Selaimet

Re: Selaimet

ViestiKirjoittaja L-S » Ma 03 Loka 2016 12:59

Mielenkiintoinen tuo Dnd:n vinkki. Pitäisi varmaan testata, kun musta tuntuu että koneet menee niin helposti huonoon kuntoon ja mullahan on paha tapa pitää selaimessa jotain 20 välilehteä auki samanaikaisesti.... Nämä ovat siis aktiivisesti käytettyjen perusjuttujen lisäksi pitkiä tekstejä ym. jotka suunnittelen lukevani "joskus myöhemmin" ja sitten se joskus myöhemmin saattaa olla kahden viikon päästä. Pitäisi varmaan kehittää näiden tallentamiseen joku järkevämpi tapa, mutta en ole löytänyt toimivaa ratkaisua, vaikka kaikenlaista olen kokeillut. Selaimen kirjanmerkit ei toimi tähän ja mihinkään muuhunkaan ratkaisuun en ole oikein tykästynyt. Ne pitkät jutut on usein jotain työaiheisia juttuja ym. joita tulee missä milloinkin vastaan ja sitten ei sillä hetkellä kuitenkaan jaksa paneutua asiaan.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja L-S » La 16 Syys 2017 15:59

Mikä on nykyään hyvä selain? Mitä käytätte tai mitä suosittelette?

Itse olen käyttänyt vuosia Firefoxia, koska olen tottunut sen ominaisuuksiin ja asioiden järjestykseen, mutta nyt Firefox tuntuu taas koneellani hidastuneen. Kone toimii muuten ihan nopeasti, mutta Firefox tahmaa. :epäilevä: Eikä siinä vielä kaikki! Se myös kaatuilee vähintään pari kertaa viikossa. Pitäisi jaksaa selvittää onko jotain mitä siitä voisi siivota, keksejä sun muita olen kyllä poistellut mutta ei siitä ole hyötyä.
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Aranwe » Su 17 Syys 2017 22:56

Safari (Mac) vuodesta miekka ja kivi. Muihin en vaihda.
Aranwe

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 18 Syys 2017 08:24

L-S kirjoitti:Mikä on nykyään hyvä selain? Mitä käytätte tai mitä suosittelette?

Itse olen käyttänyt vuosia Firefoxia, koska olen tottunut sen ominaisuuksiin ja asioiden järjestykseen, mutta nyt Firefox tuntuu taas koneellani hidastuneen. Kone toimii muuten ihan nopeasti, mutta Firefox tahmaa. :epäilevä: Eikä siinä vielä kaikki! Se myös kaatuilee vähintään pari kertaa viikossa. Pitäisi jaksaa selvittää onko jotain mitä siitä voisi siivota, keksejä sun muita olen kyllä poistellut mutta ei siitä ole hyötyä.

Auttaisko kokonaan poistaminen ja uudelleenasentaminen?

Mä käytän chromea ja foxia rinnakkain :jaaha:
Chromella pyöritän kaiken muun, mutta foxilla facebookin :epäilevä: En tiedä mikä chromeen tuli, mutta facebookista tuli vain päällekäin olevia laatikoita ja vasen reuna hävisi kokonaan. Ei auttanut mikään mitä tein. Foxissa mulla lakkaa aina välillä joku pluginni toimimasta ja se kaatuu, mutta mun kone on niin räjähdysaltis muutenkin etten ihmettele sitä yhtään. :keijo:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja L-S » Ma 18 Syys 2017 16:09

Safari on varmaan kiva, jos on Mäkki... :keijo: Mutta ei ole. On mulla iPadissa se, mutta koneella on pakko käyttää jotain muuta.

Tietysti voisi kokeilla uudelleenasentamista. Pitäisi vaan jaksaa perehtyä asioihin, ja onnistua tekemään se mieluiten niin, ettei Firefox hukkaisi mm. tallennettuja salasanoja, mutta poistaisi kuitenkin sitä mahdollisesti hidastavat jutut. :keijo:
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 18 Syys 2017 18:38

Veikkaan että tallennetut salasanat katoaa, joten ne kannattaa ottaa talteen ja laitella sitten uusiksi uudelleenasennuksen jälkeen.
Itehän en kestä että joku selain tallentaa salasanat, vaan vainoharhani estää antamasta lupaa millekään tollaselle. Tyhjennän aina joka kerran jälkeen lomaketiedot ja poista keksit :keijo:
Mutta tiedän olevan foliohattu-tyyppi tollasen kanssa.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja L-S » Ma 18 Syys 2017 21:01

On mulla salasanat muualla tallessa, mutta en vaan jaksaisi joka palvelun kohdalla erikseen tarkistaa ja kirjoittaa niitä uusiksi. Nykymaailmassa salasanoja on kuitenkin kaksisataa miljoonaa ja niistä tarvitsee päivittäin yleensä useita. En mäkään ole kaikkia salasanoja tallentanut, mutta joidenkin kohdalla olen päättänyt, että en vaan jaksa, koska salasanat ovat päivittäinen riesa. Koskahan keksitään joku sellainen systeemi, että ei tarvitsisi olla kahtasataa miljoonaa salasanaa (mutta ei kuitenkaan olisi tietosuojahaittoja...)? :keijo:
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja L-S » La 23 Syys 2017 00:06

Resetoin Firefoxin (Resetointi-nappula löytyi ?-valikon "Tietoja ongelmatilanteisiin" -kohdasta). Nyt tuntuu toimivan yllättävän hyvin, eivätkä kirjanmerkit ja kirjautumiset hävinneet minnekään. Hyvä niin, koska haukotuttaa jo ajatuskin siitä, että pitäisi kirjautua kahteensataan miljoonaan palveluun uudestaan kerralla (tai muutaman päivän sisällä, aina kun jotain tarvitsee). Täytyy toivoa, että jouheva toiminta on pysyväisluontoista.
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Shay » Ke 27 Syys 2017 08:37

Kibaya kirjoitti:Itehän en kestä että joku selain tallentaa salasanat, vaan vainoharhani estää antamasta lupaa millekään tollaselle. Tyhjennän aina joka kerran jälkeen lomaketiedot ja poista keksit :keijo:
Mutta tiedän olevan foliohattu-tyyppi tollasen kanssa.

:femmat: Meikä selaa aina incognitona. :salaliitto:
Mullakin oli ongelmia Firefoxin kanssa aikaisemmin, mutta uudella koneella ei ole tainnut enää olla. Operaa käytän muuten, mutta Fordea pitää selata Firefoxilla, kun se tyhmä huonekalumainos hyppää Operalla koko ajan näkyviin enkä pysty edes kirjautumaan sisään.
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

Edellinen

Paluu Multimedia