Työ- ja koulukuulumiset

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Suvi » To 01 Joulu 2016 18:13

:gaah: :gaah: :kiroilu:

Voisinko nirhata meidän asiakkaan ja samalla ohjelmistontoimittajan. :kops: :läps:
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja Jorssi » Su 11 Joulu 2016 00:08

Suvi kirjoitti::gaah: :gaah: :kiroilu:

Voisinko nirhata meidän asiakkaan ja samalla ohjelmistontoimittajan. :kops: :läps:
Ei kannata. Saattaa tulla seuraamuksia.
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Jorssi

ViestiKirjoittaja Suvi » Su 11 Joulu 2016 11:53

Jorssi kirjoitti:
Suvi kirjoitti::gaah: :gaah: :kiroilu:

Ei kannata. Saattaa tulla seuraamuksia.

:virne: No joo, ehkä voisi.

Kuitenkin ohjelmistontoimittaja saisi maksaa meille, että hoidamme heidän työnsä. :epäilevä:

---

Ei ollut muuten mikään mieltäylentävä tiimipalaveri perjantaina. Mietin kyllä, että mitäköhän heevettiä sitä itse oikein tekisi jatkossa...
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 14 Joulu 2016 15:56

Duunit jatkuu ens vuoden.
Palaverin antia:
-"kun sä tulit töihin, niin sä olit kuin ihan eri ihminen mitä oli aiemmin nähty. Ihan kuin oisit puhjennut kukkaan tai herännyt eloon."
- "Se, että saadaan nuori ihminen takas työelämään tollasen kierteen jälkeen on melkeenpä ihme. Ja kyllähän tosta sun tarinasta sais kirjoitettua aikamoisen jutun."
- "Se mitä sä teet työkses on todella tärkeää. Se miten sä teet työsi on vielä tärkeämpää. Ei meillä ole talossa ketään toista sihteeriä joka pystyis tekemään niitä töitä mitä teet samanlaisella läsnäololla mitä sulla on. Sairaanhoitajat on tosi huojentuneita kun sä olet rauhoitellut niille potilaat valmiiksi ja luonut turvallisen ilmapiirin vanhemmille."
- "Kukaan ei ole korvaamaton, mutta kyllä sun työpanos on aika lähellä sitä tällä hetkellä."

:hullu:
:pillitys:

ja palaverin jälkeen.
Ex-PKT. Mun nykyinen esimies.
"Oikeastikin. Kun mä muistan millanen sä olit sielä kotona neljän seinän sisällä, niin se oli ihan eri ihminen. Sä olet muuttunut vain edukses ja se tuottaa myös iloa. Pidä siitä kiinni."

Olenhan mä muuttunut. Olinhan mä ihan eri ihminen silloin kun PKT on mut viimeksi mun kotona nähnyt.
Ja mun työmoraali on korkea, minkä tiedän myös. Puhumattakaan siitä miten tärkeetä mulle on luoda se ilmapiiri sinne duuniin sellaiseksi että niillä tulijoilla mieli rauhoittuu ja tunteet saa tulla ja mennä vapaasti. Koska sen työyksikön luonteeseen kuuluu pelko ja jännitys. Eikä niitä pidä väheksyä.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Wildchild » Pe 16 Joulu 2016 10:26

Kibs :hullu: :hymyhali:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » Ma 19 Joulu 2016 09:17

Kiba, aivan loistavaa! :D
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ti 20 Joulu 2016 16:51

Mahtavaa palautetta, Kiba! :D

Nyt voit huonomman hetken tullen lukea vaikka tuon viestin, niin jopa on Voima taas kanssasi!
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Wildchild » Su 15 Tammi 2017 21:32

Ylihuomenna on eka työpäivä. :sekopää:

Jännittää. :sekopää:

Jahka selviäisi neljän kuukauden koeajasta kunnialla ja duunit jatkuisi senkin jälkeen. :sekopää:

mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja skray » Su 15 Tammi 2017 23:53

Tsemppiä Wildis! :hymyhali:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ma 16 Tammi 2017 00:43

Wildis, hyvin se menee! :hymyhali:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja L-S » Ma 16 Tammi 2017 11:25

Tsemppiä Wildis! :hymyhali:
Ja kyllä sä koeajasta selviät varmasti ihan hyvin.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Suvi » Ke 01 Helmi 2017 23:57

Mulla on viime aikoina ollut suhteellisen "paska" olo töissä. Tai ei välttämättä paska, mutta sellainen tunne, että oon jumissa. Meillä on tapahtunut paljon muutoksia, mutta silti itselläni on vaan sellainen olo, että menen henkisesti ja työtehtävien suhteen taaksepäin. Sain kyllä viime viikolla mainittua esimiehelle, että mua harmittaa mun työtehtävät ja hän ehdotti mulle jo muita hommia. Parin viikon päästä on kehityskeskustelu, ja toivoisin, että sen jälkeen edes tapahtuisi jotain.

Mutta tänään mulla oli ihan hirveän sekava olo, kun lähdin töistä. Yhtäkkiä tuli vaan sellainen tunne, että jos on pakko tulla muutoksia, niin kannattaisiko vaihtaa vaan firmaa kokonaan. (Tai siis oonhan mä firman vaihtamista jo pitempääkin miettinyt, mutta jotenkin se fiilis oli erityisen vahva.) Kävin huvikseni yhden yrityksen sivuilla ja siellä sattui olemaan just "mun" paikka. Päivitin/tein cv:n ja työhakemuksen. Mun on pakko vielä lukea ne kyllä läpi, ja lähettää vasta huomenna. Tavallaan "ihan sama", poikiiko se mitään, mutta olen ainakin ottanut/ottamassa jonkun askeleen eteenpäin. Tuli myös ihan mahtava fiilis siitä, että jouduin miettimään mitä oikeasti osaan. (Ja osaanhan mä ihan heevetisti kaikkea, vaikka aina ei ole tuntunut siltä.)

Samalla tänään on kyllä tippunut toinenkin kivi sydämeltä (joka ei liittynyt mitenkään töihin), mutta ehkä se edesauttoi tuota työjuttuakin vähän. :D
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja Suvi » Su 05 Helmi 2017 13:09

Mä oon niin sairaan nopee: Mulla meni loppuviikosta pupu pöksyyn: Mun ansioluettelo oli ruma, teksti oli kökköä ja vaikka mitä. :läps: Sain hakemuksen tänään vasta lähetettyä. (Hakuaika päättyy tänään :keijoei: ) Ihan sama, kuuluuko tuolta ikinä mitään. Oon ainakin yrittänyt. Mulla on toivottavasti uusia kuvioita nykyisessäkin firmassa. Entinen esimies (eli esimiehen esimies) tuli perjantaina vähän juttelemaan, että oon ainakin oikealla tiellä, kun olin avannut suuni.

P. S. Auttoi kyllä kun kirjoitin tuon edellisen viestin tänne. Jos en ois tänne "luvannut" että lähetän sen hakemuksen (ja kertonut siskolle, että olin sellaista tekemässä), niin en ois varmaan ikinä saanut sitä lähetettyä.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 06 Helmi 2017 09:24

Innostuin viikonloppuna suunnittelemaan tulevaisuutta.
Päädyin asioihin, joita en oo ikinä aatellut, enkä rehellisesti edes tiennyt niiden olevan mahdollisia.
Meinaan YO-kokeet. Ammattitutkinnolla saisin kirjoittaa suoraan, eli voisin ilmoittautua nyt kevään kirjoituksiin. Ei kauhean fiksua, kun kaikesta lukemisesta on aika pitkät ajat. :keijo:
Mutta sitä kautta voisi aueta erilainen väylä jatko-opintoihin ja alan vaihtoon. :keijo:

Ja sit tänään töissä katoin että mulla on 30 kesälomapäivää :keijotäpinä:
Ei muuta ku lomaa suunnittelemaan!
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja L-S » Ma 06 Helmi 2017 23:52

Kibs, jännää! :D En mäkään ole tiennyt, että ammattitutkinnolla saisi mennä suoraan kirjoituksiin, ehkä harva sitten niin tekee kun en ole kuullut. Ei ehkä lukematta kannata ilmoittautua, kun kokeethan maksaakin jotain, mutta otat vaikka ensi vuodelle tavoitteeksi. :D Voisi kuvitella, että jos ei ole ihan teinilukiolainen, niin jotkut aineet voi olla helppojakin vastata, jos yleistietoa on vuosien varrella ehtinyt karttua. :keijo:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Aranwe » Ti 07 Helmi 2017 01:14

Nyt jos pitäisi mennä yo-kirjoituksiin niin ruotsista en varmasti pääsisi läpi, matematiikka olisi kiikun kaakun ja reaalissakin voisi olla hankaluuksia. Englanti menisi luultavasti paremmin ja äidinkielestä jos ei ällää heru, niin olisin pettynyt (kirjoitin e:n lukiossa).
Aranwe

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 07 Helmi 2017 08:47

Mua kutkuttaa ajatus siitä, että olisi ylioppilastutkinto ja ammattitutkinto. Jokseenkin myös ehkä itelle sellainen, että olisi mahdollista kokeilla omia rajojaan. Mähän en ole mikään haka pänttäämisessä ja mitä jäisi lukemisesta mieleen. Uskon kuitenkin että motivaatiolla on tässä iso tekijä. Ja iällä. Sen verran tarttunut matkan varrella, että se yleissivistys ja tietotaito kirjoittamista kohtaan on toisenlainen.
Ja kun matikkaa ei ole pakko kirjoittaa, niin ainoa henkinen estekin on poissa :keijotäpinä:
Ruotsin kirjoittamista pitää treenata, samoin kielioppia.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ti 07 Helmi 2017 13:17

Aranwe kirjoitti:äidinkielestä jos ei ällää heru, niin olisin pettynyt (kirjoitin e:n lukiossa).

Vanhalla systeemillä sain E:n (varma E se oli jo ennen koetilaisuuttakin), mutta nuo uudet tekstitaidon esseet eivät ole mun juttu. En vaan koskaan oppinut tekemään hyvää tekstitaidon vastausta. Sain aina vain 2/6-4/6 pistettä. (Toki oltiin myös eka ikäluokka, joille noita opetettiin, joten opettaminenkin taisi olla hivenen vielä hakusessa ainakin ekana opiskeluvuonnani.) Nykyään tekstitaidon kokeen ja esseen pisteet lasketaan yhteen ja siitä tulee arvosana. Mä saisin tuolla uudella systeemillä ehkä C:n. :keijo: (Onneksi sain vielä viimeisessä mahdollisessa kokeessa kirjoittaa vanhalla systeemillä, kun kirjoitin äidinkielen syksyllä. :helpotus: )
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Suvi » Ti 07 Helmi 2017 19:55

Siis voi apua, nyt ne soitti tänään siitä työpaikasta ja mulla on torstaina haastattelu. Oon ihan kauhuissani. :virne:
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja Aranwe » Ti 07 Helmi 2017 20:03

marenkienkeli kirjoitti:
Aranwe kirjoitti:äidinkielestä jos ei ällää heru, niin olisin pettynyt (kirjoitin e:n lukiossa).

Vanhalla systeemillä sain E:n (varma E se oli jo ennen koetilaisuuttakin), mutta nuo uudet tekstitaidon esseet eivät ole mun juttu. En vaan koskaan oppinut tekemään hyvää tekstitaidon vastausta. Sain aina vain 2/6-4/6 pistettä. (Toki oltiin myös eka ikäluokka, joille noita opetettiin, joten opettaminenkin taisi olla hivenen vielä hakusessa ainakin ekana opiskeluvuonnani.) Nykyään tekstitaidon kokeen ja esseen pisteet lasketaan yhteen ja siitä tulee arvosana. Mä saisin tuolla uudella systeemillä ehkä C:n. :keijo: (Onneksi sain vielä viimeisessä mahdollisessa kokeessa kirjoittaa vanhalla systeemillä, kun kirjoitin äidinkielen syksyllä. :helpotus: )

Kas, en edes tiennyt että tuollainenkin uudistus on tehty :keijo: Mun aikaan tehtiin kaksi tekstiä, perinteinen aine ja artikkeliin pohjautuva kirjoitus ja ainoastaan se parempi arvosteltiin. Jälkimmäisessä olin haka, ekassa äidinkielenopetuksen opetussuunnitelma potki vastaan niin paljon että vihasin koko ainetta :virne:
Aranwe

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ti 07 Helmi 2017 21:23

Suvi kirjoitti:Siis voi apua, nyt ne soitti tänään siitä työpaikasta ja mulla on torstaina haastattelu. Oon ihan kauhuissani. :virne:

Tsemppiä haastatteluun! :superhymy:

Aranwe kirjoitti:
marenkienkeli kirjoitti:

Kas, en edes tiennyt että tuollainenkin uudistus on tehty :keijo: Mun aikaan tehtiin kaksi tekstiä, perinteinen aine ja artikkeliin pohjautuva kirjoitus ja ainoastaan se parempi arvosteltiin. Jälkimmäisessä olin haka, ekassa äidinkielenopetuksen opetussuunnitelma potki vastaan niin paljon että vihasin koko ainetta :virne:

2006 syksyllä oli viimeinen "vanhan mallinen" äikän yo-koe. Uudistus tapahtui siis kymmenen vuotta sitten. :superhymy: Jännä. :raps: Ensin ajattelin, että ai kauhea, kun olen vanha, mutta sitten totesin, että ei, mä vaan olin silloin niin hirmuisen nuori. :tilt:
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Suvi » To 09 Helmi 2017 17:51

marenkienkeli kirjoitti:
Suvi kirjoitti:Siis voi apua, nyt ne soitti tänään siitä työpaikasta ja mulla on torstaina haastattelu. Oon ihan kauhuissani. :virne:

Phuuh, nyt se on ohi. :helpotus: Enpä tiedä, mitä mieltä olisin siitä, menikö hyvin vai ei :P
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » Pe 10 Helmi 2017 18:54

Mistä ihmeestä täällä on keskusteltu? :virne:

Mullahan on montakin hakemusta vetämässä ja äsken soitettiin haastatteluun parin viikon päästä. Hyvä, että on aikaa valmistautua. Oli yli 60 hakijaa, ja pääsin neljän haastateltavan joukkoon, joten siinä mielessä hyvin, vaikka kyllä mullakin on samat kauhunsekaiset tunteet kuin Suvilla.
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja

ViestiKirjoittaja Emilia » Pe 10 Helmi 2017 20:41

Suvi kirjoitti:
marenkienkeli kirjoitti:

Phuuh, nyt se on ohi. :helpotus: Enpä tiedä, mitä mieltä olisin siitä, menikö hyvin vai ei :P
Meni miten meni, sä teit sen! :D Hienoa, että hait.

Pitäisi varmaan itsekin jo kohta tehdä joku vastaava muuvi... :p

Tsemppiä Päivikselle haastatteluun. :)
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja Aranwe » Pe 10 Helmi 2017 23:00

Onko teillä jotain tiettyjä rituaaleja miten valmistaudutte haastatteluihin? Itsellä on yleensä osaamisen kertaaminen ja firman taustatietoihin perehtyminen. Aina pitää olla kysymyksiä kysyttävänä. Jos ei ole, niin se on huono merkki.

Viime kerrasta on jo aikaa, sillä olen ollut nykyisessä työpaikassa 3.5 vuotta, enkä ole käynyt missään muualla fyysisessä haastattelussa. Video- ja puhelinhaastatteluita olen tehnyt muutaman. Yleensä olen istunut siellä tiskin toisella puolella haastattelemassa itse.
Aranwe

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa