Voi Pascal.

Osanottoni tätäkin kautta. Saako tiedustella, miten hautajaiset sujuivat?
---
Ja kiitos kaikille muillekin osanotoista!

Virallinen kuolinpäivä tuli nyt alkuviikosta, mutta sekin on vain arvio. Lopulliseen tulokseen saattaa mennä vielä kuukausia. Sanotaan kuitenkin näin, että isällä oli useita sairauksia, esim. paha sepelvaltimotauti, joita hän ei huomioinut elämäntyylissään mitenkään. Söi kyllä lääkkeitä, mutta ei muuten pitänyt huolta itsestään, joten sen takia osasin "odottaa" tätä, mutta en sitten kuitenkaan.
Hautajaiset ovat noin kuukauden päästä. Huomenna mennään mun siskon ja tädin kanssa katsomaan muistotilaisuuspaikkaa ja ensi viikon lauantaina siskon ja veljen kanssa hautaustoimistoon.
Eilen oltiin noin seitsemän tuntia siivoamassa iskän kämppää. Onneksi oltiin tehty se ratkaisu, että siivousrfirma mm. siivosi ne "elämän jäljet" sieltä ja heitti kaikki tekstiilit ja lattialla olevat jutut pois, ja sen takia oli tavallaan "kiva" mennä sinne. Mä en muista tehneeni eilen mitään muuta kuin silpunneeni papereita. On tuo tavallaan terapeuttistakin. Ja jos olisi ollut enemmän aikaa ja jaksamista, olisi ollut hauskaa lukea jotain isän armeija-aikaan saamia kirjeitä, mutta nekin menivät vaan suoraan hävitettävien joukkoon.
---
Nyt kun isän kuolemasta on niin vähän aikaa, mulle on tullut isänpäivämainoksista pieni "katkeruus" kun tajuaa että eihän mulla ole enää isää. (Iskän synttäritkin ovat olleet melkein samana päivänä kuin isänpäivä.) Onneksi olen onnistunut jättämään ne mainokset aika hyvin huomiotta.