Uutuustuotteiden testiajoa

Re: Uutuustuotteiden testiajoa

ViestiKirjoittaja Emeritus » Su 26 Huhti 2015 20:13

Tuli kokeiltua Taffelin Flavor Max Chipotle -sipsejä. Reaktioni: "meh".
Aika kohtelias ja pliisu, perinteinen makumaailma. Ei juuri ollenkaan maistu chili eikä chipotle. No joo, myönnetäänhän se jo pussin takanakin että on "pitkä ja viipyilevä jälkimaku ilman chilin poltetta", mutta olisi näissä voinut edes jotain semmoista makua olla, jota tuotteen nimi antaa odottaa.
Hyvä esimerkki siitä, mitä syntyy kun lähdetään tekemään "mausteista" suomalaiseen makuun niin, että takuuvarmasti kaikille kelpaa eikä kenenkään suuta polttele ja mieliä pahoitu.

Täysin syötäviä nämä kyllä ovat, eikä maussakaan sinänsä ole mitään vikaa, mutta en minä ainakaan näitä Chipotle-nimellä lähtisi kaupittelemaan. :P

Kuva
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Emeritus

ViestiKirjoittaja theia » To 30 Huhti 2015 16:55

Me kokeiltiin kanssa Taffelin Flavor Max:ia, tosin makua Smoky Bacon & Cheese.

Kuva

Ei ollut makua, ei edes Flavor Min -nimen arvoisesti. En suosittele. Kartanon maustamattomissakin lastuissa on enemmän makua kun noissa. Ei juustoa, eikä savua, eikä varsinkaan savuista pekonia :epäilevä:

Älkää, ystävät, ostako!
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja puolikarkea » To 30 Huhti 2015 19:22

theia kirjoitti:Me kokeiltiin kanssa Taffelin Flavor Max:ia, tosin makua Smoky Bacon & Cheese.

Ei noissa kyllä pekoni maistunut, juusto ehkä jonkun verran. Voin syödä uudemmankin kerran, jos tarjotaan, mutta maultaan oli sellainen tylsä ihan kiva. Ei jäänyt hinkua saada uutta pussia. Jos pekonisipsejä haluaa, niin Estrellan Rough cut mieluummin, ne jopa maistuu pekonilta imo.
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja skray » Pe 01 Touko 2015 10:57

Mä söin eilen lakritsan makuisen Kismetin. En oikein odottanut mitään siltä, mutta petyin silti hieman. En taida ostaa uudelleen.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja Emilia » Pe 01 Touko 2015 18:32

Mä söin tänään lakritsi-kismetin. Musta se oli ihan ok mutta se päällyssuklaakin olisi voinut olla lakritsia.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja Suvi » Su 03 Touko 2015 11:04

Mä just meinasin tulla hehkuttamaan sitä lakritsi-Kismetiä. Mun mielestä siinä on just täydellistä, että se maistuu kuitenkin vielä Kismetiltä, vaikka siinä on siinä lakua. :virne: Hyvä yhdistelmä.
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja Shay » To 07 Touko 2015 17:44

Emilia kirjoitti:Mä söin tänään lakritsi-kismetin. Musta se oli ihan ok mutta se päällyssuklaakin olisi voinut olla lakritsia.

Kannatan!

En Kismetistä sinänsä tykkää. Vähän liian kuivaa ja vohvelista minun makuuni, mutta lakritsanmakuisena upposi ihan hyvin. Ei kyllä tule varmaan ostettua toiste, vaikka kahvin kanssa voisi mennä pullan sijaan aika mukavasti.
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja L-S » Ke 24 Kesä 2015 15:39

Lakritsi-Kismet oli yllättävän hyvää, vaikka lakritsin ja suklaan yhdistäminen ei suinkaan kaikissa tapauksissa toimi.

Ostin eilen maitosuklaa-ruisnachoja. :keijo: Samaa sarjaa kuin jotkut merisuola- tai valkosipuliruisnachotkin, mutta päällä on suklaata. Niin kummallinen keksintö, että pakko oli kokeilla. Ihan hyviä, vaikka suklaa ei rukiin voimakkuuden takia kovin paljoa maistukaan, eikä toisaalta ruiskaan mukana olevan makeuden takia ole hallitseva. Voipahan ainakin kuvitella näiden olevan terveellistä herkkua, kuten pakkauksessa väitettiin.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Haahuilija » To 02 Heinä 2015 12:25

Dnd kirjoitti:Arriba Superieur suklaa 81% Lidlistä.
Kauheeta. hirveetä, ällöttävää. En koskaan ole maistanut näin pahaa suklaata. (Ennen olen syönyt perus kaupan suklaita ja yhtäkään en ole syömättä ikinä jättänyt.) Annan näytepalan muutamalle henkilölle ja jos eivät halua sitä, niin heitän lopun menemään. Veljelle annoin palan, eikä sekään kuulemma ollut niin pahaa suklaata koskaan syönyt. "Vulkaaninen maku" on kuin tuhkaa popsisi. :*:

Mä syön tätä Arriba 81% joka päivä palasen,
aloitin syömisen silloin kun tein muutenkin ruokavalioremontin ja luin jostakin että pitäisi syödä tummaa suklaata,
eikä tummempaa taida ihan heti löytää ainakaan normikaupoista.
Itse kyllä pidän mausta, enkä enää vaaleaa (maito) suklaata syö ollenkaan.

Mutta, asia josta piti sanoa, on saman Lidl- kaupan CIEN- merkkinen 48H antiperspirantti (se hajuton versio).
Toimii todella hyvin (ehkä jopa se luvatut 48H?) verrattuna vaikka adidaksen "urheilijoiden testaama" vastaavaan jota käytin viimeksi,
jolla ei tosiasiassa pärjännyt päivääkään.
Olen nyt käyttänyt sekä spray- että roll-on versiota (roll-on omasta mielestä hiukan parempi)
Hinta on edullinen, teho hyvä eikä juurikaan löyhkää miltään, satavilla on myös Tabac- versio,
mutten sitä uskaltanut edes haistaa saati ostaa.

Ai niin, tässä on sitten jotain alumiinijuttuja- mitä ne nyt perinteiset antiperspirantit sisältääkään.
Haahuilija

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 19 Syys 2015 00:46

Sorruttiin eilen Suvin kanssa ostamaan Lidlistä Fazerin uutuus-suklaata ja voi pojat että on kivan makuista!
Karamellia & merisuolaa ja maitosuklaata eli Crunchy caramel & sea salt milk chocolate lukee kääreissä :keijo: :kuola:
Merisuolaa ei ole liiaksi, eikä crunchy caramel mitenkään erityisen paljon rousku hampaissa. Just sopivasti kaikkea sulassa sovussa.

Ihan hirveetä tämmöisen löydön jälkeen yrittää vähentää suklaan syöntiä :keijoei: :kuola:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Pe 30 Loka 2015 22:45

Olen ihastunut Valion HeVi Shoteihin. Kipeänä piti ostaa jotain ravitsevaa ja nestemäistä, jotta edes jotain ravintoa saisi pysymään sisällä. Ostin sitten noita ja ihastuin. Kivoja pikkuisia (100 ml) herkkuja. Tänään piti ostaa lisää, vaikka en enää oikeastaan kipeä olekaan. :P

Myös Rainbown tumma minttusuklaa yllätti positiivisesti. Ostan ehdottomasti toistekin. :peukut:
Kuva Kuva
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja theia » Pe 20 Marras 2015 14:09

Mähän oon sipsihirmu. Jos voisin valita, niin unohtaisin karkit ja söisin vaan sipsiä. Joten, sipsiaddiktion johdattamana, epäillen maisteltiin Taffelin Uuni-sipsejä (sic).

Kuva

Makua oli hyvin, chili & pippuri maistui hyvältä. Mutta sipseille kävi just niin kuten pelättiin: osa oli palaneita joten ne oli rapeita, ja muut sitten löllöjä. Not nice. Not nice at all. :epäilevä: Sen lisäksi sipsit oli aivan liian paksuja :epäilevä:

Ei jatkoon!

Sen sijaan jatkoon pääsee Taffelin uusi dippimaku, Kartanon Dippi Punainen pesto. En oo ihan varma maistuiko se just punaiselta pestolta mut ainakin se oli hyvää :kuola: Testattavaksi jää vähän oudommat Kartanon Dippi -maut, Pinaatti & persilja ja Timjami & karhunlaukka. En erityisesti välitä persiljasta tai timjamista, mutta voihan ne hyviäkin dipissä olla :P
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Emilia » Pe 20 Marras 2015 16:56

Mä söin tota Kartanon pinaatti-persiljadippiä viime viikonloppuna ja yllätyin positiivisesti! :D Sekoitushaarukasta maistamalla ajattelin, et hyihirveetä mut sipsien kanssa toimikin ihan hyvin.
Emilia

ViestiKirjoittaja theia » Pe 20 Marras 2015 17:00

Olisko se väärin ostaa megapussi sipsiä ja kokeilla kaikkia kolmea dippiä yhellä kertaa? :keijo:
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Emilia » Pe 20 Marras 2015 17:04

Ei missään nimessä. :virne:

T. Toinen sipsihirmu
Emilia

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Pe 20 Marras 2015 17:57

Testasin Fazerin kardemummalla ja kahvilla höystetyn tumman (70%) suklaan. Odotukset olivat korkealla, sillä Fazerin tavallisista suklaista kahvi(krokantti?) on ollut yksi lemppareistani. No, ei ollut kovin hyvää. :norsu: Kitkerää. Kyllä tota paremman puutteessa syö, mutta toista kertaa en osta. En suosittele.
Kuva
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Wildchild » Pe 27 Marras 2015 23:35

Koska Fazer vei tänä jouluna piparisuklaan pois, päädyin maistamaan saman puljun Dumlea pipariversiona. Ja onpahan muuten hyvää! :O:
Ei ihan sitä suklaalevy-versiota korvaa, mutta maistuu silti oikeasti piparilta eikä mitenkään teennäiseltä. :kuola:
Joten jos tykkäät Dumlesta ja piparista, suosittelen! :D

Kuva
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja skray » La 28 Marras 2015 17:08

Meillä oli joku myös tuonut noita töihin jonkun aikaa sitten. Maistoin ja olin myös tyytyväinen! Korvaa kyllä osittain sen, että piparisuklaata ei enää ole. :)
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja theia » To 11 Helmi 2016 12:34

Fazerin uutuussuklaita oon kahta testannut.

Kuva
New York / Iced Coffee & Mudcake on ihanan kahvista, sitä mudcakea en ihan niin saa, mutta hyvää suklaatia joka tapauksessa :kuola:

Kuva
Copenhagen / Raspberry and Liqorice white chocolate on mun mielestä aivan liian makeaa ja noi maut ei tuu hyvin esiin. Varsinkaan tuo lakritsi.

Kokeilemati viel Lontoo ja Toffee rocks & salty cookie joka on varmasti mieleen, koska suolainen toffee/kinuski on tän hetken lemppareita, ja se Rio de Janeiro joka on minttua ja suklaa droppeja, joka kuulostaa varsin perinteiseltä, joten ei ollut ekana kokeilulistalla.

Sen lisäksi ostin Arla Ingmanin Ihana-jugurtteja, ja ekana kokeilin mango-chili -kerrosjugurttia (kreikkalaistyylinen jugu + mango-chilimömmöä). Chiliä liian vähän, mut herkullinen :kuola: Kuva

kaapissa odottaa myös kaksi muuta Ihanaa, veriappelsiini-inkivääri ja passionhedelmä. Toivottavasti on yhtä hyviä.

Hyvin menee tämä "lopetan tän herkkujen mättämisen"... :keijo:
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja L-S » To 11 Helmi 2016 12:58

Mä olen testannut noista Fazerin uutuussuklaista juuri ne, mitä theia ei ollut testannut. :keijo:
Lontoo-suklaa oli mielestäni oikein hyvää, Rio de Janeirokin on hyvää mutta toisaalta aika miedon makuista. Jäin jotenkin kaipaamaan enemmän minttuisuutta. En yleensä pidä kahvista suklaassa (vaikkakin suklaa kahvikupillisen kanssa on erinomaista), joten en tiedä viitsinkö testata tuota New York -suklaata, vaikka mudcake houkuttaisikin.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja theia » To 11 Helmi 2016 16:57

L-S kirjoitti: En yleensä pidä kahvista suklaassa (vaikkakin suklaa kahvikupillisen kanssa on erinomaista), joten en tiedä viitsinkö testata tuota New York -suklaata, vaikka mudcake houkuttaisikin.

Ootee - ennen kun join kahvia, diggasin hulluna kahvisuklaasta ja kahvijäätelöstä yms - lähinnä kaikesta kahvinmakuisesta ja -tuoksuisesta, mutta en itse kahvista :virne: Pikkuhiljaa sitten opettelin siitä juomaan kahvia (en tiedä kyllä miks :töktök: ), mutta kyllä edelleen kahvijädet ja -suklaat on herkkua :kuola:
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Emeritus » La 13 Helmi 2016 02:29

En tiedä kuinka uusi tämä varsinaisesti on, mutta tuli testattua Pirkan 'Parhaat'-tuotesarjan Italialaiset savukinkut -pizzaa. Älyttömän hyvä! :D Täytteet hyviä: savukinkun savunmakua ja tuoksua löytyi kuten nimessä luvattiin, punasipuli antoi hyvää säväystä ja täytekokonaisuus oli mukavan mehevä, ei puhettakaan joiden pakastelättyjen paistettaessa kuivaksi monoliitiksi jämähtävistä täytteistä. Menee kepeästi kärkikahinoihin Casa Di Mama Deluxen kanssa kisassa tämän hetken parhaan pakastepizzan tittelistä. :keijopeukku:

Kuva
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Emeritus

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 13 Helmi 2016 12:06

Pitkän mietiskelyn (höhö, not) jälkeen ostin uutussuklaista sitä minttusuklaata, vaikka tiesin ettei se täytä mun vaatimuksia minttusuklaalle. Kaipaan edelleen todella paljon Fazerin minttupallosuklaata missä oli pieni minttupalloja maitosuklaassa. Maitosuklaa maistui maitosuklaalle ja minttupallot oli minttupalloja. Tai rakeita, semmoisia pikkuisia hyvin piparminttuisia. Sitä oli joskus ysärillä pikkupatukoissa ja muutaman vuoden jälkeen se lanseerattiin isona levynä travelpackina, mutta ei kai toiminut koska lopetettiin koko tuote aika pian tuon jälkeen.

Ihan ok tuo on, tuommoiseksi pettymys-suklaaksi. Tykkään ettei levy ole kovin iso.
Ehkä maistan mudcakea vielä. Ja sitä "lontoota". Valkosuklaa saa jäädä hyllyihin :keijo:

Sorruin myös ihana-sarjaan. Mun makuin vaihtoehtoja ei oo kovin montaa, mutta toin kotiin vain passionhedelmä-maun :keijo:
Katotaan onko se parempaa kuin tällä hetkellä työ"ruokana" oleva Valion kreikkalainen jugu - granaattiomena-vadelma -juttu.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Emilia » La 13 Helmi 2016 12:38

Mäkin maistelin noita Fazun uutuuksia, Rioa ja Köpistä. Köpis oli ihan ok. Äkläkkää niinkuin valkosuklaajutut aina on. Mun makuun lakritsi maistui siinä ihan hyvin, vadelma jäi aika piiloon. Rio oli ihan turhaa sontaa. Eihän se ollut mitään minttusuklaata nähnytkään.
Emilia

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 13 Helmi 2016 12:51

Emilia kirjoitti: Eihän se ollut mitään minttusuklaata nähnytkään.

Ei ollutkaan. Se oli mintun tuoksuista suklaata :epäilevä: Tai minttuesanssin, halvan minttuesanssin tuoksuista. Ei jatkoon.
Kibaya
Hörhökeijotar

EdellinenSeuraava

Paluu Känpillä