Nyt on paikallistettu suurinpiirtein "kaikki" tavarat. Toki purkaminen on vielä vaiheessa, koska mun olkkarin ikkuna pitää vaihtaa
Ennen sitä ei voi kääntää sohvaa, eikä asetella tavaroita ikkunan eteen.
Mutta.
Muutossahan kaikki meni näin:
Aamulla porukka saapui. Ruvettiin pakkaamaan pakettiautoa. Kolme ihmistä, kaksi miestä ja yksi nainen, pelasivat laatikkotetristä ja yrittivät saada kamoja mahtumaan jotenkin "fiksusti". Kun autossa oli tarpeeksi randomilla haalittua tavaraa eri huoneista lähdettiin uudelle asunnolle. Yksi jäi jälkeen ja minä menin hänen tilallaan autossa. Purettiin autoa. Tai ne miehet purki. Epämääräisen randomilla sieltä tuotiin tavaroita ylös. Itse olin uuden asunnon luona tekemässä sen minkä voin. Lähinnä tilailemassa täysinäistä hissiä ylös. Tämän jälkeen siirryttiin takaisin vanhalle asunnolle hakemaan loppuja tavaroita. Tällä välin se yksi oli siellä raahannut tavaroita ulos valmiiksi. Paikalle oli myös saapunut meidän äiti
Ennen lähtöä olin ohjeistanut että mun matto pitää pakata mukaan. Asunto oli tyhjä ja kaikki kamat siinä pihalla. Näin siinä yhden roskiin menevän kaiuttimen ja sanoin että se pitää viedä pois. Pyörähdin sisällä vielä tarkistamassa paikat ja pakkasin kissat äitin autoon. Muutimme loput tavarat ja eläinmet.
Purkaminen oli aikamoista sähellystä. Tavarat tulivat ylös, mutta jäivät aina ns. keskelle. Ohjeistin porukkaa tarkemmin ja sain lopulta kamat siistiin järjestykseen ja niin että siellä mahtui vähän liikkumaankin. Muuttoporukasta poistui yksi ja purkuporukkaan saapui kaksi lisää. Kaksi kasasi kirjalhyllyä ja kaksi tuijotti vieressä. Olin vähän hölmistynyt ja ajattelin että ei heevetti. Kuitenkin näistä tuijottelijoistakin tulisi lasku!
Ohjeistin heitä tyhjentämään keittiössä olevat keittiön tavarat kaappeihin.
-
Mitä laatikoita? Kysyi toinen tuijottelija
- Mielellään astioita ja muita keittiön kamoja. Älkää vaatesäkkejä purkako sinne.
-
Mihin kaappeihin sä haluat nää? - Sinne keittiöön. Kuten näkyy, ei ole vielä mitään järjestystä. Kuhan ne on keittiön kaapeissa, eikä vaatehuoneessa.
(Niinkövittuoikeestinyt!

)
Tällä välin kirjahylly saatiin kasattua, vaikka yksi kasaaja yrittikin mitä ihmeellisempiä "nurkasta vetoja". Lundian kasaamisen helppous kun on että se pitää kasata suorana. Naps, naps ja pam - valmis. Mutta kovaa se tyyppi yritti että jos ottaa nurkasta kiinni ja nostaa niin se menee paremmin. Ja aina se jäi jumiin ja kieroon.
Tyyppien lähdettyä rupesin sitten katselemaan että mitäs missäkin on. Keittiössä oli kaikki roskat jätetty lattialle

Osa roskista oli sentään jätetty laatikoihin, mutta loput siinä lattialla
Ja olkkarissa oli se roskiin menossa ollut kajari. Ja roskapussi. Ihan siis selkeä roskapussi. Vaalea pussi missä oli paperiroskaa, sipsipussi ja pölyä!! Kyllähän Myyyyyy sitä pölyä syö, mutta ei niitä ois tarttenut sieltä vanhasta kämpästä tuoda mukanaan.
Nii. Mattoa ei ole missään