Muuttohöpinää

Re: Muuttohöpinää

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 26 Tammi 2017 19:51

Kibaya kirjoitti: :epäilevä:
Seuraavan kerran kun rupean puhumaan että pitää muuttaa, niin olkaa niin kilttejä ja sanokaa että se on hullun touhua.
Pliis!
Koska onhan tää. Tiedostan että ollaan tehty ihan älyttömästi töitä ja pakattu ja pakattu, mutta silti tuntuu ettei mitään tapahdu. Johtuu ehkä siitä että oli pakko hakea lisää laatikoita :virne:

:paijaus: Kyllä se siitä. Te pystytte siihen! :kyllä: Joka muutossa käy niin, että laatikot loppuvat kesken. Aina ja iankaikkisesti, aamen.

Kibaya kirjoitti:Ja millä heevetillä saa kakspuoleisen teipin irti seinistä? Kysyn vaan! :gaah: :epäilevä:

Mä tiedän, että sulla on viinaa (mitä suurempi etanolipitoisuus, sen parempi) jääkaapissa. ( :virne: ) Kokeile sillä? Kostuta tarran yläreuna viinalla, anna imeytyä/liuottaa, lisää viinaa, kampea irti vaikka veistä apuna käyttäen. En ole ite testannut, mutta vois toimia. Ite oon tosin poistanut tosi pahojakin liimatahroja vanhentuneilla auringonhattutipoilla, koska niiden alkoholipitoisuus on niin suuri. :tilt:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 26 Tammi 2017 20:52

Hmmm... viinaa :raps:
:keijotäpinä:

Kiitti Marski!
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ma 30 Tammi 2017 19:32

Muuttaminen on kyllä yksi infernaalisimpia toimituksia, joita ihminen on ilokseen keksinyt. Laajat remontit hyvänä kakkosena.

Me muutettiin U:n kamat tähän heinäkuun lopussa 2015. Kirjahylly saatiin pystyyn vissiin parin kuukauden kuluttua siitä. Voimat ja kiinnostus ovat yleensä pitkään loppu sen jälkeen, kun ne fucking kamat on saatu jotenkin lopulta survottua sisään.

Kesä 2016 oli ikkunarempan odottelua ja toisaalta viimein lähtivät edellisten asukkaiden taulut ja saatiin parveke tyhjäksi pääosin heidän roinastaan. Syyskuussa oli ikkunaremppaa ja joka ikkunaan piti olla 1,5 metriä tilaa, itse asennus tulee joskus. :epäilevä: Eli löysässä hirressä oltiin pitkään. Sitten oli valvojan kierros ja viimeistelytöitä ja toinen valvojan kierros ja aina olisi pitänyt olla tilat raivattuna. Keittiökin oli pitkiä aikoja niin, että istuin selkä melkein hellassa kiinni ja jääkaapille oli mielenkiintoista mennä.

Sälekaihtimet puuttuu meiltä vieläkin. Ei ole oikein jaksanut ajatella. Olkkarissa on väliaikaisratkaisu jäänyt pysyväksi, kun tärkeimmät yksityiskohdat toteutuvat. Ehkä kesällä 2017 saadaan tää asunto niin kuin ekaa kertaa täysin kuntoon, että kaikki on omaa kamaa, niille kuuluvilla paikoilla ja... sitten varmaan tulee putkiremppa :viha:
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Aranwe » Ma 30 Tammi 2017 21:53

Kokeilkaa joskus ulkomaille muuttoa...
Aranwe

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 30 Tammi 2017 22:30

Aranwe kirjoitti:Kokeilkaa joskus ulkomaille muuttoa...

Just nyt sanon: ei.

:helpotus:
Ei mulla muuta.

Paitsi että naapurissa asuu outoja hiippareita. ( :hymyhali: )

Ja mulla on joululauluja soittava ovikello.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ti 31 Tammi 2017 18:01

Kibaya kirjoitti:Ja mulla on joululauluja soittava ovikello.

:kauhistunut:

:tipahdus:

Älä tee sille mitään! :keijotäpinä:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja SirPet » Ke 01 Helmi 2017 11:35

Wildchild kirjoitti:

Ei rikkoa saa, ei poistaa saa, Wildis voi tulla ovikellon taa! :kailotus:
SirPet

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ke 01 Helmi 2017 19:50

SirPet kirjoitti:
Wildchild kirjoitti:

Ei rikkoa saa, ei poistaa saa, Wildis voi tulla ovikellon taa! :kailotus:

:rolf:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja Suvi » To 02 Helmi 2017 00:01

Kibaya kirjoitti:

Miten SULLA voi olla? Miten se on mahdollista? :isosilmä:

:virne:
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 02 Helmi 2017 11:59

Suvi kirjoitti:
Kibaya kirjoitti:

Miten SULLA voi olla? Miten se on mahdollista? :isosilmä:

:virne:

Sillä että se ei ole mun vaan tän asunnon omistajan :jaaha:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja L-S » To 02 Helmi 2017 16:33

No niin, mutta onhan se nyt aika koomista just sun kohdalla, että tuollainen sattuu tulemaan vastaan. :keijo:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 02 Helmi 2017 16:43

No on :virne:
Harmi ettei siihen saa omaa biisiä.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Pe 03 Helmi 2017 15:49

marenkienkeli kirjoitti:
Kibaya kirjoitti:Ja millä heevetillä saa kakspuoleisen teipin irti seinistä? Kysyn vaan! :gaah: :epäilevä:

Mä tiedän, että sulla on viinaa (mitä suurempi etanolipitoisuus, sen parempi) jääkaapissa. ( :virne: ) Kokeile sillä?

Toimiko se viinakikka?
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 03 Helmi 2017 16:05

marenkienkeli kirjoitti:
marenkienkeli kirjoitti:

Mä tiedän, että sulla on viinaa (mitä suurempi etanolipitoisuus, sen parempi) jääkaapissa. ( :virne: ) Kokeile sillä?

Toimiko se viinakikka?

Hei joo, toimi! Kiitos :hymyhali:
Muutamaa kohtaa joutui liottelemaan enemmän, mutta aika helpolla ne lopulta lähti. Uskallan ehkä käyttää nykyisessä asunnossa myös kaksipuoleista teippiä.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja damn » Ma 07 Elo 2017 19:48

Me etsitään mieheni kanssa yhteistä kotia. Ei edes ollut tarkoitus muuttaa näin nopeasti yhteen, mutta joka päivä toistui jutuissa monta kertaa "sitten kun asutaan yhdessä niin..." "kun meillä on yhteinen koti niin siellä....". Mies on sitä paitsi lähes aina mun luona, niin miksi asua erillään. Mutta halutaan isompi kämppä kuin minun kaksio, sellainen, jossa on ylimääräinen työ/harrastushuone, että on sitten tilaa ja omaakin aikaa.

Nyt tulikin sitten vähän yllättävä kämppätarjous vastaan ja mennään katsomaan omakotitalon puolikasta tällä viikolla! Hiukan enemmän sitä tilaa mikä oli ajatuksissa, mutta olen asunut lapsuuteni/nuoruuteni valtavassa omakotitalossa ja tottunut yksinkin asuessa 50 neliöisiin kämppiin, niin eiköhän tuo 100neliöinen talo olisi oikein passeli :D.
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja Shay » La 12 Elo 2017 07:28

Mekin löydettiin miehen kanssa reilu sataneliöinen omakotitalo. Tontti on sopivan iso ja pihassa on iso autotalli ja varasto. On niin vapauttavaa, kun pääsi pois ahtaasta kaksiosta, jossa koko ajan oli joku tavara tiellä eikä niitä voinut mihinkään laittaa, kun ei ollut säilytystilaakaan. Piha tietenkin vaatii työtä, mutta itse ainakin nautin pihahommista, kunhan vain löytyisi vauvan kanssa aikaa tehdä pihahommia...
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja damn » Ma 14 Elo 2017 21:58

Plaah. Unelmoin etukäteen tosi paljon siitä omakotitalon puolikkaasta ja sitä katsomassa käydessä olin huomattavasti innostuneempi kuin mieheni. No, kohtalo puuttui sitten peliin raha-asioiden muodossa ja pilasi sen unelman lopullisesti. Asunnon omistaja ei sitten kämppää mulle suositellessaan ja ilmoitukseeni vastatessaan sanonut, että läväyttää muutenkin suht kalliin vuokran päälle 300€ lisäkuluja sähköstä, vedestä ym kuluista. Tiedän, että sähkö maksaa tollasessa kämpässä taatusti enemmän kuin minun kaksiossa, mutta silti. Vuokra+nuo kulut nousi liian isoiksi. Tarkoitus olisi kuitenkin saada vähän rahaa säästöönkin, että joskus voisi ostaa oman asunnon.

Käytiin sitten katsomassa kivaa kolmiota. Tykättiin siitä ihan älyttömästi! Siitä yhteyttä ottaessaan omistaja sanoi että etsivät 1-3 vuodeksi vuokralaista. Nyt kun siihen oltiin erittäin kiinnostuneita muuttamaan niin päättivät, että tekevät vuokrasopparin vain toukokuun loppuun asti. Se voi ehkä jatkua sen jälkeen tai sitten ei, ei voi tietää vielä. Vituttaa. Niillä on talo myynnissä ja joskus kun se menis kaupaksi niin muuttaisivat siihen kolmioon. Siksi tämä mielen muuttuminen. Me nyt sitten muutetaan siihen kuitenkin ja ollaan siihen toukokuun loppuun. Elleivät nyt muuta siitäkin mieltään parin viikon sisällä, kun tän kuun lopulla kirjoitetaan se vuokrasopimus. Se kämppä ois ollut niin hyvä olla pidempäänkin.

Yritän nyt olla repimättä kauheeta stressiä tuosta kämppäasiasta. Voihan se olla, että löydetään vielä kivempi kämppä toukokuussa tai ne jatkaa sopparia, jos se talo ei ole mennyt kaupaksi. Ei vaan jaksaisi koko ajan muuttaa.
damn

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 14 Elo 2017 22:09

Tiedätte kai, että suullinenkin sopimus on sopimus näissä vuokra-asioissa ja pitää olla todella hyvä syy perua vuokrasopimuksen teko. Vuokrasopimukseen voi muuten kirjata sen jatkuuko sopimus tai että mihin mennessä pitää sopia jatkosta. Kehottaisin epävarmassa tilanteessa tekemään sopimuksen mihin on kirjattu miten vuokrasopimuksen jatkon kanssa tehdään, sen suullisen sopimuksen lisäksi. Esim. "mikäli ei 30.2. mennessä toisin sovita, vuokrasopimus päättyy"-tyylisen lausekkeen. Tällöin myös teidän asunnonhaku uuden suhteen on helpompaa ja pystytte osoittamaan että olette asunnottomia mikäli vuokranantaja ei halua jatkaa sopimusta.

Kuulostaa kohtuuttomalta tuo omakotitalon puolikkaan vuokraaja, mutta omakotitaloasuminen maksaa. Perusteliko mitenkään miten esim. sähkölasku on jaettu tai onko omaan sähkösopimukseen mahdollisuutta? Talviaikaan sähkölaskut kohoaa nopeastikin, mutta vesi-, sähkö- ja jätemaksuista 300e/kk on mun mielestä aika kova lisä.

Muuttaminen on rankkaa ja asumisen epävarmuus lisää stressiä. :paijaus:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja damn » Ma 14 Elo 2017 22:22

Minusta jotenkin vain tuntui, että se omistaja yritti maksattaa sitä, että oli joskus vaihtanut maalämpöön ja sen hankkiminen on ollut hintavaa. Kyllä varmasti kovilla pakkasilla kuluu paljon sähköä, mutta kyllä mua vaikkapa kesällä ottaisi päähän maksaa sähkölaskua n. 250€. Ei perustellut sen kummemmin kuin että kulut on isot tuollaisissa taloissa.

Juu, tiedän että suullinenkin sopimus on sopimus. Silti jotenkin epäilyttää.
damn

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 14 Elo 2017 22:26

damn kirjoitti:Minusta jotenkin vain tuntui, että se omistaja yritti maksattaa sitä, että oli joskus vaihtanut maalämpöön ja sen hankkiminen on ollut hintavaa. Kyllä varmasti kovilla pakkasilla kuluu paljon sähköä, mutta kyllä mua vaikkapa kesällä ottaisi päähän maksaa sähkölaskua n. 250€. Ei perustellut sen kummemmin kuin että kulut on isot tuollaisissa taloissa.

Juu, tiedän että suullinenkin sopimus on sopimus. Silti jotenkin epäilyttää.

Joo, jos ei pysty antamaan teille selkeää laskelmaa miten kulut muodostuu niin ei kuulosta kovin hyvältä.
Maalämmöllä varsinkin tollasten sähkölaskujen pitäisi olla menneitä aikoja. Ehkä ihan hyvä että se ettei siitä tullut mitään.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Aranwe » Ti 15 Elo 2017 00:09

Anteeksi nyt vain, mutta suullinen sopimus on sana sanaa vastaan ja sen todistaminen on yleensä mahdotonta. Aina kirjallisena kaikki.
Aranwe

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 15 Elo 2017 07:43

Aranwe kirjoitti:Anteeksi nyt vain, mutta suullinen sopimus on sana sanaa vastaan ja sen todistaminen on yleensä mahdotonta. Aina kirjallisena kaikki.

Niin on, mutta jos on luvannut asunnon jo damnille ja hänen miehelle, niin ei voi tuuliviirin lailla muuttaa mieltään jättäen heitä tyhjän päälle. Suullinen sopimus on sopimus siinä missä kirjallinenkin, vaikka onkin vähän heikommin näytettävissä toteen jos toinen käy hankalaksi.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja damn » Ti 15 Elo 2017 09:33

Kibaya kirjoitti:
Aranwe kirjoitti:Anteeksi nyt vain, mutta suullinen sopimus on sana sanaa vastaan ja sen todistaminen on yleensä mahdotonta. Aina kirjallisena kaikki.

Niin on, mutta jos on luvannut asunnon jo damnille ja hänen miehelle, niin ei voi tuuliviirin lailla muuttaa mieltään jättäen heitä tyhjän päälle. Suullinen sopimus on sopimus siinä missä kirjallinenkin, vaikka onkin vähän heikommin näytettävissä toteen jos toinen käy hankalaksi.

Sanoin just viimeksi tälle vuokranantajalle, kun juteltiin, että vaikka vuokrasopimuksen alkupäiväksi on suullisesti sovittu 1.10, niin meidän on pakko tehdä se virallinen sopimus tämän kuun loppuun mennessä. Minä en uskalla lupauksista huolimatta irtisanoa mun nykyistä kämppää ennenkuin nimi on paperissa, etten jää kodittomaksi, jos ne jostain syystä muuttaa mieltään. Ja pakko irtisanoa tän kuun loppuun mennessä ettei tarvii maksaa päällekkäin vanhan kämpän ja uuden kämpän vuokraa.
damn

ViestiKirjoittaja damn » Su 01 Loka 2017 10:34

No niin, meillä on nyt yhteinen koti miehen kanssa :hymyhali:.

Ihan älyttömän rankka viikko takana. Saatiin viikko sitten avaimet ja mietittiin, että tämähän menee helposti, kun on useampi päivä aikaa muuttaa. Ensin henkilöautolla pienemmät tavarat ja torstaina loput isot huonekalut minun porukoitten avustuksella pakettiautolla. Mieskin oli sitä mieltä, että helppo homma ja hänellä on vähän tavaraa. Käytännössä kaikki huonekalut ovat minun, koska mies asui koirankopin kokoisessa opiskelijakämpässä ja omisti just ja just sängyn, jonkun hyllyn ja työpöydän. Mutta oli sitä irtoroinaa sitten kuitenkin varmasti saman verran kuin minulla, en ymmärrä miten se roina on mahtunut sinne pieneen kämppään. Suurin osa pienemmistä tavaroista saatiinkin tuotua uuteen kämppään, mutta maanantai-keskiviikko meni tähän. Aamulla puoli kuusi herätys töihin, töitten jälkeen muuttohommia ja illalla yhdeksän maissa vasta loppui hommat. Torstaina oli jo ihan älyttömän väsynyt. Aloitettiin muuttohommat neljältä iltapäivällä ja vikat tavarat oli yhdeksältä uudella kämpällä ja kello oli puoli yksitoista kun vanhat kämpät oli siivottu loppuun :bubbles: . Perjantai-ilta ja lauantai menikin huonekaluja kasatessa ja laatikkoja purkaessa. Itse olen purkanut omista laatikoistani nyt suurimman osan, mutta mulla onkin järkevämpää käyttötavaraa, jotka on voinut laittaa paikoilleen kuin miehellä, jolla on epämääräisä harrastusrojuja(osia joista rakentaa asioita ja kaikkee muuta, jota varten autotalli olisi oikein kiva joskus tulevaisuudessa).

Kämppä on oikein ihana lukuunottamatta astianpesukonetta. Eilen laitoin pyörimään ohjelman x ja pesukone piti ärsyttävää ääntä koko ajan ja ohjelman loputtua huomasin, että osa astioista on edelleen likaisia. No ajattelin ettei se pesuohjelma ollut hyvä, joten laitoin tehokkaamman. Mies tuli työhuoneesta pesuohjelman loppuvaiheessa kysymään miksi täällä haisee palanut. Jotenkin se käry tuli siitä koneesta, mutta ei se siis palanut sentään. Mutta ei se kyllä ollut pessyt kunnolla vieläkään :epäilevä: . Siis sellaisiakaan astioita, joita oltiin käytetty syödessä vain hetki ennen kuin laitoin ne pesukoneeseen, joten lian ei olisi pitänyt olla pinttynyttä ja olisi pitänyt peseytyä helposti pois. Täytyy sitten tänään soitella heti vuokranantajille. Hyppivät varmasti riemusta :jaaha: .
damn

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 08 Marras 2017 12:45

:woohoo:

Jos ois taipuvainen uskomaan kohtaloon tai sattumaan tai näihin tämmöisiin niin niitä vois nyt tähän lätkiä nyt.
Mulla oli viime kuun lopussa fiilis että muutan 1.12. en vielä tiennyt että minne, mutta tiesin että muutan.
Mulle tarjottiin asuntoa Keravalta ja otin sen vastaankin, mutta silti joku vielä kutkutteli. Törmäsin fb:ssä ilmoitukseen "mummokommuunista" ja laitoin viestiä. Kävin viikonloppuna tapaamassa sitä tyyppiä ja *bing*. Meillä natsahti kemiat ja kaikki meni ihan putkeen. Käytiin eilen katsomassa meille tarjottua asuntoa ja päätös piti tehdä heti :keijo: Ja me tehtiin!
Tää tuntuu niiiiiiiin oikealta! Ihan samalta miltä tuntui muuttaa tähän nykyiseen asuntoon. Vaikka mua harmittaa joutua muuttamaan tästä pois, niin tämä uusi asunto tuntuu ihan samalta.

Muutan Tikkurilaan. Mulle tulee kuuskymppinen kämppis kahdella kissalla! :woohoo: :tulipää:
Kibaya
Hörhökeijotar

EdellinenSeuraava

Paluu Känpillä