Hampaiden hoito!

Re: Hampaiden hoito!

ViestiKirjoittaja L-S » To 25 Helmi 2016 22:22

Miksei mulle annettu mitään tollaista esilääkettä silloin kun multa poistettiin viisaudenhammas (viime vuonna)? :norsu: :keijo: Ainoa mitä sain oli jotain antibiootteja, ihan tajuissaan joutui kärsimään sen. Vaikka sitäkin kyllä kaivettiin ja rusenneltiin sieltä ihan huolella. :ei: :keijo:

Mutta tsemppiä, kyllä se siitä taas.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 25 Helmi 2016 22:27

Mä tiesin pyytää, koska mua pelottaa hammaslääkärit edelleen vähän. Ei niin paljon kuin joku aika sitten, mutta noi isommat toimenpiteet kyllä.
Toi hammaslääkäri kyllä on kiva. Puhuttiin hammaslääkäripelosta myös siinä kun odoteltiin että leuka puutuu.
Lisäksi venyttelin siinä penkissä hartioita ja hoitaja repeili että pitäisköhän heidän käyttää sitä tuolia työpäivän päätteeksi siihen että vähän venyttelisi. Olin niin rento että venyttely onnistui tosi hyvin :virne:

Joo, käyn hammaslääkärissä venyttelemässä pöllypäissäni :rolf:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja damn » La 18 Kesä 2016 10:30

Onko kellään kokemusta purentakiskosta? Tai onko joku saanut muuten loppumaan hampaiden yhteen puremisen?

Ilmeisesti öisin puren hampaita tosi voimakkaasti yhteen, mulla on poskien sisäpinnat monesti aamulla tosi pahasti purtu. En tajunnut tätä ennenkuin mulla alkoi olla ongelmia hammaskiilteen kanssa ja olin ilmeisesti purrut yhden hampaan halki. Mietin tässä vaan, pystyykö sen kiskon kanssa nukkumaan, tuntuu vaikealta ajatella, että saisin unta, jos mulla on sellainen suussa.
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » La 18 Kesä 2016 13:42

Mulla ainakin toimi erinomaisesti. Mulla oli lapsena "mohkelot" muistaakseni kuutisen vuotta oikomistarkoituksessa. Moni kaveri ei tykännyt omiaan pitää, koska toki se hampaitten siirtotarkoituksessa aluksi sattui. Mulla ei ollut mitään valittamista. Yhden ainoan kerran ne olivat yön aikana tippuneet suusta joskus ekalla käyttöviikolla.

Olen jo pidempään haaveillut alahampaiden uusintaoikomisesta, vaikka ei noissa ole kuin pientä päällekkäisyyttä. Auttaisi kuitenkin puhdistamiseen.
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Aranwe » La 18 Kesä 2016 15:54

Sain purentakiskon 2 vuotta sitten ja se maksoi hunajaa yksityisellä. Tai oikeampi nimi tuolle olisi varmaankin hammassuoja. Siihen tottuu kyllä nopeasti, eli ei kannata kantaa huolta nukkumisen vaikeutumisesta. Eka yö oli hieman outo, mutta sen jälkeen sen olemassaoloa ei edes huomaa. Ainakin päänsärkyvaivat katosi saman tien, eli suosittelen kyllä hankkimaan sen!
Aranwe

ViestiKirjoittaja Shay » Su 19 Kesä 2016 09:09

damn kirjoitti:Onko kellään kokemusta purentakiskosta? Tai onko joku saanut muuten loppumaan hampaiden yhteen puremisen?

Ilmeisesti öisin puren hampaita tosi voimakkaasti yhteen, mulla on poskien sisäpinnat monesti aamulla tosi pahasti purtu. En tajunnut tätä ennenkuin mulla alkoi olla ongelmia hammaskiilteen kanssa ja olin ilmeisesti purrut yhden hampaan halki. Mietin tässä vaan, pystyykö sen kiskon kanssa nukkumaan, tuntuu vaikealta ajatella, että saisin unta, jos mulla on sellainen suussa.

Mulla hampaitten yhteen pureminen johtui stressistä. Joskus huomasin päivälläkin tekeväni sitä. Leukojen rentouttaminen ja muutenkin stressinhallinta auttoi ongelmaan.
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja skray » To 01 Syys 2016 11:10

Hammaslääkäri lähetti kutsun tulla tarkastukseen ja lupasin jo, että menenkin. Ihanaa toisaalta, mutta lasku kauhistuttaa jo valmiiksi. Ei se tarkastus niin paljon maksa, mutta ne kaikki muut hoitokerrat mitä tulen saamaan.. :vihellys:
Lisäksi samalla tuli kutsu myös hygienistille. Lupasin aiemmin itselleni, että kävisin hygienistillä kahdesti vuodessa, mutta se ei oikein ole pitänyt, koska muistaakseni kävin hygienistilläkin viimeksi viime syksynä. Hygienistille aion mennä ilomielin, mutta pelottaa jo valmiiksi se tuska mitä siitä tulee. Mun ikenet on niin tulehtunu monin paikoin ja hampaissa on reikiä, niin tiedän jo valmiiksi, että se tulee sattumaan ihan sikana.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 14 Syys 2016 13:35

Kibaya kirjoitti:No joo :epäilevä:
Lääkepaikka, tulehtunut juuri ja tulevaisuudessa juurihoito :läps:

^päivitetty marraskuussa :epäilevä:
Ensimmäinen hoitojuttu tehty kesäkuussa ja todettu että juuri ei puudu ja lätkitty päälle lääkepaikka mikä hoitaa että juuri vähän rauhoittuisi. Tässä välissä peruttu hammaslääkäreitä kolmesti ja tänään oli sitten toinen kerta. Hammaslääkärin kanssa oltiin toiveikkaita että pääsee tekemään sitä juurihoitoa ja saadaan asiaa eteenpäin. Paitsi että ei! Se puudutti hampaan _kaikki_ ympäröivät jutut eestä ja takaa ja väliaikaisen paikan poiston jälkeen se puudutti sen vielä sieltä sisältä. Mutta ei, ei saatanassa puutunut juuret. Se yritti puuduttaa sitä juurta ja mä vaan huutoitkin siinä penkissä kun se kipu repi rintakehällä asti. "Pieni" kipu, sanoisin.
No, se laittoi sitten sinne hampaaseen jotain myrkkyä mikä tappaa sen hampaan ytimen :keijo: En saa syödä mitään kovaa, millään hampaalla. Pehmeitä ruokia, mössöjä ja semmoisia juttuja vaan :keijoei:
No, ei se mitään. Viikko vaan. Mutta onhan se nyt puudutuksen poistuttua kipee. Ihan saatanan kipee!

Jos ei sitä juurihoitoa pääse tekemään vieläkään, niin toi hammas lähtee tuolta kanssa. :epäilevä: :epäilevä:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja skray » Pe 16 Syys 2016 09:08

Tällä viikolla yks ongelmahammas on ollut tosi kipeä, mutta en ole viitsinyt varata mitään aikaa hoitoon, koska hammaslääkäri on parin viikon päästä. Otan vaan särkylääkettä välillä ja varsinkin yöksi. Tuntuu, että se hammas tulee kipeämmäksi, kun makaan sängyssä/sohvalla/missä vaan. Epäilen, että siihen kohdistuu silloin niin paljon painetta, että se tulee kipeämmäksi. Päivisin ei niin paljon satu. Ja kai tähän on jo tottunutkin. :keijo: Pari yötä sitten tuntui, että koko hammas räjähtää, jos siihen menisi kopauttamaan kunnolla kerran. Au.
skray

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 21 Syys 2016 23:54

Miten mulla on toi viesti mennyt ihan ohi :o
Sanoisin että siellä on tulehdus, jolloin viivyttely ei todellakaan kannata. Tuo että siellä tuntuu paineelta on yksi tulehduksen merkeistä ja tulehtunutta hammasta ei voi välttämättä puuduttaa kunnolla. Suosittelen hakeutumaan ongelmahanpaan kanssa päivystykseen, vaikka vaan varmuuden vuoksi että ei mene sitten liian pahaan kuntoon.

Mulla oli hammaslääkäri tänään. Poistettiin se myrkky tuolta hanpaasta ja hammaslääkäri sanoi sen sisältävän mm. kokaiinia! :kauhistunut:
Mutta se tehos! Viikonlopun aikana hammas ei enää edes kutissut, vaan oli semmoinen rauhallinen ja kivuton. Ja kun hammaslääkäri sitä siten rupesi hoitamaan niin hilpeä hihkaus "se on toiminut" kertoi ihan riittävästi. Vain yksi kohta oli semmoinen mikä tuntui ikävältä ja melkein sattui, mutta se oli vain se yksi. Nyt se on juurihoidettu ja väliaikaisen paikan tilalle tulee pysyvä parin viikon päästä. Huhhuh, etten sano.

Seuraavaksi voin ruveta kyselemään tuolta toiselta puolelta tuon yhden hampaan tutkailua, kun sieltä tulee edelleen semmoista tunnetta että siellä on ehkä reikä :keijo:
Seuraava vuoden projekti?
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja skray » Ma 26 Syys 2016 08:38

Muistelen lämmöllä edellisperjantaista viestiäni, jossa todetaan, että voisin odottaa kipeän hampaan hoidon kanssa hammaslääkärin tarkastukseen asti. :epäilevä:
Tilanne paheni sen perjantain ja seuraavan yön aikana niin, että menin hammaslääkärin päivystykseen lauantaiaamuna. Söin koko perjantai-illan ja sitten yön särkylääkkeitä kuin karkkia ja hammaslääkäri totesi, että juurihoito on edessä. Olin kyllä jo arvannut sen.
Lauantailääkäri lupasi, että hammas on ehkä sen päivän kipeähkö, mutta niin paljon särkylääkettä ei enää tarvitse ottaa ja että voin hyvin varata sitten ajan omalle hammaslääkärille myöhemmälle tai odottaa siihen tarkastukseen, joka mulla olisi sitten parin viikon päästä. Yeah right.
Koko lauantain ja sunnuntain jatkoin särkylääkkeiden ottamista kuin karkinsyöntiä. Hammassärky on kyllä siitä hankala, että sitä ei saa särkylääkkeillä kokonaan pois. Onneksi ne kuitenkin lievittävät kipua sen verran, että asian kanssa pystyi elämään. Maanantaiaamuna kävin uudelleen päivystävällä hammaslääkärillä ja tällä kertaa hampaaseen laitettiin lisää lääkettä ja sain antibiootit ja jonkun tulehduslääkekuurin. Hammaslääkäri ihmetteli, miten hampaasta ei tule mätää ulos ollenkaan.

Hammas oli edelleen kipeä koko maanantain ja kitalaki puolesta suusta turvonnut ja tosi kipeä myöskin. Ma-ti yönä suuhun kohosi vielä kitalaen puolelle patti, joka luultavasti sisälsi mätää. Em kuitenkaan tehnyt asialle mitään, koska olin just saanu antibiootit ja maanantailääkäri lupasi, että se auttaa parin päivän sisällä. Päätin odottaa keskiviikkoon ja ellei suu ala parantua, niin sitten soitan taas hammaslääkärille. Onneksi tilanne alkoi parantua ja nyt ei hampaaseenkaan satu enää ja kitalakikin on ok.

Suosittelen hammassärkyä, mikäli haluat laihtua nopeasti muutamia kiloja. :keijo:
Söin koko ma-ti aikana kaksi lautasta kaurapuuroa mehukeitolla, kaksi leipää ja vähän jogurttia. Ihan varmasti lähti muutama kilo painoakin siinä sivussa. :virne:

Sain kunnallisessa hammashoidossa niin hyvää hoitoa nyt, että peruin yksityisen hammaslääkärin ja laitan itseni jonoon kunnalliselle puolelle tarkstusta varten. Hygienistille aion kuitenkin mennä samaan paikkaan kuin ennenkin.
skray

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 03 Loka 2016 16:38

Juurihoito :epäilevä:
Nyt, kun se hammas on kokaiiniaineilla murhattu, niin hammaslääkäri ei puuduttanut.
Eka mikään hoito ilman puudutusta mun muistaakseni 20 vuoteen :isosilmä: :tipahdus: :woohoo:
Minä, hammaslääkäripelkoinen selvisin siitä.
Eka menin tietty tilttiin, mutta sitten totesin että hengittämällä läpi ja jos sattuu, niin sitten ilmaisen. Kerran tuntui siltä että kohta sattuu ja annoin merkin. Hammaslääkäri lopetti. Sitten sattui enää kun hammasta painettiin. Että muuten sattuikin, mutta se meni ohi.
Ihanaa kun ei ole koko pää ihan puuduksissa! Oikeesti!
Kerran vielä ja sitten se täytetään ja sitten se on valmis. Hilirimpsis!

Paukuttelen vähän henkseleitä nyt että selvisin!
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 24 Joulu 2016 20:44

Noni, nyt toi juurihoidettu hammas sitten päätti että siinä on liikaa omaa hammasta. Siitä lähti palanen. Nyt se on vähän "jännä". Ei särje, mutta siitä puuttuu takareuna :keijo:
En ole uskaltanut vielä ruokaa syödä, mutta kohta on pakko.

:keijoei:

Taitaa tulla pikainen paluu etelään :virnei:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 25 Joulu 2016 16:41

Käytiin hammaspäivystyksessä, koska toi hammas ärtyi ja rupesin jännittämään että meneekö siellä nyt sylki kuitenkin hermoihin asti. Ei onneksi mennyt. Sain uuden paikan ja hyvää palvelua.
En tietenkään syönyt ennen sitä :keijo:
Arvatkee onko nälkä!
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja damn » Ma 26 Joulu 2016 23:34

Täytyy alkuvuodesta käydä hammaskiven poistossa ja käydä näyttämässä hammasta, josta lohkesi pala. Olin joku aika sitten ulkona syömässä kaverin kanssa ja puraisin hampaat jotenkin todella väärin yhteen, yläetuhammas osui alahampaisiin ja vasta pari päivää myöhemmin huomasin, että hampaasta lohkesi pala :hullu: . Pitää kysyä tarvitseeko tuolle tehdä jotain ja ei kai se ala helpommin reikiintyä.
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 06 Heinä 2017 20:07

Minä :sydän: mun hampaat.
:keijo:

Olin vähän hammaspäivystyksessä. Mun yks hammasväli on ollu inhottava aika pitkään. Sinne on jäänyt ruokaa jumiin (omat matkaeväät, jee :keijo: ) ja välistä on vihlonut niitä poistellessa. Purkkaa ei oo voinut syödä sillä hampaalla kun sitä on jäänyt hammasväliin aina niin paljon että inhottaa. Nyt muutaman viikon on ärsyttänyt juodessa. :vihellys: Viime yönä heräsin hammassärkyyn ja totesin että pakko mennä hammaslääkäriin.
Pelotti ihan perseenä, koska edellisen kerran tuli se superpaska juurihoito-case. Nytkin tärisin mennessäni ja sanoin heti että pelottaa ja jos mun puheesta ei saa selvää, ni sori. Koska en oikeesti saanu sanaa suustanu. Sain just ja just pyydettyä että ne laskee sen tuolin makuuasentoon ensin ja vasta makuulta sain kerrottua että mikä vaivaa. Hammaslääkäri oli tosi ihana ja rento. Sanoi että hänelle se pelko on ihan tuttua ja että jos yhtään tuntuu että pelko vie, niin pitää pyytää taukoa vaan heilauttamalla kättä. Eikä meillä ollut mikään kiire. Puutumista odotellessa juteltiin niitä näitä ja huomasin että olin rentoutunut jo tosi paljon. Paikkaaminen meni tosi jees, ei tarttenu juurihoitaa. Aika iso helpotus kun pääsin pois.

Paitsi että. Tossa hampaassa isoimman jutun teki irronnut paikka. Se paikka oli lähtenyt irti ja kiilautunut reikään :keijo: Viereisen hampaan paikka on myös irtoamassa ja vissiin toiselta puolelta kanssa yks, ehkä kaks. Eli nyt äkkiä tarkastusta kehiin ja röntgeniä. Ehkä myös pohdintaa siitä että miksi ihmeessä multa lähtee paikat tollai irti :virne:
Erilainen hylkimisreaktio :virne:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja skray » Ke 23 Elo 2017 13:38

Kävin hammaslääkärin tarkastuksessa muutama viikko sitten ja koin todellisen ihmeen. Mulla ei ollut kuin yksi (1), siis YKSI pieni reikä hampaassa ja hammaslääkäri korjasi sen samantien. Ihan huippua! Tämmöstä en oo kokenut sitten ennen kouluiän, eli kohta 25 vuotta sitten. Aina on ollut reikiä ja luulin, että niitä tulee olemaan tekareihin saakka. Ihme on koettu! Can I get a Hallelujah? :woohoo:

Kiva, kun nuo tarkastusajat on täällä kunnalla 45min, niin ehtivät hyvin tarkistaa suun ja tehdä sitten loppuajan jotain hoitoja, jos tarvitsee. Helpottaa varmasti jonoja, kun ei aina tarvitse varata uutta aikaa. Niin kuin nyt mun tapauksessa, kun ehtivät paikata hampaan, niin ei tarvitse mennä enää uudestaan ja ajan saa joku muu. Kysyivät myös, että paikataanko se hammas vai käytettäiskö loppuaika hammaskiven poistoon. Valitsin sen paikkauksen ja menen sitten erikseen hygienistille. :peukku:
skray

ViestiKirjoittaja Aranwe » To 24 Elo 2017 22:29

Nyt kesän Lontoossa viettäessä ajattelin käyttää tilaisuuden hyväkseni ja käydä hammaslääkärissä ilman kielimuuria. Aiemmin oli jo tarkastus ja suuhygienistin visiitti.

Nyt tehtiin sitten kaksi uutta paikkaa ja yhden vanhan korjaus. Sain ensimmäisen amalgaamipaikan (yhh), koska se ulottuu ienrajan alapuolelle ja komposiitti ei kuulemma ole mahdollinen. Jos olisin odottanut vuoden tai kaksi, niin oltaisiin menty juurihoidon puolelle, mutta tuolla se luultavasti pysyy kunnossa pitkään (toivottavasti). Reilusti yli £300 maksoi tämä käynti (auts).

Kokemus hieman erilainen kuin Suomessa. Lääkäri selosti hyvin mitä on tekemässä, kyseli usein että onko kaikki ok, tuntuuko kipua jne. Pyysi myös erikseen luvan amalgaamipaikan laittamiselle selostettuaan miksi se on ainoa suositeltava vaihtoehto. Saksassa kollegalle laitettiin amalgaamia kysymättä mitään.
Aranwe

ViestiKirjoittaja skray » Su 27 Elo 2017 21:42

Mulla oli kunnallisella viime syksynä semmonen hammaslääkäri, joka selosti vähän liiankin tarkkaan mitä on tekemässä ja milloin ja kyseli vähän väliä, että onko kaikki ok. Tosin teki juurihoitoa, eli varmaankin erittäin tärkeää, että kaikki ok ja puudutus toimii jne. Mä osaisin varmaan tämän hammaslääkärin selostuksen jälkeen jo itsekin tehdä juurihoidon hampaaseen. :virne:
skray

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 27 Syys 2017 12:40

Minäkin hakeuduin hammaslääkäriin, kun keväällä alkoi leukaperiä kiristää taas vähän liikaa. Sain ekalla kerralla leukajumppaohjeet ja kehotuksen varata uutta aikaa reiän paikkaamista varten. Joskus ihan lapsena on viimeksi paikattu. Vähän jännitti, että sattuuko se paljon, mutta ihan ok se oli. Sitten hammaslääkäri suositteli mulle purentakiskoa, mutta se kuulemma maksaa 250 €, joten en nyt tällä kertaa siihen vielä lähtenyt. Ehkä sitten joulun alla, kun saan veronpalautuksia sen verran, että pystyisin tuon niistä maksamaan. Vielä pitäis hygienistillä käydä poistattamassa hammaskivet, mutta ärsyttää ihan kunnolla kun jokaista pikkuasiaa varten pitää varata aika erikseen. :jaaha:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 28 Syys 2017 09:48

Jos on tosi tiukkaa taloudellisesti niin Kelalta voi hakea siihen purentakiskoon tukea. Se on kuitenkin terveydenhuoltoa ja lääkärin suosittelema.

Multa hajosi eilen se mun pitkään juurihoidettu hammas. :epäilevä: Siitä lähti koko ulkosyrjä menee ja sinne tuli semmoinen kiva kraateri :epäilevä:
Jeppistä jeejee.
Nyt sitten lähden hammaslääkäriin ja katon mitäpä hän tuumaa että riittääkö siihen joku väliaikainen paikka vai pitääkö se poistaa. Eniten ehkä pelkään sitä poistoa, kun toi on ollut niin m-ulkku koko hammas. :huoh:

Toi on siis se mistä viimeksi lähti jouluna Oulussa pala.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 29 Syys 2017 19:01

Kibaya kirjoitti:Jos on tosi tiukkaa taloudellisesti niin Kelalta voi hakea siihen purentakiskoon tukea. Se on kuitenkin terveydenhuoltoa ja lääkärin suosittelema.

Juu, tämä kävi mullakin mielessä, mutta en oo vielä ehtiynt perehtyä asiaan.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 25 Loka 2017 08:30

Hammas- :keijo: täällä hei!

Kävin eilen hammaslääkärissä. Hän paikkasi yhden pienen reiän ja hioi kahden paikan reunoja ettei ne "repsota" ja mahdollisesti niiden alle mene kohonneen reunan vuoksi likaa :keijo:
Hammas oli etuhammas ja paikatessa piti taas puuduttaa siitä ikävästä paikasta nenän alta. Nyt ei kuitenkaan puduutteet valuneet nieluun :epäilevä: Onneksi!

Samalla se joku aika sitten hajonnut hammas sai poistotuomion :epäilevä: Siis se, mitä on hoidettu nyt yli vuosi. Eka hoito tehty kesäkuussa -16 ja syyskuussa -16 se juuren tappo ja niin edelleen. Nyt pitää ensin vielä paikata yhdet reiät ja sitten ton poisto ja sitten on taas kalusto hetkeksi kunnossa.
:epäilevä: :keijo:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 14 Helmi 2018 23:54

Kibaya kirjoitti:Samalla se joku aika sitten hajonnut hammas sai poistotuomion :epäilevä: Siis se, mitä on hoidettu nyt yli vuosi. Eka hoito tehty kesäkuussa -16 ja syyskuussa -16 se juuren tappo ja niin edelleen. Nyt pitää ensin vielä paikata yhdet reiät ja sitten ton poisto ja sitten on taas kalusto hetkeksi kunnossa.
:epäilevä: :keijo:

Hammas on edelleen tuolla leuassa :jaaha:
Paitsi että nyt siitä lähti väliaikainen paikka ja se pitänee poistaa. Sain tänään peruutusajan huomiselle hammaslääkäriin. Tosin kirurgiselle lääkärille on aikoja vasta maaliskuun puolella ja vähän vituttaa jos tosta täytyy maksaa vielä jostain väliaikaisesta paikasta. :epäilevä:

Onneksi sain sen peruutusajan...
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Aranwe » To 15 Helmi 2018 01:16

Nyt tuo amalgaamilla paikattu hammas juilii hieman. Se on toisinaan aavistuksen herkkä pureskellessa ja söin sitten aivan liian varomattomasti. Saa nähdä onko tarvetta juurihoidolle ja uudelle kruunulle :(

Paikka ulottuu siis ienrajan alapuolelle ja se on hieman kosketusarka juuri siitä kohtaa. Mahdollisesti ien on vain hieman tulehtunut ja ärtynyt.
Aranwe

EdellinenSeuraava

Paluu Känpillä