Kissamaisia juttuja

Re: Kissamaisia juttuja

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 20 Loka 2016 21:13

Vaihdoin kisseleluja yhden kaverin kanssa päittäin. Vein Minka-kisselle Helsinkiin kissenminttukaloja ja sain tilalle tuollaisen aktivointilelun mistä saa eri muotoisia juttuja ja sisällä on pallo.
Laitoin ensiksi sisälle pallon lisäksi herkkuja. Shinya on niin vanha ja laiska, että se vaan tuijottaa mua halveksuvasti että hooman perskales ja Myyyy metsästää tuolta lelusta ne herkut parempaan suuhun. Paheksuntaa on paljon ilmassa :virne:

Jännä nähdä tuleeko tuosta meille lelua, vai päätyykö se kiertoon.
Toivoisin että tulee, koska haluaisin noille just tommosen että ne aktivoituu siitä, kun meillä noi leikkijutut on semmosia että on eri tyylit leikkiä. Myyyy tarvii semmosta mitä voi tehdä ite ja Shinyan kanssa voi leikkiä huiskilla ja muilla. Myyyykin innostuu kyllä naruista ja tommosista, mutta jos se hiffaa että ihminen heiluttaa tai liikkuu samalla ni se menee siinä sitten. Paitsi palloleikeissä. Välillä :keijo:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja damn » Pe 21 Loka 2016 08:54

Minulla on kauhea kissakuume :hullu: . Jos en voi pitää tuota kania, niin mietin kissan hankintaa. Parilla kaverilla on Cornish Rex ja toinen niistä teettää kissallaan pentuja välillä. Olin tulla hulluksi kun kesällä ja alkusyksystä Facebook täyttyi kissavauvakuvista. En voinut mennä käymään niillä kylässä, koska olisin taatusti sujauttanut yhden laukkuun lähtiessä. Haluaisin siis Cornish Rexin, siitä ei lähde kauheasti karvaakaan. Pitää käydä allergiatesteissä tässä joku kerta, mutta en siis ole huomannut olevani allerginen eläimille, vaan täällä herkellä minua allergisoi kanin häkissä oleva pölisevä heinä. Ja käytin tuon kanin reilu vuosi sitten eläinlääkärissä leikkuutettavana, kun hän oli hieman yliaktiivinen seksuaalisesti :virne: . Kani rauhoittui, mutta sillä meni hormonitoiminta jotenkin sekaisin ja sillä on siitä lähtien ollut jatkuva karvanlähtöaika. Imuroin monta kertaa viikossa, mutta sitä karvaa on joka paikassa ja aivastelen aina sen häkin luona koska se karvan määrä on aivan uskomaton siivoamisesta ja kanin harjaamisesta huolimatta.
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Pe 21 Loka 2016 11:39

Eihän ne karvat ole se allergisoiva juttu vaan hilse. Eli ei välttämättä ole apua siitä, että kissalla ei ole karvoja. Toivottavasti sulla on kuitenkin hyvä säkä eikä allergiaa ole.

Allergiatestien kanssa kannattaa muistaa se, että eivät ne kaikkia allergioita välttämättä näytä. Esim. mun maitoallergia ei näy prick-testissä eikä edes verikokeessa. Prick-testissä ei näkynyt myöskään selleriallergia (kuoriessa tulee hengenahdistusta), korianteriallergia (vatsa menee sekaisin) tai kissa-allergia (välillä tulee nuhaoireita). Mikään mun nykyisistä allergioista ei näy siis testeissä. :keijoei: :peukut:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja damn » Pe 21 Loka 2016 12:19

marenkienkeli kirjoitti:Eihän ne karvat ole se allergisoiva juttu vaan hilse. Eli ei välttämättä ole apua siitä, että kissalla ei ole karvoja. Toivottavasti sulla on kuitenkin hyvä säkä eikä allergiaa ole.

Tiedän, mutta jos sitä karvaa lähtee koko ajan ja pölisee ja näkee kuinka leijailee hengitysilmassa niinkuin nyt tuon kanin kanssa, niin kyllä se aivastuttaa ja yskityttää vaikka en ole kanillekaan allerginen :( . Ihan verrattavissa pölyyn se karva, villakoiria juoksee nurkissa vaikka imuroin kolmesti viikossa ja se on just tuota karvaa. Eikä tosiaan ikinä ole tullut eläimistä allergiaa muuten, kanejakin ollut kohta sen 24 vuotta minulla ja kissojakin asunut samassa kämpässä. Ajattelin nyt käydä kuitenkin allergiatesteissä ihan muutenkin. Ja Cornish Rex kiinnostaa rotuna muistakin syistä, esimerkiksi rodulle ominaisen luonteen takia, ei siis pelkästään sen vähäkarvaisuuden takia(vaikka laskinkin sen tietenkin plussaksi), jos en sitä ottaisi niin ihan tavalliset maatiaiskissat on parhaita ja niitä on meidän perheessa ollutkin.
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 18 Maalis 2017 17:38

Mun kisset :sydän:

Tänään on ollut kissemäinen päivä. Aamulla heräsin ensin Shinyan perinteisiin herätystoimiin, sen jälkeen pidettiin rapsuhetki Myyyyn kanssa ja sain jopa rapsuttaa mahasta. SItten unihetki molempien kanssa, josta Myyyyy ei ollut niin lähellä että olisi voinut sanoa olleen kontaktissa.
Sitten päivällä ensin Shinyan kanssa läheisyyttä ja sitten Myyyyn. Myyyle änkes sohvalle pieneen koloon ja jäi siihen hengaamaan. Koskea ei saanut, mutta hän piteli takatassullaan huolen että pysyn siinä missä olin. Mutta sitten rappukäytävän äänet vei voiton.
Kissat on lisäksi söpöilleet ja nukkuneet kasassa. Nyt ne vetää kurina-rallia, missä toinen juoksee eteiseen/olkkariin ensin, kurisee ja toinen juoksee perässä täysillä, jolloin ensimmäisenä tullut juoksee karkuun ja sitten sama toiseen suuntaan. Kurinan eteisestä kuulee just ja just, mutta sen näkee kun olkkariin jäänyt kisse lähtee sutimalla perään. Juoksu päättyy siihen että toinen ei enää jaksa ja sitten sen jälkeen pitää vähän käydä haistelemassa toisten naamaa. :hullu:

Sain keväällä kissoille uusia leluja, mut ei ne näytä kiinnostavan :virne: Sen sijaan pussinsulkijat ja topsipuikot on nyt saaneet kyytiä.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 17 Marras 2017 23:35

Myyyyyyy :sydän:
Oon iltaisin ruvennut katsomaan sarjaa ennen kuin nukahdan ja Myyyyy on tästä ihan fiiliksissä.
Se tulee ensin pienesti maukumaan ja jos en huomaa, niin isolla äänellä, ison kissan maukuminen ja sitten tassua kehiin. Aikansa pyörittyään Myyyyy asettuu niin että on mua vasten ja jää siihen! JÄÄ SIIHEN!!! Yks ilta se oli niin jossain tiloissa, että kiehnäsi ja kiehnäsi ja lopulta heittäytyi mun mun jalkaa vasten koko kropallaan ja jäi siihen. Yleensä on noissa hetkissä lähtenyt pois, mutta nyt jäi siihen kehräämään ja painautui vielä mun kättä vasten. Rapsuttelin, katsoin sarjaa ja olin nukahtanut siihen. Havahduin hereille... ja Myyyyy oli EDELLEEN SIINÄ!! EI OO IKINÄ TAPAHTUNUT! :tipahdus: :hullu: :pilvi: Parasta oli, että Myyyyyy nukkui. Sen tuntee parhaiten siitä, että hengitys on toisenlaista ja tassuissa on pientä nykinää. Nyt vipatti viikset ja uniliikehdintä oli aika vahvaa. Mun kissa nukkui mua vasten :hullu: :sydän:
Shinya nukkui myös meidän kanssa, ja sekin oli rasti seinään-meininkiä, koska yleensä Shinyan tulo häätää Myyyyyn.

Mun pienet pallerot :sydän:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 05 Joulu 2017 23:38

Kahdesta laumasta yksi -operaatio on ihan hyvällä mallillaan.
Tänään on nähty ensimmäisiä tosi isoja tassuhuitomisia ja murinoita, mutta myös kohtaamisia silmästä silmään ja semmoista "no ihan sama" -asennetta.
Ekat matsit oli aamulla ruokakuppien äärellä, mutta kaikki neljä oli siinä kuitenkin huutamassa ja kerjäämässä samaan aikaan! Myyyy on siis se joka uhittelee edelleen muille. Shinyaa ei kiinnosta, Milla nyt mököttää hoomanneille ja murisee meidät nähdessään ja Viivi haluaa paljon enemmän vain syödä ja leikkiä. Shinya toimii herkuilla, samoin Milla ja Viivi. Shinya sähisee Millalle ja Viiville sillai väsyneesti ja vain säikähtäessään tai havahtuessaan että pitää sähistä kun joku on vieressä :keijo:

Iltaisin on ihan entiset rutiinit, samoin iltapäivisin on riehulia ja rallia.
Laumauttamista on avitettu kissanmintuilla, mikä voi ehkä olla kyseenalaista, mutta ihan hyvin on toiminut :vihellys:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 24 Huhti 2018 18:34

Miten niin vanha ei opi uusia asioita?
Myyyyy on ruvennut leikkimään ihmisten kanssa!
Myyyyy on ruvennut vaatimaan huomiota itselleen, ruokaa itselleen, tilaa ja mitä vielä?
Olen ihan onnesta soikeana näistä muutoksista ja kehityksestä, koska myönnän että oon ajatellut ettei Myyyy ikinä rentoudu ja innostu niin että pystyy leikkimään ihmisen kanssa. Leikkiminen on ollut Myyylle aina semmoista itsenäistä ja se on tehnyt sitä kun ihminen ei liiku, mutta nyt on löydetty yhteinen tapa leikkiä. Naru-huiska! Siinä on leopardikuvioidusta kankaasta naru ja päässä pari sulkaa. IHAN HITTI! Sillä saa Myyyystä irti ilmalentoja, huitomista ja villiä rallia. Myyyyy myös itse vaatii leikittämistä sillä! ITSE! VAATII! :hullu:

Tänään illalla hän vaati päästä syliin. Kämppis tuli suihkusta ja istuskeli pyyhkeessä sohvalla, Myyyyyy saapui viereen ja huitoi itselleen tilaa sylissä. Jostain syystä se syli oli huono ja Myyyyy vaati päästä mun syliin :keijo: Naurettiin molemmat että mitä hiivattia kissa, mitä hiivattia :virnei:.

Ihanaa kuitenkin nähdä toi kissa noin kissana, kun sen herkkistely ja arkuus on ollut iso asia. Toki se rasittuu edelleen riitelyistä, huutamisesta, säikyttelystä ja itkemisestä, mutta toi leikkiminen ja aktiivisuuden muuttuminen on tärkeetä. Siksi me leikitään joka päivä ja ilta :hullu: :sydän:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Suvi » Ke 23 Touko 2018 21:23

Voi Sipi Sipelius. Viime perjantaiaamuna olin juuri availemassa pikkuhiljaa silmiä unen jälkeen, kun huomasin makuuhuoneen ikkunasta, että Sipi menee ikkunalaudalla. Ei siinä mitään, jos se olisi ollut sisäpuolella, mutta se oli ulkopuolella! :kauhistunut: Olin laittanut keittiön ikkunan huonosti kiinni ja kova tuuli oli paiskannut sen auki. Sipi oli rikkonut ennestään jo vähän risan hyttysverkon ikkunassa ja päässyt siitä ulos! Ehdin juuri tajuta asian kun Sipi oli kadonnut. Mehän asutaan kahdeksannessa kerroksessa, joten säikähdin aika lailla ja puin aika nopeasti jotain vaatetta päälle ja lähdin hissillä alas katsomaan onko Sipi pudonnut maahan. Pienen etsimisen jälkeen ei löytynyt. Sekavaan mieleeni tuli ajatus, että onko Sipi vaan hypännyt naapuriin ja sieltä avoinaisesta ikkunasta sisään. Soitin seinänaapurin ovikelloa vapisevin käsin. Ymmärrettävää, että sieltä seitsemän aikaan aamulla tullut kukaan avaamaan. Siinä sitten mietin, että lähdenkö töihin vai en. Ehdin tehdä jo käsinkirjoitettuja etsintäkuulutuslappujakin ja soittaa uudestaan naapurin ovikelloa (ei ollut kissa siellä) ja mietin, että ehkä joku soittaa sitten kun olen töissä. Kibs oli myös töissä ehtinyt tehdä kunnollisempia kuvallisia lappuja. En onneksi ehtinyt mennä töihin, sillä siinä olin etsinyt varmaan pari tuntia, kun meidän talon siivooja ja naapuri sen käsinkirjoitetun lapun perusteella olivat bonganneet Sipin. Se oli päätynyt talon toiselle puolelle kuusen alle.
Kibsin kanssa vietiin Sipi Viikin eläinklinikalle tutkimuksiin (Kibsistä oli ihan kamalasti apua! :hymyhali: ). Joskus kolmen jälkeen lääkäri soitti, että mitään ei ollut poikki, mutta jotain arvoja oli koholla ja Sipi jäi sinne yön yli tarkkailtavaksi.

Seuraavana aamuna haettiin AK:n ja AK:n äidin kanssa Sipi kotiin ja Sipi oli jo paljon pirteämpi kun edellisenä päivänä. Sipi esim. yritti mennä samaan kohtaan, mistä oli edellisenä päivänä päässyt ulos, mutta nyt mulla oli kaikki luukut visusti kiinni. Topi ei päästänyt Sipiä koko lauantaina silmistään ja oli niin söpö kun näytti "hoitavan" Sipiä kun he loikoilivat yhdessä. Nyt ne kummatkin nukkuu/lepäilee mun sängyllä ja ollaan Sipinkin kanssa varovasti leikitty ja kisu tuntuu päivä päivältä pirteämmältä. :hullu: Tilanne tuntuu olevan niin hyvä kuin voi olla, toki käydään vielä tarkastuksessa lääkärissä uudestaan piakkoin. Onneksi selvittiin näinkin "vähällä". En olisi antanut ikinä itselleni anteeksi, jos jotain pahempaa olisi sattunut!
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja L-S » Ke 23 Touko 2018 21:48

Mun mielestä on edelleenkin ihan käsittämätöntä (vaikka kuulinkin tästä jo aiemmin), että Suvi asuu tosiaan kahdeksannessa kerroksessa ja Sipi oli päätynyt ehjänä maahan, edes rikkomatta itseään. :o:

Mutta onneksi niin. :hymyhali: Sipille
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Suvi » Ke 23 Touko 2018 22:00

L-S kirjoitti:Mun mielestä on edelleenkin ihan käsittämätöntä (vaikka kuulinkin tästä jo aiemmin), että Suvi asuu tosiaan kahdeksannessa kerroksessa ja Sipi oli päätynyt ehjänä maahan, edes rikkomatta itseään. :o:

Äitihän oli Virossa eläkeläisten kanssa samaan aikaan, kun tämä tapahtui ja Sipistä tuli sillä reissulla jo ihan legenda. :virne:
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 23 Touko 2018 22:38

Suvi kirjoitti:
L-S kirjoitti:Mun mielestä on edelleenkin ihan käsittämätöntä (vaikka kuulinkin tästä jo aiemmin), että Suvi asuu tosiaan kahdeksannessa kerroksessa ja Sipi oli päätynyt ehjänä maahan, edes rikkomatta itseään. :o:

Äitihän oli Virossa eläkeläisten kanssa samaan aikaan, kun tämä tapahtui ja Sipistä tuli sillä reissulla jo ihan legenda. :virne:

Mä kerroin töissäkin tästä ja meidän äidille ja kaikki olivat ihan että WTF! Ihan uskomaton kyllä se, ettei mitään sattunut.
Lisäksi se muutos mikä oli sen kipeän kissan ja parempivointisen kissan välillä oli tosi iso :kauhistunut:.
Niin onnellinen siitä ettei mitään isompaa sattunut :hullu: :hymyhali:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 24 Touko 2018 09:11

:kauhistunut: Onneksi selvisitte säikähdyksellä ja Sipi vähäisillä vammoilla! Melkoista! :halitus: :sydän:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 08 Elo 2018 19:19

Kibaya kirjoitti:Mä tulen vähän kertomaan teille mun Myyystä.

Myyy, Myikiskiskis, Mykkyrä, Myiski. Rakkaan lapsen monet nimet.

Myyy on ollut täällä nyt 9 kuukautta. Tullessa palleroinen oli äärettömän arka ja piileskeli ensimmäiset 2 päivää ammeen alla, kun oli niin jännää. Aika pianhan Myiki kehitti itselleen rutiinit ja systeemit ja niillä mennään edelleen.
Sillä on kolme omaa paikkaa; dvd-rivistön takunen kirjahyllyssä, keittiönpöydän yksi kulma ja mun vieressä käden ulottumattomissa. Ja kaikki nurkat - piilot.

Myyy ei tykkää tuntemattomista ihmisistä. Eikä varsinkaan sellaisista jotka huutelee sen perään :epäilevä:. Mielenosoituksellisesti se yleensä pissaa sitten johonkin, jos on joku ärsyttävä uusi tyyppi käynyt huutelemassa. Ihan kiva!

Alkuun Myyy ei paljoa käynyt lähellä. Välillä se sai mielettömiä hellyys-kohtauksia ja kävi kiehnäämässä itseään ja sitten piti silittää, mutta kiinni sitä ei saanut. Siinä oli matolääkkeen antaminen välillä hyvinkin haasteellista, kun se luikahti aina karkuun. Nopea pirulainen se kyllä on.

Mutta siitä se sitten lähti. Pikkuhiljaa Myyy alkoi tottumaan. Se haastoi näitä Neitejä leikkiin ja sai aikaankin vähän leikkiä toisen kanssa (Nellu ei ihan vieläkään ymmärrä, vaan katsoo Myyytä "halveksuen" leikki-jutuissa). Ja sitten se tuli ekan kerran mun syliin ihan vapaaehtoisesti. Enkä mä uskaltanut edes hengittää. Nellun kanssa ne otti jonkin verran yhteen, mutta sekin loppui. Ja sitten se nukkui ekan kerran mun vieressä täysin rentona. Enkä mä taaskaan uskaltanut hengittää.

Tänä päivänä Myyy ei vieläkään tykkää jos sen nappaa kiinni. Helpompaa se on, kuin aiemmin, mutta ei niin helppoa kuin noiden Neitien nappaaminen. Myyy käy aina aamuisin puskemassa mun käsivartta vessassa ja jos nousee myös olkapäätä vasten ja repii tukasta! Myyy tulee myös öisin viereen nukkumaan. Välillä se nukkuu ihan kiinni kädessä ja välillä vähän kauempana. Me jutellaan aika paljon ja se myös vastailee mulle. Ennen se juoksi karkuun jos mä menin ohi ja nykyään vain katsoo mitä mä teen. Kun en aina edes koske siihen mennessäni ohi, joskus kyllä.

Ja yksi mistä mä olin todella otettu.
Kun mun tapana on silittää noita Neitejä kun annan aamuruuan. Ne nostaa mulle siitä hännät ja ruuan jälkeen käyvät "kiittämässä". Viime viikolla automaationa silitin myös Myytä ja sekin nosti mulle hännän! Katsoi päälle ja maukaisi! Mä olin niin otettu.

Paljon on vielä tekemistä Myyyn kanssa, mutta pohjaa alkaa jo olemaan. Se on aivan huippu-kissa, vaikka vähän viikari välillä onkin :sydän:.

Nyt hänen huippuutensa on ollut mulla 10 vuotta!! :tipahdus:
KYMMENEN VUOTTA!

:sydän:
Kibaya
Hörhökeijotar

Edellinen

Paluu Känpillä