Viikon puheenaiheet

Re: Viikon puheenaiheet

ViestiKirjoittaja Emeritus » To 17 Syys 2015 23:50

Juha Sipilä ja seksiesitykset.

Joo ei mulla muuta tällä kertaa. :keijohei:
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Emeritus

ViestiKirjoittaja theia » Pe 18 Syys 2015 13:41

Meillä mielenilmaukseen työpaikalla (11-13 pois toimipisteestä) osallistui 2 ihmistä, minä ja luottamusmies :keijo: Toiselta "osastolta" (sisaryritys, kerrosta alempana meistä) osallistui 4 :keijo:

Istuttiin lounasravintolassa, katottiin Rautatientorilta lähetettävää striimiä, puhuttiin politiikkaa ja ehkä vähän haukuttiin työnantajaakin :keijo: Mulla oli ihan kivaa :virne:
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 25 Syys 2015 22:40

Mä olen niin tyytyväinen ettei fordella keskustella tällä hetkellä maahanmuutosta tai siihen liittyvistä jutuista.
Tänään mun mittani täyttyi ihan täysin. Aion pistää itseni uutis- ja somekieltoon. Sori maailma, mut en pysty nyt.
Miksi?
No siksi että turhan paljon tuli pahaa oloa siitä, että liian monen mielestä (mitä tuli omaan korvaan ja iholle) se valkoiseen lakanaan ja naaman peittävään hiippaan pukeutuminen oli "hyvä läppä" ja Lahdessa tapahtunut kivittäminen toi niille bussissa oleville ihmisille "kotoisan tunnelman".
:ei: :norsu: :läps:

Että ei näin.
Saatana.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Aranwe » La 26 Syys 2015 01:04

Tuon kyseisen keskustelun ja sen tason vuoksi deaktivoin Facebook-tunnukseni pari kuukautta sitten ja lakkasin lukemasta Suomen uutisia.
Aranwe

ViestiKirjoittaja L-S » La 26 Syys 2015 11:23

Mä elän varmaan jossain pahamaineisessa kuplassa, kun oma Facebook-yhteisöni näyttää lähes järjestään tuominneen nämä lakanaidiootit ja väkivaltaiset teot. Ne muutamat Facebook-kavereistanikin, joiden epäilisin ajattelevan toisensuuntaisia, ovat olleet onneksi hiljaa (tai sitten FB ei ole näyttänyt niiden päivityksiä mulle, mikä sekin on mahdollista :P). Toki jos lukisi linkkien ja kannanottojen some-kommentteja, voisi nähdä enemmän sitä toistakin puolta, mutta en lue, ainakaan pääsääntöisesti, joskus kyllä. Kyllähän ne keskustelut tietysti ovat usein kamalia. Muuten pidän ihan hyvänä sitä, että somen kautta näkee linkkejä sellaisiinkin uutisiin ja keskusteluihin, joita ei välttämättä muuten itse tulisi löytäneeksi, koen kuitenkin tarvetta olla kärryillä siitä mitä tapahtuu ja miten ajatellaan.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Suvi » La 26 Syys 2015 13:17

Mulle tuli ensin vähän samanlainen reaktio kuin Kiballa, MUTTA sitten huomasin että suurin osa ärsytyksestäni liittyy uutisjuttujen kommentointeihin, ei oikeastaan mun FB-kavereihin. Olen ollut sen verran masokisti, että minusta on ollut ihan "kivaa" lukea nettikommentteja, mutta tällä viikolla päätin, etten lue enää yhtään kommenttia. Edelleen siellä on asiallistakin porukkaa, mutta liian paljon mustavalkoista ajattelua ja yhden asian ajamista, etten enää jaksa.

Loppujen lopuksi suurin osa Facebook-kavereistani (tai tosiaan ne, joiden juttuja FB haluaa näyttää minulle) on ihan asiallista porukkaa ja ne muutamat jotka ärsyttävät, estän sitten vaan feedistäni. Tosin huomaan olleeni itse tosi herkillä, kun estin yhden tyypin, joka jakeli linkkejä liittyen pakolaisten kustannuksiin Suomessa ja milloin mitäkin pakolaisiin liittyviä toimia kritisoivaa, vaikka ne jutut olivat suhtkoht asiallisia. (Ehkä se ärsytys liittyi siihenkin, että en ollut edes ihan varma, kuka se tyyppi oli, kun hän pyysi minua kaveriksi aikoinaan, niin ei ollut kiva myöskään nähdä pelkän puolitutun juttuja koko ajan feedissä. :P ) Ja en kuitenkaan haluaisi ihan kaikkia omista mielipiteistä poikkeavia juttuja estää, välillä on ihan virkistävääkin lukea niitä, jos ne ovat asiallisia ja hyvin perusteltuja.

Onneksi somessa on kuitenkin söpöjä kissakuvia ja muitakin vastaavia kivoja juttuja, niin ihan sen takia en aio laittaa itselleni somekieltoa. :keijo:
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 26 Syys 2015 13:47

Mun some-tauko ainakin johtuu osittain tästä. että liika on liikaa. Ne typofobia-viruskuvat ja videot mitä on (taas) liikkeellä ja nämä viime päivien keskustelut sai mun kupin kaatumaan. Mä tartten jotain vastapainoa mustavalkoisuudelle ja sille, että pariin päivään en näe ympyröissä muita kuin mustia aukkoja iholla ja haluan sen vuoksi raapia itseäni tai oksentaa. Tavallaan tämä tän hetken "keskustelu" saa aikaan ihan samaa. Tekee mieli vain oksentaa, raapia itseään naamasta tai jotain muuta tosi radikaalia ja siksi tarvitsen jotain muuta. Fordea en lue someksi, mutta fb, twitter, blogit, mitä näitä nyt on.
Mun vihapuhe-suodatin on pitkään reistallut ja se osittain johtuu mun serkusta. Sehän on ihan avoimesti rasisti ja muuta mukavaa, mutta nyt sitä samanlaista juttua tulee liikaa. Kyllä mäkin yleisesti pidän siitä, että mun ympärillä ei ole yhtenäistä kuplaa, mutta nyt toivoisin että semmoinen olisi.

:huoh:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja L-S » La 26 Syys 2015 15:32

Kibs :paijaus:
On se tuossa tapauksessa ihan ymmärrettävää, että ei meinaa jaksaa. Toisaalta tulee kyllä mieleen, että ehkä Kiban pitäisi vaan karsia rankalla kädellä FB-kavereita tai piilottaa niiden juttuja. :/ Mä en ole nähnyt FB:ssä myöskään ensimmäistäkään virus- tai reikäkuvaa, näköjään olen tällaistenkin suhteen kuplassa.
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 26 Syys 2015 16:00

Ne reikäkuvat tulee pääasiallisesti vain ryhmien kautta, kun virus levittää itseään saastuneen profiilin kautta. Ainakin noi kirppisryhmät on olleet siinä niitä mistä se pompsahtelee omaan feediin.

Sukulaisiaan kun ei voi valita :huoh: :epäilevä: Pahimmat uusnatsit on jo karsittu ja piilotettu. Niin jännää kuin se onkin, mun toinen sukulaisista löytyy kirkkoherra maalta ja avoin uusnatsien kannattaja :keijo:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » Pe 24 Kesä 2016 16:32

Britit äänestivät EU-eron puolesta, joten Brexit näyttää toteutuvan. Voi olla, että mitään mullistavaa ei Euroopassa tämän myötä tapahdu, mutta voi olla toisinkin: muutkin EU-maat voivat vaatia EU-äänestyksiä. Todennäköisin seuraava äänestys on Skotlannin uusi itsenäisyysäänestys. Muutenkin voi olla, että se on Yhdistynyt kuningaskunta, joka hajoaa, eikä EU. Taloudellisesti tämä tulee olemaan brittiyrityksille epävarmaa aikaa ainakin.

Jotenkin tässä ehkä näkyy se, millainen luokkayhteiskunta Iso-Britannia lopulta on. Populismille on kasvualusta.
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja

ViestiKirjoittaja Aranwe » La 25 Kesä 2016 17:13

Mua ahdistaa ja vituttaa tuo Brexit-äänestyksen tulos. Tässä on enemmänkin kyse nationalismin uudesta noususta, jota ei-niin-koulutettu huonosti toimeentuleva kansanosa tukee. Sen sijaan että puhallettaisiin yhteiseen hiileen ja yritettäisiin tehdä asioista parempia, halutaan vain potkia maahanmuuttajat ulos ja palata takaisin suljettujen rajojen aikakauteen. Sama virsi on myös Suomessa käynnissä ja keskustelupalstat tuntuu olevan trollaajien miehittämiä. Ohjataanko tätäkin ruljanssia jostain Pietarin trollitehtaasta, vai onko se liian paranoidi olettamus? Kukaan muu kuin Putin ei hyödy Euroopan hajoamisesta.
Aranwe

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » La 03 Syys 2016 20:00

Laitan tämän linkin tähän ketjuun, kun tunsin tarvetta jakaa se jossakin. Oli nimittäin aika pysäyttävä.

Eli tällä YLEn sivujen pelillä voi kokeilla, millaista on saada turvapaikanhakijana käännytyspäätös.
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja

ViestiKirjoittaja L-S » La 03 Syys 2016 21:00

Oli tosiaan pysäyttävä. Pelkkiä huonoja vaihtoehtoja, ja valinnan jälkeen ei välttämättä ole mahdollisuutta valita toisin. En oikeasti itse tiedä mitä tekisin, jos olisin tuossa tilanteessa. :(
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Dnd » La 24 Syys 2016 18:05

Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Dnd
Outo marsilainen kivi

ViestiKirjoittaja Emilia » Su 25 Syys 2016 09:11

Outo porsaanreikä. Suomen kielessähän henkilö viittaa nimenomaan ihmiseen. Mitä sanaa on perustuslaissa mahdettu käyttää? Ei tulisi itselle ainakaan mieleen, että "person" viittaisi muuhun kuin ihmiseen.

Pitääkö jatkossa puhua ihmishenkilöistä? :friikki:
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja L-S » Ke 19 Loka 2016 08:52

Ärsyttää median ja tällä kertaa erityisesti Hesarin vastuuttomuus. Nyt-liite uutisoi eilen aamulla otsikolla "Opettajien ei enää pian pitäisi puhua tytöistä ja pojista koulussa, pelkästään etunimillä". Siitähän riemu repesi, kun erityisesti iltapäivälehdet ja muutkin tahot tekivät omia tulkintojaan siitä, että sukupuolet ollaan kieltämässä. Ulkoministerikin kirjoitti asiasta plokiinsa...

Tosiasiassahan kyse oli Opetushallituksen viime vuoden lopulla laatimasta 82-sivuisesta oppaasta, jossa kehotus olla jaottelematta oppilata sukupuolen mukaan oli yksittäinen huomio sivulla 27. Jos lukee opasta (johon sentään oli linkki Nytin alkuperäisessä jutussa) muutaman sivun alusta, käy ilmi, että ideana ei tosiaankaan ollut kieltää sukupuolten olemassaoloa vaan esimerkiksi kiinnittää huomiota tyttöjen ja poikien erilaisiin oppimistuloksiin. Oppaassa käsitellään monia eri asioita, kuten sukupuolista häirintää ja sitä kannattaako lapsille opettaa stereotyyppisiä sukupuolirooleja, joiden perusteella esimerkiksi naiset hakeutuvat naisvaltaisille aloille ja miehet miesvaltaisille, jne.

Myöhemmin sitten Nyt-liitekin teki korjaavan uutisen, samoin kuin kai muutamat muut lehdet, mutta siinä vaiheessa väärinkäsitys oli jo syntynyt ja moni varmaan jää väärään uskoon. Voisi kai sitä vähän miettiä minkälaisia otsikkoja kannattaa tehdä, moni ei kuitenkaan lue niitä pidemmälle, eivät edes muut lehdet. :epäilevä: Mutta on kai se kivampi, että saadaan kaksi uutista, joita klikataan paljon.
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Aranwe » Ke 19 Loka 2016 10:03

Sitten voidaan jakaa Feispuukissa linkkiä lukematta sitä ja vuodattaa samalla lisää!
Aranwe

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ke 19 Loka 2016 12:58

Tää on taas niin tätä. Taas kerran alkuperäinen uutinen on ollut virheellinen, muut ovat vain kopioineet jutun, lähdekritiikki loistaa poissaolollaan ja kukaan ei vaivaudu lukemaan alkuperäistä lähdettä. :epäilevä: Kuinka monta kertaa sama kaava toistuu ennen kuin oppivat virheestä? Oppivatko ikinä? :huoh:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Haahuilija » To 20 Loka 2016 10:16

On se silti merkillistä,
että jopa maamme "terävimmät" ja ylimmät johtajat on niin pirun tyhmiä ja saamattomia etteivät saa tarkastettua lähteitään.

En ole tosin itsekään jaksanut lukea yhtään mitään tähän asiaan liittyvää, edes niitä iltapäivälehtiä, mutta enpä toisaalta ole siitä kommentoimassakaan.
Haahuilija

ViestiKirjoittaja Dnd » Ti 06 Joulu 2016 19:48

Eikö toi väkivaltaidiootti oo taas justiin se sama "kumiluoti osui silmään" hiippari?

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000004896462.html
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Dnd
Outo marsilainen kivi

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 26 Tammi 2017 17:16

Trump :epäilevä: :ei: :raivo: :läps: :epäilevä:
MITÄ VITTUA UNIVERSUMI?! OIKEESTI!
Tällä laillako se nyt pitää tuoda esiin että ihmiskunta tarvitsee empatiaa ja toisten hyväksyntää?
Myötätuntoa ja myötäelämistä, rakkautta. Niitä ei ole Trumpissa yh-tään, joo, kiva, mutta silti.
Voi hohhoijaa oikeesti.

:epäilevä: :kiro: :läps: :moro:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Suvi » To 26 Tammi 2017 21:16

Mua oikeasti oksettaa joka kerta, kun kuulen/lue Trump-uutisia. Onhan kautta aikojen ollut idiootteja johtajia, mutta Obaman jälkeen Trump on vaan... jotain ihan kamalaa. Ei mulla oo sanoja siihen. :huoh:
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja Wildchild » Pe 27 Tammi 2017 09:59

Nythän on jo vedonlyönti-kohteita joissa veikataan koska Trump lahdataan. :jaaha:

Trump yrittää samaa kuin Putin. Toivottavasti ei pääse läheskään niin pitkälle kuin Putin on päässyt, koska muuten alkaa pelottamaan tosissaan. :epäilevä:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja L-S » Pe 27 Tammi 2017 14:06

Joo, Trumpin kauden alkua on ollut kyllä kamalaa seurata. Facebookissa oli joku tehnyt postauksen, jossa kerrottiin, että autoritaarisia hallintojärjestelmiä tutkivat ihmiset sanovat, että kannattaa alkaa pitää listaa epänormaaleista ja hankalista tapahtumista, niin joku hirmuvalta ei tule niin puun takaa. Sitten joku oli sellaisen listauksen Trumpin ekoilta päiviltä tehnyt ja aika pitkähän se oli. Varmaan siitäkin listasta löytyisi ihmisillä monia mielipiteitä, mutta itse en ole kyllä kuullut vielä Trumpin tehneen järkeviä päätöksiä. Toivon, että USA selviää tästä jotenkin kuiville. :friikki:
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Pe 27 Tammi 2017 14:19

L-S kirjoitti:itse en ole kyllä kuullut vielä Trumpin tehneen järkeviä päätöksiä.

Paitsi lopetti TTIP-neuvottelut. Se on hyvä kaikille paitsi suuryrityksille.

Muuten on kyllä kuvottavaa kuulla hänen päätöksistään. :umpfh: Ei tunnu olevan järjen hiventäkään hänellä. :huoh: En halunnut tuomita etukäteen, mutta olisi ihan hyvin voinut...
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

EdellinenSeuraava

Paluu Uutiset ja Sä