Työ- ja koulukuulumiset

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Emilia » To 15 Syys 2016 12:23

Vajaan kahden viikon kokemuksella sanoisin, että töissä olo on aika perseestä.

Perehdytystä ei ole, koska olenhan vanha työntekijä. Kysymyksiin ei saa kunnon vastauksia. Oon koko ajan ihan pihalla ja pyörittelen peukaloita.

Mulla ei ole täällä mitään tekemistä. Duunit, joita tein aiemmin, on nyt toisella eikä se ihminen todellakaan ole kiinnostunut briiffaamaan mulle mitään tietoja. Pomo sanoi, että mieti mitä haluat tehdä muttei edes kertonut, mitä täällä on meneillään. :epäilevä:

Sapettaa. Tänkin ajan voisin olla vaikka lapseni kanssa leikkimässä, mut istun toimistossa tekemättä mitään ja juon litroittain kahvia. Paha ammatti-identiteettiin liittyvä kriisi päällä....
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja skray » Pe 16 Syys 2016 08:52

Ihmeellistä, ettei äitiyslomalta palaavalle kerrota mitään tai perehdytetä uudelleen mihinkään. :friikki:
Vai olettaako ne, että sä kysyt, jos on kysyttävää? Ja muuten osaatkin sitten kaiken ennestään... joo'o.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ke 28 Syys 2016 15:41

Tämän viikon saldo: yksi "apurahaa ei myönnetty" ja yksi "sinua ei valittu hakemaasi virkaan" -viesti. :huoh:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Emilia » Ke 28 Syys 2016 16:19

:paijaus: marengille.
Emilia

ViestiKirjoittaja L-S » Ke 28 Syys 2016 17:18

marenki :paijaus:
Se on kyllä ikävää jos noita alkaa tippua monta lyhyen ajan sisään. :epäilevä: Itsehän olen tällä viikolla saanut vaan sen yhden "ei myönnetty" -ilmoituksen... :P Ei onneksi tällä hetkellä hirveästi haittaa, kun töitä on edes ensi kesään saakka, mutta kyllähän se taas jossain vaiheessa käy liialliseksi.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 28 Syys 2016 17:49

Mun kolmipäiväinen ihmeviikko on taas taputeltu ja edessä on ne duunit missä on ihan jeesh olla.
Tänään käytin suurimman osan päivästä oman toimenkuvan innovoimiseen tietoteknisten järjestelmien kautta. Hoitajien älyttömästä nillityksestä selvisi, että meillä tekee kolme ihmistä päällekäisiä hommia, joista mä olen yksi. :läps:
Vittusaatana. Just sitä semmosta mistä mulla kihahtaa nuppi aika nopeesti. :epäilevä:
Siinä edellinen sihteeri on järjestellyt asiat niin, että se on pelotellut hoitajat toimimimaan tietyllä tavalla ja pedannut sen oman petinsä niin ettei hänen tarvitse tehdä asioita toiminnan kannalta juuri mitenkään.
Mikä on tietysti "ihan ok" kun ajattelee että se on yksin tehnyt noita hommia pitkään, mutta selkeästi on kaikilta jäänyt havainnoimatta tuon yhden yksikön funtio tässä prosessillisessa muutoksessa ja käytännössä on ajateltu hyvin mustavalkoisesti, kun oikeasti tuo prosessi on monivärinen kuva. Toki myönnän etten itsekään ole nähnyt tätä monivärisyyttä tässä ollessani töissä, mutta se johtuu siitä että se koko helvetin paletti on ihan sekaisin. Että jos siinä loppuviikon yksikössä on asiat vielä lapsen kengissä, niin tuossa alkuviikon yksikössä sillä lapsilla on hädin tuskin jalkoja niille kengille. :epäilevä:
Esitin tätä asiaa esimiehelle ja hän kontaktoi edellisen esimiehen, joka vastasi lopulta täsmälleen samoilla detaljeila mitä olin itse ajatellut ja miten olin itse asiaa esittänyt. Myönnän että siitä tuli hyvä mieli, koska jos ajattelen samalla lailla kuin esimiestahot, niin olen ehkä oikeilla jäljillä sen toimenkuvan kehittämisen kanssa, enkä vain totea "en tiedä", kuten kollegani :epäilevä:

Ja niin joo. Se toukokuussa aloittanut ihminen sanoi hakevansa uutta työtä koska ei kestä olla tuolla :vihellys:
NO AIJJAA! Enpä yllättynyt yhtään. Yh-tään.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 28 Syys 2016 18:26

Piti muuten lisätä, että sinänsä tuossa työssä on hetkensä ja hetkensä. Tänään mm. meille ohjeistettiin miksi lapsen murtunut/vaurioitunut lonkka pitää operoida ASAP, eikä odottaa mm. yön yli. Se oli oikeasti mielenkiintoista että sille on myös muita syitä kuin se, että onhan se helvetin kipee :keijo: Aika moni murtuma on käsitteen "aika helvetin kipee" sisällä, mutta lonkassa on ortopedisesti tekijöitä, jotka lapsilla vaikuttaa kasvaessa koko loppuelämän jos lonkkaa ei korjata nopeasti vaurioitumisen jälkeen.

Vaikka tokihan sitä oma järkikin sanoo että ne pitää hoitaa nopeasti, mutta onhan se faktan ja lääketieteellinen faktakin ihan jees.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja L-S » To 29 Syys 2016 09:58

Kibaya kirjoitti:selkeästi on kaikilta jäänyt havainnoimatta tuon yhden yksikön funtio tässä prosessillisessa muutoksessa ja käytännössä on ajateltu hyvin mustavalkoisesti, kun oikeasti tuo prosessi on monivärinen kuva.

Kannattaa hankkiutua johonkin hoitotieteen koulutukseen ja ruveta hallinnoimaan itse noita prosesseja. :keijo: Alan kieli ainakin kuulostaisi olevan hallussa. :virne:

Muutoin :paijaus:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 29 Syys 2016 21:02

Ja jottei työttömyyskään olisi liian helppoa, täytyy heti ensimmäiseen työttömyysetuuspäätökseen hakea muutosta. Ovat vissiin päästään keksineet mulle alemman palkan kuin mulla on ollut edes työsopparin solmimishetkellä. Saati sitten sinä ajankohtana, josta se kuuluu laskea. :töktök:
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ke 12 Loka 2016 18:33

Laitoin eilen työhakemuksen. Ensimmäinen työhakemus evör koska aina mulle on tarjottu suoraan. Jänskättää. :sekopää:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja Aranwe » Ke 12 Loka 2016 20:34

Tarjolla olisi siirtyminen virallisesti firman sisällä toisen toimiston leipiin, mutta alustavasti tarjottu diili ei todellakaan kata noin 30% korkeampia asumiskustannuksia. Sanoin siis etten huoli. Paikallinen isopomo kuitenkin totesi että haluaa puskea hommaa eteenpäin, eli nyt siellä neuvotellaan ilmeisesti että voidaanko mulle maksaa sitä summaa minkä asetin minimivaatimukseksi.
Aranwe

ViestiKirjoittaja Wildchild » Pe 14 Loka 2016 09:21

Aranwe, toivottavasti onnistuu! :D

Sain kutsun työhaastatteluun. :sekopää:

Miten siellä pitää käyttäytyä? Mitä mä tarviin mukaan? Mitä mä puen päälleni? :sekopää:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Pe 14 Loka 2016 10:56

Wildchild kirjoitti:Sain kutsun työhaastatteluun. :sekopää:

Miten siellä pitää käyttäytyä? Mitä mä tarviin mukaan? Mitä mä puen päälleni? :sekopää:

:superhymy: Onnea!

Siellä käyttäydytään normaalin asiallisesti, mutta paikasta riippuen tilanne voi olla rennohkokin. Kätellään henkilö, jonka haastatteluun tullaan ja kerrotaan, kuka on. Jos menee toisen työhuoneeseen, voi lisätä, että tuli työhaastatteluun.

Riippuu ihan, mitä työtä hakee, mitä sinne halutaan mukaan. Mahdollisesti ainakin seuraavat: viimeisin todistus, kopio cv:stä (ainakin, jos ei aiemmin toimitettu. Voi kysyä, haluavatko sen.), vanhat työtodistukset. Riippuu ihan tilanteesta, tarviiko noistakaan mitään. :keijo:

Pukeutuminen riippuu taas paikasta, jota haet. Siistit (mutta oman näköiset) vaatteet riittävät moniin töihin. Esim. siistit farkut ja siisti neule tai kauluspaita. Jos olettaa, että yrityksen pukeutumiskulttuuriin kuuluu esim. jakkutakit, voi valinta olla sellainenkin.
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Wildchild » Su 16 Loka 2016 22:19

marenkienkeli kirjoitti::superhymy: Onnea!

Kiitos! :hymyhali:

Ja nythän kävi niin hassusti että sain tänä aamuna viestin ettei työhaastattelua tarvitakaan, eiköhän duuni ole sun, mutta voitko silti laittaa cv:n sähköpostilla. :O: :tipahdus:
Työn aloitusaika ja -paikka on vielä auki, mutta selvinnee sekin viikossa tai kahdessa.

Nyt jänskättää vielä enemmän. :sekopää:

Ei tälläistä vaan tapahdu. :hullu:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Su 16 Loka 2016 23:39

Onnea Wildis! Oon onnellinen sun puolesta! :hymyhali:
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Shay » Ma 17 Loka 2016 17:53

Onnittelut Wildis! Melkoisen mahtava juttu. :superhymy:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja kmaria » Ma 17 Loka 2016 18:04

Mahtavaa, onnea! :D
kmaria

ViestiKirjoittaja Emilia » Ma 17 Loka 2016 19:14

Hieno homma Wildis! :D
Emilia

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ma 17 Loka 2016 21:14

Kiitos! :hymyhali:

Mua jännittää oikeasti tosi paljon koska sain duunin ns. helpolla. Että mitäs jos jotenkin liioittelin itteäni paperilla ja en lunastakaan toiveita. :O: :keijoei:

:täpinä:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ti 18 Loka 2016 19:04

Onnea työpaikasta! :D
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja lumikukka » Ke 19 Loka 2016 13:10

Onnea Wildis! Mahtava juttu! :superhymy:
lumikukka

ViestiKirjoittaja skray » Ke 19 Loka 2016 14:46

Onnea Wildis! Hieno homma. :superhymy:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja Wildchild » To 20 Loka 2016 17:37

Kiitos vielä! :D

:hullu:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 20 Loka 2016 19:43

Sain tänään positiivista palautetta.

Eilen oli ollut iltapäivällä töissä semmoinen iso palaveri koskien mun ja mun kolleegoiden työjärjestelyjä.
Silloin kun aloitin, niin meidän pisteessä ei ollut ketään ja siihen kaivattiin sihteeriä. Tulin, rupesin hahmottelemaan sihteerin töitä ja muutaman kuukauden päästä siitä siihen tuli kokopäiväinen sihteeri tekemään töitä. Noh, tämä kokopäiväinen kuitenkin on ollut aina to + pe toisissa yksiköissä. Torstait Z-paikassa ja perjantait H-paikassa. Z-paikassa on krooninen pula sihteereistä ja H-paikassa se on ollut koska sen vakkarityyppi tekee vain nelipäiväistä viikkoa.
Noh.
Nyt tämä H-paikan tyyppi vaihtaa päittäin yhden toisen osaston osastosihteerin kanssa paikkoja, koska työnkierto, koska uusi lastensairaala sitten joskus ja nämä osastot yhdistyy. Ja blaablaablaa. Mutta. Tämä kokopäiväinen ei tietenkään halua lähteä opettelemaan enää uutta paikkaa ja se tulee tuohon "meidän" pisteeseen perjantaisin. Eli mä olen nyt sitten ma-ke siinä ihmepaikassa, to tuossa "meidän" paikassa ja pe ties missä! Sanoin että tuossa ei ole mitään järkeä ja etten mä kyllä jaksa tommosta kovin kauaa. :epäilevä:

No, mun lähiesimies oli sanonut siinä palaverissa että hänen mielestään mä olen yksi sen talon parhaimpia sihteereitä ja olisi naurettavaa jos mun työpanoksen annettaan valua hukkaan. Että vaikka mä teen vaan osa-aikaista työtä, niin saan silti enemmän aikaan mitä moni muu saa samassa ajassa. Palaverissa oli kuitenkin ollut läsnä useamman osaston osastonhoitajat ja sihteerit. Myös se sihteeri, joka mut on taloon perehdyttänyt ja sekin oli sanonut että hän on samaa mieltä.

Tänään ylihoitaja tuli puhumaan tästä muutoksesta ja siitä, että mitä tehdään. Hän sanoi että mun työpanos siirretään siitä nurkkatuijottelupaikasta johonkin muualle ja että on se vähän epäreilua että mä olen siinä, kun mä kerran olen siitä lähtenyt. Sanoin suoraan että olen ollut tarkka omista rajoista ja muista, koska siellä haluttais hirveästi udella mun henkilökohtaisesta elämästä. Ylihoitaja meni vähän vaikeeksi ja sanoin että kun ei mulla ole mitään motivaatiota korjata virhelistoja päivät pitkät, eikä niitä muita töitä voi mahduttaa siihen työaikaan mitä mä olen paikalla, kun ne väkisinkin jakautuu pidemmälle aikavälille. Että sitä hommaa ei voi hoitaa osa-aikainen, ei ainakaan tällä hetkellä.

Että saa nähdä. Motivaatiota ei hirveesti ole ja se on varmasti aistittavissa tuolla paikan päällä. Tänään sanoin lähiesimiehelle että mä en muuten sitten tee enää yhtäkään semmoista hommaa mitä siltä täysiaikaiselta sihteeriltä jää tekemättä. Sillä on 8 tuntia aikaa hoitaa ne hommat mitkä mä kykenen tekemään melkeen neljässä, niin mun mielestä ei ole mun homma korjata sen tekemättä jättämisiä. Näytin vielä että miten tältä viikolta on aika paljonkin hommia tekemättä. Että en tee. Piste. Omani teen, koska se on mun homma. Esimies kykeni vaan pyörittelemään päätään ja nosti kädet pystyyn. Oli vähän sama fiilis.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 23 Loka 2016 19:00

^Tosta seurasi perjantaina se, että minä, PKT-esimies ja Ylihoitaja pidettiin pikku paltsu.
Pikku paltsussa käsiteltiin toimenkuvaa, työaikaa ja tulevaisuutta.
Huomenna meen selvittämään missä tuun fyysisesti olemaan ma-ke+pe. Se tulee olemaan nyt siellä fyysisessä paikassa minkä yksikön hommia teen.
Työt alkaa noina päivinä seittelmältä :epäilevä:
Toki se on alkuun vaan testi, koska jos ihan hitokkeen hyvin menee niin mun pitäis lähteä Hyvinkäältä puol kuuden junaan eli poistua kotoa vähän jälkeen viis, eli herätä varmaan neljältä :friikkipeukku: Tiedän jo nyt että siihen en pysty. Tuolla kuuden junalla mä vielä pystyn kuvittelemaan itteni kulkemaan, mutten sillä puol kuuden.

Kuitenkin se pikku paltsu oli todella hyvä.
Tiedossa on kehittämistä, suunnittelua, informointia ja vastavirtaan polkemista. Eli hommia sen saatanan seinään tuijottelun sijasta. Muutosvastarintaa on jatkuvasti tuossa yksikössä ilmassa, mutta meillä on esimiesten kanssa selkeät tavoitteet siinä miten sitä hoidetaan. Mun visiossa katotaan perheiden ja yksikön toiminnan kannalta siinä pisteessä ja PKT-esimies seuraa tilannetta hoitotyön ja hoitoprosessin kannalta. Nämä yhdistettäessä saadaan toimiva kokonaisuus useammalta kannalta.
Lisäksi on vielä se potilasprosessin kehittämiskaavio :virne:

Päiväsairaala jää toistaiseksi taa (paitsi torstaisin :keijoei: ) mutta en mä sitä silti hylkää. Se on kuitenkin mun lounaspiste :tilt:
Kibaya
Hörhökeijotar

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa