Puhutaan säästä!

Re: Puhutaan säästä!

ViestiKirjoittaja Santalaceae » Pe 27 Kesä 2008 09:24

Lyyra kirjoitti:Ou mai gaad kolme päivää!! :sekopää:
Käsittääkseni se aurinkokin on paistanut siellä ihan kiitettävästi kun niin monella on nahka palanut.

Olisikin ollut 3 päivää, mutta kun on ollut viimeiset 3 viikkoa. :huoh: Viime kesäkin oli viileä ja sateinen, joten pieni vaihtelu olisi paikallaan. Hyvähän se on, että sataa varsinkin kun täälläkin kärsittiin muutama vuosi sitten kuivuudesta, mutta liika on liikaa.
T: nimim. ulkotöissä

Edit: lisäsin hymiön
Santalaceae

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » La 28 Kesä 2008 01:07

Lyyra kirjoitti:Tuo on kyllä ihme homma, että aina pitää valittaa. Ensin valitetaan että tulis jo se kesä. Sitten kun se kesä tulee, niin valitetaan jatkuvasta sateesta kun parina päivänä ripsahtaa vähän vettä.

Sä taidat edustaa sitä koulukuntaa, jonka mukaan kesää ei saa haukkua, koska se voi suuttua ja mennä iäksi pois. :nirppa:

Useimminhan sääkeskustelu on valittamista. Suomalaiset ovat maailman sitkein valittajakansa. Silloinkin, kun menee niin hyvin kuin voi mennä, sanotaan, ettei vituta paljoa. :tilt:

Jos sulla on ikävä Suomen kesää, niin eihän se meidän syy oikeastaan ole.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Purple » La 28 Kesä 2008 01:15

Pascal Lemoix kirjoitti:
Lyyra kirjoitti:Tuo on kyllä ihme homma, että aina pitää valittaa. Ensin valitetaan että tulis jo se kesä. Sitten kun se kesä tulee, niin valitetaan jatkuvasta sateesta kun parina päivänä ripsahtaa vähän vettä.

Sä taidat edustaa sitä koulukuntaa, jonka mukaan kesää ei saa haukkua, koska se voi suuttua ja mennä iäksi pois. :nirppa:

Mä edustan sitä koulukuntaa, joka rutisee kuumuudesta. Siihen tulee aina kommenttia, että ei saa valittaa, kun kerrankin on lämmin. Ja miksei muka saa? Jos mua tukaloittaa kuumuus niin miksen saisi siitä valittaa siinä kun joku valittaa jatkuvasta sateesta? Ei se tosiaan siitä pelästy. :virne:

Nykyiset kelit ei valituta. Kivahan se ois, jos ois vähän lämpimämpää ja aurinkoisempaa ja jos vaikka vois pitää ihan pelkästään lyhythihaista paitaa kun kesäkuuta kuitenkin elellään, mut meneehän se toistaiseksi näinkin. Ens kuussa jos vielä jatkuu viileys niin sit voin valittaa. Nyt lupaavat kuitenkin viikonlopuksi kivaa keliä, aion hyödyntää sitä istumalla pihalla musiikki korvissa ja kirja kourassa. Saatan syödä jäätelönkin!
Purple

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Su 29 Kesä 2008 10:08

Purple kirjoitti:Mä edustan sitä koulukuntaa, joka rutisee kuumuudesta. Siihen tulee aina kommenttia, että ei saa valittaa, kun kerrankin on lämmin. Ja miksei muka saa? Jos mua tukaloittaa kuumuus niin miksen saisi siitä valittaa siinä kun joku valittaa jatkuvasta sateesta?

Maailman suurin komppi! Missä kirjoittamattomassa laissa sanotaan, että vain kylmästä ja sateesta saa valittaa? Jos ei oikeasti pidä kuumasta, niin kai sen nyt saa tuoda julki samalla lailla kuin kuumasta pitävät saavat narista, kun sataa? Nii kerta. :nirppa:
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Lumikki75

ViestiKirjoittaja Shay » Su 29 Kesä 2008 11:22

Tää on niiin tätä. :epäilevä: Heti kun sai bikinit päälle ja rasvat naamaan,
niin aurinko menee pilveen. :epäilevä: Stana, meen seisomaan tonne pihalle
sääskien kanssa ihan uhmallakin, jos, prhna, sattus pilivien lomasta
naamaansa näyttämään. :raivo:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja skray » Ma 30 Kesä 2008 16:30

Liityn Purplen ja Lumikin kanssa samaan karhoon.
Kuumuus on sietämätöntä. Mun mielestä on kuuma sillon kun mittari ylittää 20 astetta ja tukalan kuuma sillon kun se ylittää 25 astetta. Huh hellettä! :hullu:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 30 Kesä 2008 16:51

Jep. Kuumuudesta olen valittanut minäkin ja hartaasti. Sade on kivaa. Kesä kuivaa sen minkä kasteleekin. Valittakaa te vain rauhassa. Minä tulen sitten talvella riemuitsemaan kylmästä ilmasta :)
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja shaana » To 03 Heinä 2008 12:39

Jännä sää!
Harmaata ja sataa, mutta sataa semmosta hötövettä, samalaista ku suihkupullosta saadaan aikaan :raps: Tommonen sade ei haittaa oikeastaan yhtään, mutta toi harmaus on ihan syvältä. Hötösade ja aurinkoa? Joo! :superhymy:
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja shaana » Ti 08 Heinä 2008 12:14

Säätilassa ei valittamista.

Lupaan valittaa jos nakkaa vettä tänään niskaan, koska aikeenani on ulkoilla tänään. Vähän on synkeätä ja tuuli puhaltelee, puhaltelisi tarpeeksi kauas sitten roikkuvat harmaat pilventapaisetkin. Muualla Euroopassa kärsitään helleaallosta, meillä ei mitään uutta.
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja theia » Ti 08 Heinä 2008 12:19

Mulla on loma, joten sää ei voi olla kovin nätti :p

Eilen tosin oli ihan ookoo sää suurimman osan päivää, aurinko paistoi, muttei ollut liian kuuma.

Kunhan vaan viikonloput olisi aurinkoisia...
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Shay » Ti 08 Heinä 2008 12:30

Jos pihalle ilmestyisi joku aikakoneessa nyt, ei hän arvaisi, että on Heinäkuu.
Ehkä vain rehevästi kukkivat kukat antavat vihiä siitä, ettei nyt olekaan
syksyinen sadekausi menossa...
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Sippura » Ti 08 Heinä 2008 12:32

Ajattelin jo aamulla, että menin nukkumaan heinäkuussa mutta heräsin lokakuussa :bubbles:
Lievästi sanoen koleaa keliä tarjoilee Suomemme suvi. Töihin pyöräillessä saa olla vi-
susti hanskat kädessä ja huivi kaulassa, iltapäivällä sentään tarkenee jo ilman. No, en
silti valita, sillä ihan takuulla ne tajun vievät helteet on vielä tulossa tännekin. Viimeis-
tään sitten elokuussa kun on loma :tilt:
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen

ViestiKirjoittaja skray » Ke 09 Heinä 2008 11:16

Tihkusade, tai hötösade niin kuin Shaana tuossa asian ilmaisi, on hassua, koska se kastelee kaikki. Tihku ei tunnu tai näytä siltä, että se kastelisi kaikki, mutta niin se vaan tekee.

Täällä tihkuttelee nyt aika sopivasti. Äsken satoi vielä ihan kunnolla. Sade on ihan kivaa, koska sitten osaa taas arvostaa aurinkoisia päiviä. Sade ja aurinko vuorotellen :sydän: .
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja Migreeni » Ke 09 Heinä 2008 22:59

Tänään kun menin aamulla töihin, tuntui ihan siltä kuin olisin ollut matkalla kouluun...
Ihan syyssää :hullu:

Ei siinä muuten mitään, syksy on ihan kiva vuodenaika, mutta tahtoisin kyllä sen kesänkin jossain välissä. Kun ei ole ollut vasta kuin muutama hellepäivä... (Ja nekin olen ollut pahaksi onneksi töissä)

Kai se kesä tulee sitten, kun pitäisi olla syksy.
Kumpi ja Kampi tappeli. Sitten paikalle tuli Jouko ja Kosti.
Migreeni

ViestiKirjoittaja Shay » Ke 09 Heinä 2008 23:04

Pittää ruveta lämmittämään... heinäkuusa. :epäilevä: Ulkona meinasi lenkkeillessä tulla pelkällä
pitkähihaisella puserolla kylymä... heinäkuusa. :epäilevä: Pyöräillesä tarttis olla hanskat käjesä...
heinäkuusa. :epäilevä: Autoakin pitäs aamuisin lämmittää... heinäkuusa. :epäilevä:

Mikä vtun heinäkuu? :epäilevä:
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Migreeni » Ke 09 Heinä 2008 23:24

Shay kirjoitti:Mikä vtun heinäkuu? :epäilevä:

Niin ja kuten mainitsin jo vaivais-valivali-ketjussa, että olen tosiaan vilustunut... heinäkuussa.

Mitä tämä on?

Tuntuu, että ilmastonlämpenemisen myötä kesä on alkanut siirtyä syksympään. Tulevaisuuden lapsilla tulee siis olemaan koleat kesälomat, jollei niitä siirretä...
Migreeni

ViestiKirjoittaja Kaari » To 10 Heinä 2008 08:18

Migreeni kirjoitti:
Tuntuu, että ilmastonlämpenemisen myötä kesä on alkanut siirtyä syksympään. Tulevaisuuden lapsilla tulee siis olemaan koleat kesälomat, jollei niitä siirretä...

Tulevaisuuden lapset eivät ehkä ilmastonmuutoksen myötä näe enää neljää erilaista vuodenaikaa, aina on harmaata ja synkeää :(

Mäkin olen jossain vilustumisen ja allergian välimaastossa, viikon olen pärskinyt, enkä ole saanut selville vieläkään mistä johtuu. Tahtoo kesän ja tahtoo talven :itku:

Oikein hirvittää, miten sitä selviää Rooman helteessä parin viikon päästä, kun ei ole yhtään ehtinyt totuttautua kesähelteisiin etukäteen :hullu:
Kaari

ViestiKirjoittaja shaana » Pe 11 Heinä 2008 10:37

Näyttäisi uhkaavasti siltä, että kesä olisi tulossa! :keijo:
Ensi viikollehan on luvattu helteitä ja kyllä tänäänkin pilvettömältä näytti taivas kun töihin käppäilin.
Kivat vaan niille jotka jää lomille nyt. :)
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » La 12 Heinä 2008 01:26

Täällä sataa aivan kaatamalla. (Heti tosin kun sain tuon lauseen kirjoitettua, sade vähän hiljeni.) Saa nähdä, kuinka hyvin saa nukuttua.

Toivottavasti huomenna ei sada. Harkitsin, että vois vaikka pyöräillä 8 km matkan kaverin luo ja takaisin. :)
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Tr*ina » Ke 16 Heinä 2008 02:50

shaana kirjoitti:
Ensi viikollehan on luvattu helteitä.

No tuliko helteet? Ei.

Kesäkuun alusta aloin laskea kylmiä viikkoja. Tämä viikko on kuudes perättäinen kylmä viikko. Yksi lämmin perjantaipäivä on osunut jaksolle. Se oli se päivä, kun tarkenin t-paidassa ulkona. Juhannuksena käytin talvitakkia kuten tälläkin viikolla.

Mutta silti uskon vielä helteisiin. Tilastollisesti heinäkuun viimeinen viikko on todennäköisin helleviikko kesässä. Uskon myös helteiseen elokuuhun. Viime vuosien trendi kun näyttäisi olleen, että vuoden ajat, kaikki, ovat järjestäin myöhässä.
Juha Mieto: "Onnellisuus syntyy vuodenaikojen tarkkailusta."
Tr*ina

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Ke 16 Heinä 2008 10:23

Mulle on joku sammakonnuolija luvannut parhaimmat kesähelteet lomani ajaksi, eli juurikin elokuuksi :gay: Sinänsä harmi, menee vähän hukkaan nekin säät, kun aikomus oli tosiaan pistää rempan kanssa ranttaliksi. Toisaalta ihan sama, kunhan ei tartte töihin tulla.

Mä olen useimmiten tyytyväinen vallitsevaan säähän, oli se sitten mitä tahansa. Oma pää vaan kärsii, jos säälle kiukuttelee, joten useimmiten vain nautin (tai yritän) vallitsevan sääolon parhaimmista puolista. Nytkin on sateisen harmaata, märkää ja viileää. Hyvä näin, ei ole liian kuuma istua töissä, eikä niiiiiiin kovasti ketuta konttorilla istuminen. Ulkona tuoksuu ihanalle. Kun aurinko ei paista, niin mä en myöskään pala. Työkaverin keväällä istutettu nurmikko on pelastunut, meinasi kuolla sateen puutteessa. Omaa nurtsia ei tarvitse leikata, kun "son märkää" :tilt: Kaikkea hyvää löytyy, eli ihan hyvä säähän nyt on :D

Viikonlopuksi voisi aurinkokin näyttäytyä, jos tohon Rockperryyn menis. Toisaalta viime vuonna meillä oli Murun kanssa hauskaa istua Perryn anniskelualueella kahdestaan mun sadeviitan alla kaatosateessa :virne: Kaljakin oli jo valmiiksi lemmehtynyt, niin pari sadepisaraa ei haitannut siinä olleskaan :gay:
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja shaana » Ke 16 Heinä 2008 12:17

Juu eipä tulleet helteet niin.
Kova tuuli ainakin täällä kohdin maata, harmaata muttei sateista.

En mäkään jaksa kiukuta säälle, ellei ole jotain ulkona toteutettavia suunnitelmia, jotka sää totaalisesti pääsisi pilaamaan.
Voihan säästä purnata, mutta säävaihtelut harvoin, tuskin koskaan onnistuvat päivääni pilaamaan, sen tekee joku ihan muu. :keijo:
Heltsinkissä mua usein katotaan kieroon syksyisin, kun tulee räntää vaakatasossa ja mä kävelen hymyillen Aleksanterinkatua :virnu: Toppen.
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja Migreeni » Ke 16 Heinä 2008 20:42

Täällä on ollut tällä viikolla ihan hyvä ilma. Ei nyt helteitä sentään, sehän olisi ihan omituista näin heinäkuussa, mutta aurinko on jopa paistanut suurimman osan ajasta.

Yhtenä aamuna sattui toki melko omituinen sää-ilmiö.
Heräsin siihen, että aurinkoa tulvi sälekaihdinten läpi ja ilahduin heti. Hetkeä myöhemmin avasin verhot ja pihalla satoi ja oli harmaata... Näinköhän vain unta :raps:

Ja siitä huolimatta, että sää on hyvä, olen vain istunut sisällä koko viikon, jos ei töissä käyntiä lasketa. Jos siis vielä valitan sateista, niin lyökää mua. Oma vika, kun on istunut hyvien ilmojen aikaan sisällä...
Migreeni

ViestiKirjoittaja Aurora B. » To 17 Heinä 2008 10:42

Eilen puoli tuntia tuon edellisen harmaata, sataa ja on kylymä -postaukseni jälkeen sään jumalat päättivät pitää hauskaa ja piilottivat pilvet jonnekin :D Sen jälkeen on ollut aurinkoista ja lämmintä, ei onneksi liian kuumaa. Jei :D

Möykkylä: Puoli tuntia yllä olevan aurinkoilmoituksen jälkeen alkoi sataa. Nyt on harmaata, sataa ja on kylymä. Joku kettuilee mulle :epäilevä:

Suomen kesä :hymyhali:
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja Shay » La 02 Elo 2008 00:16

Nyt on heinäkuu ja ulukona on pimiä kuin talavella. :hämillään: Ei kiva. Ei kiva ollenkaan.
Ja viimeisen viikon on paistanu aurinko aivan hulluna ja totta henmetissä viikonloppuna
ei paista kuin keittolevy. :norsu:
Shay
Hukkasusi

EdellinenSeuraava

Paluu Uutiset ja Sä