Kuitenkin ne lokerot oli suhteessa hyllyihin pienet, ja mulla menis hermo alta aikayksikön, mutta kun ei jaksais tehdä asialle mitään, ne jäis.

En muuten jää yhtään kaipaamaan nykyisen kämpän vaatekaappeja, eteisessä liukuovilla - hyvä kaapit, mutta mun kaappi on niin, että se liukuovi on aina jumissa ja mä en saa laatikostojani auki ja sitten aamulla huudan siellä v*ttus**tanaa kun on jotain siivouskaapin välissä niin ettei se ovi tosiaan mene kokonaan sivuun. :keijo:
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja theia » Ti 02 Helmi 2016 14:07

Muutettu on, ja uusi kämppä on ihana :sydän:

Muuttohan meni just niin miten ei olis pitänyt. Kun muuttoihmiset tulivat, niin kaikkea ei oltu pakattu vielä. Suurin osa juu, mutta siltikin. Jätettiin aika paljon siihen, et perjantaina on aikaa viedä kamaa uuteen kämppään (kämppien välillä max 400 m), mutta mä en ottanut huomioon että oon raskaana ja voimavarat ei ihan riittäneet. Työ + raskaus + muutto oli aika paska yhdistelmä. Seliseli, olis vaan pitänyt tehdä enemmän aiemmin. Ennakkoon oltiin siis muutettu vaatteet, astiat, liinavaatteet, jotain pikkusälää.

Onneksi muuttoväki ei kuitenkaan niitannut meitä ja mä koin aikanaan aika paskaa kun muutettiin siskoa, niin nyt on puntit sitten tasan :keijo:

Muutto meni ihan näppärästi muutamassa tunnissa, ja mä haahuilin nurkissa ja tunsin huonoa omaatuntoa kun en voinut (/saanut) tehdä mitään :P :keijo: Kyllähän kaikki tilanteen ymmärsi, mutta siltikin...

Lastenhuoneesta puuttuu huonekaluja, makkariin tulee muutoksia ja verhot/matot uupuu suurimmaksi osaksi vielä mut muuten ollaan aikaste valmiina :superhymy:

Oma asunto :hymyhali:
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Emilia » Ma 29 Elo 2016 13:39

Keskiviikkona siirrytään uuteen kotiin. :) Pakkailut on jo hyvällä mallilla, muuttoavut rekrytty ja auto vuokrattu.

Eilen tuli haikeus, kun mietin tätä nykyistä asuntoa ja asuinpaikkaa. Muutetaan viereiseen kaupunginosaan, joka on vasta rakenteilla ja jännittää, kuinka sinne kotiudutaan. Lähikauppaan on kilsa (nykyään 100m), pihat ovat vasta rakentumassa, muutkin palvelut pidemmällä... Työ ja pojan päiväkoti on täällä vanhassa paikassa, joten ihan täysin ei tarvitse tätä paikkaa unohtaa.

Uudessa paikassa on kyllä kiva puisto lähellä ja koti on vastarakennettu. Poikakin saa oman huoneen, joskin alkuun varmaan jatketaan samassa huoneessa nukkumista.

Pelkäänpä silti, että keskeneräinen infrastruktuuri pakottaa autokaupoille ennemmin tai myöhemmin...
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 31 Joulu 2016 15:07

Seuraavan kuukauden aikana pitää pakata ja muuttaa :keijo:

En usko tätä vielä oikein todelliseksi :keijoei:

Munsta tulee taas Keravalainen, tai siis Saviolainen :keijo:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 26 Tammi 2017 16:59

:epäilevä:
Seuraavan kerran kun rupean puhumaan että pitää muuttaa, niin olkaa niin kilttejä ja sanokaa että se on hullun touhua.
Pliis!
Koska onhan tää. Tiedostan että ollaan tehty ihan älyttömästi töitä ja pakattu ja pakattu, mutta silti tuntuu ettei mitään tapahdu. Johtuu ehkä siitä että oli pakko hakea lisää laatikoita :virne: Ja nyt ne on pitkin pituuttaan tossa ja näyttää että täällä on ihan hirveesti vielä töitä. Kaikki pakatut laatikot on kannettu tietty kellariin pois jaloista ja helpottamaan muuttopäivää sillä ettei tartte kuljettaa niitä hissillä alas.

Onneksi huomenna ja lauantaina tulee apujoukkoja, koska tää pitää vetää niin pakettiin ku mahdollista.

Ja millä heevetillä saa kakspuoleisen teipin irti seinistä? Kysyn vaan! :gaah: :epäilevä:
Kibaya
Hörhökeijotar

EdellinenSeuraava

Paluu Känpillä