theia kirjoitti:Sehän on laiskan mutsin vaihtoehto, koska a) vauva syö itse ja b) vauva syö enimmäkseen samaa ruokaa.
Mä taas oon aatellu koko ajan toisin päin, että soseet on laiskan mutsin vaihtoehto, koska voi kokata kerralla moneks viikoks ja sit ei ole pakko tehdä ruokaa ollenkaan, jos ei huvita ja mukulalle silti on sapuska pakastimessa.

Jos esim. ite haluaa heseen tai pizzalle, mut sit ei lapselle olis mitään ruokaa, niin sit olis pakko kokata jotain.
Meillä on vielä jotain soseita, ehkä viikoksi tai kahdeksi, pakastimessa, mutta kun ne loppuu, niin alan antaa meidän syömää ruokaa pikkuhiljaa. Tai voisi aloittaa sen antamisen jo nyt, niin on sit kuitenkin niitä valmiita soseita tarvittaessa vielä pakastimessa, jos meidän ruoka ei kelpaakaan. Mulla on semmonen ihana pieni ruokamylly, jolla saan mistä tahansa ruuasta sosetta annoksen kerrallaan. Näin ei ole pakko aloittaa sormiruokailuakaan vielä. Pikkuhiljaa sitä pitäisi kuitenkin nyt jaksaa alkaa tekemään enemmän. Tein jo kerran banaanipannaria, jota poitsu ei todellakaan arvostanut, myös makaroneja on maisteltu, mut ei nekään oikeen uponneet sellasenaan, kun ovat niin isoja. Soseessa pasta menee vähän paremmin, mutta ei ole kasviksia voittanutta vielä.
Riisin kanssa meillä on ongelmia. Kokeilin ensin tavallista täysjyväriisiä, mutta se jäi vaan poitsun suuhun pyörimään, eikä ottanut ruokaa lusikallista enempää. Puuroriisiä meni ehkä pari lusikkaa ja sit ei enää. En ole soseuttanut riisiä, koska ne on niin pieniä muutenkin, että pitäis sinällään olla syötävää ihan sellaisenaan. Muutenkin soseiden seassa on nykyään riisiä isompia palasia esim. porkkanaa ja perunaa ja ne menee ihan helposti alas, miksi ei riisi menisi? Ihmettelen vain. Olisiko jollain jotain ideoita riisin saamiseksi ruokavalioon? Pastahan meillä myös tökkii edelleen vähän, mutta onneksi vain vähän.
ONNEA Shaylle perheineen. Ihanaa.
Mietinkin tuossa pari viikkoa sitten, että kohta vauva vissiin syntyykin, jos ei jo silloin ollut syntynyt.

Miltä tuntuu Shay?