Maanantai. Rovaniemi kutsui. Matkalla kävimme kemijärvellä, perseelleen meni.
Kahden aikaan perillä, serkun luo tavarat, soitto kaverille, että lähtee ajamaan autoa, koska en todellakaan uskaltanut.
Ukon kans syömään. Liikaa ihmisiä, melkein oksensin ahdistuksesta, söimme paikan perimmäisessä pöydässä.
Ukko armeijaan, tunaroitiin tyttiksen kans armeijan porteilla, ajoimme väärin, kiva.
Hurjaa shoppailua, en osannut. Ahdistuin kaupoista vielä enemmän.
Ostin kaksi paitaa, molemmat osoittautuivat liian isoiksi, pienin koko. Masennuin.
Ukko soitti "noni, tulkaa hakemaan" Se oli pikanen reissu tj0.
Tyttiksen luona kahvittelut ja kaupan kautta serkun luo. Telkkarin katselua.
Kyllä kaupungissa on tylsää.
Tiistai. Heräsin, muut ei. Herätin ne

Vähän kahvii, tupakkii, leipää ja suihkuu.
Kirppari-ihmisenä sain penkoa serkkuni vaatevarastot! Pussillinen vaatteita löytyi

Kaupungille taas, kauppoihin taas.
Eilisestä sen verran oppineena lompsin lasten osastolle ja vaatetta löytyi kahden paidan verran, olin vähän iloisempi.
Ukko meni vanhoja kavereitaan tapaamaan, me serkun kans kirpparille, ihana, iso, valtava kirppari (huom kuusamon paikkoihin verrattuna) Meni tunti ja kaksi paitaa löytyi, taas

(housuja onkin tullut ostettua viime aikoina aivan liian monet, mut teen yleensä löytöjä parilla eukilla, eli ei haittaa, paidat on vaikeampia)
Käytiin Subwayssä, vai mikä lie olikaan, syömässä. En tajunnu sitä, mun mielestä sitä on mainostettu sellasena kivana ja helppona paikkana, mut se oli kaikkea muuta, siis piti muka itellä päättää mitä syö sen sämpylän välissä

Mut ei siinä, hyvää oli, mutta tuskaista!
Kävimme yhdellä ja ukko jäi poikien kans jatkamaan, me suuntasimme serkun luo kahville, kauppaan ja kotio.
Raikkaan suihkun jälkeen sain puhelun veljeltäni, joka halusi tietää monelta olimme lähdössä. Siis mitä, minne, täh?
Aivan. Vanhemmat oli tulossa ulkomailta klo 0240 ouluun. (minä muistin, että seuraavana päivänä ja ukko ja veli oli luvannut hakea ne)
Hiphiphurraa!
Veli ei lähde yksin ajamaan ouluun eikä se saanut kaveria.
Soitto ukolle, kamppeet kasaan ja muutama kuppi kahvia nassuun ja tien päälle mars!
Ukko humalassa ja ainut kuski; HUIPPIS!
Vettä tuli ku saavista kaataen. Ei naurattanu. Nukutti. Ei naurattanu.
(muuten, ajoin rovaniemel sen verran, et serkun asunnolta isolle tielle, onneksi ei ollu liikennettä siihen aikaan)
Porukat kyytiin ja kohti Kuusamoa, isäpuoli sinnillä pysytteli hereillä ja jutteli mulle, sillä olisin voinut nukahtaa rattiin, klo 05.55 Kuusamon maisemat avautuivat ja syntyi idea; AAMUTALLI!

Mamma oli vielä nukkumassa kun menin, mutta nousi ylös kauroille.
Vanhemmat kotiin ja me kans nukkumaan, heräsin puoli 1 seuraavana päivänä ja totesin päivän menneen pilalle.
Tämä toinenkin kotonaolopäivä on pilalla sen takia, työmotivaatio on jossain hanurissa.
Kiva reissu joo, piti käydä kemijärvellä palatessa mut jäi sekin. Asiat tuli siis melekeen hoidettua.
Mut ajatus autosta lämmittää sisälläni, huomenna hierotaan kauppoja
Kiva kiitos hei.