Vaivaisten valitukset

Re: Vaivaisten valitukset

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ma 19 Joulu 2016 15:19

L-S kirjoitti:Täytyy myöntää, että en ihan joka kerta käytä käsienpesussa saippuaa, kun ei mun kädet kestä sitä, vaikka hygieniaohjeistukset sanoisivat mitä... :o

Hygieniasuositukset. :ei: Mä oon sitä mieltä, että jatkuvalle saippuan käytölle ei ole mitään tarvetta. Ihon bakteerikanta kärsii ja vastustuskykykin huononeen, kun ollaan liian hygienisia. Ja käsidesiäkin käytän vain äärimmäisessä hätätapauksessa.
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja L-S » Ma 19 Joulu 2016 17:23

marenkienkeli kirjoitti:Hygieniasuositukset. :ei: Mä oon sitä mieltä, että jatkuvalle saippuan käytölle ei ole mitään tarvetta. Ihon bakteerikanta kärsii ja vastustuskykykin huononeen, kun ollaan liian hygienisia. Ja käsidesiäkin käytän vain äärimmäisessä hätätapauksessa.

Onneksi joku on tätäkin mieltä. :P Lehdissä ym. kun on vähän väliä juttuja, että "pöpöt" eivät lähde käsistä pelkällä vesipesulla vaan pitäisi joka välissä yli puoli minuuttia hangata niitä käsiä saippuan kera (kaiken lisäksi inhoan suuresti sanaa pöpö, ja kaikkein pahin on "pöpöpesä", joka toistuu tasaisin väliajoin otsikoissa :keijo: ).
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 19 Joulu 2016 22:09

marenkienkeli kirjoitti:
L-S kirjoitti:Täytyy myöntää, että en ihan joka kerta käytä käsienpesussa saippuaa, kun ei mun kädet kestä sitä, vaikka hygieniaohjeistukset sanoisivat mitä... :o

Hygieniasuositukset. :ei: Mä oon sitä mieltä, että jatkuvalle saippuan käytölle ei ole mitään tarvetta. Ihon bakteerikanta kärsii ja vastustuskykykin huononeen, kun ollaan liian hygienisia. Ja käsidesiäkin käytän vain äärimmäisessä hätätapauksessa.

:femmat: molemmille.
Mäkään en aina käytä saippuaa, koska se kuivattaa mun sormia vielä enemmän.
Itseasiassa tän päivän suositukset suosittelee ettei ihan joka pesulla käyttäis saippuaa just sen bakteeritasapainon häiriintymisen vuoksi.
Tietysti vessa-asioidessa ja käsien likaantuessa, mutta se jatkuva käsien hinkkaaminen saippualla ei ole suositeltavaa.
Käsidesistäkin on todettu ettei se oikeasti ole niin hyödyllistä arkikäytössä mitä luullaan. Sairaalassakaan se ei tuhoa mm. sairaalabakteereja. Meillä hygieniahoitaja suosittelee käyttämään sairaalabakteerien kantajien jäljiltä ennemmin pesemään kädet kuin käyttämään käsidesiä. Meillä sentään sitä käsidesiä pitäisi käyttää enemmän mitä käytetään ns. arkielämässä.

Muistan kun aloitin sairaalassa töissä niin mun kädet ei kestäneet käsidesejä ollenkaan. Aina sormet verillä siitä myrkystä. Nykyisin kestää vähän paremmin, paitsi jos pitää pestä ensin kädet. Se yhdistelmä tuhoaa mun sormet ihan varmasti.

--

Lihasrelaksantti oli aika hyödyllinen. Kipu muutti muotoaan yön aikana, kun nukuin sen tainnuttajan kanssa.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ma 26 Joulu 2016 23:18

Tänään se jouluflunssa vihdoin iski päälle. On se jo pari päivää yrittänyt tulla päälle ja nyt se sitten lopulta iski. :huoh:
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Aranwe » Ti 27 Joulu 2016 12:36

Mulla saippuat ja pesuaineet ei niinkään kuivata ihoa, mutta kylmä ilma tekee sen todella tehokkaasti. Kun lämpötila laskee alle 5 asteen niin kutina alkaa ja se loppuu kun lämpötila nousee yli 5 asteen.
Aranwe

ViestiKirjoittaja damn » Pe 30 Joulu 2016 20:17

Apua mikä flunssa. Olen aina vähän nuhainen, mutta en muistanut miltä tuntuu kun on pää täynnä räkää ja se ei lopu vaikka kuinka niistäisi. Hetkellisesti auttoi auttoi kun kävin saunassa saunavuorolla. Harmi ettei mulla ole omaa saunaa, tällä hetkellä kävisin siellä koko ajan. Hyvää tässä on ainoastaan se, että sain pitkästä aikaa kunnon yöunet viime yönä, kun olin aivan poikki jo kahdeksalta illalla ja meninkin sitten nukkumaan ja nukuin kuin tukki aamuun asti. Veikkaan saman tapahtuvan tänäänkin. Harmi, että keskustaan ja apteekkiin on pari kilsaa, ei jaksaisi nyt millään lähteä ulkoilemaan.
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Pe 30 Joulu 2016 22:16

:paijaus: I feel you. Minäkin olen flunssassa, mutta mun flunssa on onneksi menossa ohi. Saunan korvikkeena höyryhengittely voisi auttaa. Limaisuuteen suosittelen (niin kuin aina) nenäkannua. :sydän: Sillä saa poskionteloidenkin lima kyytiä, joten auttaa myös siinä, ettei poskiontelontulehdus pääse niin helposti kehitymään. Niitä saa ostettua apteekeista ja luontaistuotekaupoista. Todennäköisesti myös isommista marketeista.
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja damn » Pe 30 Joulu 2016 22:35

Tänään just kaipailin nenäkannua, ja mietin että olisipa hyvä. Ja jos oisin sinne apteekkiin selvinnyt niin oisin ostanut. Mulla oli sellainen joskus vuosia sitten, mutta en tiedä mihin se jäi ja mielessä on ollut ostaa, mutta se aina unohtuu. Täytyy koittaa huomenna sinne apteekkiin, jos vaikka aamulla olisi virkeempi olo. Tai vaikka ei olisi virkeempi olo, niin pakko kai sinne on koittaa ryömiä :D .
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ke 04 Tammi 2017 21:55

Mulle vissiin iski tuon jälkeen uusi flunssa putkeen, kun oireet tuon jälkeen yhtäkkiä muuttuivat ja pahenivat. Flunssapäivä nro 10 menossa. :epäilevä:

Kävin tänään lääkärissäkin saadakseni tietää, että tämäkin on virusperäistä. Että tässä sitten jatketaan flunssailua ilman lääkitystä.
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 10 Tammi 2017 16:29

Sain keuhkoebolan, eli jonkinlaisen flunssan.
Keuhkoputkea polttaa ja yskiminen on hirveetä.
Lihaksia vähän särkee, muutoin väsyttää ja on kylmä.

Ehkä tää tästä.
Köh, köh.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 12 Tammi 2017 21:12

Yskiessä limahissi liikkuu. En ehkä kuole tähän keuhkoebolaan, vaikka edelleen on aika kipeetä touhua.
Nyt kuitenkin pystyy jo syömään, eikä oo kai hirviömäinen kuumekaan enää.
Sain jopa pesukoneen pyörimään :tilt:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 15 Tammi 2017 15:23

Kuume is back :epäilevä:
Tai joku is. Hirvee olo. En saanut yöllä kunnolla nukuttua, nyt väsyttää senkin takia ja paleltaa, vaikka on villasukat ja viltit ja niin edelleen. Päänsärky on hiipimässä myös kaveriksi, vaikka siitä pääsin eroon jo torstaina!
Soitin itelleni huomiseksi lääkärin, koska ääni ei kulje juuri ollenkaan.

Ihan ku joku ultimaattinen kosto olla näin kipeenä :epäilevä:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 16 Tammi 2017 14:02

Virustauti.
CRP mulle normaali 12. Eli ei mitään ylimääräistä tulehdusta olemassa. Mikä on hyvä.
Ei turhia antilooppeja, mutta astmalääkettä ja lepoa.
Ajattelin ottaa jonkun sarjamaratonin tähän. :huoh:
:keijo:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Haahuilija » Ma 16 Tammi 2017 17:15

Voi hemmetti, että voi sattua selkään! Ihan kun olisi iskenyt noidannuoli, paitsi että tuli itse aiheutettua kivut käymällä luistelemassa/pelailemassa liian pitkään.
Lopetin vasta kivun tultua sietämättömäksi ja tämä päivä onkin mennyt 800sen buranan voimin kun muuten ei saisi edes jalkaa nostettua portaille.
Kyllä taas huomaaa, miten vanhaksi sitä on tullut :(
Haahuilija

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 24 Tammi 2017 20:07

Kolmas viikko sairaslomaa :epäilevä:
Nielussa kuulema viruspeitteet, mutta lääkärin mielestä en enää tartuta tautia eteenpäin :töktök: What ever that means.
Selvä.
Helvetin keuhkoebola :epäilevä:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ti 24 Tammi 2017 22:26

Mulla on oireet edelleen melko pahat. Siihen pisteeseen asti, että en ole jaksanut mennä yliopistolle, enkä ole huomennakaan menossa. Flunssapäivä nro 30 menossa. :epäilevä: Eilen kävin taas lääkärissä ja edelleen tämä on virusperäistä eli lääkkeellisesti ei ole mitään tehtävissä. :huoh: Mä en enää jaksa olla kipeä.
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 24 Tammi 2017 23:49

:paijaus: Kohtalotoverille.

Mulle kyllä lääkäri sanoi tänään että jos ei kohta helpota niin hän varmuuden vuoksi suosittelee antibioottia, koska on mennyt jo näin pitkään. "Kokeilun vuoksi, että jos siinä onkin jotain muutakin" :epäilevä:

Mun piti saada tänään kortisonit, mutta se unohti kirjoittaa ne :keijo:
Koska astma.
Yhdeksi tekijäksi lääkäri kirjasi tietoihin astman pahenemisvaiheen.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » La 28 Tammi 2017 21:41

Flunssapäivä nro 34. Kuume nousee. :keijoei: Maanantaina oli ihan pikkuisen lämpöä ja tänään sitten ekaa kertaa tän taudin aikana kuume nousee. Josko nyt saatais elimistön puolustusmekanismit kunnolla toimintaan ja tauti selätettyä. :friikkipomppu:
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 29 Tammi 2017 00:36

Voi marski. :friikkipeukku: Huhhuh! 34 päivää jo! Toivon että mun menee ohi aiemmin.

Mä oon saanu tän muuttopakkauksen yhteydessä aika kovia yskänpuuskia ja tänäänkin taas ääni hävis :jaaha:
No, maanantaille on lääkäri varattuna. Viimeksihän se sanoi ettei tää enää tarttuis, mutta ei jätä mua vaan rauhaan. :epäilevä:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Aranwe » Su 29 Tammi 2017 12:29

marenkienkeli kirjoitti:Flunssapäivä nro 34. Kuume nousee. :keijoei: Maanantaina oli ihan pikkuisen lämpöä ja tänään sitten ekaa kertaa tän taudin aikana kuume nousee. Josko nyt saatais elimistön puolustusmekanismit kunnolla toimintaan ja tauti selätettyä. :friikkipomppu:

Mulla oli joskus pitkä flunssaputki ja nieluviljelyn tuloksena löytyi streptokokki-G infektio, joka hoidettiin antibiooteilla kuntoon. Flunssaputki loppui siihen.
Aranwe

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Su 29 Tammi 2017 15:49

Mulla ei oireet kyllä oikein vastaa angiinaa (niitä mulla oli usein kuumeella ja ilman, kun olin lapsi/teini). Ihan perusflunssalta vaikuttaa, mutta viikonlopun aikana uskon muuttuneen ihan poskiontelon tulehdukseksi. Huomenna kaiketi taas lääkäriin, jollei jotain ihmeparantumista tapahdu.
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ti 31 Tammi 2017 19:58

Aamulla olin ihmeissäni. Limaa tuli hyvin vähän ja hengitys kulki hyvin. Poskiontelot olivat pikkuisen arat. Ajattelin, että olen menossa tänään turhaan lääkärille.

Suuntasin heti aamusta röntgeniin ja sitten verikokeeseen. Odottelin reilun tunnin lääkäriaikaa ja luin kannesta kanteen yhden Allergia ja astma -lehden. Sitten astelin lääkärille. Lääkärillä oli röntgenkuva tietokoneen ruudulla. "Miltäs näyttää?" Minä: "Pääkallolta. :keijo: " Mietin, että mun toinen poskiontelo on paljon pienempi kuin toinen. :O: Ja sitten tuli selitykset. Toinen poskiontelo onkin aivan täynnä kamaa ja toisessakin n. 1/5. :isosilmä: Että sellaista. Se siitä ihmeparantumisesta.

Huomenna on punkteerausaika nenä ym. -spesialistille. :hytinä: (Ei kauhutarinoita kiitos. Oksettaa jo valmiiksi ajatuskin.) Katotaan samalla, mikä bakteeri on kyseessä, jotta tulee parhaiten soveltuvat antibiootit.

Tavallaan oon aika tyytyväinen. Eilen olis lääkäri määrännyt mulle vaan suoralta kädeltä antibiootin näkemättä mua uudelleen, mutta en suostunut. Ihan hyvä, koska tuo vaikutti aika pahata. Olis kuitenkin määrännyt väärän antibiootin tai oikean, mutta bakteeri selviäisi tuolla limakerrostumassa ja sitten olisi tullut antibioottikierre. Parempi näin, mutta silti. :hytinä: :umpfh:

Ja hauskaa tässä on myös se, että tänään ei edelleenkään näkynyt ultraäänellä mitään. :keijo:
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja skray » Ti 31 Tammi 2017 22:25

Viime viikon maanantaina poitsulla oli hieman lämpöä illalla. Tiistaina se nukkui muutamia hetkiä lukuun ottamatta oikeastaan koko päivän. Sen jälkeen on yskinyt (mikä jo onneksi melkeen kokonaan loppunut) ja pikkuhiljaa perjantaiksi tuli oikein kunnon räkätauti, josta nyt on parantumaan päin. Eilen illalla mulla oli lämpöä ja tänään olisin voinut nukkua koko päivän. Huomenna alan kai yskiä sitten ja perjantaiksi on kunnon räkätauti? Nyt jo nenä vuotaa ja kurkku oli eilen illalla ihan sairaan kipeä. Tänään se on jo vähän parempi, onneksi.

Mulle riittäis jo tää flunssailu, kun ei pääse mihinkään kotoa poitsun kanssa, kun joka paikassa oltais vaan tartuttajina.. :huoh:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja Haahuilija » Ke 01 Helmi 2017 13:39

Onkos teistä kukaan kokeillut tätä "ihmelääkitystä"- sinkkiä flunssan hoitoon?

Itsellä oli varmaan kolme viikkoa enempi ja vähempi flunssaa (ilman kuumetta/lämpöä).
Nyt kun on ollut terveenä, niin alkoi taas maanantaina tuntua kevyttä nenävuotoa,
joten ajattelin kokeilla ja hain apteekista imeskeltäviä sinkkitabletteja.
Tottakai myivät vielä kaikista voimakkaammat ja kalleimmat versiot, (sis. vitamiineja) mutta otin kokeiluun.

Syöty nyt 3-4 tablettia päivässä, eikä olo ainakaan pahentunut, nenävuotokin loppui,
mutta mistä ihmeestä sen tehon pystyy toisaalta toteamaan,
kun onhan näitä ohimeneviä eri syistä johtuvia "flunssaoloja" muutenkin?
Haahuilija

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 01 Helmi 2017 16:32

Mulla on vähän ristiriitainen suhtautuminen edes flunssaan. Kun mun mielestä kaikki valuvat nenät ei oo flunssia edes, vaan ihan vaan limakalvon reagointia lämpötiloihin ja vallitseviin olosuhteisiin. Mulla vuotaa nenä "vettä" talvisin kun tuun sisälle tai meen ulos. Kesällä tätä ei ole, sen sijaan kesällä on heinänuhaista aivastelua ajoittain. Jos on kauhean kuiva ilma, tai hirveästi pakkasta, mä aivastelen samalla lailla ja joskus nenä jää sen jälkeen "valumaan".
Flunssana itellä oon pitänyt vaan sitä että on täysin tukossa ja sitten tulee tietynväristä räkää, eikä suinkaan vaan valuvaa nenää. Tokihan flunssasakin voi nenä valua, mutta en itelläni reagoi niihin jos ei muuten oo kipeenä :keijo:

Oon kuullut kyllä että sinkki auttaa, mutten ole testannut. Ehkä just siks, että siinä kohtaa kun sitten on se flunssa, niin en jaksa raahautua ja flunssan jälkeen se on vähän jo turhaa :keijo:

(olipa hyödyllinen viesti :keijoei: )
Kibaya
Hörhökeijotar

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa