Uutuustuotteiden testiajoa

Re: Uutuustuotteiden testiajoa

ViestiKirjoittaja skray » Su 21 Helmi 2016 11:17

Onko kiba maistanut Namellin suklaa&minttu-karkkeja? Ne on mun mielestä tarpeeksi minttuisia. Taitaa vaan tuo pussi olla nykyään erilainen, tommosessa mä niitä kuitenkin viimeksi olen ostanut, kauan sitten...

Meille toi töihin yksi työkaveri noita Fazerin uutuuksia, kaikkia paitsi sitä kahvijuttua. Minttuinen oli mielestäni ok, vähän esanssista ja tylsää ehkä, mutta silti ihan kelpoa. Se valkosuklaa oli hyvää, parempaa jos jaksoi imeskellä sen suklaan ensin pois ja jäi ne vadelma- ja lakritsirakeet suuhun pureskeltavaksi ennen kuin otti seuraavan palan. Se suolainen toffee/kinuski mikälie ei mielestäni ollut kummoista. Liaan vähän sitä suolaisuutta.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja Shay » To 17 Maalis 2016 22:18

Määkään en hirveästi välittänyt suolaisesta toffeesta. Aika mitäänsanomaton. Vadelmalakritsivalkosuklaata tuli ostettua toinenkin levy. Aika hyvää, mutta lakritsia sais olla enemmän.

Tänään kokeilin VIHDOIN Fazerin lakritsia, Soft Caramel -makuisena. Luonnollisesti oletin, että se olisi täytelakritsia. Yllätykseni oli suuri, kun lakritsit olivat neliönmuotoisia ja mustia. Maku oli hieman esanssinen, mutta lakritsit olivat pehmeitä ja suussasulavia, joten niitä piti tunkea monta suuhun yhtä aikaa...

Joulun aikaan oli myynnissä laatikoissa vaniljan ja salmiakin makuisia lakritseja. Niitä ei taida olla enää paikallisessa kaupassa, mutta niitä olisi mukava päästä maistamaan.
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Shay » Ma 28 Maalis 2016 21:44

Kokeilin 3 kaverin jäätelöistä Paahdettu pähkinä & kinuski -makua.
Kuva
Jos tykkää Snickersistä, niin tämä on varma valinta, sillä jäätelö maistuu aivan Snickersiltä (maapähkinää ja kinuskia). Itse en niin kovin Snickersistä välitä, joten tuskin tulee toiste ostettua.
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Emilia » Ti 29 Maalis 2016 21:28

:o: pakko saada tota! Nyt meni herkkulakko hankalaksi...
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja L-S » Ma 11 Huhti 2016 20:59

Tässä joku päivä jaettiin torilla ilmaisnäytteinä Ariel 3in1 pods -pyykinpesuainetabletteja. Pesin sillä eilen koneellisen pyykkiä. En suosittele. :P Niistä tulee kamalan voimakas haju, ei ehkä paha mutta kuitenkin sellainen pyykinpesuaineen haju. Joka kerta kun kulki kylpyhuoneen ohikin, se haju tulvi sieltä. Tänään keräsin pyykit narulta, ja nyt ne odottavat olohuoneessa kaappiin laittoa, en viitsi vielä laittaa sinne, ettei se haju tartu kaikkiin muihinkin vaatteisiin, enkä muutenkaan halua sitä hajua makuuhuoneeseeni. :keijo:

Olipa hyvä, että sai ilmaisnäytteen, niin ei tarvitse nyt erehtyä ostamaan koko paketillista.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja skray » Ti 12 Huhti 2016 13:34

Turuilla ja toreilla jaetaan mun mielestä ihan liian vähän ilmaisia näytteitä. Olis tosi kiva, kun saisi useammin jotain näytteitä, niin ei menisi rahat hukkaan niin usein. :keijo:
skray

ViestiKirjoittaja L-S » Ti 12 Huhti 2016 21:05

Kyllä! :keijo: Ja on siitä joskus niille firmoille hyötyäkin, kyllä mä olen ilmaisnäytteen perusteella päätynyt myös ostamaan tuotteita. Esimerkiksi Oivariini herkku -levitettä mainostettiin taannoin siten, että torilla jaettiin "eväspusseja", joissa oli valmiiksi voideltu sämpylä. :keijo: Sopivasti mulla oli nälkä, olin menossa töihin ja söin sen sitten siellä, ja se oli niin hyvää, että sen jälkeen olen ostanut kyseistä levitettä usein.

Ilmaisten näytteiden saamiseksi kannattaa liikkua juurikin isojen kaupunkien toreilla, kävelykaduilla tai ostoskeskuksissa. Mun reitit kulkee usein ton torin poikki, niin useinkin tyrkätään joku näyte käteen. Jokin aika sitten saamiani Pork fillet snacksejä en tosin ole vielä uskaltanut maistaa. :keijo:
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja kmaria » Ti 12 Huhti 2016 21:29

Todellakin pitäisi saada enemmän näytteitä! :keijo: Helsingin rautatieasemalla on aina välillä näytteiden jakelijoita ja juuri viime viikolla sain Alpron "rahkan". Niitä tosin syön muutenkin, joten sinänsä se ei houkutellut mua käyttäjäksi, mutta vahvisti käyttäjyyttäni. :keijo:

Kerran sain myös ruusun! Tummaan pukuun pukeutuneet nuoret miehet jakoivat ruusuja ja sanoivat: "Otatko vastaan tämän ruusun" tai jotain muuta vastaavaa. Ruusussa roikkui lappu, jossa puhuttiin tosirakkaudesta ja ensimmäisenä mieleen tuli, että tämä on joku True love waits -kampanja :keijo:, mutta ne mainostivatkin Bachelor Suomea. (Enkä ehkä muutenkaan lähes keski-ikäisenä olisi parasta mahdollista kohderyhmää TLW-kampanjalle. :virne:)
kmaria

ViestiKirjoittaja Emilia » Ke 13 Huhti 2016 19:06

Mä sain taannoin steissillä Valion Better-rahkalevite näytteitä. Levite maistui ihan hyvältä, mutta en vaan keksi yhtään syytä, miksi tuollaista tarvittaisiin.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ti 26 Huhti 2016 22:37

Tutustuin viime viikolla Oatlyn kauravaniljajäätelöön. Olisin halunnut löytää ekologisemman (ja halvemman) vaihtoehdon soijajäätelölle, mutta petyin kyllä lievästi. Maku ei ole lähellekään yhtä makea kuin soija- tai riisijäätelössä, mikä voi olla huono tai hyvä juttu. Kuitenkin jäätelö itsessään on melko mautonta ja koostumus ei ole kermainen vaan kiteet melkeinpä tuntee. Yksinään ei toimi, mutta esimerkiksi makean hillon kanssa se toimii paremmin kuin makeammat jäätelöt.

Tavallaan hyvää, mutta tekstuuri häiritsee.
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Emeritus » To 28 Huhti 2016 15:44

Päätin antaa Taffelin Max Flavoreille uuden mahdollisuuden uuden Jalapeno-maun muodossa, kun olivat pussin mukaan oikein kuunnelleet faneja ja vääntäneet tulisuusastetta ylöspäin.
Kuva

Nämä olivat jo ihan hyviä (Muurista lainatakseni: "eteenpäin on menty"), tiettyä tulisuuden vivahdettakin oli jopa havaittavissa, mutta kyllä tuo pussin tulisuusasteikko on taas sen luokan koijausta että oksat pois... :virnu: Jos tuolle viiden bongon asteikolle pitäisi nämä laittaa niin puolikkaan, korkeintaan yhden pippurin kehtaisin lätkäistä, sen verran kädenlämpöistä "suomalaiseen makuun" tehtyä läpsyttelyä nämäkin kuitenkin olivat. Vähän käynyt mielessä lähettää palautetta ja ehdottaa että mitä jos karsisitte sitä grillisipsimakua reilulla kädellä ja tulisuuden kääntäisitte vähintään kaksi- kolminkertaiseksi niin alkaisi olla jotain meininkiä näissä.
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Emeritus

ViestiKirjoittaja L-S » To 28 Huhti 2016 19:10

Tietysti jos sipsien nimenä on Flavor MAX, niin voisi olettaa, että tulisuutta ja makua löytyisi, mutta ehkä niille ei sitten olisi riittävästi kysyntää... Itsekin pidän enemmän ihan perussipseistä tai korkeintaan Sourcream & onionista pikemminkin kuin mistään tulisista. :keijo:

Mä ostin ihan silkasta uteliaisuudesta ja kokeilunhalusta tölkin salmiakinmakuista Vichyä. :keijo: Olin melko varma, että se ei olisi kovin hyvää, mutta pitihän se kokeilla, että miltä tuollainen kummallinen keksintö muka maistuu. Eihän se erityisen hyvää ollut, tuli vähän mieleen Kvilla-yskänlääke, jota lapsena syötiin - se oli yskänlääkkeeksi hyvää, mutta maustettuja kivennäisvesiä olen juonut parempiakin. :virne:
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja skray » Pe 06 Touko 2016 12:01

marenkienkeli kirjoitti:Tutustuin viime viikolla Oatlyn kauravaniljajäätelöön. Olisin halunnut löytää ekologisemman (ja halvemman) vaihtoehdon soijajäätelölle, mutta petyin kyllä lievästi. Maku ei ole lähellekään yhtä makea kuin soija- tai riisijäätelössä, mikä voi olla huono tai hyvä juttu. Kuitenkin jäätelö itsessään on melko mautonta ja koostumus ei ole kermainen vaan kiteet melkeinpä tuntee. Yksinään ei toimi, mutta esimerkiksi makean hillon kanssa se toimii paremmin kuin makeammat jäätelöt.

Tavallaan hyvää, mutta tekstuuri häiritsee.

Ylen aamuohjelmassa oli just eilen (vai olikohan se toissapäivänä...) juttua itse tehdyistä hedelmäjäätelöistä. Vieraana oli pari nuorta neitiä, jotka ovat ruokablogien pitäjiä ja ovat tehneet jäätelökirjan. Jäätelöt ovat msidottomia, gluteenittomia ja vaikka mitä. En kuolemaksenikaan muista minkä nimisiä nää naiset oli tai kirjan nimeä tai muutakaan, mutta googlettamalla varmaan löytyy, tai sitten areenasta. Kuulosti niiden jäätelöreseptit just semmosilta, että niitä vois testata. :)

Estrellalta oli vissiin tullut uusia sipsejä. Näin kaupassa ainakin kolmea eri sipsiä, joiden maku oli sourcream & jotain. Ostin yhdistelmän sourcream & ranch ja ne oli mielestäni ihan hyviä. Lisäksi oli myös dippi samalla yhdistelmällä, joka oli myös hyvää. Pitää varmaan testata niitä muitakin yhdistelmiä vielä joku päivä.
skray

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Pe 06 Touko 2016 16:44

Ostin itselleni teetä töihin. Tulipa sitten testattua Nordqvist easy -teesekoitusta. Lähtökohta ei ollut kovin lupaava, sillä kilohinta oli huomattavan alhainen. No, en voi suositella. Kaikki maistuu keinotekoiselta ja suurinosa mauista on myös muulla tavalla epäilyttäviä. Miltä kuulostaa teemaut: jäätelö, vaahtokarkki, suklaa, toffee, vadelma, appelsiini, chili ja lakritsa. Suurin osa on siis melko oksettavia. :umpfh: No, tulipa testattua. :keijoei:
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Shay » Pe 13 Touko 2016 16:23

Mää en oo koskaan tykänny Nordqvistin teeistä. Tuoksuvat ihan hyviltä, mutta maistuvat kaikki puulta.
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Pe 13 Touko 2016 17:41

Mä kyllä tykkään noista yleensä, mutta tuo lajitelma on kyllä pohjanoteeraus. Tosin chili-tee oli kyllä mielenkiintoinen. Ei se chililtä maistunut, mutta aiheutti suussa pientä kihelmöintiä, joka voimistui aina lisää juodessa. :pönde:
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Pe 05 Elo 2016 22:04

Kuva
Ostin tänään Sea crunchy seaweed snacks with wasabi -pussin. Merileväpalat ovat todella ohuita. Olisin ehkä toivonut niiden olevan pikkuisen paksumpia. Varoituksen sana teille, jotka ette kestä paljoa wasabia: NUO OVAT OIKEASTI WASABISIA! Osa keijoista tietää, että mun toleranssi wasabille on aika korkeella, mutta nuo on jopa mulle pikkuisen liian wasabisia. Kolmannen lastun jälkeen yskitti ja neljännen jälkeen alkoi jo nenä vuotaa.

Ehkä mun on pakko kohta taas syödä yksi ja ehkä mun on joskus ostettava näitä lisää. Syönti on melkein tuskallista, mutta...wasabi ja merilevä = :sydän:

Ostopaikkana oli Kampin Citymarket. Toinen makuvahtoehto siellä oli vihreä tee.
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Aranwe » La 06 Elo 2016 01:18

Todennäköisesti eivät ole wasabia, koska se on kallista, vaan värjättyä piparjuurta. Käytännossä kaikki länsimaissa myytävä wasabi on piparjuurta.
Aranwe

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » La 06 Elo 2016 09:17

Ainakin tuossa lukee wasabijauhe. Väriä tuosta ei oikein erota, kun on merilevään intekroituna. No, hyvää ne molemmat ovat.
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Aranwe » La 06 Elo 2016 13:04

On noissa mahdollisesti jonkun verran wasabia, mutta esim. tässä tuotteessa on piparjuurta 76% http://www.asianfoodmarket.fi/fi/conten ... uhe-30g-sb
Aranwe

ViestiKirjoittaja skray » La 10 Syys 2016 22:01

Onko joku jo testannutMifua?
skray

ViestiKirjoittaja L-S » Su 11 Syys 2016 18:16

Yritin eilen etsiä Mifua kaupasta, mutta ei löytynyt valikoimista. En ole myöskään päässyt testaamaan nyhtökauraa, koska sitäkään en ole omin silmin koskaan kaupassa nähnyt. :keijo: Härkistä oli jossain iso hyllyllinen, mutta sitä en sitten ostanut, kun en siinä hetkessä keksinyt mitä siitä olisin tehnyt. Sitä paitsi sen luvattiin korvaavan jauhelihan - en mä muutenkaan erityisesti pidä jauhelihasta, niin en mä sitä halua korvatakaan. :keijo:

Mutta jos joku on kokeillut mitään näistä, olisi kiva kuulla miten kävi.
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Su 11 Syys 2016 18:21

Ainakin mä tykkäsin nyhtiksestä. Vegaaninen nyhtispitsa. :kuola: Ohje löytyy erikoisruokavalioketjusta.

Nyhtis on todella vähärasvaista eikä pelkältään kovin hyvää. Vaatii rasvaa kaverikseen esim. kerman muodossa.
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja L-S » Ma 12 Syys 2016 20:03

No niin, nyt onkin Mifu testattu. :keijo: Kaupassa oli jäljellä peräti kaksi pakettia Mifua, eli ilmeisen suosittu tuote.

Söin sitä paistettuna keitetyn parsiksen ja vihreiden papujen kera, mikä ei varsinaisesti ole mikään ruokalaji, mutta en jaksanut panostaa ruoanlaittoon ja reseptien etsimiseen vaan tarvitsin kaupasta nopeasti jotain proteiinipitoista, koska oli taas hillitön nälkä. :P

Mifu ei maistunut erityisesti miltään (kaupassa oli vain maustamatonta versiota, maustettujakin on olemassa), mutta oli ihan hyvää kuitenkin, ainakin jos pitää maidosta ja rasvasta (itse pidän :P). Suutuntumakin oli ihan miellyttävä, ei yhtä nihkeä kuin raejuustossa. Voisin ostaa toistekin, vaikka tiedostankin, että lihankorvikkeena tällainen maidosta tehty tuote on aika hölmö, kuten kaikki maamme kolumnistit ja bloggaajat ovatkin jo huomauttaneet samalla kun ovat nauraneet raejuuston uudelleenkeksimiselle. :keijo:
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ti 18 Loka 2016 21:44

Nyt on sitten testattu Härkiskin. Tein siitä pastakastikkeen, johon tuli sipulia öljyssä kuullotettuna, purkki kaurakermaa, tomaattipyrettä, mustapippuria ja chilimausteseosta. Ihan menevää oli, mutta ei kovinkaan paljon minun makuuni. Nyhtistä olen syönyt pitsassa ja tortillatäytteenä.

L-S: Maku ei ole jauhelihamainen, mutta ymmärrän kyllä, miksi se sopisi makunsa perusteella samanlaisiin ruokiin kuin jauhelihakin. :tilt:

Nyhtis vs Härkis

Tykkään enemmän Härkiksen suutuntumasta. (Nyhtiksen suutuntumassa mua häiritsee se, kun se on niin lihamaista. Petyn aina makuun, koska koostumuksen takia aivot odottavat lihaisaa makua. Menee aina hetki, että pettymys menee ohi ja voin alkaa fanittaa Nyhtistä.)

Suoraan paketista lämmittämättömänä: Nyhtistä en söisi. Härkistä voisin syödä. Johtunee ensisijaisesti siitä, että Härkiksessä on enemmän rasvaa.

Maku kuumennettuna, kun mausteita ym. lisätty ja ainakin Nyhtikseen lisätty rasvaa: Nyhtis vie ehdottomasti voiton.

Käyttö proteiinilähteenä: Nyhtis voittaa kirkkaasti. Huomattavasti enemmän proteiinia ja monipuolisempi sekä parempi aminohappokoostumus.

Hinta: suunnilleen sama.

Johtopäätös (:Nikke Knatterton:): Jos molempia saatavilla, ostan ehdottomasti mieluummin Nyhtistä. Härkis jäänee muulloinkin hyllyyn. Jos samaa makua kaipaan, ostanen saman firman härkäpapurouheseosta huomattavasti halvemmalla.
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

EdellinenSeuraava

Paluu Känpillä